PDA

View Full Version : Hoort dit wel???



belfrink
23 januari 2003, 14:10
Ik heb gisteren een Marshall VS 8200 Combo gekocht en ik heb hem niet bespeelt in de winkel. Als ik de versterker aan zet hoor je een lage boem, net alsof de speakers "gearmed" worden. En ook kraken de speakers soms. Heeft iemand een idee is dit normaal of is er iets kapot ofzo.
ps. het verhaal is een beetje onduidelijk.

Robbert
23 januari 2003, 15:02
Als hij alleen die boem geeft wanneer je hem aan/uit zet, dan is er niks aan de hand.
Ikzelf draai altijd de (master)volume knop helemaal naar nul, voordat ik hem uitzet.

Wanneer kraken de speakers precies? Wanneer je de volume harder/zachter zet?

Shay
23 januari 2003, 15:03
kan idd oxidatie zijn .. was ie tweedehandz??

Dude
23 januari 2003, 17:20
kraakjes is van viezirgheid inb de potmeters, contact spray verhelpt dit

boem is van stroom op speaker, zoalg het niet erg hard is, en dat kan je zelf best inschatten is het ok

koen_V
23 januari 2003, 17:36
Kan het eigelijk kwaad als je uw volume niet dichtzet voor je je versterker aanzet? want bij mij geeft die ook zo een "boem", maar ik zet mijn volume niet altijd dicht...vergeet het meestal

FragDaddy
23 januari 2003, 18:37
ik laat altijd mijn volume gewoon open staan van mijn marshall buizenbak. ik zet gewoon de versterker aan. bij mij geeft ie dan geen raar geluid, maar ik heb ook wel versterkers gebruikt die een luide *PLOP* gaven, als ik ze aanzette. geen probleem.

als de versterker kraakt als je ergens aan draait, dan is dat knopje vies en dan moet ie even schoongemaakt worden. is een simpel klusje, maar als je er geen ervaring mee hebt kun je het misschien even laten doen bij een reparateur.

belfrink
23 januari 2003, 19:20
Ik schrok wel toen hem de eerste keer aanzette, maar ik ben er onderhand wel aangewend nu. En wat betreft het kraken dat gebeurt alleen als ik aan de knoppen draai. Maar waar moet dan precies die contactspray ingespoten worden?

Dude
24 januari 2003, 09:52
in de potmetertjes, als die UIT staat uietraard, als je jezelf daarin vertrouwd en zeker weet dat de stekker eruit is enzo schroef je de versterker gewoon even open en spuit heeeeeeeeeel ligtjes wat van dat spul in de potmetertjes,