PDA

View Full Version : Nieuwe Amp! Marshall JVM 410H!



Baker
11 september 2007, 18:49
Vorige week de Marshall JVM410H gekocht.
Afgelopen maandag heb ik er ook mee gerepeteerd met de band.
Daarom nu pas een review. Tijdens de oefen sessie had ik de amp op een koch 2x12 met jensens staan.
Deze gaat waarschijnlijk de deur uit. Het klinkt wel. (beter dan ik had gedacht) Maar het hoort er toch niet echt bij.
Ik wil nog gaan testen met 2x12 V30 kasten en 4x12 kasten met greenbags. Verder gebruik ik een
Gibson Les Paul Studio (met Bigsby :D )

Wat een apparaat zeg. Onvoorstelbaar.

De kritiek die ik vaak hoor is "veel te veel knopjes en potmeters"
Toch vind ik dat onzin. Marshall is er namelijk in geslaagd om giga veel mogelijkheden te bieden
en toch de bediening verassend simpel te houden.

28 potmeters. Indeling:

Het gaat om 4 volledig afzonderlijke kanalen. Clean, crunch, OD1 en OD2
Elk kanaal heeft zijn eigen volume, bass, mid treble gain en reverb.
Dus dat zijn al 24 potmeters.

De eindtrap heeft 4 potmeters:
-2 master volumes
-2 eindtrap EQ knoppen: Resonance (Voor extra laag) en Presence (voor extra hoog)
Samen zit je dan aan 28 potmeters.

ELk kanaal heeft een knopje dat door het in te drukken van kleur verandert.
groen, oranje, rood. Elke kleur voegt een gain stage toe. In totaal levert dat dus 12 verschillende
voicings op.

Clean groen
Clean oranje
clean rood

crunch groen
crunch oranje
crunch rood

OD1 groen
OD1 oranje
OD1 rood

OD2 groen
OD2 oranje
OD2 rood

So simpel is het eigelijk.

En, hoe klinkt het? Geweldig.
Echt helemaal te gek. Ik had hiervoor een koch multitone. Ook een te gekke bak hoor.
Maar ik wilde graag de marshall brul. Nou, die heb ik gekregen.

Bij deze een beschrijving per kanaal.

Clean.
écht clean. Niet zo mooi en helder als de multitone, maar de JVM komt een hele eind. Echt.
Ik heb er ook nog even een Godin single coil aan gehangen. Ik durf te beweren dat Clean dan zelfs érg helder
én glassig klinkt. Dit heb ik nog niet eerder gehoord op een marshall. Er mooi en erg bruikbaar.
Met mijn les paul klinkt het een stuk donkerder. Maar nog steeds mooi en vooral bruikbaar.
Genoeg headroom. (het blijft clean) en de Reverb maakt het net wat sprankelender allemaal.

Clean oranje en clean rood heb ik nog weinig mee gedaan. Maar het schijnt dat hier geweldige "break up" geluiden mee
te produceren zijn.

Crunch
Dit is wat mij betreft hét kanaal van de JVM. En dan vooral crunch oranje.
Man man man, wat een mooie, warme, volle, uit de speaker klappende marshall crunch is dit. Ik heb er geen woorden voor.
Black crowes => hard to handle klinkt eindelijk hoe ik het graag hoor. Puur genieten.

OD 1 rood + master volume 1 Gebruik ik voor vette riffs. Minder vol als de multitone lead. Maar wel 10 keer hoorbaarder
OD 1 rood + master volume 2 gebruik ik voor gillende solo's. Ook hier geldt weer, minder rond als de multitone lead.
Maar veel hoorbaarder, en dus bruikbaarder. En, aerosmith klinkt met mijn les paul eindelijk als aerosmith.
Verder zijn de palm mutes veel en veel strakker dan bij de multitone. Het derde kanaal van de multitone is gewoon
niet strak te noemen. (Maar goed, dat was ook één van de redenen om hem weg te doen.)
Tot slot, Krijsende boventonen produceren is easy op dit kanaal. Heerlijk.

