PDA

View Full Version : Garantie Feedback



The Mess
12 september 2007, 17:30
Hoi,

Ik belde net naar Feedback.
Mijn gitaar is terug na opgestuurd geweest te zijn voor garantie.
Hij ging daar naartoe voor: gebroken topkam, ingezakte positiestippen.
Ik belde zojuist terug (5 weken later), het ding schijnt meteen teruggestuurd te zijn onder het motto: verroeste schroefjes en snaren (ik zweet veel, ik ga ook geen snaren meer vervangen op een kapotte gitaar), hij heeft waarschijnlijk veel blootgestaan aan vocht.

Ik vind dat de reparateur (iemand die de garanties doet ofzo) zich hier erg makkelijk vanaf maakt, ik meen zelfs dat de positiestippen niet in orde waren toen ik de gitaar kocht. Toen wist ik nog niet veel beter (danku forum), en nu word het defect afgedaan als slecht onderhoud...

Is dit normaal/wat moet ik hier verder nog mee doen?
De gitaar is trouwens 1 jaar oud.

Groet,
Emiel

The Mess
12 september 2007, 17:32
Hij staat trouwens verkeerd, een mod mag em zetten waar hij dat goed acht ;)

Piekhaar
12 september 2007, 17:54
Schroefjes roesten bij mij ook snel (je gitaar even afdoen na het spelen gaat dit wel goed tegen trouwens).

Ik heb zelf geen ervaring met garantie bij Feedback (koop er niet zoveel, en wat ik heb is nog niet kapot gegaan).

Ik zou toch iets meer op je garantie gaan hameren, een gitaar van 1 jaar oud hoort naar mijn mening geen ingezakte positiestippen te hebben. En de topkam hoort ook wel langer mee te gaan.

Misschien één van je ouders het laten regelen (klink een beetje papkindjes-achtig, maar je bent zelf nog jong, dus maak je waarschijnlijk ook niet zoveel indruk).

Bij de gitaarboer waar ik meestal ga was dit trouwens gewoon wel netjes afgehandeld. En ik vind dat (zo ik je verhaal begrijp) ze dat bij Feedback ook moeten doen.

Is het je SG of dat enge rode ding :P ?

The Mess
12 september 2007, 18:03
Schroefjes roesten bij mij ook snel (je gitaar even afdoen na het spelen gaat dit wel goed tegen trouwens).

Ik heb zelf geen ervaring met garantie bij Feedback (koop er niet zoveel, en wat ik heb is nog niet kapot gegaan).

Ik zou toch iets meer op je garantie gaan hameren, een gitaar van 1 jaar oud hoort naar mijn mening geen ingezakte positiestippen te hebben. En de topkam hoort ook wel langer mee te gaan.

Misschien één van je ouders het laten regelen (klink een beetje papkindjes-achtig, maar je bent zelf nog jong, dus maak je waarschijnlijk ook niet zoveel indruk).

Bij de gitaarboer waar ik meestal ga was dit trouwens gewoon wel netjes afgehandeld. En ik vind dat (zo ik je verhaal begrijp) ze dat bij Feedback ook moeten doen.

Is het je SG of dat enge rode ding :P ?

Dus? Nog een keer bellen en gaan zeiken of m'n pa langsturen? xD
Het is trouwens m'n SG, dat enge rode ding is van Daan (basgitaar).
Een Mockingbird is wel fijn hoor, maar hij staat zo afgesteld dat iedereen er zijn/haar handen aan openhaalt (behalve hijzelf natuurlijk :chicken:)

Wheelie
12 september 2007, 18:19
Ik neem aan dat die reparatie onder garantieviel en dat je bij terugkomst je onvrede kenbaar hebt gemaakt aan feedback?
Alle papieren goed bewaren, ook van de reparatie. Schriftelijk aansprakelijk stellen waarin je de situatie goed uiteenzet. Je moet gewoon feedback de gelegenheid geven om het tekort te verhelpen. Krijg je mondeling geen Feedback (haha, de woordspeling :chicken: ) dan schriftelijk.
Redelijkerwijs mag je van een (nieuwe?) gitaar verwachten dat dit, bij normaal gebruik (heb ik het niet over die schroefjes), niet binnen een jaar gebeurd. Dus als de gitaar op een normale manier gebruikt is.....

The Mess
12 september 2007, 18:31
Ik neem aan dat die reparatie onder garantieviel en dat je bij terugkomst je onvrede kenbaar hebt gemaakt aan feedback?
Alle papieren goed bewaren, ook van de reparatie. Schriftelijk aansprakelijk stellen waarin je de situatie goed uiteenzet. Je moet gewoon feedback de gelegenheid geven om het tekort te verhelpen. Krijg je mondeling geen Feedback (haha, de woordspeling :chicken: ) dan schriftelijk.
Redelijkerwijs mag je van een (nieuwe?) gitaar verwachten dat dit, bij normaal gebruik (heb ik het niet over die schroefjes), niet binnen een jaar gebeurd. Dus als de gitaar op een normale manier gebruikt is.....

