PDA

View Full Version : ENGL INVADER 100 E642 clip



gerrekat
12 september 2007, 21:35
anavond opgenomen, double tracked, geen EQ of effecten, heb een Shure SM 57 gebruikt en een DEAN ML met medium output DiMarzio PU's (custom wound schenkers). De clip is kanaal 3 in high gain mode met bright aan, op mijn slaapkamer opgenomen dus volume was zacht tot matig.

http://www.soundclick.com/util/downloadSong.cfm?ID=5767354

AART
12 september 2007, 21:44
klinkt goed, lekker strak, misschien net een tikje teveel gain, maar de baasis is lekker vet, beter dan wat ik van de PB gehoord heb(meer grit ofzo), nu de invader nog een keer testen in het echt...

gerrekat
12 september 2007, 21:47
Ja klopt hij heeft meer "growl" de gain staat best hoog ja, op 7 ofzo op kanaal 3. Maar bij de SE of Piwerball zou dat al een overkill zijn, deze wordt niet snel fizzy. Overigens heeft de SE ook een dikke vette growl, maar minder gritty inderdaad.

caliban
12 september 2007, 22:49
Klinkt vet, alleen een beetje te veel hoog erop naar mijn zin. Wel een heel erg lekker overdrivestructuur.

AART
12 september 2007, 23:00
Wel een heel erg lekker overdrivestructuur.


Dat idd heel erg. Lekker rauw doch strak en vet.

BartL
12 september 2007, 23:02
Niet helemaal mijn sound eigenlijk, te...uuhm...ruw? Kan het niet echt uitleggen.
Edit: Juistem...RAUW, dat is 't woord :)

Heb zelf vaker een ENGL Screamer & Thunder gehad. Eigenlijk ook niet helemaal 100% mijn geluid wanneer ik alleen aan het spelen ben. Echter, in de band lijken de amps echt totaal anders te klinkt het allemaal lekker mooi in de mix.

Nog iemand eenzelfde ervaring?
Edit2: Ik speel/speelde er nooit metal etc. mee.

gerrekat
13 september 2007, 06:58
Klinkt vet, alleen een beetje te veel hoog erop naar mijn zin. Wel een heel erg lekker overdrivestructuur.

Ik hou van heldere sounds, gebruik relatief veel presence en weinig low end, dat is nu eenmaal "mijn" geluid. de INVADER kan ook vrij donker klinken maar dat is het eerste wat ik er uitdraai.

caliban
13 september 2007, 09:59
Ik bedoel dat ook niet slecht. Voor in band te spelen is dit sowieso een veel beter geluid als met superveel low. En in een gemixte en gemasterde opname zal dit ook beter uitkomen als een extreme lowendsound.

gerrekat
13 september 2007, 10:08
Ik bedoel dat ook niet slecht. Voor in band te spelen is dit sowieso een veel beter geluid als met superveel low. En in een gemixte en gemasterde opname zal dit ook beter uitkomen als een extreme lowendsound.

Tja bij de powerball had je zo'n deep schakelaar (bij de SE heb je er zelfs 2) als je die aanzette begon alles op je monitor uit te farten, dat kan een microfoon gewoon niet aan. Ik gebruik liver de basgitaar voor het low end, maar geod die heb ik er bij deze clip niet bijgemixed. Overigens heb ik hier niets aan gemastered, is gewoon zo op het mastertrack gepleurd, zeg maar gewoon zoals de amp klinkt (al klinkt ie in het echt natuurljik vetter maar ja dat is altijd met clips)

Nocki
13 september 2007, 10:13
Erg leukl! Een tijd terug had je een Mark III clip waar ik ook zo van heb genoten.
Een bevriende gitarist die ik ken heeft ok een invader en de opname klinkt inderdaad heel bekend in de oren. Hoe vind je m in de mix klinken? en welke speakers gebruik je?

gerrekat
13 september 2007, 10:58
Erg leukl! Een tijd terug had je een Mark III clip waar ik ook zo van heb genoten.
Een bevriende gitarist die ik ken heeft ok een invader en de opname klinkt inderdaad heel bekend in de oren. Hoe vind je m in de mix klinken? en welke speakers gebruik je?