OD 2 heb ik niks mee gedaan. Hij is volgens de gebruiksaanwijzing gelijk aan OD1, maar dan met nóg meer gain
en een kleine mid scoop. Nou heeft OD1 al krankzinnig veel gain (komt bij mij niet boven standje 3).
Dus od2 kan ik niet zoveel mee. Misschien is het wel gaaf voor Metal. Ik kan me voorstellen als je de
Resonance en Presence opschroeft, dat je dan in de buurt van een 5150 kunt komen.

De footswitch is een verhaal apart. Met 6 schakelaars.
Elke schakelaar is programmeerbaar. En dat programmeren gaat verrassend simpel.
Je kiest op de amp een kanaal, een kleur, zet de reverb aan of niet, je kiest een mastervolume.
Je drukt op een schakelaar van je footswitch en houdt hem 3 seconden vast.
Klaar, toegewezen! Het lijkt potdomme wel line6!

Ik heb de switch als volgt geprogrammeerd.:

#1:Clean, groen, reverb aan, mastervol 1, Fx loop uit.
#2:Crunch, oranje, reverb aan, mastervol 1, FX loop uit.
#3:OD1, rood, reverb aan, mastervol 1, FX loop uit.
#4:OD1, rood, reverb aan, mastervol 2, FX loop uit.
#5:Switchen tussen mastervol 1/2
#6:Switchen tussen FX loop aan/uit

Ik heb er dus voor gekozen om OD2 niet te kunnen gebruiken met de footswitch.

Dit zijn mijn bevindingen na 1 oefen avondje.
Ik weet zeker dat ik er nog lang niet uithaal wat er uit te halen valt.
De oranje modi van de OD kanalen bieden vast ook veel mogelijkeden. Alsmede de rode mode van het clean.
Ik heb alleen nog geen tijd gehad om alles uit te proberen. Ook zullen V30's of greenbags ook veel goed
doen aan het geluid. (denk ik) Verder heb ik me laten vertellen dat het crunch kanaal heel goed reageert
op pedaaltjes. Hier ga ik zeker nog mee extperimenteren.
Evt met een delaypedaal in de fx loop. Footswitch wordt dan bijvoorbeeld:

clean: #1:Clean, groen, reverb aan, mastervol 1, Fx loop uit.
crunch:#2:Crunch, oranje, reverb aan, mastervol 1, FX loop uit.
Riffs: #3:OD1, rood, reverb aan, mastervol 1, fx loop uit
Solo: #4:Crunch, oranje, reverb uit, mastervol 2. FX loop aan. (en tube screamer aantrappen)

Ik vind echt dat Marshall een waanzinnig bruikbaar apparaat heeft gemaakt.
Niet alleen het feit dat er vier werkelijk afzonderlijke kanalen zijn. Maar ook een aantal handigheidjes.
Het lijkt of echt overal aan gedacht is:

-Zo is de kabel naar je footswitch bijvoorbeeld een gewone gitaarkabel!
Je kunt dus zelf bepalen hoe lang je kabel is, en vervangen van de kabel is geen lastige/dure grap meer.
-Uiteraard is er een seriele én een parallele fx loop.
En kun je dus de eindtrap of de pre amp los gebruiken als je zou willen.
-De FX loop heeft een dry / wet knop. Logisch. Maar deze knop kun je als extra volume knop gebruiken
indien je niets aansluit op de effectloop.. handig want de fx loop is per kanaal toe te wijzen.
-Ook is de amp midi schakelbaar. Perfect voor als er nog eens een keer een multi fx processor komt.
-Er is een recording out met 4x12 speaker simulatie, welke trouwens ook werkt als je amp op standby staat.
Silent recording dus, waarbij de volledige pre-amp operationeel is.

Is het dan alleen maar lofzang?

Nee. Natuurlijk niet.
Er zijn ook minpuntjes.

-De leds van de footswitch zijn erg klein. Zeker in het begin denk je echt, welk kanaal heb ik nou aanstaan?
-OD1 + OD2 zijn eigelijk een beetje übergained. Daar moet je wel mee leren omgaan. Keyword is: gain niet boven standje 3
-Eerlijk is eerlijk... hij is lelijk.
-Let op als je deze amp gaat testen, voor met name de OD kanalen geldt dat je de volumes van de pre-amp
echt wel een stuk open moet zetten. Hij begint pas lekker te klinken als je hem opendraait.
Maar goed, daar is deze bak ook voor gemaakt natuurlijk!:rockon:

http://www.xs4all.nl/~butme/overig/063.JPG
http://www.xs4all.nl/~butme/overig/064.JPG

vinni
11 september 2007, 19:14
Mooie review.