Ik was een beetje verbijsterd en heb kort erna de hoorn erop gedonderd.
Dat schriftelijk contact opnemen is een goed idee!
De gitaar is idd normaal gebruikt, schroeven roesten bij mij gewoon snel (eigenlijk alles wat met mijn zweet in aanraking komt.)
De topkam was afgebroken, waarschijnlijk door gebruik.
Verder werd de conclusie getrokken op basis van een paar (zeer) verroeste snaren, ik wilde de gitaar op spanning houden, en wie gooit er nou een nieuwe set snaren op een gitaar die onbespeelbaar is en terug moet naar de fabrikant? :chicken:

Piekhaar
12 september 2007, 18:51
Dat ze aan de hand van geroeste snaren en schroefjes oordelen dat je de gitaar niet goed behandeld hebt slaat natuurlijk nergens op.

Misschien eerst nog even bellen (of langs gaan, praat makkelijker) en anders schriftelijk regelen.

The Mess
12 september 2007, 18:58
Dat ze aan de hand van geroeste snaren en schroefjes oordelen dat je de gitaar niet goed behandeld hebt slaat natuurlijk nergens op.

Misschien eerst nog even bellen (of langs gaan, praat makkelijker) en anders schriftelijk regelen.

Idd, ik heb zojuist een mailtje verstuurd waarin ik vraag naar het onderzoeksrapport, om daar waarschijnlijk tegenin te gaan.

Ik houd je/jullie op de hoogte ;)

bert k
12 september 2007, 21:48
Dit gaat naar Elektrische gitaren.


Bert K, mod

bass blom
12 september 2007, 21:55
Idd, ik heb zojuist een mailtje verstuurd waarin ik vraag naar het onderzoeksrapport, om daar waarschijnlijk tegenin te gaan.

Ik houd je/jullie op de hoogte ;)

beter dat het nu hier staat, stuur ze ook even een linkje van het topic..
15000+ gitaristen zien het nu :cheerup:

drap
12 september 2007, 22:07
Idd, ik heb zojuist een mailtje verstuurd waarin ik vraag naar het onderzoeksrapport, om daar waarschijnlijk tegenin te gaan.

Ik houd je/jullie op de hoogte ;)

Vraag ze in ieder geval waar het concreet mis ging met de topkam en positiestippen door de verroeste snaren en schroefjes. En bluf een beetje met de consumentenbond, daar zijn veel verkopers absoluut niet blij mee.

Die positiestippen opzich sta je niet zo heel sterk in denk ik trouwens, gezien het al vanaf het begin niet goed was met die dingen en je de gitaar toch al een jaar hebt. Je hebt er een jaar lang genoegen mee genomen, wettelijk gezien.

B_2_the_a
12 september 2007, 23:42
mag ik je erop wijzen dat dit een besluit is geweest van de importeur?
Je hebt namelijk fabrieksgarantie, die garantie wordt alleen bepaald door een goedgekeurde reparateur van de fabriek/importeur...
Zie de verkoopvoorwaarde bij Feedback...

Dit is dus niet de schuld van Feedback maar van de importeur!

Ik vind het een beetje vreemd dat men het altijd op feedback afschuift, terwijl Feedback er veel aan doet om het voor de klanten zo goed mogelijk maakt...

Piekhaar
12 september 2007, 23:52
mag ik je erop wijzen dat dit een besluit is geweest van de importeur?
Je hebt namelijk fabrieksgarantie, die garantie wordt alleen bepaald door een goedgekeurde reparateur van de fabriek/importeur...
Zie de verkoopvoorwaarde bij Feedback...

Dit is dus niet de schuld van Feedback maar van de importeur!

Ik vind het een beetje vreemd dat men het altijd op feedback afschuift, terwijl Feedback er veel aan doet om het voor de klanten zo goed mogelijk maakt...
Een beetje winkel regelt dit voor de klant. En laat de klant dit dus niet zelf doen. Feedback is niet het kleinste zaakje van Nederland ofzo, dus die krijgt echt wel wat voor elkaar bij zo'n importeur / reparateur.

Als winkel regel je dit voor je klant.

B_2_the_a
12 september 2007, 23:56
Een beetje winkel regelt dit voor de klant. En laat de klant dit dus niet zelf doen. Feedback is niet het kleinste zaakje van Nederland ofzo, dus die krijgt echt wel wat voor elkaar bij zo'n importeur / reparateur.

Als winkel regel je dit voor je klant.

je moet eens weten hoeveel feedback voor de klant regelt ;)
Ik weet zelf dondersgoed dat het kut is...
en uit ervaring weet ik dat Feedback veel voor klanten doet en uit ervaring weet ik dat de gemiddelde importeur een klote bedrijf is, dat alles doet om te verkopen maar zodra er iets kapot gaat begint het gezeik..

Enige merk wat goed meewerkt is yamaha, maar die hebben ook een super reparateur!

vulvasonic
13 september 2007, 02:26
Ik heb gelukkig juist erg positieve ervaringen met de service van Feedback. Meerdere malen hebben ze me snel en uitstekend geholpen. Echter, in deze gevallen betrof het geen gitaar.

Ik weet niet precies hoe het zit trouwens, maar als ik Fender als voorbeeld mag nemen; Fender geeft een fabrieksgarantie van 5 jaar. Mits er binnen die periode een onaanvaardbaar probleem zijn ontstaan met het product, vooropgesteld dat dit niet het gevolg is van onjuist gebruik, dan zullen zij de gitaar repareren of desnoods vervangen. Uiteraard is dit een vrij veilige vorm van garantie, want wat kan er gebeuren?

