PDA

View Full Version : line6 studio 110?



B-bass
12 september 2007, 20:41
iemand ervaring met deze nieuwe versterkertjes van line6? zijn dit een beetje goede amps, want de specs zien er wel goed uit op het net.

Valentijn
12 september 2007, 21:16
ken geen basversterkers van line 6 (1 keer over gespeeld bij gig, had wel redelijk geluid) maar ben vind de gitaaramps geen lekker geluid hebben.. en al die digitale troep er in..

sickpunk
12 september 2007, 22:49
ik heb 1x op een 300 watt combo(15" speaker) gespeeld, wat een balle geluid zeg... kon et er niet warm van krijgen

OJJVZ
12 september 2007, 23:32
al dat digitale gedoe vind ik een beetje een afknapper... doe mij maar een Roland Cube 100 ofzo, stukje goedkoper, klinkt echt lekker.

jonesd
13 september 2007, 08:43
al dat digitale gedoe vind ik een beetje een afknapper... doe mij maar een Roland Cube 100 ofzo, stukje goedkoper, klinkt echt lekker.

Dat is een beetje als:

"Al dat buitenlands eten smaakt me niet zo, doe mij maar kebab."

cube 100 is ook digitaal

Rinze
13 september 2007, 08:47
Dat is een beetje als:

"Al dat buitenlands eten smaakt me niet zo, doe mij maar kebab."

cube 100 is ook digitaal

Je was me voor...

sickpunk
13 september 2007, 10:40
haha ik vind em wel grappig eigenlijk :P

Butger
13 september 2007, 13:31
Heb em laatst uitgeprobeerd in de shop. Heb zelf de LowDown 150, speel trouwens op een Fender Jazz 24, en wou een kleintje hebben voor thuis + opnames.
Ik ben geen bassist (soms bas ik dus wel, maar das echt voor d'r bij of als ik een opname in mekaar pruts thuis), dus kan niet een geweldig objectief oordeel vellen, maar hij klonk wel ok. Voor zo'n klein ding dan. Ik vond hem iig beter dan zo'n Ashdown klein bakkie.

Heb em niet gekocht want ik kon van iemand een BassPod lenen.

OJJVZ
13 september 2007, 18:41
oh, ik dacht dat alleen die flanger-troep digitaal was, die modeling verder analoog, dat het meer EQ settings waren :P
shittt, jammer dat ik het weet, vond m zo vet:P

Rinze
13 september 2007, 18:56
oh, ik dacht dat alleen die flanger-troep digitaal was, die modeling verder analoog, dat het meer EQ settings waren :P
shittt, jammer dat ik het weet, vond m zo vet:P

En nu niet meer? :satisfie:

sickpunk
13 september 2007, 21:03
haha dat zou nog veel grappiger zijn :P

iets is vet of iets is het niet... een digitaal iets kan super vet klinken! maar de line6 stond mij niet aan...

OJJVZ
13 september 2007, 23:12
En nu niet meer? :satisfie:

nogsteeds wel hoor, hehe, alleen het feit dat het digitaal is staat mij niet zo aan
maar ik zou hem nogsteeds kopen

sickpunk
16 september 2007, 13:41
waarom staat dat je niet aan?

OJJVZ
16 september 2007, 17:49
dunno, instrumenten + digitaal gaat in mn hoofd niet echt goed samen, het zal vast vet klinken, die roland klinkt ook vet.. en zolang je clean speelt is het gewoon nog analoog, maar gewoon... weetniet:P
(zo ben k vast niet de enige:P)

Squier4ever
16 september 2007, 21:31
oh, ik dacht dat alleen die flanger-troep digitaal was, die modeling verder analoog, dat het meer EQ settings waren :P
shittt, jammer dat ik het weet, vond m zo vet:P

nou ga je dan maar eens wat meer verdiepen in het vakjargon...
deze post hoort in de categorie domste der domsten....

modeling = per definitie digitaal.

The Mess
16 september 2007, 22:10
Dat is een beetje als:

"Al dat buitenlands eten smaakt me niet zo, doe mij maar kebab."

cube 100 is ook digitaal

Sig-waardig! xD

Goose
17 september 2007, 03:49
OJJVC: en zolang je clean speelt is het gewoon nog analoog,

Mmmm dacht het niet hoor. Een digi blijft digi ook al speel je clean. Slaat net zo'n tang op en varken als: ik heb een buizenbak als is overstuurd speel maar als ik clean speel is het een transistorbakkie.
Ik ben zelf van mening dat digi best wel goed kan klinken. Maar nog meer van mening dat analoog wat meer leeft qua geluid. Maar wie ben ik..... Speel zelf op het moment nog wel helemaal analoog maar dat zo maar kunnen veranderen als ik een erg leuk digi effect zou tegenkomen. Als het goed klinkt moet je je niet blind staren op het feit of het wel of niet analoog is, als het goed is blijft het goed.

OJJVZ
17 september 2007, 16:43
nou ga je dan maar eens wat meer verdiepen in het vakjargon...
deze post hoort in de categorie domste der domsten....

modeling = per definitie digitaal.

subtiel is anders (daarom zit k vooral op t basgitaarforum, die mensen zijn gewoon sympathieker:P)

maar die vergelijking van Goose vind k wel n beetje overdreven
k dacht dat alleen zodra je dr effecten (of die modeling) bij gooit dat dat digitaal gaat, maar zolang je helemaal clean speelt, alleen met de EQ kloot, dat t dan nog analoog is, k weet niet hoe dat spul van binnen dr uit ziet, maar zo onlogisch is die gedachte toch niet?

en zoals k al zei, ik zou m nogsteeds kopen, k vind m ook retevet, ik zou me er niet door tegen laten houden, ik 'staar me dr dus niet blind op dat ie digitaal is'

Goose
17 september 2007, 18:40
He OJJVZ,

Was niet kwaad bedoelt hoor. Maar versterkers als Line 6 zijn helemaal digitaal opgebouwt. Ook het cleane geluid is gemodeled naar een bepaalde klank van een bepaalde versterker. B.v. een instelling SVT is digitaal gemodeled om hem min of meer te laten klinken als een SVT. Hij klinkt clean maar om die bepaalde klank te krijgen is het signaal wel door een digitale processor gehaald. Opzich helemaal niks mis mee maar het blijft altijd een benadering van "the real thing" en zal nooit helemaal 100% zo klinken. Ik ben zelf van mening dat dat soort versterkers erg leuk kan zijn voor beginners (dan krijgen ze een beetje een idee van hoe bepaalde versterkers klinken en dan later misschien the real thing zullen kopen) of muzikanten die in een coverband spelen (want dan is het heel erg fijn als je erg veel verschillende geluiden hebt om al die verschillende sounds van die bands te benaderen). Als je later meer voor je eigen ding en eigen sound gaat is het (wat mij betreft) veel interessanter om een versterker te kopen die juist jou geluid maakt ipv alle geluiden bijna.

Is het allemaal nog een beetje te begrijpen?

Ik ben zelf ooit eens begonnen met een Boss SE70 multieffect, was erg leuk omdat er echt vanalles in zat. Maar na een tijdje ging ik me wel storen aan dingentjes omdat ze niet klinken zoals ik wil dat ze zouden klinken.

Laters.

OJJVZ
17 september 2007, 22:55
Jup, perfecte uitleg, ik dacht dat het geluid gewoon... vanzichzelf kwam, als je begrijpt wat ik bedoel.