PDA

View Full Version : Afbladderende lak?



Wiellem
11 september 2007, 21:09
Ik zag net dat er op een randje van mijn gitaar een beetje lak weggesleten is, wat kan ik hieraan doen? Want het word alleen maar erger zo.

bass blom
11 september 2007, 21:17
niet miepen, er zijn gasten die betalen daar 3x zoveel voor dan de plank waard is, relic heet het dan :D

Wiellem
11 september 2007, 21:18
Maar kan het niet gewoon met een soort stift bijgewerkt worden, dat je het een klein beetje ziet maakt me niet uit maar als het veel erger wordt :(

bass blom
11 september 2007, 21:20
was dat een vrij nieuwe? foto?

Wiellem
11 september 2007, 21:25
Kan nu geen foto maken maar was wel een 2ehandse, maar beschadiging heb ik denk ik zelf gedaan toen de koffer dichtviel met slot ertegen.

Of hetw as al zonder dat ik het wist

Nielsje
11 september 2007, 21:27
Tja, je kan het laten fixen...

eerste 'kras' vond ik ook erg. Ik liep met m'n toen vrij nieuwe squier voor me uit (je weet wel, gitaar rechtop, bij de hals beet, body op body hoogte) liep ik zo met de onder zijde van m'n gitaar recht in een openstaande deur, op de hoek dan. Nou dan geeft wel een deuk..

hoort er gewoon bij :)

Wiellem
11 september 2007, 21:29
Krassen en deukjes zitten er al wel aardig wat op ja, daar geef ik intussen al minder om maar als de lak erafgaat ziet je gitaar er al snel een stuk minder goed uit vind ik zelf. :(

Ik kan ook gewoon hopenj dat het neit heel snel verder afbladdert, veel verder dan dat randje zal het toch niet snel komen lijkt me

Timotio
11 september 2007, 22:54
maak je niet druk, van mijn squier zijn ook al wat plekjes uit de lak, en die worden echt niet groter. Zo lang je er maar niet aan gaat zitten peuteren is er niets aan de hand lijkt me ;-)

Realeigo
11 september 2007, 22:56
joh half de lak is al van de hals van mn Les paul junior. en het is er eentje uit '06.

Zoals bass zei, niet miepen!

up-guitarman
12 september 2007, 00:14
Idd, dat hoort er nu éénmaal bij...

niekb
12 september 2007, 00:44
Gitaren moeten gebruikt worden, en krasjes en beschadigingen horen daarbij. Geen etalage bling erop...imo

Ik denk niet dat het verder af zal bladderen, om wat voor gitaar gaat het?

TimmU
12 september 2007, 01:10
de lak van mijn strat....damn , grote hoek eruit bij de overgang van body naar hals, en de lak van m'n hals mag ook wel is een schuurbeurt krijgen,en dan opnieuw gelakt worden.iemand daarvoor trouwens tips? én ,weet iemand trouwens waar je het beste je gitaar opnieuw kan laten spuiten ? die van mij heeft zo'n onidentificeerbare kleur , tandpastagroen/blauw, zeeblauw,groen ,IEDEREEN noemt het anders,en ik ben er nu eik ook wel op uitgekeken.zou hem graag sunburst willen hebben... :dance:

Xufar
12 september 2007, 13:23
de lak van mijn strat....damn , grote hoek eruit bij de overgang van body naar hals, en de lak van m'n hals mag ook wel is een schuurbeurt krijgen,en dan opnieuw gelakt worden.iemand daarvoor trouwens tips? én ,weet iemand trouwens waar je het beste je gitaar opnieuw kan laten spuiten ? die van mij heeft zo'n onidentificeerbare kleur , tandpastagroen/blauw, zeeblauw,groen ,IEDEREEN noemt het anders,en ik ben er nu eik ook wel op uitgekeken.zou hem graag sunburst willen hebben... :dance:

Surf Green? :satisfie:

Baker
12 september 2007, 14:07
gewoon helemaal niks aan doen.
het hoort er gewoon bij.
Als je niet wil dat er gebruikssporen opkomen moet je hem niet gebruiken.

Wiellem
12 september 2007, 16:56
Gitaren moeten gebruikt worden, en krasjes en beschadigingen horen daarbij. Geen etalage bling erop...imo

Ik denk niet dat het verder af zal bladderen, om wat voor gitaar gaat het?

Gaat om een Gibson Les Paul Studio, maar oke ik miep ja

Persoonlijk vind ik en versleten uitziende Les Paul mooier dna een gloedjenieuwe, een geschiedenis achter iedere kras :P

Maar blijf het moeilijk vinden altijd beschadigingen op spullen :)