Ik ga'm binnenkort ook proberen tesamen met de VintageModern versterkers.

Ben erg benieuwd.

Vinni

ColourofFire
11 september 2007, 19:18
Is de head nou zo belachelijk groot of die 2x12 zo klein?

Lijkt me een hele toffe versterker, alleen niets voor mij. Veel plezier ermee.

Orpheo
11 september 2007, 19:33
het is helaas mode lijkt het om moderne marshalls af te kraken, en deze in het bijzonder, maar ik vind het een waanzinnig toffe bak. gefeliciteerd ermee!

almarvk
11 september 2007, 19:35
Mooi ding en wat veel knopjes :)

Beetje een JVM hype aan het onstaan?

svdijk
11 september 2007, 19:56
Is echt een geweldig apparaat, proficiat ermee!!
Ik heb um nu 5 maanden, en ontdek nog steeds nieuwe geluiden!!
Ik gebruik nu alle kanalen, inclusief OD2, die klinkt vooral errug gaaf met een 7-string!!
Heel veel plezier ermee!!

PS, dit is dus echt geen Marshall om af te kraken, en als je dat wel wilt doen, moet je er eerst één proberen, waarschijnlijk denk je er dan helemaal anders over!!

Nocki
11 september 2007, 20:13
Mooie review! erg bedankt! heb je al wat kunnen doen met midi???
Ben zelf ook wel gecharmeerd van deze amp! En als de mark Iv er is zal ik deze zeker ook eens gaan zoeken! lijkt me erg leuk voor erbij!

gefeliciteerd!

bass blom
11 september 2007, 20:42
dat duurt wel even voor je hem doorhebt ja.
vette shit man, gefeliciteerd :p

Jimwoud
11 september 2007, 20:45
Ik ben ook zo benieuwd naar dat ding, zeker om naast een Invader 100 te testen. Met andere woorden: Een vette versterker!!!!

Hoeveel was je kwijt?

ColourofFire
11 september 2007, 20:50
het is helaas mode lijkt het om moderne marshalls af te kraken, en deze in het bijzonder, maar ik vind het een waanzinnig toffe bak. gefeliciteerd ermee!

Ik merk er weinig van hoor. De JVM kreeg wel veel kritiek voordat iemand hem geprobeerd had, maar daarna hoor ik er verrassend weinig negatiefs over.

bass blom
11 september 2007, 20:56
Ik wil nog gaan testen met 2x12 V30 kasten en 4x12 kasten met greenbags.

kom een keer hier langs, ik heb 412V30 en wil hem wel horen :p

32 km binnendoor over giethoorn ;)

Frankiefrank2
11 september 2007, 21:12
ga jij een keer naar hem... 32 km binnendoor over gierhoorn

bass blom
11 september 2007, 21:19
hier veel leuker, opnemen, vergelijkend warenonderzoekje doen :D

ben vanhoof
11 september 2007, 21:47
Ik wil nog gaan testen met 2x12 V30 kasten en 4x12 kasten met greenbags.



Ik heb thuis een marshal 1936 met v30, die mss voor een interesant prijsje weg mag... Past er toch veel beter onder dan zo'n koch ofzo, niet?

Dude
11 september 2007, 21:50
Ik wil de topicstarter niet gek maken maar een 1936 met vintage 30's klinkt echt heel erg goed op deze versterker.
Waanzinnig... ik gebruik heb live altijd over mijn 4x12 greenback kast en dit is gewoon de makkelijkste no nonsence weinig aan knoppen draaien en gewoon gaan oplossing.


Succes man ! ik herken trouwens veel in je revieuw. Grappig !

Speeddemon
11 september 2007, 21:58
het is helaas mode lijkt het om moderne marshalls af te kraken, en deze in het bijzonder, maar ik vind het een waanzinnig toffe bak. gefeliciteerd ermee!
Wie kraakt 'm af dan?

Ik kan me zeker vinden in Mbakker's bevindingen, al raad ik 'm aan de Master 1/2 functie van z'n footswitch te laten vervallen en Crunch-groen (Plexi) te programmeren als extra sound. Je sounds hebben toch al Master 1 of 2 MEE geprogrammeerd.

