PDA

View Full Version : Pedalen uit Amerika, hoge bedragen shipping?



RedBuell
12 september 2007, 23:41
Zit wat te speuren op e bay en bij een pedaaltje die mij wel intresseerd stuur ik de vraag hoeveel versturen zou gaan kosten. Nou krijg ik prijzen te horen van wel $50,- voor een Boss Ce-2 pedaaltje.....

Ik kan me herinneren dat ik zo'n 2 jaar geleden een uitlaat voor mijn motor liet over komen uit Amerika dat ik ook ongeveer zo'n bedrag betaalde en toen het onderdeel ariveerde dat het zegel dat erop zat ook nog eens aangaf dat het verzenden $35 kostte.

Zou de prijs zo veel hoger zijn geworden om vanuit Amerika te versturen naar nederland?

RolandT
13 september 2007, 08:12
50usd voor een pedaaltje lijkt mij vrij veel. Robert Keeley (http://www.robertkeeley.com/product.php?id=4) vraagt 30usd voor shipping internationaal (wat al niet weinig is).

sugarfish
13 september 2007, 08:33
(offtopic) Heb je de GT8 toch maar opgegeven??

Mitch
13 september 2007, 08:50
In de praktijk is het zo dat USPS tussen de $13 en $18 vraagt voor het verzenden van een pedaaltje. Nou schijnt het zo te zijn dat als onze broeders in de strijd tegen terreur via de site gaan opzoeken wat het kost de bedragen (foutief) veel te hoog liggen, ,maar dat heb ik zelf nooit gecontroleerd.
Wel is het zo dat bedrijven als UPS e.d. veel hogere prijzen vragen dan USPS (de Amerikaanse TNT, zeg maar).
Tel daarbij op het punt dat een aantal knakkers ook geld willen zien voor de tijd die ze steken in het invullen van het formulier en de wachttijd op het postkantoor en dat ze ook nog eens soms hoge verzendkosten rekenen als een ontmoedigingsbeleid omdat ze geen zin hebben in internationaal verzenden en zo heb je diverse redenen om tot dat belachelijk hoge bedrag te komen :(

tubeonly
13 september 2007, 08:50
Heeft ermee te maken dat Paypal voor een veilige transactie verzending met ondertekening van de ontvanger eist, en ik geloof zelfs verplicht stelt om te verzenden via USPS, maar daar moet je me ff niet op vast pinnen.

Sommige ebayers verzenden alleen nog maar als je die heeeeel dure tarieven accepteert. Kun je dus een pedaaltje voor een appel en een ei kopen, maar 50 dollar kwijt zijn aan verzending. Gelukkig kost een dollar op dit moment bijna niets, 50 dollar =35 euro, maar toch... Ik koop de laatste tijd om die reden meer in Duitsland. Is wat goedkoper, alhoewel men wel meer wil bieden voor pedalen.

(joepie, ik ben zojuist senior member geworden! :B :jam: :hippie: )

RedBuell
13 september 2007, 10:02
(offtopic) Heb je de GT8 toch maar opgegeven??


Ja, ik was de laatste tijd meer bezig met die GT-8 dan met gitaar spelen en dat is imo een beetje de wereld op z'n kop. Was ik een uur bezig met leuke patches maken, met een hoofdtelefoontje op output op line/phones gezet klinkt het weer voor geen meter op mijn amp met output op de juiste manier.
Chorus, delay, wah en heel soms flanger is toch alles wat ik gebruik, de rest is leuk maar niet echt bruikbaar voor mij.

On-topic ik denk ook dat veel mensen het gedoe niet willen om overseas te versturen, vind wel dat de prijs veel hoger is geworden in slechts een paar jaar tijd. Kreeg vanochtend een prijsje door voor het verzenden van een boss ce-2 (heb echt spijt dat ik hemheb verkocht) $70,- terwijl een ander voor het verzenden van een dime wah $35 rekent.

Ibanez666
13 september 2007, 10:52
Ik heb tot nu toe steeds tussen de 15 en 24 dollar betaald. Maar 30 zou ook kunnen, dat hangt af of de verzender perse een tracking mogelijkheid wil bijvoorbeeld. Normaal gesproken zal een goede ebayer de teveel betaalde verzendkosten terugbetalen, omdat ze vaak een schatting maken en het in werkelijkheid vaak lager uitvalt....

Speeddemon
13 september 2007, 17:32
USPS is sinds een aantal maander wel duurder geworden.