bedoel je in de bandmix? klinkt prima, gaat hard zat. kanaal 3 is een klein beetje scooped, kanaal 2 komt er makkelijker doorheen, maar kanaal 3 gaat ook best eigenlijk als je de mids maar opendraait. Ik heb de opname gemaakt met mijn BOGNER ubercab op een G12-T75 speaker (celestion), de V30 vond ik te korrelig klinken (zitten 2 V30's en 2 G12-T75's in).

de mark III is ook een beest van een amp, maar ik gedelede EQ vond ik niets, en de ENGl beschikt over veel meer mogelijkheden m.b.t. EFX loops, midi switching etc en klinkt zeker net zo goed. Maar de Mark III en IV zijn zeker ook supergave amps, mis mijn IV wel eens...

ben vanhoof
13 september 2007, 10:59
Voor een anthrax song iets meer midscoopen denk ik. Het klinkt ook nogal wat droog, niet?

gerrekat
13 september 2007, 11:00
Voor een anthrax song iets meer midscoopen denk ik. Het klinkt ook nogal wat droog, niet?


Yup klopt, dat is vrij ontypisch voor een ENGL die normaal nogal "wet" klinken, ik vind het wel verfrissend zo'n droge strakke sound. Ik heb niet geprobeerd de ANTHRAX sound te imiteren, zitten toevallig wat riffs van ANTHRAX/SOD en MOD in.

guhlenn
13 september 2007, 13:03
Niks voor mij, maar goeie sound, zeker als ie met een sm57 is opgenomen!

gerrekat
14 september 2007, 10:35
Niks voor mij, maar goeie sound, zeker als ie met een sm57 is opgenomen!

slechte ervaringen met de SM 57? thanx voor het luisteren iig. Ik kan ook intens genieten van een vette klassieke Fender sound (STAY CATS!!!) maar niet voor mijn type muziek.

Speeddemon
14 september 2007, 10:47
Ik vind 'm vet. "Mijn" sound zou iets meer laag en meer mid hebben, maar wel dezelfde high-end definitie.

"Respect the badge!" :cooler:

On a side note: over ongeveer 8 uur heb ik mijn Invader 100 + Engl 4x12" Vintage 30 binnen.

En je moet nog steeds je sig. aanpassen! Of wil je soms 2 Invaders?!
Nu nog Seymour Duncan Invader pups in je gitaren, een Vader cab, en dan Priest-Invader of Maiden-Invaders spelen. :seriousf:

Jimwoud
14 september 2007, 11:01
Nu nog Seymour Duncan Invader pups in je gitaren, een Vader cab, en dan Priest-Invader of Maiden-Invaders spelen. :seriousf:
wanneer komt de Engl Painkiller? Dan wordt die zeker van mij, met bareknukkle Painkiller pickups en dan Priest Painkiller spelen, moet ik wel nog even oefenen :satisfie:

guhlenn
14 september 2007, 11:32
slechte ervaringen met de SM 57?

Tsja, eigenlijk wel. Een grootmembraan klinkt vaak een stuk 'opener'. Een SM57 smeert het midden vaak wat dicht, en dat hoor ik heleemaal niet terug op jou opname. (trash?) metal geluiden worden vaak sowieso dichtgesneerd met gain en geen mids (en dan moet ik nog over bass beginnen :D ) Maar je hebt echt een geode strakke toon die niet verzuipt. Hulde...

gerrekat
14 september 2007, 11:34
Ik vind 'm vet. "Mijn" sound zou iets meer laag en meer mid hebben, maar wel dezelfde high-end definitie.

"Respect the badge!" :cooler:

On a side note: over ongeveer 8 uur heb ik mijn Invader 100 + Engl 4x12" Vintage 30 binnen.

En je moet nog steeds je sig. aanpassen! Of wil je soms 2 Invaders?!
Nu nog Seymour Duncan Invader pups in je gitaren, een Vader cab, en dan Priest-Invader of Maiden-Invaders spelen. :seriousf:


LOL, ik moet zeggen dat ik mijn mids bepaald niet gescooped heb hoor, maar de low end heb ik er wel uitgedraaid ja, daar hebben we een basgitaar voor!

Kikke man, wel effe foto's posten natuurlijk!

