PDA

View Full Version : Wat is een goeie versterker voor mn gitaar?



Ronald
23 januari 2003, 13:50
wat zou een goeie versterker zijn voor een ibanez RG270DX ? het moet een behoorlijk goeie zijn, voor hoeveel geld krijg je wat voor kwaliteit?

SteavisSmokin
23 januari 2003, 13:53
hoeveel geld heb je te besteden? Als we dat weten is het makkelijker je te helpen.

Ronald
23 januari 2003, 13:58
ja kheb geen idee hoeveel een goeie versterker kost , en ik ga er nog voor sparen dus kweet nog nie hoeveel geld ik te besteden heb

MAY
23 januari 2003, 14:01
Een beetje fatsoenlijke buizenbak kost nieuw toch al snel boven de 1100/1200 euro......En dan heb je nog een relatief goedkope...

Ronald
23 januari 2003, 14:06
ja hallo ik bedoel nie zoŽn enorm ding

laat ik toch maar een prijs stellen

wat zou je voor 300 euro kunnen krijgen ?

Jeee
23 januari 2003, 14:09
Voor minder dan €300 kan je zeker een 2e-handse Marshall Valvestate vinden. Goeie versterker om mee te beginnen.

Ronald
23 januari 2003, 14:12
ja ik wel eigenlijk wel een versterker waar ik heel lang mee kan doen , want da is de bedoeling met mn gitaar ook , kheb namelijk nie veel geld

maar ja hoe kom je aan een 2e handversterker jusit precies diegene die je zoekt

maar die gitaar kost 500 euro geloof ik. kheb zelf zoŽn 300 euro , dan krijg ik nog een euro of 100 van mn ouders en de rest moet ik sparen

maar ik wil dus wel meteen kwaliteit voor een niet al te hoge prijs

Ronald
23 januari 2003, 14:27
ik ga overmorgen denk ik es langs een muziekwinkel , dan kan ik me ff laten informeren of gitaren en versterkers :smile:

MAY
23 januari 2003, 15:19
Voor 1200 euro heb je ook niet zo een 'enorm ding', maar ik begrijp je punt. Je zou eens een Hughes&Kettner moeten proberen. Het is echt een van de betere transistor versterkers waar ik ooit op heb gespeeld. Je zou eens een model uit de attax series proberen. De club reverb komt dan volens mij het dichtst bij jouw beseedbare bedrag. Andere modellen die wel oke zijn de Peavey Bandit 112 of idd een valvestate. Ben er niet kapot van maar dat is puur smaak.

Nesker
23 januari 2003, 15:57
kijk eens naar een laney lc15 of lc30

ch@rlie
23 januari 2003, 17:56
ik zou voor een marshall valvestate 8040 gaan als ik jou was. is niet duur en erg goed voor het geld.

meestal hard genoeg om met een drummer te spelen, en heel fijn om op te oefenen.

Ic3gl0vE
23 januari 2003, 19:16
Op 2003-01-23 14:12, schreef Ronald:
want da is de bedoeling met mn gitaar ook

Als je die RG270 zo wilt laten als 'ie is gaat dat je niet lukken. Op een redelijke versterker kom je er namelijk al achter dat de elementen die erin zitten geen goed geluid leveren. Verder schijnt de tremelo niet duurzaam te zijn.

Voor €300 zou ik naar een Hughes & Kettner Attax zoeken, of anders inderdaad een marshall valvestate

Ronald
23 januari 2003, 19:59
wa bedole je nou , dat de elementen die er in zitten niet goed zijn of dat ie alleen op een hele goeie versterker goed klinkt ?

Moonchild
23 januari 2003, 20:07
De elementen en de brug zijn bagger, dat wil ie zeggen.

Ronald
23 januari 2003, 20:22
ja zeg , eerst zegt iemand dat de gitaar kei goed en dan kraakt iemand anders um weer af , zo kom ik ook nie veel verder he :s

FragDaddy
23 januari 2003, 23:01
kijk. die gitaar kost 'maar' 500 euro. die jongens hierboven katten het een beetje af omdat ze gitaren van meer dan 1000 euro gewend zijn en die dan alsnog helemaal gaan aanpassen.

jij hebt gewoon niet meer geld te besteden en voor wat 500 euro is het gewoon een leuke gitaar. je kunt altijd na een jaar of twee spelen nog besluiten om betere elementen of een betere brug op je gitaar te monteren.

het is allemaal zo relatief. stel dat ik op een custom-made gibson les paul uit de custom shop speel van 10.000 euro, kan ik ook weer zeggen dat die gitaren van 1000 euro maar goedkope prullen zijn..

zo kun je wel door blijven gaan. je moet gewoon ergens een grens stellen. ik begrijp dat je zelf nog geen gitaar hebt. het is misschien slim om een vriend of kennis mee te nemen om je te laten adviseren. houd ook rekening met de muziekstijl die je wilt gaan spelen. die vriend/kennis kan ook even op de gitaar spelen en voelen of het ding een beetje lekker speelt.

een goeie verkoper kan je trouwens ook heel ver de goede richting in wijzen.

heb je al eens gedacht om een tweedehands gitaar te kopen? de meeste muziekwinkels hebben er vaak wel een paar. vaak zijn er hele leuke gitaren bij, die je normaal nieuw nooit zou kunnen betalen.

qua versterker? probeer een tweedehands marshall valvestate te krijgen of een H&K of iets dergelijks. ik heb zelf de eerste 2 jaar op een 15watt transistorbakkie gespeeld. je hoort die eerste tijd toch het verschil niet met een betere versterker en als je wat ervaring krijgt dan hoor je ook vanzelf wat jij wel/niet mooi vind klinken en kun je altijd nog een duurdere versterker aanschaffen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-01-23 23:06 ]</font>

JackasS
24 januari 2003, 00:51
Wat zouden dan goeie elementen zijn om in een Ibanez RG270 te stoppen? :smile:

Shay
24 januari 2003, 05:01
hangt er vanaf wat voor muziek je speelt jackass, meest gangbare voor ibanerds is toch wel dimarzio's voor het echte scheurkoek

en voor die kill die een versterker zocht is een marshall valvestate/h&amp;k attax wel coolio (ben zelf geen freak ervan maar ze klinken wel). Als je geen scheurpedalen hebt is de scheurkanaal wel lekker .. en als je het zat bent kan je het ook makkelijker kwijt omdat het aantrekkelijk is.

wat voor geluid zoek je zelf en wat voor muziek ga je spelen????

Ronald
24 januari 2003, 12:10
ik ga morgen langs een muziek winkel om mezelf wat te laten adviseren :smile: en ik denk dat ik die ibanez gewoon koop , want meer dan 500 euro is echt veel te duur , da kan ik nu nog nie eens betalen

en meer dan 300 euro voor een versterker is echt te duur, zelfs daar moet ik nog behoorlijk voor sparen

ch@rlie
24 januari 2003, 12:31
je hebt gewoon een leraar nodig!

Ronald
24 januari 2003, 12:37
tja , daar heb ik ook wel naar gezocht hoor