Tot op zekere hoogte is dit Marshall's tegenhanger van de Engl Invader (4 gescheiden kanalen, 2 masters, 2 fx-loops, extra gain modes), maar ik vond de Invader vetter/smeuïger en hij ruiste minder (OD1 en OD2 op de JVM zijn wat dat betreft een ramp). Wat ik mis aan de Invader en de JVM dus wel heeft, is de galm (notabene PER kanaal!).

Ik heb de JVM 2x getest, 1x over een Marshall V30 kast en 1x over de Greenback kast (met dat mooie checkered speakerdoek). Hij klonk iets strakker en vetter met de V30 kast, maar 't verschil vond ik niet zo groot, als ik verwachtte. Daarentegen, er zat een paar weken tussen de 2 tests, dus wie weet, valt 't wel hardstikke op als je ze naast elkaar zet en A/B-t.

De JVM is i.i.g. een stukken betere amp dan de JCM900's, en JCM2000 TSL100 (heb de DSL's nooit getest). Minder krasserig en veelzijdiger. Maar ik vond OD2 ook echt overbodig.

Ik zou waarschijnlijk het volgende hebben geprogrammeerd:
SW1= Clean, groen, fx-loop aan (met choruspedaal in de loop), Reverb aan
SW2= Crunch, groen, fx-loop uit, Reverb aan (Malcolm Young sounds)
SW3= Crunch, oranje, fx-loop uit, Reverb uit (basic hard rock rhythm)
SW4= Crunch, rood, fx-loop uit, Reverb aan (heavy rock rhythm/leads)
SW5= OD1, oranje, fx-loop uit, reverb aan (VH-1 to tha bone)
SW6= Master 1/2

Dude
11 september 2007, 22:00
Ik wil nog gaan testen met 2x12 V30 kasten en 4x12 kasten met greenbags.


kan maar 1 ding zeggen.... DOEN !



Ik had hiervoor een koch multitone.


same here haha



Clean oranje en clean rood heb ik nog weinig mee gedaan. Maar het schijnt dat hier geweldige "break up" geluiden mee
te produceren zijn.


Live gebruik ik het gele kanaal omdat dat net effe iets makkelijker door de mix prikt en iets rauwer klinkt zonder gelijk 'clean met een randje' te zijn.



Crunch
Dit is wat mij betreft hét kanaal van de JVM. En dan vooral crunch oranje.
Man man man, wat een mooie, warme, volle, uit de speaker klappende marshall crunch is dit. Ik heb er geen woorden voor.


Sexy he ? nou nog effe het rode kanaal ontdekken met de gain en volume flink open en met een tubescreamer voor wat extra bite en je gebruikt met een greenback kast die OD kanalen niet meer haha



OD 1 rood + master volume 1 Gebruik ik voor vette riffs. Minder vol als de multitone lead. Maar wel 10 keer hoorbaarder


Vaag he ? die multitone klinkt waanzinnig, echt nog nooit zo'n lekkere amp gehoord, tot ik er mee in een bandje sta. Volkomen kut.



Resonance en Presence opschroeft, dat je dan in de buurt van een 5150 kunt komen.


Ik las op een amerikaans forum dat er gewaarschuwd werd om die resonance heel ver open te draaien wanneer je greenback kasten gebruikt, boven 50% zeg maar. Probeer hem maar eens op een redelijk volume op 10 te draaien en ga wat palm muten met lage powerchords. Denk inderdaad niet dat dat wijs is om je 100 watt greenback kastje voor zn kiezen te geven.



Verder heb ik me laten vertellen dat het crunch kanaal heel goed reageert
op pedaaltjes. Hier ga ik zeker nog mee extperimenteren.
Evt met een delaypedaal in de fx loop. Footswitch wordt dan bijvoorbeeld:


Tubescreamersssssss ;)
Delay in de effectsloop is ideaal ! kanaal 4 instellen met master 2 en effectloop aan en je hebt een gaaf solo kanaal !
Ik gebruik echter vrijwel altijd een tubescreamer om kanaal 1 en 2 wat extras te geven en merk dat ik daardoor niet zon lekkere lead toon uit kanalen 3 en 4 haal door die TS. Die reageren daar minder lekker op dan gewoon het crunch kanaal met master 2.


ach ja..... te veel opties om zo maar uit te proberen. Ik zit zelfs nu tijdens het pielen thuis vrijwel elke minuut wat aan de knopjes te klooien. Gewoon omdat dat leuk is !