Duncan Invaders heb ik wel gehad vroeger maar vond ze veel te modderig, geef me dan maar een DiMarzio X2N!

gerrekat
14 september 2007, 11:37
Tsja, eigenlijk wel. Een grootmembraan klinkt vaak een stuk 'opener'. Een SM57 smeert het midden vaak wat dicht, en dat hoor ik heleemaal niet terug op jou opname. (trash?) metal geluiden worden vaak sowieso dichtgesneerd met gain en geen mids (en dan moet ik nog over bass beginnen :D ) Maar je hebt echt een geode strakke toon die niet verzuipt. Hulde...

Thanx, maar IMO is het juist bijvoorbeeld een kenmerk van bijvooreeld de SLAYER tone dat de mids helemaal geboost zijn. Ik weet dat de in de 90's zo populaire rectifier tone vaak inderdaad behoorlijk gescooped werd, niet echt mijn ding iig.

Codesator microfonen pikken inderdaad mer frequenties op maar doordat ze zo gevoelig zijn zijn ze ongeschikt voor close micing omdat ze dan gaan oversturen en de bas respons niet kunnen verwerken, voor room geluid zijn condensators wel waanzinnig, maar ik gebruik dat eigenlijk nooit. de Sennheiser MD 421 is ook een superoeie dynamische mic voor close micing.

Solidkick
14 september 2007, 11:54
Codesator microfonen pikken inderdaad mer frequenties op maar doordat ze zo gevoelig zijn zijn ze ongeschikt voor close micing omdat ze dan gaan oversturen en de bas respons niet kunnen verwerken,

Dat valt wel wat mee.
Ik neem bijv. de bas tegenwoordig ook op met een grootmembraan condensator (AT4033). Gaat tot 128 Db dus geen centje pijn.

Fijne sound btw.

interessander
14 september 2007, 11:56
Klinkt zeer okee, iets te fizzy in het hoog bij de mutes naar mijn smaak maar inderdaad lekker droog!

Speeddemon
14 september 2007, 19:45
Hey Gerrekat, ik weet dat je CH4 niet veel soeps vindt, maar ik heb een instelling gevonden, waardoor het een soort 'high gain kopie/broertje' wordt van CH2, om mee te soleren. Op deze manier kan je met CH2 2 rhythm sounds (High gain aan/uit) besturen, en ligt CH4 in het verlengde van dat zelfde klankkarakter.

CH2: Gain=4, Bass=5, Mid=7, Treble=7, Volume=5.
CH4: Gain=7, Bass=4, Mid=2, Treble=6, Volume=6.

Probeer 't maar es, ben benieuwd wat je ervan vindt!

PS. Ik heb m'n Invader 100 half-stack nu ook thuis. 8-)
Enige issue so far is dat ik het MIDI-gedoe van de Invader + Z-9 niet aan de praat krijg. S.A.C. werkt wel gewoon.
Heb natuurlijk geprobeerd de dipswitches goed te zetten voor MIDI ch1, en het andere mini-schakelaartje ook op Engl MIDI Controller, maar so far, no good.
Misschien is de MIDI kabel (9m Cordial met Neutrik pluggen, nieuw) brak, maar dat lijkt me ook sterk.

Jimwoud
14 september 2007, 20:00
Hey Gerrekat, ik weet dat je CH4 niet veel soeps vindt, maar ik heb een instelling gevonden, waardoor het een soort 'high gain kopie/broertje' wordt van CH2, om mee te soleren. Op deze manier kan je met CH2 2 rhythm sounds (High gain aan/uit) besturen, en ligt CH4 in het verlengde van dat zelfde klankkarakter.

CH2: Gain=4, Bass=5, Mid=7, Treble=7, Volume=5.
CH4: Gain=7, Bass=4, Mid=2, Treble=6, Volume=6.

Probeer 't maar es, ben benieuwd wat je ervan vindt!

PS. Ik heb m'n Invader 100 half-stack nu ook thuis. 8-)
Enige issue so far is dat ik het MIDI-gedoe van de Invader + Z-9 niet aan de praat krijg. S.A.C. werkt wel gewoon.
Heb natuurlijk geprobeerd de dipswitches goed te zetten voor MIDI ch1, en het andere mini-schakelaartje ook op Engl MIDI Controller, maar so far, no good.
Misschien is de MIDI kabel (9m Cordial met Neutrik pluggen, nieuw) brak, maar dat lijkt me ook sterk.
Gefeliciteerd met je aankoop!!

