PDA

View Full Version : 7 snarige klassieke gitaar



ReinoutV
12 september 2007, 11:33
Hallo allemaal

Ik heb weer wat nieuws in mijn hoofd gehaald. Ik speel amper klassieke muziek (wel voor mijn plezier, maar niet professioneel), maar wel veel (Jiddische) volksmuziek. Bij dit gebeuren (ik ben de vaste begeleider van Lucette van den Berg) speel ik veel op een klassieke gitaar (Esteve 1GR07ce). Ik speel af en toe al met drop-D, maar echt geweldig klinkt dat niet, zal wel door de snaarspanning komen. Ik wil echter wel de laagte in. Na een poos Google'n (Googlen, Googleën, Google-en, geen idee) heb ik een paar bouwers gevonden die dat maken, maar veel zitten er in Amerika of maken gitaren die zo'n 5000 euro moeten kosten. Zijn er bouwers in Nederland en omstreken die een gitaar in elkaar kunnen zetten voor minder dan 2000 euro? Ik neem aan dat er geen fabrieksmodellen de vinden zijn die aan mijn wensen voldoen (cutaway, pickup). Ik wil in standaard stemming blijven spelen met een lage A of B eronder. Ik hoor graag of jullie nog tips of suggesties hebben. Alvast bedankt!

Harald
12 september 2007, 11:56
Hoi Reinout, toen ik in Geldrop woonde (is wel al een jaar of 10 geleden) zat daar een gitaarbouwer die bezig was een nylonsnarige 7 string te bouwen. Geen idee hoe de prijzen van zijn eigen instrumenten zijn, en er ook nooit op gespeeld.

Is een tijd geleden, en in die tijd zat hij dicht bij de kerk, aan de weg naar Eindhoven.

Kan deze vinden: http://timelessworldmusic.com/montagne/nlindex.html maar weet niet zeker of het dezelfde is. Zo te zien in ieder geval een ander adres. Maar voor twee gitaarbouwers is Geldrop toch wel wat klein...

Misschien zit er iemand uit die buurt op het forum die weet of het dezelfde is. Mailen kan natuurlijk ook via zijn site.

greencharlie
12 september 2007, 15:11
De russische gitaar heeft 7 snaren!


http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_guitar

http://www.russianguitar.net/

Spitfire
12 september 2007, 17:15
Dat is denk ik niet wat hij zoekt...

ReinoutV
12 september 2007, 20:39
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik heb Frans van Oosterhout gemaild met mijn vraag, zijn gitaren beginnen vanaf 3200 euro, dat is voor mij te veel. Hij meldde ook dat hij een Asturias 7 snaar voor een (voor mij) geschiktere prijs heeft. Hans, is jouw "brrr" een positief iets? En uit jouw cryptische aanwijzing kom ik niet helemaal. Vespucci's handel is braziliaans hout en Lutetia de Gallische naam voor Parijs, maar veel verder kom ik niet.

De Russische gitaar heb ik ook op wikipedia gezien, maar dat is inderdaad niet waar ik zelf naar op zoek ben. Tussendoor heb ik wel een bouwer uit Duitsland (Dieter Hopf) gemaild, hij bouwt 7 snarige gitaren vanaf zo'n 800 euro, maar dat is weer een eind weg voor mij (meer dan 3,5 uur rijden).

ReinoutV
12 september 2007, 21:10
Euopese deel: Frankrijk
Land van herkomst: Amerika (staat in je vorige post)
Mannelijke Italiaanse naam: geen flauw idee, mijn Italiaans en net zo goed als, zo niet beter dan mijn Chinees...

You are killing me... :)

Of heb je het toevallig over Montalvo gitaren (berkeleymusic.com)?

ReinoutV
12 september 2007, 21:20
Land van herkomst: Brazilië, misschien de gitaren van Giannini? Echt mannelijk is anders...

Edit: he shoots, he scores :).

ReinoutV
12 september 2007, 21:51
Hans, ik ben blij dat ik uiteindelijk toch uit jouw raadsel ben gekomen. Hoewel enigszins frustrerend, toch ook vermakelijk. De gitaren zien er goed uit en de prijs is ook heel redelijk, maar het blijft natuurlijk een gok zo'n ding zonder uit te proberen deze kant op te halen. Ben je er echt van overtuigd dat deze gitaren voor iedere l*l met vingers geschikt is, of zijn ze ergens in 'de buurt' te proberen?

ReinoutV
12 september 2007, 23:46
Hans, je hebt een pm. En iedereen bedankt voor alle reacties, als er nog meer zijn: laat maar komen!