PDA

View Full Version : Electro Harmonix Clone nano



glacius
12 september 2007, 16:11
iemand ervaring met deze chorus ?

ik zoek dus een lekkere chorus die ik er mild in kan mixen voor net dat ''vloeibare'' randje maar het pedaal mag niet te groot zijn ..

is dit dan een goeie optie ?

http://www.feedback.nl/?id=55&b=EHNACL&a=36&treeID=2_5_1

MjS
12 september 2007, 19:09
Ik dacht dat de EH chorusses niet bepaald bekend stonden om hun subtiliteit. Volgens mij zoek je iets met een mix-pot om de wet/dry verhouding te veranderen.

Ash ketchum
12 september 2007, 19:11
Ik las op dit forum dat 'ie wel eens last had van volume-drop. De normale versie is overigens wel een toppertje IMHO. Bij mijn small-clone heb ik er overigens geen last van. Heeft wel een iets ander geluid dan de grote broer en de rus.

Elixir
12 september 2007, 19:55
Ik kan geen oordeel geven over de nano, want die heb ik nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat hij veel verschilt van zijn grote broer, en die vind ik nou niet bepaald een subtiele, milde chorus.

MarkS
12 september 2007, 23:43
Ik denk dat je het dan meer in de richting van een Boss CE-5 moet zoeken, desnoods een CE-3 (don't shoot me....)

glacius
13 september 2007, 10:07
ik heb net mijn c2e van boss verkocht, ik wil van boss af eigenlijk ..

MarkS
13 september 2007, 10:10
De CE-2 klinkt wezenlijk anders.

glacius
13 september 2007, 10:15
maar alsnog wil ik van boss af.

ik zoek ook nog een alternatief voor de boss tu2 die ik nog heb.. maar het schijnt dat die boss tuner wel heel erg goed is.

ik heb ook nog een boss digital delay/pitch shifter die ik kwijt wil voor een carl martin red repeat en een vintage shifter/octaver

Kim Wilson
13 september 2007, 10:27
Mag ik vragen waarom je van Boss af wilt? Blijkbaar is het niet omdat het slecht is.


Oja, de Korg DT-10 is ook een goeie tuner. :)

glacius
13 september 2007, 14:04
Oja, de Korg DT-10 is ook een goeie tuner. :)

ik heb de ervaring dat deze tuner niet echt stabiel is. niet zo stabiel als die van boss

maat van me heeft deze en kan zijn E er niet mee stemmen op zijn tele ..

ik vind de boss pedalen niet relax omdat de inputs aan de zijkanten zitten en dus gaat dat flink ten kosten van mijn ruimte in mijn pedalcase..

en het klinkt mischien raar maar ik vind ''vintage'' pedalen gewoon mooier. niet dat dit nou echt belangrijk is ..

Kim Wilson
13 september 2007, 14:07
ik heb de ervaring dat deze tuner niet echt stabiel is. niet zo stabiel als die van boss

maat van me heeft deze en kan zijn E er niet mee stemmen op zijn tele ..

ik vind de boss pedalen niet relax omdat de inputs aan de zijkanten zitten en dus gaat dat flink ten kosten van mijn ruimte in mijn pedalcase..

en het klinkt mischien raar maar ik vind ''vintage'' pedalen gewoon mooier. niet dat dit nou echt belangrijk is ..
Ja, die ruimte kan ik wel inkomen. En een mooi pedalboard is wel belangrijk! Dus dat is ook een goeie reden. :)

Ik hou van eenheid en eenvoud, dus ik heb wel het liefst Boss pedalen. Zo zie je, ieder zijn keus. :)

Mitch
13 september 2007, 14:11
ik heb de ervaring dat deze tuner niet echt stabiel is. niet zo stabiel als die van boss

maat van me heeft deze en kan zijn E er niet mee stemmen op zijn tele ..

..
Heel vreemd, ik herken dit probleem totaal niet. Ik heb 'm vergeleken met de Boss en de Korg was iets sneller, preciezer en juist strakker af te stellen.

Kim Wilson
13 september 2007, 14:16
Glaas:

http://fys.kuleuven.be/pradem/images-print/stemvork.jpg

Lekkere vintage look. :)

glacius
13 september 2007, 14:17
Heel vreemd, ik herken dit probleem totaal niet. Ik heb 'm vergeleken met de Boss en de Korg was iets sneller, preciezer en juist strakker af te stellen.

ik zou het ook idd nog wel eens met een nieuwe willen proberen, want die maat van me had dit probleem VOORNAMELIJK met zijn tele. ik gebruik geen tele ;)

had deze de input en output niet aan de bovenkant ? dat maakt hem heel interesant maar hij is ook wel weer iets breder dan die van boss dus uiteindelijk schiet ik er niet veel mee op

glacius
13 september 2007, 14:18
Glaas:

http://fys.kuleuven.be/pradem/images-print/stemvork.jpg

Lekkere vintage look. :)


heel grappig maar zie jij deze in mijn pedalcase liggen ?

glacius
13 september 2007, 14:20
Ja, die ruimte kan ik wel inkomen. En een mooi pedalboard is wel belangrijk! Dus dat is ook een goeie reden. :)

Ik hou van eenheid en eenvoud, dus ik heb wel het liefst Boss pedalen. Zo zie je, ieder zijn keus. :)

als je zo van boss houd dan heb ik nog een pedaal te koop ;)

Kim Wilson
13 september 2007, 14:21
als je zo van boss houd dan heb ik nog een pedaal te koop ;)
Welke dan, de TU-2? Of een Tube Screamer? :D

Mitch
13 september 2007, 14:22
DT10 is inderdaad iets breder mét jacks on top.
Trouwens, als we het over chorus hebben die lekker subtiel valt in te stellen en er ook nog vintage uitziet: Ibanez RC99. Vind je niet 1, 2, 3 maar is perfect af te regelen door de depth en mix knoppen. Zeer transparante chorus met een vleugje flange en natuurlijk deultieme retro look net als de rest van de Neo Vintage reeks.

Dirk_Hendrik
13 september 2007, 14:26
als je zo van Boss houd



Tube Screamer? :D

Zwijg Heiden!:sneaky:

Kim Wilson
13 september 2007, 14:27
Zwijg Heiden!:sneaky:
Geintje, dominee. :)

Dirk_Hendrik
13 september 2007, 14:34
Geintje, dominee. :)

:hippie:

+ 10 scheittekens

glacius
13 september 2007, 14:36
DT10 is inderdaad iets breder mét jacks on top.
Trouwens, als we het over chorus hebben die lekker subtiel valt in te stellen en er ook nog vintage uitziet: Ibanez RC99. Vind je niet 1, 2, 3 maar is perfect af te regelen door de depth en mix knoppen. Zeer transparante chorus met een vleugje flange en natuurlijk deultieme retro look net als de rest van de Neo Vintage reeks.


idd een mooi chorus pedaal .. maar ook moeilijk te krijgen..

ik denk dat ik de clone nano maar ga gebruiken tot ik zo'n Ibanez RC99 kan krijgen
iemand bied er 1 aan op marktplaats maar icm 2 andere pedalen die ik niet hoef .

schizo910
13 september 2007, 14:42
Ik heb een RC-99 en inderdaad is het een heerlijke chorus. Echter, je zoekt een klein pedaal en de RC-99 is alles behalve klein...

Dirk_Hendrik
13 september 2007, 14:47
idd een mooi chorus pedaal .. maar ook moeilijk te krijgen..

Probeer dan ook eens een Ibanez SC-10. Komen geregteld voorbij. De RC is duidelijk afgeleid van de SC-10