Evil-Payasos
14 september 2007, 21:31
Foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto's!

Speeddemon
14 september 2007, 21:35
Foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto's!
Laat ik nou net enkele weken geleden m'n digicam verkocht hebben.
Ik moet nog steeds een nieuwe aanschaffen. :chicken:

Maar Gerrekat, als je me kan helpen MIDI aan de praat te krijgen, graag!
Hoe heb je die dipswitches staan?

Want in de handleiding staat bijv, ON-OFF-OFF-OFF-OFF-XX. En welke 'stand' is XX in godsnaam? :???:

Als ik de Z-9 met z'n MIDI out aan de MIDI input van de Invader heb hangen, mini-switchje op "Engl MIDI Controller" heb staan, GEEN jack in de S.A.C. input, en dipswitch 1 ON (de rest OFF), en ik zet de amp aan, gaan er geen LEDs van de Z-9 branden.

Evil-Payasos
14 september 2007, 22:38
Laat ik nou net enkele weken geleden m'n digicam verkocht hebben.
Ik moet nog steeds een nieuwe aanschaffen. :chicken:


Samoesjes! :stop:


:satisfie:

gerrekat
15 september 2007, 10:14
Laat ik nou net enkele weken geleden m'n digicam verkocht hebben.
Ik moet nog steeds een nieuwe aanschaffen. :chicken:

Maar Gerrekat, als je me kan helpen MIDI aan de praat te krijgen, graag!
Hoe heb je die dipswitches staan?

Want in de handleiding staat bijv, ON-OFF-OFF-OFF-OFF-XX. En welke 'stand' is XX in godsnaam? :???:

Als ik de Z-9 met z'n MIDI out aan de MIDI input van de Invader heb hangen, mini-switchje op "Engl MIDI Controller" heb staan, GEEN jack in de S.A.C. input, en dipswitch 1 ON (de rest OFF), en ik zet de amp aan, gaan er geen LEDs van de Z-9 branden.


ik gebruik alleen de "simpele" midi config, d.w.z. ik doe nets met die mini switches. Ik stel mijn sound in (met EFX loop eventueel), ik selecteer een bank/patch op mijn Z-9 en druk dan op write/copy voor 2 seconden, klaar en opgeslagen....werkt als een tierelier!

Geronimo
15 september 2007, 10:36
Klinkt goed idd, stukken beter dan wat ik gewend ben van Engl.

Maar op je slaapkamer opgenomen? Met een drummer? Dat zullen de buren leuk hebben gevonden :D

pol
15 september 2007, 11:09
klinkt goed, nog een beetje te veel fizz in het hoog naar mijn smaak, maar dat ligt meer aan de speaker veronderstel ik.

Speeddemon
15 september 2007, 11:12
ik gebruik alleen de "simpele" midi config, d.w.z. ik doe nets met die mini switches. Ik stel mijn sound in (met EFX loop eventueel), ik selecteer een bank/patch op mijn Z-9 en druk dan op write/copy voor 2 seconden, klaar en opgeslagen....werkt als een tierelier!
Maar als je de Z-9 aan de amp hebt hangen met een MIDI kabel, en je zet de amp aan, dan moeten er toch LEDs gaan branden op de Z-9?
En hoe heb jij de mini dipswitches staan dan?

AART
15 september 2007, 11:18
Even een klein off-topic vraagje:

Gerre: Welke apparatuur gebruik je voor het opnemen? Je oude Mark III clip vond ik ook al erg vet klinken namelijk en dit klinkt ook weer erg goed.
Mic(sm 57 toch?), mengpaneel/voorversterker?, geluidskaart?

Speeddemon
15 september 2007, 13:15
Zo, Z-9 geprogrammeerd met S.A.C.

Function 1=high gain, Function 2=FX Loop 1/2.
Ik laat de noise gate en Bright nu altijd aan staan, en ik kwam er tot mijn vreugde ook nog achter dat 2x op dezelfde channelswitch drukken in S.A.C. mode schakelt tussen Master A/B, dus die hoef ik niet onder een Function Switch te zetten. Amp mute heb ik niet programmeerbaar nodig, dus ja, voor mij werkt 't zo prima.