En anders hebben we nog de consumentenbond. Koop je een televisie, waar 3 jaar garantie op zit, en het ding gaat na 5 jaar kapot, dan NOG heb je recht op een gratis herstel of een nieuwe televisie. Een televisie heeft namelijk een levensverwachting van minstens 10 jaar. Je kunt dus wel degelijk je recht halen, al moet je daarvoor wel stevig in de pen en een lange adem hebben.

Succes.

Makor1966
13 september 2007, 07:26
Nee niet gratis, er wordt wel rekening gehouden met waardevermindering omdat je het product al een bepaalde tijd hebt gebruikt. Houdt rekening met het bedrag dat het apparaat in die tijd in waarde is verminderd.
Stel dat je een tv koopt van 1000 euro, dat ding zou een levensverwachting hebben van 10 jaar maar gaat na 2 jaar gebruik kapot. Dan is ie al voor 20% afgeschreven, en kun je voor maximaal 800 euro een nieuwe uitzoeken.
(je kunt natuurlijk weer een model van 1000 euro nemen met bijbetaling)
Het betreffende model kost tegen die tijd ook nog maar 800 euro ivm marktvernieuwing.

Wheelie
13 september 2007, 07:54
mag ik je erop wijzen dat dit een besluit is geweest van de importeur?
Je hebt namelijk fabrieksgarantie, die garantie wordt alleen bepaald door een goedgekeurde reparateur van de fabriek/importeur...
Zie de verkoopvoorwaarde bij Feedback...

Dit is dus niet de schuld van Feedback maar van de importeur!

Ik vind het een beetje vreemd dat men het altijd op feedback afschuift, terwijl Feedback er veel aan doet om het voor de klanten zo goed mogelijk maakt...

We hebben niks met de importeur te maken. Het aanspreekpunt is feedback, dat is nl de verkoper. Wat feedback vervolgens met de importeur regelt is hun zaak, dat is nl hun verkoper en dat moeten zij weten. Feedback kan en mag zich niet verstoppen achter een besluit van de importeur.

Ik heb al eerder gemerkt dat de service van feedback filiaal afhankelijk is. Ook vind ik het vaak irriterend dat de verkopers wel hun producten kennen, maar als het een beetje moeilijk wordt (zoals deze kwestie) laten ze het vaak afweten. Waarschijnlijk hadden ze beter hun school eerst kunnen afmaken (sorry als ik iemand tegen het hoofd stoot, het is nu eenmaal een feit).

a.c.
13 september 2007, 08:33
We hebben niks met de importeur te maken. Het aanspreekpunt is feedback, dat is nl de verkoper. Wat feedback vervolgens met de importeur regelt is hun zaak, dat is nl hun verkoper en dat moeten zij weten. Feedback kan en mag zich niet verstoppen achter een besluit van de importeur.

Ik heb al eerder gemerkt dat de service van feedback filiaal afhankelijk is. Ook vind ik het vaak irriterend dat de verkopers wel hun producten kennen, maar als het een beetje moeilijk wordt (zoals deze kwestie) laten ze het vaak afweten. Waarschijnlijk hadden ze beter hun school eerst kunnen afmaken (sorry als ik iemand tegen het hoofd stoot, het is nu eenmaal een feit).

Goed punt. Bovendien is het bullshit om garantie op ingezakte positiestippen af te wijzen op basis van vocht of wat dan ook. Die dingen ziten gelijmd en mogen er na geen 10 jaar nog afvallen. Ik denk dat er iemand bij feedback niet wakker was. Normaal zijn ze hier wel scherp in en helpen ze mij goed.
Jij hebt een jaar garantie bij feedback en niet bij de importeur of fabrikant

Yamhammer_71
13 september 2007, 08:39
Ik heb al eerder gemerkt dat de service van feedback filiaal afhankelijk is. Ook vind ik het vaak irriterend dat de verkopers wel hun producten kennen, maar als het een beetje moeilijk wordt (zoals deze kwestie) laten ze het vaak afweten. Waarschijnlijk hadden ze beter hun school eerst kunnen afmaken (sorry als ik iemand tegen het hoofd stoot, het is nu eenmaal een feit).

Dat krijg je met muziekzaken als Feedback-> veel te massaal, te druk, weinig persoonlijke aandacht en te oppervlakkig, geen echte verdieping in het desbetreffende produkt.

Door de stormende massa van tegenwoordig, moet alles sneller, kleiner, makkelijker etc. De maatschappij ontspoort sneller doordat alles veel te vol en hutje mutje op elkaar zit, zelfs op de wegen. Een paar jaar geleden was dit nog niet zo.

Grenzen sluiten en inzien dat dit nu eenmaal een noodzaak is.
Stappen terugzetten, alles op een lager pitje. Minder stress in bedrijven, minder 'massaal' produceren, meer KWALITEIT en een EIGEN IDENTITEIT.
Momenteel heeft Nederland totaal geen eigen identiteit meer, het is een vaag land.
Zo kan ik nog uren doortypen, maar ik walg van zaken als Feedback, of nog beter gezegd: van heel de politiek.

drap
13 september 2007, 09:55
mag ik je erop wijzen dat dit een besluit is geweest van de importeur?
Je hebt namelijk fabrieksgarantie, die garantie wordt alleen bepaald door een goedgekeurde reparateur van de fabriek/importeur...
Zie de verkoopvoorwaarde bij Feedback...

