PDA

View Full Version : beste pedaal en tuning voor death metal..



YannickH
12 september 2007, 18:55
welke tuning en destortionpedaal is het beste voor death metal te spelen??domme vraag over de tuning maar welke pedaal of pedalen zou ik het beste gebruiken?

Lennert
12 september 2007, 22:21
Tuning kan vanalles zijn idd ;) Maar erg vaak wordt gebruik gemaakt van 7 snarige gitaren met een lage B, en verder komt standaard C en drop C ook veel voor. D ook wel.. en drop D enz enz.. ;)

Als je een gitaar over hebt zou ik die naar BEADGb afstellen, je kunt dan alleen moeilijk weer terug aangezien je de topkam en misschien zelfs de tuners en brug aan zal moeten passen.

Edit: Over goede zware metal pedalen staat al een topic op de voorpagina.

Jimwoud
13 september 2007, 09:24
SPAM: Check mn sig.

Swan
13 september 2007, 10:08
verzin zelf iets, of wil jeje riffs ook uitgeschreven hebben?

idno
13 september 2007, 13:37
verzin zelf iets, of wil jeje riffs ook uitgeschreven hebben?
:seriousf:

Speeddemon
13 september 2007, 17:35
verzin zelf iets, of wil jeje riffs ook uitgeschreven hebben?
Gezien z'n nick, doet Alexi "dames, check m'n haar :cooler: " Laiho dat al voor hem. :jam:

Maar voor rete-vette distortion kun je moeilijk om een (2e hands) Zoom Driver 5000 heen.

http://fr.audiofanzine.com/img/produits/thumb2/1/9/19458.gif

(en de eerste die zegt "ach Zoom is altijd plastic rotzooi, dus dat pedaal is ook vast 3x niks" lach ik vriendelijk, doch resoluut uit, terwijl ik Slayer in vergelijking laat klinken als een 3e rangs bruilofts-orkestje uit Schubbekutteveen.)

YannickH
13 september 2007, 19:46
ik luister ni meer naar cob.k vind et een klotenaam maja ik kan het niet veranderen...en ik zou graag men jackson js 30rr(geen tremelo dus)geb ruike voor death metal

Lennert
13 september 2007, 20:07
Gezien z'n nick, doet Alexi "dames, check m'n haar :cooler: " Laiho dat al voor hem. :jam:

Maar voor rete-vette distortion kun je moeilijk om een (2e hands) Zoom Driver 5000 heen.

http://fr.audiofanzine.com/img/produits/thumb2/1/9/19458.gif

(en de eerste die zegt "ach Zoom is altijd plastic rotzooi, dus dat pedaal is ook vast 3x niks" lach ik vriendelijk, doch resoluut uit, terwijl ik Slayer in vergelijking laat klinken als een 3e rangs bruilofts-orkestje uit Schubbekutteveen.)

Ik moet echt nog steeds n keer zo'n ding hebben! :D Alleen kijk ik ws altijd op de verkeerde momenten op MP.. zie er nooit een! Maar als ie langs komt koop ik m meteen.



ik luister ni meer naar cob.k vind et een klotenaam maja ik kan het niet veranderen...en ik zou graag men jackson js 30rr(geen tremelo dus)geb ruike voor death metal

Dan kun je eerst eens proberen met een wat dikker setje snaren die naar standard C te stemmen, setje 11/12 is dan wel lekker en dat moet ook nog wel goed gaan met je tuners/kam/brug.

Edit: Ohja wel ff opnieuw (laten) intoneren!