Voor sommige dingen zou MIDI nog handiger zijn, maar ik kan met 4 direct schakelbare sounds en de 2 Functions nu goed uit de voeten.
Heb heel veel mid in CH3 gedraaid (staat op 8 ), wat echt een vette Soldano-achtige tone is geworden. CH4 is weliswaar RELATIEF de zwakste (iets te los en rommelig qua gain/EQ), maar die heb ik ook zo bijgesteld dat het een beetje een Marshall Silver Jubilee-achtige sound geeft. (zeer maar een iets rondere, smeuïgere versie van CH2, met iets meer gain).

caliban
15 september 2007, 21:13
Kan iemand die mark III clip misschien nog eens posten. Ik heb zitten zoeken naar de oude thread, maar die link is precies weg.

Nocki
15 september 2007, 23:25
Ja! ik zou m ook nog wwel eens willen horen!

gerrekat
16 september 2007, 10:15
Maar als je de Z-9 aan de amp hebt hangen met een MIDI kabel, en je zet de amp aan, dan moeten er toch LEDs gaan branden op de Z-9?
En hoe heb jij de mini dipswitches staan dan?

er zit een apart schakelaartje voor de phantom voeding van de Z-9 naast de dipswitches, als die aanstaat heb je brandende LEDs op de Z 9

gerrekat
16 september 2007, 10:17
Kan iemand die mark III clip misschien nog eens posten. Ik heb zitten zoeken naar de oude thread, maar die link is precies weg.

ik denk niet dat ik die nog heb, erg goede sound ook, maar een drama qua schakelen/versatility met de gedeelde EQ voor alle 3 de kanalen. ik vond hem ook te noisy eerlijk gezegd. Maar qua sound zijn de Mesa boogie marks bij mij zeker nummer 2 in de lijst favoriete amps!

guhlenn
17 september 2007, 14:04
Codesator microfonen pikken inderdaad mer frequenties op maar doordat ze zo gevoelig zijn zijn ze ongeschikt voor close micing omdat ze dan gaan oversturen en de bas respons niet kunnen verwerken

Nee hoor, ik sgtop een akg 414 bijna in de speaker. Een groot memebraan heeft minder last van proximity, en als er iest overstuurd heb je iets fout gedaan :)

AART
17 september 2007, 14:09
@ Nocki en Caliban:

Ik heb die Mark III clip hier op de pc staan zie ik. Ik heb alleen geen hostingmogelijkheid, iemand van jullie?

Speeddemon
17 september 2007, 14:40
Nee hoor, ik sgtop een akg 414 bijna in de speaker. Een groot memebraan heeft minder last van proximity, en als er iest overstuurd heb je iets fout gedaan :)
Volgens mij heeft de vatbaarheid voor proximity-effect meer te maken met het pickup-pattern van een mic (omni, cardioid, hyper-cardioid) dan de grootte van het membraan, hoor.

Welke 414 is het trouwens? B** of X**?

Nocki
17 september 2007, 15:00
@ Nocki en Caliban:

Ik heb die Mark III clip hier op de pc staan zie ik. Ik heb alleen geen hostingmogelijkheid, iemand van jullie?



stuur maar door!

AART
17 september 2007, 15:47
Ok, onderweg.

Evil-Payasos
17 september 2007, 15:50
Offtopic: Ik snap het nog niet helemaal. Wat zijn de voordelen van een head, en wat zijn de voordelen van een rack? Want je hebt ook van engl de SE Preamp, waarom zou je dan de SE Head kopen? :noob:

guhlenn
17 september 2007, 16:35
Volgens mij heeft de vatbaarheid voor proximity-effect meer te maken met het pickup-pattern van een mic (omni, cardioid, hyper-cardioid) dan de grootte van het membraan, hoor.

Welke 414 is het trouwens? B** of X**?

