PDA

View Full Version : Via versterker in externe geluidskaart



SonofDestiny
12 september 2007, 19:14
Mijn distortion klinkt erg slecht als ik hem via m'n effectenpedaal rechtstreeks in m'n externe geluidskaart (nou ja, echt extern kun je hem niet noemen, maar het is in ieder geval een 'dure' geluidskaart met een box eraan waar je je gitaar kunt inpluggen). Nu zit ik erover te denken om een kabeltje erbij te kopen en die dan uit m'n koptelefoon uitgang van mijn versterker te doen en dan in de lijningang van mijn externe geluidskaart. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Om het duidelijker te maken:

Gitaar --> effectenpedaal --> goedkoop beginnersversterkertje(:() via koptelefoonuitgaan naar computer. :)

Zou dit werken?

bass blom
12 september 2007, 19:31
nee, het koptelefoonsignaal is te hoog en niet gemaakt voor een lijn ingang.
goedkoop microfoontje al eens geprobeerd?

BlackSun
12 september 2007, 19:35
edit: hier stond iets stoms. bass blom heeft gelijk wat betreft signaalsterkte.

Het geluid van een distortionpedaal alleen klinkt niet mooi. Je versterker kleurt het geluid door het circuit, de speaker, en de kast, op zo'n manier dat wij als mensen dit mooi vinden klinken.

Om je geluid dus goed op te nemen zul je een microfoon of een modeller (zoals Guitarport of PodXT) moeten gebruiken.

harrie-beton
12 september 2007, 20:24
Je hoeft niet meteen een dure xt hoor. Goedkope modelers zijn ook redelijk voor thuis opnames met lage volumes. Tegen de 100 euro heb je hele aardige dingen, v-amp 2 of zoom g2.

BlackSun
12 september 2007, 21:07
Ja was ook meer bedoeld om een voorbeeld te geven.
PodXT's zijn 2ehands niet zo duur meer trouwens ;)
maar er zijn genoeg andere moddellers die hetzelfde kunnen.

Roman
13 september 2007, 07:53
Uiteraard kun je ook via plugins, virtual amps etc je gitaar voorzien van fraaie gemodelleerde gitaargeluiden (githaaaaaar muzieeeeeeek).

Ik ben een redelijke fan van de JCM900 amp modeller van SimulAnalog
http://www.simulanalog.org/

zo zijn er veel meer fraaie stukje software (gratis) te verkrijgen.

BlackSun
14 september 2007, 19:37
Nadeel van die plugins is wel dat je een behoorlijke latency krijgt , waardoor je niet goed meer kunt monitoren bij het meespelen..

Met een snelle computer zal het wel meevallen, maar het is altijd meer dan bij externe modelling...