Wat voorheen gewoon Air Mail (Letter) post heette, is nu First Class International Mail. De spotgoedkope flat-rate Global Priority Envelopes van $5.25 bestaan ook niet meer (daar kon je dus doodleuk 12 setjes gitaarsnaren in kwijt) en steeds meer Ebayers willen alleen nog maar met USPS EMS verzenden; verzekerd en 'tracked', wat dus goed duurder is, maar niettemin nog steeds een schijntje vergeleken bij de verzekerde kosten van UPS ($100-150 voor een fokkin' Boss pedaal).
Daarnaast, door alle (Amerikaanse) horrorverhalen over hoe UPS personeel pakketjes behandelt, heb ik helemaal zoiets van 'jullie blijven met je gore poten van mijn post af'.

Fuhgawz
13 september 2007, 17:39
Nou ik heb afgelopen week nog een pedaaltje over laten komen, waar ik achter kwam is dat USPS dus rekent per gewicht. Hoe meer 'lbs' een pakketje is hoe duurder het wordt. 1 pound (lbs) kost al 20 dollar om te verzenden, bij 2 pounds zit je al tegen de 30 dollar. Dat is wanneer een particulier verzendt. De meeste verkopers op internet (eBay shops e.d.) vragen iets tussen 20 en 30 dollar om te verzenden.
Dat lijkt misschien gruwelijk veel, maar vergeet niet dat er ook een wisselkoers is van ongeveer 1:1,35. 20 dollar is dus ongeveer 14 euro. De TNT vraagt al 6,20 voor een pakketje en die hoeven het alleen maar door ons kleine landje te versturen, dus in dat licht valt mijns inziens die 14 euro wel mee, gezien het rond de halve wereld moet.

Speeddemon
13 september 2007, 18:49
Nou ik heb afgelopen week nog een pedaaltje over laten komen, waar ik achter kwam is dat USPS dus rekent per gewicht. Hoe meer 'lbs' een pakketje is hoe duurder het wordt. 1 pound (lbs) kost al 20 dollar om te verzenden, bij 2 pounds zit je al tegen de 30 dollar. Dat is wanneer een particulier verzendt. De meeste verkopers op internet (eBay shops e.d.) vragen iets tussen 20 en 30 dollar om te verzenden.
Dat lijkt misschien gruwelijk veel, maar vergeet niet dat er ook een wisselkoers is van ongeveer 1:1,35. 20 dollar is dus ongeveer 14 euro. De TNT vraagt al 6,20 voor een pakketje en die hoeven het alleen maar door ons kleine landje te versturen, dus in dat licht valt mijns inziens die 14 euro wel mee, gezien het rond de halve wereld moet.
Dat is ook zo, maar neemt niet weg dat die recente price increase van USPS best matig is. Tel daarbij op dat ze een aantal services volledig hebben laten varen (zoals Verzenden met de Boot (=Surface Mail). no pun intended) en het wringt toch een beetje. Minder service voor meer geld. Als je lokale garage/super/bakker/muziekwinkel dat flikt, ben je meestal snel weg bij hen als klant, maar USPS kent nagenoeg geen interessante alternatieven (aangezien Fedex, UPS, DHL, etc. allemaal vele malen duurder zijn).

Mike McCready
13 september 2007, 19:00
Dat lijkt misschien gruwelijk veel, maar vergeet niet dat er ook een wisselkoers is van ongeveer 1:1,35. 20 dollar is dus ongeveer 14 euro. De TNT vraagt al 6,20 voor een pakketje en die hoeven het alleen maar door ons kleine landje te versturen, dus in dat licht valt mijns inziens die 14 euro wel mee, gezien het rond de halve wereld moet.
Ja, maar met TNT is het versturen van een pakketje als een pedaal duurder binnen Nederland dan wanneer je hem naar de rest van Europa stuurt (volgens mij bij alle pakketten tot 1 kg ofzo). Vreemde praktijken

Speeddemon
14 september 2007, 00:42
Ja, maar met TNT is het versturen van een pakketje als een pedaal duurder binnen Nederland dan wanneer je hem naar de rest van Europa stuurt (volgens mij bij alle pakketten tot 1 kg ofzo). Vreemde praktijken
Nou, dat niet zo zeer, maar TNT hanteert tot 10kg het zelfde tarief van 6,20 euro. En dat vind ik bullshit.
Ze moeten gewoon terug naar 0-1kg, 1-5kg en 5-10kg, of 0-2kg (want daar valt al veel onder) en 2-10kg. En dan terug naar een 4,50 à 5 euro tarief voor de lagere gewichten.

Ik vind het niet kloppen dat ik evenveel moet dokken voor het verzenden van een pedaal van 400gram als iemand die een videorecorder ofzo van 7kg verzendt.

Voor binnen Europa gelden er wel aparte tarieven tot 250gr., 500gr., 1kg en 2kg.