ULS meen ik. erg fijn. Overigens zei ik niet dat de membraangrootte bepalend is voor het proximity effect, maar slechts dat een grootmembraan (ik doelde hier slehcts op een (grootmembraan) condensator mic) minder proximity effect heeft dan een sm57 (iets wat lijnrecht opde bewering van poster staat... :) ) Er IS een verschil ;)

Nocki
17 september 2007, 17:10
Offtopic: Ik snap het nog niet helemaal. Wat zijn de voordelen van een head, en wat zijn de voordelen van een rack? Want je hebt ook van engl de SE Preamp, waarom zou je dan de SE Head kopen? :noob:


Ik ken helaas de amp niet maar ben sinds een paar jaar van mening dat een preamp en poweramp 100% op elkara afgestemd moeten zijn. Vaak heb ik volume problemen gehad met rack gear omdat ik het niet zo leker op elkaar afgestemd vond.

en top is vaker zo gemaakt dat de preamp en de poweramp 1 geheel gaan vormen en ook op laag volume lekkerder klinkt. Ook de interactie tussen preamp en poweramp vind ik lekkerder dan bij een racksetup.

Ben een hele grote fan van racks maar loop hier nog steeds tegen aan. het is niet onderbouwd wat ik nu zeg maar ik heb het gevoel dat bij rack gear bij de output van de preamp en de input van een poweramp gewerkt wordt met een bepaalde "standaard" (afspraak?) om te zorgen dat het allemaal goed met elkaar werkt en dat het door die "standaard" net niet helemaal 100% is in mijn oren. maar nogmaals dit is niet onderbouwd. vandaar dat ik weer helemaal op tops over ben. wel natuurlijk met een rack erbij want ik blijf het prachtig vinden al die lichies... :-)

BLOK182
17 september 2007, 17:40
Leuk clipje! Inderdaad behoorlijk richting PB, maar toch andere voicing. Welk nummer was het ook alweer, wat je speelde? Ken die riff ergens van:p

Nocki
17 september 2007, 17:47
http://people.zeelandnet.nl/nocki/Mesa%20Boogie%20Mark%20III.mp3


Deze clip is van Gerrekat! Ik host m alleen maar.

pol
17 september 2007, 18:30
die mark 3 klinkt wel lekker, betere opname als die engl vind ik, ligt waarschijnlijk wel aan de opname ?

Speeddemon
17 september 2007, 18:39
VET! Agent Orange! :rockon: :rockon:

gerrekat
17 september 2007, 21:58
Leuk clipje! Inderdaad behoorlijk richting PB, maar toch andere voicing. Welk nummer was het ook alweer, wat je speelde? Ken die riff ergens van:p


"I am The Law" vand ANTHRAX "March of the SOD" van SOD en "Get A real JOb" van MOD

gerrekat
17 september 2007, 22:02
Tof om die Markl III clip weer te horen, heb hem zelf niet meer. te gekke amp was dat, gelijk naar het rijk der fabelen geholpen dat mesa marks geen metal aan zouden kunnen.

Hij is smoother en verzadigder dan de ENGL invader, maar de INVADER klinkt weer rauwer en opener.

interessander
17 september 2007, 22:04
Hij klinkt zeker goed!
Was die mark III clip met een EMG opgenomen?

AART
17 september 2007, 22:44
Hij klinkt zeker goed!
Was die mark III clip met een EMG opgenomen?

Dean met Dimarzio Superdistortion als mijn geheugen me niet in steek heeft gelaten in de tussentijd.

Nocki
17 september 2007, 22:49
Aart is een echte Gerrekat fan dat hoor je wel!

@Aart

Vind je het erg als ik je overbied op die studio top??? :-)

caliban
18 september 2007, 12:11
Die clip klinkt heel erg lekker. En wie heeft er ooit gesproken van markseries metal niet aan kunnen, dat is de dikste onzin ooit. Naar mijn mening zijn het de versterkers die metal misschien het beste aan kunnen.
Weet je de settings hierop nog uit je hoofd gerrekat. En over welke cabinet speelde je.