Dude
11 september 2007, 22:05
Een tipje mbt het onduidelijk checken van de leds op de footswitch.

Witte stukjes tape naar gelang je eigen volgorde ! werkt prima en zo zie je de volgorde van de leds beter op een donker podium !


http://img386.imageshack.us/img386/6315/dsc02909vk2.jpg

let effe niet op de rode cirkel, die was voor marktplaats adje

NielsW
12 september 2007, 12:21
Echt een gaaf en veelzijdig ding! Kon dr ook een hoop uithalen, maar de marshall sound is niet echt mijn ding. Weet zeker dat je hier een hoop plezier van zult hebben met die ongelovelijke partijen mogelijkheden. Ik vond de crunch channel ook zeer zeker het lekkerst. Overdrive kanalen hebben wel heel gruwelijks veel gain, maar dat is op te lossen door de knop uiteraard.

Dit is ook echt zo'n versterker waar je dingen in blijft ontdekken. Over een jaar zit je nog te klieren met die knoppen, echt mooi! Worth the money.

BartL
12 september 2007, 12:26
1234 euro... http://guitare.playback-europe.com/marshall-jvm410h-12960.html

Jimwoud
12 september 2007, 12:37
Hiero voor € 1150 http://shop.guitarbargains.com/detail.lasso?id=049244&-session=shop:5040F102164471E2E8kih3260579

Kim Wilson
12 september 2007, 12:41
Hiero voor € 1150 http://shop.guitarbargains.com/detail.lasso?id=049244&-session=shop:5040F102164471E2E8kih3260579

Hieronder zie je wat wij beter vinden dan de Marshall JVM-410 H :

Cool Tube Stack 412 (http://www..com/product.lasso?pr=050032) (Tube Guitar Amplifier Head with 4 x 12 Cabinet)
Cool Stack DSP (http://www..com/product.lasso?pr=050035) (Guitar Amplifier)


Yeah right. :seriousf:

Baker
12 september 2007, 12:47
mmm.. zit ik er toch nog duur an met mijn 1379. :(
Maar what the heck, ik kon hem iig goed testen en dan lekker meenemen.

Bij big one in zwolle vroegen ze zelfs 1465!
En daar was volgens hun ook niet meer over te praten die prijs.
Maar Big one was sowieso geen optie omdat ze een een levertijd hadden van weet ik het hoeveel weken. (of zelfs maanden)

BartL
12 september 2007, 12:58
mmm.. zit ik er toch nog duur an met mijn 1379.
Hangt er een beetje vanaf of dat incl. of excl. footswitch was. Wordt bij Thomann bijvoorbeeld los verkocht voor 150. De JVM zelf kost daar overigens bijna 1500 euro.

Baker
12 september 2007, 12:59
1379 incl footswitch

Speeddemon
12 september 2007, 13:02
1379 incl footswitch
Nette prijs toch dan. Daarbij, hoeveel buizen-amps bieden die veelzijdigheid en functionaliteit voor 1400 euro?

Baker
12 september 2007, 13:07
ja is ook zo.
alleen ik wist niet dat het bij die internet piraten nog zoveel goedkoper was.

Maar hey, ik lig er verder niet wakker van hoor ;)

Nocki
12 september 2007, 13:18
Bij Piens kan je een prijs opvragen en bieden laagste prijs garantie maar ik moet wel lachen toen ik de prijs doorgaf :-) hihi!

Mijn advies: Altijd naar de winkelier in je eigen woonplaats! Die is altijd het goedkoopst of in ieder geval voor dezelfde prijs!

Speeddemon
12 september 2007, 13:46
Bij Piens kan je een prijs opvragen en bieden laagste prijs garantie maar ik moet wel lachen toen ik de prijs doorgaf :-) hihi!
Hoezo, ging ie miepen dat Playback Europe niet telt ofzo, met hun 1234 prijs?

Nocki
12 september 2007, 14:42
Nee. Ik kreeg een automatisch mailtje terug.