Dit is dus niet de schuld van Feedback maar van de importeur!

Ik vind het een beetje vreemd dat men het altijd op feedback afschuift, terwijl Feedback er veel aan doet om het voor de klanten zo goed mogelijk maakt...

In het geval van garantie is het dan ook het probleem van de verkoper en niet van de klant, ongeacht wel of geen fabrieksgarantie. Het gaat om een duurzaam goed en dan mag de klant verwachten dat ie een bepaalde periode meegaat. Daar zijn zelfs vaste voorwaarden voor, dan kan Feedback wel gaan afschuiven naar de fabrikant, ze zijn 100% verantwoordelijk voor wat ze verkopen. Veel van die voorwaarden van verkopers kun je letterlijk zo je reet mee afvegen.

edit: Ik zie dat Wheelie dit punt ook al min of meer heeft gemaakt.

bass blom
13 september 2007, 10:01
ik zou wel eens willen weten hoe het komt dat de topkam brak..

een SG.. epi? gib?

B_2_the_a
13 september 2007, 10:22
Jongens,
waarom schuiven jullie het af op feedback?

Als je eens goed kijkt staat er op de bon: FABRIEKSGARANTIE!

Feedback bemiddeld heel erg door geen kosten te vragen voor het verwerken en opsturen van de reparaties...

Natuurlijk is dit een akelig geval, maar waarom zijn jullie "boos" op feedback? omdat de reparateur iets heeft gezegd? Als de reparateur het gewoon had gerepareerd, dan had feedback precies hetzelfde gedaan qua handelingen en dan was er niets aan de hand... Dat vind ik vreemd

Kim Wilson
13 september 2007, 10:24
Ja, maar ook fabrieksgarantie hoort de verkoper te regelen, in dit geval is dat Feedback. Jij hebt als klant niks te maken met de importeur of de fabriek, maar alleen met Feedback. Feedback heeft op zijn beurt te doen met de importeur, en de importeur met de fabriek. Ieder zijn verantwoordelijkheid.

En volgens mij is niet iedereen boos op Feedback, hoor. Men wil alleen duidelijk maken waar de verantwoordelijkheid ligt. :)

B_2_the_a
13 september 2007, 10:30
hehe,
feedback is nou eenmaal een tussen persoon..
Ik weet uit ervaring dat Feedback erg veel kosten draait, omtrent de reparatie balie... dit komt voornamelijk omdat alle verzendkosten 9 van de 10x bij feedback liggen..

Je moet het ook in verhouding zien, hoeveel mensen hebben hier goeie ervaringen en hoeveel mensen slechte?

De goeie zal je amper lezen, maar alleen de slechte.. zo komt feedback in een slecht beeld te staan...

Kim Wilson
13 september 2007, 10:34
Ghehe, je kon er wel werken. :D


Natuurlijk is het zo dat de negatieve ervaringen gepost worden. En FB verkoopt zoveel, dat er altijd wat door kan schieten. Maar dan nog, als klant is FB jouw aanspreekpunt, waar de garantie ook ligt.

Yamhammer_71
13 september 2007, 10:35
Ja, maar ook fabrieksgarantie hoort de verkoper te regelen, in dit geval is dat Feedback. Jij hebt als klant niks te maken met de importeur of de fabriek, maar alleen met Feedback. Feedback heeft op zijn beurt te doen met de importeur, en de importeur met de fabriek. Ieder zijn verantwoordelijkheid.

En volgens mij is niet iedereen boos op Feedback, hoor. Men wil alleen duidelijk maken waar de verantwoordelijkheid ligt. :)

Juist!

+1 +1 +1 +1 +1 +1

bass blom
13 september 2007, 10:36
Jongens,
waarom schuiven jullie het af op feedback?

Als je eens goed kijkt staat er op de bon: FABRIEKSGARANTIE!


precies, wie schuift er dan af? juist, feedback, als ik een gitaar bij ze koop koop ik die van hun en verwacht ik service van hun.
per saldo verdienen zij meer aan dat ding dan de fabriek.

maar laten we voor het te heethoofdig wordt even afwachten wat wheelie zegt over de topkambreuk..

Piekhaar
13 september 2007, 10:39
Dat de reparateur vindt dat het geen garantie is, is inderdaad niet aan Feedback te wijten. Dat ze daar zelf genoegen mee nemen wel!

Als klant heb je inderdaad niks met de importeur of reparateur te maken, maar met Feedback. Die zouden als service voor naar de klant in dit geval wel wat beter hun best mogen doen.

Dat slechte ervaringen beter verspreiden dan goede is gewoon een feit.

B_2_the_a
13 september 2007, 10:50
Ghehe, je kon er wel werken. :D

Heb ik ook gedaan, een jaar, op de reparatiebalie...

Kim Wilson
13 september 2007, 10:51
Heb ik ook gedaan, een jaar, op de reparatiebalie...
Dat vermoeden kreeg ik al. :)

FTI
13 september 2007, 10:52
ff my two cents:

Wettelijk is Feedback (als de verkoper) aansprakelijk voor de gebreken van de producten. Wel heeft Feedback het recht op haar beurt de schade te verhalen van de importer/manufacturer. Maar dat is een ander verhaal en heeft in principe niets met de consument te maken. Wij zijn ook min of meer verplicht om ons tot de verkoper te wenden.

