PDA

View Full Version : potmeters e.d. vervangen telecaster



drap
11 september 2007, 21:12
Het moet er maar eens van komen, de tone en volumeknop + potmeters en de switch moet vervangen worden van m'n tele. Veel te lang uitgesteld en echt helemaal gaar. Alleen het probleem is, ik heb er echt geen jota verstand van. Ik heb dan ook een paar vraagjes hierover. Wat is goed spul voor een tele? En zijn er ook complete setjes met control plaat te verkrijgen, want ik heb de control plaatjes alleen los gezien na een vluchtige zoektocht op internet en ik weet eigenlijk niet of ik die ook moet vervangen. En zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? En het allerbelangrijkste misschien nog wel, of juist helemaal niet, het is een linkshandige telecaster, zijn daar speciale setjes voor, of maakt dat niets uit? Beknibbelen op dit soort dingen doe ik niet, dus het hoeft absoluut niet het goedkoopste van het goedkoopste te zijn. Suggesties zijn welkom!

RolandT
11 september 2007, 21:18
Ik heb -toen ik op zoek was voor mijn LC Comet- deze website gevonden van Angela Instruments (http://www.angela.com/catalog/guitar-parts/tele.html). Daar staat heel wat Telecaster info die je kan helpen bij het bepalen van je keuze.

Hendriks
11 september 2007, 21:20
Investeren in goed spul: CTS , ik heb de hele meuk een keer bij GFS bestelt , was ook niet verkeerd. Orange drop cap gebruikt.
Controleplate kun je zo weer gebruiken.

drap
11 september 2007, 21:25
CTS, heb ik inderdaad eerder van gehoord. Ga ik zeker eens naar kijken.

Maar zijn er geen volledige sets te koop, die je zo met control plate en al in je gitaar kan droppen? Ik ben niet bang voor een beetje ombouwen, maar dit lijkt me gezien m'n luiheid ideaal :D

edit: Dat linkje is ook interessant trouwens. Ik bestel niet gauw uit Amerika, maar ik krijg wel een goed idee van wat er te verkrijgen is.

Hendriks
11 september 2007, 21:50
Spul kun je kopen bij Westerhaven in Groningen , ik ken wel iemand in Appingedam die er het voor een kop koffie prof. soldeert.

drap
11 september 2007, 22:01
Allrighty! Het solderen ben ik niet zo bang voor. Mocht het me niet lukken, dan pm ik je nog wel ff :D Ik heb inderdaad bij Westerhaven wel eens dergelijk spul zien liggen, ik weet alleen niet of ik er een goeie koop aan doe. Ik zie op hun site spul van GTR staan, is dat wat? Of is er beter materiaal?

Hendriks
12 september 2007, 07:33
GTR prima spul.

drap
12 september 2007, 07:46
Oké dan, ik zal deze week 's ff gaan kijken bij Westerhaven. Bedankt voor de antwoorden.

drap
28 september 2007, 20:25
Dit moet ik ff kwijt. Ik heb inmiddels alles vervangen, van potmeters tot input en driestanden schakelaar. Vanavond heb ik er dus voor het eerst weer op gespeeld. Ik weet niet wat er in zit, ik weet ook niet wat er mee gebeurd is, maar allejezus wat klinkt dat ding nu goed!!! Vol, twang, punch en vooral Fender-achtig helder. Ik zou al tevreden zijn geweest als ik van de kraak en onderbrekingen af was, maar dit overtreft echt alle verwachtingen. Het enige wat ik ook heb gevraagd is de boel vervangen met goed kwaliteitsspul, nou, dat laatste is volledig gelukt. Ik ben helemaal beduusd... :eek:

Don, als je dit leest, ongelooflijk bedankt man!

Ik ga morgen weer heen, m'n andere gitaren moeten dezelfde behandeling hebben... :D