Op hun site moest je een hele lijst in vulen met de vraag "wanneer wil je beslissen?"
a vandaag
b deze week
c deze maand
d geen idee...

k koos voor vandaag om de schrpste prijs te kijrgen. vond het wel een leuk spelletje en wou het wel spelen. het lijkt me namelijk een leuke amp zoals ik al zei.

maar het enige wat ik kreeg was een automatisch mailtje. O en de gebruikelijke spam natuurlijk,.... :)

zoals ik al zei. direct naar de winkel in je eigen woonplaats!

Baker
12 september 2007, 15:41
en toch... de ene winkelier krijgt veel betere condities (inkoopprijzen) bij de importeur dan de andere. Niet elke winkelier kan dus even ver gaan in het geven korting. Het loont dus wel degelijk om het land af te struinen naar de beste deal.....

(ten minste, als je een OV jaarkaart of een leasebak hebt)

glacius
12 september 2007, 15:44
ik blijf het lelijk vinden zo'n dubbele rij knoppen ..

maar gefeliciteerd !

Nocki
12 september 2007, 17:46
en toch... de ene winkelier krijgt veel betere condities (inkoopprijzen) bij de importeur dan de andere. Niet elke winkelier kan dus even ver gaan in het geven korting. Het loont dus wel degelijk om het land af te struinen naar de beste deal.....

(ten minste, als je een OV jaarkaart of een leasebak hebt)


Ligt natuurlijk aan de hoeveelheid tijd die je te besteden hebt.
Tijd is geld en we hebben het hier over procenten op een klein bedrag. op een top van deze prijs is natuurlijk weinig winst te maken. Waarmee je de meeste winst behaald op de tijdwinst die je maakt door het gewoon thuis te bestellen :) ...

Ben je inderdaad studentof werkeloos heb je natuurlijk alle tijd van de wereld en hoef je je om tijd geen zorgen te maken al denk ik dat je je tijd dan beter om kan zetten in het creeeren van geld dan het zorgen dat je minder geld uit geeft. maar dit heeft te maken met focus en prioriteiten...

Wat is jouw prioriteit?

Speeddemon
12 september 2007, 19:25
Ligt natuurlijk aan de hoeveelheid tijd die je te besteden hebt.
Tijd is geld en we hebben het hier over procenten op een klein bedrag. op een top van deze prijs is natuurlijk weinig winst te maken. Waarmee je de meeste winst behaald op de tijdwinst die je maakt door het gewoon thuis te bestellen :) ...

Ben je inderdaad studentof werkeloos heb je natuurlijk alle tijd van de wereld en hoef je je om tijd geen zorgen te maken al denk ik dat je je tijd dan beter om kan zetten in het creeeren van geld dan het zorgen dat je minder geld uit geeft. maar dit heeft te maken met focus en prioriteiten...

Wat is jouw prioriteit?
I hear ya.
Ik was jaren geleden nog wel bereid om de trein te pakken naar Zwolle voor een Digitech Genesis 3, maar daarna heb ik afgesproken alles boven de lijn Den Haag-Utrecht-Nijmegen te laten bezorgen (of het moet iets heel speciaals zijn).

Nu heb ik geen OV meer, dus tijd+geld=veel geld. Voor een buizentop van 1500-2000 zou ik nog best een uurtje in de auto zitten, als dat meer dan 150-200 euro scheelt, maar ja, ik word ook gemakzuchtig en m'n tijd is me NU vaak meer waard dan een paar tientjes korting.

marc_o
14 september 2007, 00:09
Ik heb vandaag die 212 combo geprobeerd en was zeer onder de indruk, zeker als je de prijs meerekent.

Ik vind 'm super klinken, en aanstaande repetitie gaat ie het op mogen nemen tegen m'n Knucklehead, want m'n medegitarist heeft 'm gekocht. er zoitten G12 Heritage speakers in.
Feitelijk vond ik 'm al erg goed klinken met alle potmeters op 5 (de helft) en alle standen op groen, dan heb je al een aardige doorsnee van wat ie in huis heeft, en inderdaad, ziekelijk veel gain aan boord, dus heerlijk om met je lievelingsstrat toch te kunen metallen......nu nog eens op oorlogssterkte horen en kijken wat ervan overblijft qua karakter.