De "wettelijk aansprakelijkheid" heeft ook niets met de fabrieksgarantie te maken. De verkoper is ongeacht welke fabrieksgarantie dan ook aaansprakelijk voor alle gebreken (die niet aan de koopovereenkomst beantwoorden). Krachtens de Europese Richtlijn is dit minimaal 2 jaar (dit staat vast en kan nooit korter wel langer). Nederland heeft nog een stapje bovenop gedaan door stellen dat de aansprakelijkheid gesteld moet worden aan de hand van de verwachte levensduur van het product/component. Het is ook juist dat mensen stellen dat je kan verwachten dat de dots of topkam wel een langere levensduur zou moeten hebben dan 1 jaar.

Indien gebreken zich voordoen binnen een termijn van 6 maanden, dan wordt er wettelijk aangenomen dat de gebreken reeds bestonden ten tijde van de koop. Hiernaar moet de consument bewijzen dat de gebreken reeds bestonden.

gr.

fti

Veekeren
13 september 2007, 10:57
Tsja, het is nu eenmaal zo dat je als klant idd een koop hebt gedaan bij FB, niet bij de importeur. Maar ik kan me wel voorstellen dat FB de garantievoorwaarden van een fabrikant over neemt. En als ze het daar echt niet mee eens zijn, dan wordt er volgens mij echt wel moeite gedaan hoor. Soms is Feedback zo makkelijk in die dingen dat je wel kan merken dat ze zowat de enige fatsoenlijk draaiende muziekwinkel zijn, anders waren ze al lang failliet :D

Maar affijn, zonder lullig te willen doen tegenover de ts, we hebben allemaal niks van de gitaar gezien en weten maar 1 kant van het verhaal. Zolang we dat maar effe door hebben ;)

drap
13 september 2007, 11:15
Jongens,
waarom schuiven jullie het af op feedback?

Als je eens goed kijkt staat er op de bon: FABRIEKSGARANTIE!

Feedback bemiddeld heel erg door geen kosten te vragen voor het verwerken en opsturen van de reparaties...

Natuurlijk is dit een akelig geval, maar waarom zijn jullie "boos" op feedback? omdat de reparateur iets heeft gezegd? Als de reparateur het gewoon had gerepareerd, dan had feedback precies hetzelfde gedaan qua handelingen en dan was er niets aan de hand... Dat vind ik vreemd

De garantie ligt altijd bij de verkoper. Dat de verkoper in dit geval een probleem heeft met de importeur is hun probleem.

Wheelie
13 september 2007, 12:31
maar laten we voor het te heethoofdig wordt even afwachten wat wheelie zegt over de topkambreuk..

Ik??? Ik ben maar een eenvoudige Product Engineer.
Maar hier heb je wel in 1 keer het discussiepunt. Bij normaal gebruik mag dat niet gebeuren (en kan ik me ook moeilijk voorstellen). Maar je zal dat wel aan moeten tonen. Dat is niet makkelijk en zal waarschijnlijk ook wel eindigen in een discussie/onenigheid. Mbt tot de ingezakte dots: als dat al was ten tijde van de verkoop, dan ben je er op dat moment mee akkoord gegaan (zolang het geen verborgen gebrek is). Gevolg is dat je wat dat betreft geen poot hebt om op te staan. Maar ook hier ontstaat discussie. Zolang de koper niet toegeeft dat dat toen al was, zal dat door de verkoper aangetoont moeten worden. Wordt lekker complex op deze manier :D

Nog even over Feedback. Ik wil ze ook helemaal niet in een kwaad daglicht stellen. Ik heb hele goede ervaringen, maar ook hele vervelende ervaringen met Feedback waarbij ze echt een gigantische trap onder hun r... nodig hadden. Maar dat is ook weer te wijten aan slecht/incapable management (niet dat ik nooit fouten maak of zo hoor, alleen maar heel sporadisch :) ). Vandaar dat ik zei dat het per filiaal verschilt. De ergernis over onkundige verkopers kom je steeds meer tegen. Loop maar eens een bouwmarkt binnen.

Maar ik denk dat de verdeling van de verantwoordelijkheden/aansprakelijkheden ondertussen wel duidelijk is t.o.v. koper, verkoper en importeur.

bass blom
13 september 2007, 12:34
Ik??? Ik ben maar een eenvoudige Product Engineer.

dat laat je dan blijken door geen antwoord te geven op de vraag, hoe brak je topkam? zomaar?

Wheelie
13 september 2007, 12:39
dat laat je dan blijken door geen antwoord te geven op de vraag, hoe brak je topkam? zomaar?

Ben je ook Product Engineer? :D
Volgens mij verwar je mij met The Mess.

