PDA

View Full Version : Welke amp raden jullie mij aan?!?



Mephistocles
11 september 2007, 21:31
Lieve mensen,

Ik ben op zoek naar een leuke gitaarversterker waar ik weer een groot aantal jaren mee vooruit kan. Maar ik ben besluiteloos. Ik speel al 10 jaar gitaar, 7 jaar elektrisch en heb al die tijd op een Conquest G50 (iemand al eens van gehoord?) gespeeld:(. Dus het wordt hoog tijd voor een nieuwe.

Mijn budget ligt tussen de 300 en 1100 euro. Ik speel rustige pop, soms wat jazz, maar ik speel het meest U2, maar ik ben ook weer niet vies van wat heaviers. Ik moet ook wel eens stoer kunnen doen.

Ik speel in een kerkzaal en op mn kamer gitaar. Dus het moet wel op de achterbank passen, met mn gitaar en mn koffertje effect (oh die tubescreamer! Ode! Ode! Breng dank aan de uitvinder van de delay en ts!).

Ik heb een Marshall JCK900 met 2x12 cab (ofzoiets) geprobeerd, en ik vind m HEERLIJK (hoewel Nocki zegt dat ik m niet wil), en ik vond de Vox AC30 wel leuk, de AC15 was ook wel apart (maar niet iets om te kopen) en de Vox DC100 ben ik ZEER over te spreken (die kan zacht! dat wil ik niet maar ik moet vaak wel).

Wat raden jullie mij aan?

Chris Winsemius
11 september 2007, 21:49
Als je heel graag en veel U2 speelt: AC30. 'n Oude 60s AC30TB is natuurlijk het mooist maar 'n jaren 90 reïssue is zeer goed te doen, de nieuwere AC30CC vind ik zelf wat "mat" klinken met de Wharfdale speakers.

'n Oude AC30 of 'n jaren 90 reïssue is met 'n modificatie ook zachter te krijgen indien gewenst.

Mephistocles
11 september 2007, 22:04
Is er geen tussenweg tussen die mooie Marshall met die mooie cab en die Vox? Op de Vox DC100 zit een AC30-TB modelling gedoe en die vond ik wel mooi, maar die in de gitaarwinkel stond die klonk niet bijzonder. Heel gewoontjes en bescheiden. Niet als de AC30TB met veel lage of als de AC15 met hoge tonen.

Die AC15 was voor in de kerkzaal mooi. Eventueel een chorus of een tubescreamertje en een delay.

Maar die hendrix sound is ook wel mooi. Zelfs de ruis van die OD-2 klinkt mooi.