Speeddemon
18 september 2007, 12:15
Sprak van de week nog een kennis van me, die ook een Mark III had (of was 't nou een Mark II... :???: )
ANyway, die doet 'm ook niet weg en al helemaal niet na Gerrekat's Sodom-clipje. :satisfie:

Ik weet precies wat je bedoelt met het verschil met de Invader;
de Invader blijft heel lang open klinken, ook al staat de gain (belachelijk) hoog. Maar hij is in CH3 dus iets minder 'liquid' en 'saturated'. Overigens klinken Rectumfriers totaal niet zoals die Mark, en ik snap ook niet dat Mesa het niet meer uitbuit. Maar blijkbaar vinden die jonge nu-metal gastjes het belangrijker dat je een bult ONSTRAK laag hebt, dan vette mid-definitie.

caliban
18 september 2007, 12:19
Overigens klinken Rectumfriers totaal niet zoals die Mark, en ik snap ook niet dat Mesa het niet meer uitbuit. Maar blijkbaar vinden die jonge nu-metal gastjes het belangrijker dat je een bult ONSTRAK laag hebt, dan vette mid-definitie.
Echt waar. En markseries hebben dankzij hun grafische equaliser ook meer als genoeg lowend. En tenminste strakke lowend.

pol
18 september 2007, 13:42
is de preamp in de mesa studio of quad eigenlijk dezelfde als die van de mark III ?

interessander
18 september 2007, 13:45
Technisch gezien weet ik niet hoeveel ze gemeen hebben maar ik kan in ieder geval zeggen dat een studio niet precies zoals een mark klinkt, maar wel min of meer dezelfde voicing heeft. En dan heb je natuurlijk verschillende Mark III versies, de zgn. stripes, die ook allemaal zouden verschillen.

gerrekat
18 september 2007, 14:49
Sprak van de week nog een kennis van me, die ook een Mark III had (of was 't nou een Mark II... :???: )
ANyway, die doet 'm ook niet weg en al helemaal niet na Gerrekat's Sodom-clipje. :satisfie:

Ik weet precies wat je bedoelt met het verschil met de Invader;
de Invader blijft heel lang open klinken, ook al staat de gain (belachelijk) hoog. Maar hij is in CH3 dus iets minder 'liquid' en 'saturated'. Overigens klinken Rectumfriers totaal niet zoals die Mark, en ik snap ook niet dat Mesa het niet meer uitbuit. Maar blijkbaar vinden die jonge nu-metal gastjes het belangrijker dat je een bult ONSTRAK laag hebt, dan vette mid-definitie.


De Mark III clip heb ik opgenomen met een ENGL standard cab, geen idee meer wat de settings waren. Ik moet zeggen adt de opanme ook wel erg goed uitgepakt is. Ik vond hem de helderheid en definitie van mijn ENGLs missen. De mesa heft wel een heel lekkere lead tone, de enige ENGL die daar aan kan tippen is de SE. maar qua rhythm klinken de ENGLs toch strakker en vetter. De lead is trouwens ook een Mark III met de ingebouwde reverb. Nadeel van de mark III is dat ie erg veel bijgeluiden/noise maakt, 1 of 2 noise gates is zeker geen overbodige luxe zeker bij hogere gain instellingen. De Mark IV was al iets beter maar ook die had er last van.

Ik zal vanmiddag nog wat INVADER clippies posten, heb nu wat geexperimenteerd met een MXR 10-band EQ in de loop.

caliban
18 september 2007, 16:20
Ik kijk al uit naar de nieuwe clips. Kan je misschien ook eens een paar clips posten van je SE.

AART
21 september 2007, 12:05
Aart is een echte Gerrekat fan dat hoor je wel!

@Aart

Vind je het erg als ik je overbied op die studio top??? :-)

Ja, want dan moet ik weer meer bieden en maak je me armer dan ik al ben!
Koop jij maar lekker die IIB, die hoef ik niet.

:cheerup:

Nocki
21 september 2007, 14:06
Nou. dan doe ik het niet :)

Speeddemon
21 september 2007, 14:28
Hey Nocki, als je toch geld teveel hebt, Savage 60 kopen? :satisfie:

Nocki
21 september 2007, 14:44
Ja hoor. als je prijs goed is :)

Speeddemon
21 september 2007, 15:11
Ja hoor. als je prijs goed is :)
check je PM. :)

En nu is het wachten op Gerrekat's clips.

Ik heb CH4 nagenoeg 'goed' gekregen, door de Mid echt op 0 te zetten! Treble op 7, Bass op 4 of 5, Gain op 6 of 7.