The Mess
13 september 2007, 15:33
Ok, dit gaat maar even dikgedrukt omdat ik het belangrijk vind!
Ik heb via pm van B_2_the_a het advies gekregen gewoon nog een keer te bellen.
Ik kreeg via dat telefoontje te horen dat het oordeel over mijn gitaar (kapot door gebruik) door de reparateur van de importeur geveld was.
Via via is mijn topic dus bij Feedback terecht gekomen en is er nog een keer naar mijn gitaar gekeken, (door reparateurs van Feedback).
Zij kwamen tot de conclusie dat de positiestippen niet ingezakt konden zijn door mijn gebruik. Waarschijnlijk wordt mijn gitaar dus met die boodschap opnieuw teruggestuurd naar de importeur.

De importeur beslist dus wat er dan gaat gebeuren met mijn gitaar (reparatie/vervangen).

Ik wacht af hoe het gaat lopen en laat het jullie weten als ik de uitkomst weet.

Btw:
Een reparateur van feedback (een vriend van B_2_the_a) wees me er op dat ik met mijn beginpost een topic heb geopend dat voornamelijk is veranderd in een Feedback-bash-topic.
Aangezien ik nu voor het eerst met een servicegeval bij Feedback kom, en ze me goed helpen is (en was dat in de eerste plaats) dus helemaal niet mijn bedoeling toen ik de beginpost van dit topic plaatste.

Groet,
Emiel

FTI
13 september 2007, 16:42
Jongens,
Feedback bemiddeld heel erg door geen kosten te vragen voor het verwerken en opsturen van de reparaties...



Omdat Feedback toch naar haar klanten luistert wil ik toch even dit doorgeven.

Burgerlijk Wetboek boek 7 artikel 25:

"Heeft de koper, in geval van een tekortkoming als bedoeld in artikel 24, een of meer van zijn rechten ter zake van die tekortkoming tegen de verkoper uitgeoefend, dan heeft de verkoper recht op schadevergoeding jegens degene van wie hij de zaak heeft gekocht, mits ook deze bij die overeenkomst in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf heeft gehandeld. Kosten ter zake van verweer worden slechts vergoed voor zover zij in redelijkheid door de verkoper zijn gemaakt."

Het komt erop neer dat Feedback gewoon redelijke "handlingsfee" kan doorbereken aan de importer/fabricant. Vergis je niet, in de praktijk wordt hier heel veel gebruik van gemaakt door de 'verkopers'.

Wheelie
13 september 2007, 17:34
M.a.w:

-1 Er is een Feedback-bash-draadje nodig om te zorgen voor goede service, en/of reparatie/garantie-opdrachten tussen Feedback en de importeur worden niet bekeken/gecontroleerd en blindelings doorgegeven.

-2 De onvreugde met het zogenaamde Feedback-bash-draadje moet ook even expliciet met de klant gedeeld worden.

-3 Mijns inziens is het geen Feedback-bash-draadje, maar bestaat het (grotendeels) uit constructieve feedback (lol, alweer die woordspeling :chicken: )

Sorry, maar deze arrogantie verdient gewoon een Bash-draadje.

bass blom
13 september 2007, 17:39
Ben je ook Product Engineer? :D
Volgens mij verwar je mij met The Mess.

ah :D oeps, ik was ff ergens anders zegmaar, excuus :chicken:

Squier4ever
13 september 2007, 18:56
ah :D oeps, ik was ff ergens anders zegmaar, excuus :chicken:

nie zoveel blowen jongeman! :D

drap
13 september 2007, 18:57
Hoe komt die medewerker er bij dat dit een bash topic is? Er is er maar één persoon geweest in dit topic die zonodig een extra schepje negativiteit moest spuien op Feedback en dat is ons aller überkeutel Yamhammer. Verder is iedereen gewoon ingegaan op de garantiekwestie. Ik denk dat die medewerker ook niet helemaal beseft dat het internet anno 2007 DE mond op mond reclame is als het om dergelijke zaken gaat. Helaas wordt op die manier ook een hoop bullshit verspreid, maar ook dit soort onderwerpen komen aan bod.

bass blom
13 september 2007, 19:16
nie zoveel blowen jongeman! :D

blow jij dan al om half 1 smiddags :o

:D

Rormo
13 september 2007, 19:27
De oude bassist van m'n band blowde al om 10 uur 's ochtends bij het ontbijt, dus half 1 stelt niets voor.

En verder blijkt hier maar weer de kracht van het internet. Schrijf een slecht verhaal of dreig er mee en je zult beter geholpen worden. Maar ik heb er vertrouwen in dat als de TS gelijk even met Feedback gebeld had, dat het ook goed gekomen zou zijn. Ik ben vaste klant daar en nog nooit ontevreden geweest.

Piekhaar
13 september 2007, 19:33
De oude bassist van m'n band blowde al om 10 uur 's ochtends bij het ontbijt, dus half 1 stelt niets voor.

En verder blijkt hier maar weer de kracht van het internet. Schrijf een slecht verhaal of dreig er mee en je zult beter geholpen worden. Maar ik heb er vertrouwen in dat als de TS gelijk even met Feedback gebeld had, dat het ook goed gekomen zou zijn. Ik ben vaste klant daar en nog nooit ontevreden geweest.

Als je de de openingspost leest dan zie je dat hij dus al gebeld had (om te horen te krijgen dat het ding afgewezen werd voor garantie).

Verder heb ik zelf ook geen slechte ervaringen met Feedback (kom er niet zo heel vaak). Maar ik vind dat ze zelf ook wel hadden kunnen verzinnen dat de reparateur geen gelijk had in dit geval, en dat je dat als klant niet zelf hoeft te bedenken.