Ik was er in ieder geval meer van onder de indruk dan van de Invader 100 die ernaast stond....zeker gezien de prijs.

Speeddemon
14 september 2007, 00:32
Ik was er in ieder geval meer van onder de indruk dan van de Invader 100 die ernaast stond....zeker gezien de prijs.
Hmm, smaken verschillen. :sneaky: :satisfie:

Evil-Payasos
14 september 2007, 07:46
Wat zijn de grote verschillen tussen de JVM en de Invader? Als je ze allebij over een 2x12 v30 loopt.

Speeddemon
14 september 2007, 10:39
Wat zijn de grote verschillen tussen de JVM en de Invader? Als je ze allebij over een 2x12 v30 loopt.
Over een 2x12" weet ik niet, maar over een 4x12" Vintage 30 het volgende:
-JVM heeft duidelijk de Marshall-korrel. Snijdt goed door de mix, maar kan ook worden opgevat als scherp/dun/fel.
-Invader 100 klinkt ronder/smeuïger, maar nog steeds helder genoeg. (De Invader 150 klinkt TE smeuïg)
-Invader heeft meer laag(mid) mogelijk.
-JVM gaat erg ruisen in OD1/OD2 in vergelijking met Invader's CH3/Ch4.
-Invader's CH2 is in de verte vergelijkbaar met JVM's Crunch, in die zin dat CH2 duidelijk een Marshall-signature tone heeft en zeer veelzijdig is van medium/light crunch tot 80's metal-gain.

Ik denk samengevat dat verschil is:
JVM=bite.
Invader=body.

En dat kan neutraal en breed worden opgevat. :)

marc_o
14 september 2007, 13:11
Voor m'n final oordeel, zal ik 'm toch eerst even op oorlogssterkte moeten horen. wellicht dat de combo beter klinkt dan de top met box, wat bij de TSL 100 ook duidelijk het geval is namelijk.

het nadeel van de Invader vind ik echt dat ie veels te snel gaat "duwen in de cleane en crunchkanalen, het cleane klankspectrum vind ik een beetje teleurstellend. daarna komen nog 2 scheurkanalen die meer dan genoeg ronk en scheur geven, dat is bij de Marshall echt beter geregeld.

Speeddemon
14 september 2007, 14:01
Voor m'n final oordeel, zal ik 'm toch eerst even op oorlogssterkte moeten horen. wellicht dat de combo beter klinkt dan de top met box, wat bij de TSL 100 ook duidelijk het geval is namelijk.

het nadeel van de Invader vind ik echt dat ie veels te snel gaat "duwen in de cleane en crunchkanalen, het cleane klankspectrum vind ik een beetje teleurstellend. daarna komen nog 2 scheurkanalen die meer dan genoeg ronk en scheur geven, dat is bij de Marshall echt beter geregeld.
Laten die 2 scheurkanalen nou bij de Marshall een stuk oncontroleerbaarder zijn en meer ruisen. :satisfie:

marc_o
14 september 2007, 14:03
Laten die 2 scheurkanalen nou bij de Marshall een stuk oncontroleerbaarder zijn en meer ruisen. :satisfie:

Vind ik dus echt niet......zeker als je bedenkt dat je met die verschillende modes (groen, oranje en rood) véél felxibeler bent. Wellicht ligt het aan je getestte top, maar de ruis vond ik absoluut acceptabel.

BartL
14 september 2007, 17:26
Ik ben erg benieuwd naar soundfiles van de JVM. Iemand al van plan iets op te gaan nemen? :)

Wil nu ook echt naar top & 2x12 cabinet (budget ligt wel maar rond de 1500 euri), maar moet eerst nog wat zooi wegdoen. Opzich lijkt me de JVM wel erg fijn. Ik vind vooral het openbrekende clean en de crunch van Marshall erg lekker... al is de JVM wel een ebetje aan de dure kant voor mij denk ik.

Speeddemon
14 september 2007, 17:33
Vind ik dus echt niet......zeker als je bedenkt dat je met die verschillende modes (groen, oranje en rood) véél felxibeler bent. Wellicht ligt het aan je getestte top, maar de ruis vond ik absoluut acceptabel.
Véél flexibeler?! één gain-modus (die je toch niet gebruikt) meer. :stop:

Kijk, die 4 galm knoppen is een ander verhaal, maar de Invader heeft dan weer een bruikbare noisegate.