Maar als ze het daarna alsnog goed oplossen is er niks mis mee lijkt me. Waar gewerkt wordt, worden ook fouten gemaakt.

bass blom
13 september 2007, 20:00
het is volgens mij een beetje tekenend voor het grootste deel van alle winkels in nederland. dus van bankstel via gitaar tot onderbroek..

daar heerst een wij/zij mentaliteit, als in; de klanten tegenover het personeel.
het personeel weet het dan in eigen optiek meestal beter dan de klant.
(natuurlijk zijn er jammer maar helaas ook erg veel domme mensen, zie rita in offtopic)
de klant is in hun ogen de sukkel die er in trapte iets te kopen (en zo te zorgen voor een deel van het brood van het personeel).
dat personeel wat onderin in de pikorde, directie, management, chef, verkoper bungelt.

want hier lijkt het er duidelijk op dat the mess in eerste instantie werd afgewimpeld met een (lul)verhaal wat dan toch later ineens op wonderlijke wijze teruggeschroefd kon worden.

The Mess
13 september 2007, 20:36
Hoe komt die medewerker er bij dat dit een bash topic is? Er is er maar één persoon geweest in dit topic die zonodig een extra schepje negativiteit moest spuien op Feedback en dat is ons aller überkeutel Yamhammer. Verder is iedereen gewoon ingegaan op de garantiekwestie. Ik denk dat die medewerker ook niet helemaal beseft dat het internet anno 2007 DE mond op mond reclame is als het om dergelijke zaken gaat. Helaas wordt op die manier ook een hoop bullshit verspreid, maar ook dit soort onderwerpen komen aan bod.

Het woord bash-topic heeft hij niet in de mond genomen (ik bracht het even in forum taal ;))
Hij deelde mij wel mee dat hij het niet eerlijk vond dat Feedback negatieve publiciteit kreeg omdat Feedback zelf niet de 'schuldige' is in het hele verhaal. B_2_the_a wees hier ook al op.
Daarom meldde ik dus even dat het, toen ik dit topic opende, het niet mijn bedoeling was Feedback negatieve publiciteit te bezorgen. ;)

(Nu kom ik door mezelf in te dekken misschien heel bang over tegenover Feedback, maar ik houd liever gewoon iedereen te vriend ;))

Maar er zit nu gelukkig beweging in de zaak: Feedback probeert me momenteel verder te helpen en ik wacht het weer af.
Jullie horen nog hoe het af loopt!

Yamhammer_71
13 september 2007, 20:53
Hoe komt die medewerker er bij dat dit een bash topic is? Er is er maar één persoon geweest in dit topic die zonodig een extra schepje negativiteit moest spuien op Feedback en dat is ons aller überkeutel Yamhammer. Verder is iedereen gewoon ingegaan op de garantiekwestie. Ik denk dat die medewerker ook niet helemaal beseft dat het internet anno 2007 DE mond op mond reclame is als het om dergelijke zaken gaat. Helaas wordt op die manier ook een hoop bullshit verspreid, maar ook dit soort onderwerpen komen aan bod.

Dan begrijp je toch niet helemaal wat ik bedoel.


Ja, maar ook fabrieksgarantie hoort de verkoper te regelen, in dit geval is dat Feedback. Jij hebt als klant niks te maken met de importeur of de fabriek, maar alleen met Feedback. Feedback heeft op zijn beurt te doen met de importeur, en de importeur met de fabriek. Ieder zijn verantwoordelijkheid.

En volgens mij is niet iedereen boos op Feedback, hoor. Men wil alleen duidelijk maken waar de verantwoordelijkheid ligt. :)

Deze uitspraak is eerder in dit topic gedaan en hier was ik het toen al volstrekt mee eens; Dus Drap...beter opletten voordat je de negativiteit in blaast en iemand probeert aan te wijzen.

Dat ik af en toe uit mn woorden schiet heeft een diepere wortel, niet perse met het doel om 'Feedback' af te kraken. Ik zal het nogmaals uitleggen voor onze kleuter: ik hou gewoon niet van massale gebeurtenissen, waardoor persoonlijke aandacht tekort wordt gedaan. Feedback is massaal, eveneens de HEMA, GAMMA, V&D. Allemaal geen zaken voor mij; that's it.

Rormo
13 september 2007, 23:36
Dat ik af en toe uit mn woorden schiet heeft een diepere wortel


Dit is me een quote. Dit kon ik niet laten gaan gewoon. Wat een uitspraak. :)

drap
13 september 2007, 23:51
Dan begrijp je toch niet helemaal wat ik bedoel.



Deze uitspraak is eerder in dit topic gedaan en hier was ik het toen al volstrekt mee eens; Dus Drap...beter opletten voordat je de negativiteit in blaast en iemand probeert aan te wijzen.

Dat ik af en toe uit mn woorden schiet heeft een diepere wortel, niet perse met het doel om 'Feedback' af te kraken. Ik zal het nogmaals uitleggen voor onze kleuter: ik hou gewoon niet van massale gebeurtenissen, waardoor persoonlijke aandacht tekort wordt gedaan. Feedback is massaal, eveneens de HEMA, GAMMA, V&D. Allemaal geen zaken voor mij; that's it.

En had dus helemaal niets met het onderwerp uit te staan. Maar ik lees woorden als 'walgen' vast verkeerd, dat is positief bedoeld...

B_2_the_a
14 september 2007, 01:08
Ok, dit gaat maar even dikgedrukt omdat ik het belangrijk vind!
Ik heb via pm van B_2_the_a het advies gekregen gewoon nog een keer te bellen.
Ik kreeg via dat telefoontje te horen dat het oordeel over mijn gitaar (kapot door gebruik) door de reparateur van de importeur geveld was.
Via via is mijn topic dus bij Feedback terecht gekomen en is er nog een keer naar mijn gitaar gekeken, (door reparateurs van Feedback).
Zij kwamen tot de conclusie dat de positiestippen niet ingezakt konden zijn door mijn gebruik. Waarschijnlijk wordt mijn gitaar dus met die boodschap opnieuw teruggestuurd naar de importeur.

De importeur beslist dus wat er dan gaat gebeuren met mijn gitaar (reparatie/vervangen).

Ik wacht af hoe het gaat lopen en laat het jullie weten als ik de uitkomst weet.

Btw:
Een reparateur van feedback (een vriend van B_2_the_a) wees me er op dat ik met mijn beginpost een topic heb geopend dat voornamelijk is veranderd in een Feedback-bash-topic.
Aangezien ik nu voor het eerst met een servicegeval bij Feedback kom, en ze me goed helpen is (en was dat in de eerste plaats) dus helemaal niet mijn bedoeling toen ik de beginpost van dit topic plaatste.

Groet,
Emiel

wanneer heb ik je ge-pm-ed dan?
En degene die je aan de lijn hebt gehad is een oud collega van me, daarnaast een erg goeie maat..

Yamhammer_71
14 september 2007, 08:32
En had dus helemaal niets met het onderwerp uit te staan. Maar ik lees woorden als 'walgen' vast verkeerd, dat is positief bedoeld...

Nou, wen er dan maar alvast aan.

Zulke uitspraken zal ik nog vaak doen...als je me kent dan kom je er achter dat ik dit niet al te letterlijk en serieus neem. Dat zijn woorden die voor mij gewoon lekker voor de hand liggen, dus vandaar.
Schrik niet van zulke woorden.

bass blom
14 september 2007, 10:27
Schrik niet van zulke woorden.

we schrikken al lang niet meer van jou.
tenzij jij verbazen als schrikken ziet :D

The Mess
14 september 2007, 16:09
wanneer heb ik je ge-pm-ed dan?
En degene die je aan de lijn hebt gehad is een oud collega van me, daarnaast een erg goeie maat..

Die maat van je heeft me ge-pm-ed via jouw account ;)

B_2_the_a
14 september 2007, 16:38
Die maat van je heeft me ge-pm-ed via jouw account ;)

zucht,
dat is de laatste keer geweest dat ik op een werkcomputer heb ge-gitaarnet

Nocki
14 september 2007, 18:45
Hihi... Geweldig verhaal!

Kaboemba
14 september 2007, 23:55
Die maat van je heeft me ge-pm-ed via jouw account ;)

Kijk een opening om echt te bashen.
Zelfs de medewerkers kunnen elkaar daar al niet vertrouwen.

Enne jammmerjammer kan je die diepere wortel van jouw niet in je muil stoppen ?
Van mij worden mensen hier al moe van jouw worden ze dood moe.

B_2_the_a
15 september 2007, 00:08
Kijk een opening om echt te bashen.
Zelfs de medewerkers kunnen elkaar daar al niet vertrouwen.

Enne jammmerjammer kan je die diepere wortel van jouw niet in je muil stoppen ?
Van mij worden mensen hier al moe van jouw worden ze dood moe.
ow ik kan hem wel vertrouwen :) een van mijn beste maten, was maar ff een zucht opmerking... :P

The Mess
30 september 2007, 11:11
Nou, ik heb m'n gitaar terug hoor!
Men heeft er bij Feedback heel wat werk van gemaakt:
Uiteindelijk hebben ze mijn gitaar een gróte beurt gegeven en álles gerepareerd en afgesteld. Hij speelt weer als een zonnetje! :satisfie:

Hoewel het dus (al met al) een tijdje heeft geduurd wil ik Feedback een grote pluim geven voor hoe ze het uiteindelijk hebben afgehandeld; complimenten! :)

.Emiel

Kaboemba
30 september 2007, 12:28
zoonetje m'n reet, pas nadat e.a. hier stond hebben ze er echt werk van gemaakt.

Daar ben jij natuurlijk mooi mee geholpen maar dat hoort een bedrijf gewoon te doen en niet pas na een post op een forum.
De minder mondige klant wordt het bos in gestuurd, maar goed wat mag je verwachten van een dozenschuiver.

drap
30 september 2007, 12:42
Ik vind het ook geen puike prestatie om eerlijk te zijn. Eerst met het verhaal aankomen dat het garantieverhaal bij de leverancier ligt. My ass, het is heel gewoon dat de verkoper over de garantie gaat. Er moest toch eerst heel wat gebeuren voor Feedback meewerkte, dat is gewoon niet netjes te noemen. Als er hier geen mensen waren geweest die je daar op hadden gewezen was je toch maar mooi het bos ingestuurd.