Jimwoud
14 september 2007, 18:19
Ik ben erg benieuwd naar soundfiles van de JVM. Iemand al van plan iets op te gaan nemen? :)

Wil nu ook echt naar top & 2x12 cabinet (budget ligt wel maar rond de 1500 euri), maar moet eerst nog wat zooi wegdoen. Opzich lijkt me de JVM wel erg fijn. Ik vind vooral het openbrekende clean en de crunch van Marshall erg lekker... al is de JVM wel een ebetje aan de dure kant voor mij denk ik.
1200 voor JVM + 300 voor een kabinet(2de hands) moet wel lukken denk ik

BartL
14 september 2007, 20:09
Ik zie nu pas dat guitarbargains in Belgie zit...in ieder geval, dat het verscheept wordt vanuit Belgie. Klopt dat? Is makkelijker met betrekking tot eventuele garantie e.d.

Overigens neem ik niet aan dat die jvm voor 1150 euro inclusief footswitch is...

Maargoed, ik ga maar weer eens goed nadenken. Grote kans natuurlijk dat ik die top maar 3 maanden houd. Ik ken mezelf :satisfie:

R.E.motion-guitarist
15 september 2007, 02:55
normaal gezien is de footswitch in de prijs inbegrepen...

BartL
15 september 2007, 10:07
Inderdaad! 1150 incl. switch! :cooler:

Dan moet ik er toch eens erg serieus over gaan denken en 'm eens ergens gaan testen :)

Edit: Maar ik zie wel niks over excl/incl BTW o.i.d.
Edit2: Antwoord natuurlijk in FAQ

VAT (TVA - BTW)

European Customers pay the price in EURO. We ship from Belgium, so 21% VAT (Belgian sales tax) is automatically calculated in the price. You’ll see the amount split up prior to checkout.

morris
15 september 2007, 13:40
Inderdaad! 1150 incl. switch! :cooler:

Dan moet ik er toch eens erg serieus over gaan denken en 'm eens ergens gaan testen :)

Edit: Maar ik zie wel niks over excl/incl BTW o.i.d.
Edit2: Antwoord natuurlijk in FAQ

VAT (TVA - BTW)

European Customers pay the price in EURO. We ship from Belgium, so 21% VAT (Belgian sales tax) is automatically calculated in the price. You’ll see the amount split up prior to checkout.

Dat is eigenlijk wel een belachelijke goeie deal voor die amp...
Ik denk dat ik hem daar ga bestellen. Iemand ervaringen met dat bedrijf?

Morris

Helter Skelter
15 september 2007, 19:20
Een interessant ding die JVM.Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest 'm te testen en ik heb 'm ook nog niet gehoord in een Live-situatie maar de specs zijn zonder meer goed.

BartL
16 september 2007, 11:53
Precies...moet ergens de amp kunnen testen eigenlijk. Winkels hier in de buurt hebben hem volgens mij nog niet. Maar anders zou ik hem wel durven bestellen denk ik.

Moeilijk moeilijk...

svdijk
16 september 2007, 12:06
Bij Juke-Box in Boekel staan er twee!!

Dude
16 september 2007, 12:38
Gisteravond weer een buiten gig gehad, lekkere versterker hoor ! potverdrie ;)

blijf hem gewoon aanprijzen hoor, tis een te gek apparaat. Al blijf ik toch echt stug kanaal 1 en 2 gebruiken en 3 en 4 niet...

svdijk
16 september 2007, 14:11
Hey Dude,

Ik gebruik tegenwoordig ALLE kanalen; clean groen, crunch rood, OD1 oranje en OD2 oranje!!
Is idd een superamp!!

Baker
16 september 2007, 14:27
Ik ben er ik inmiddels ook achter dat die OD oranje een stuk lekkerder is voor leads dan dan OD rood. En voor wat betreft dat ruisen, in de winkel vond ik dat ook erg irritant. Maar bij mij in de oefenruimte heb ik er weer helemaal geen last van....

Synx
16 september 2007, 14:36
Beeeh ik wil er ook 1 :P enig idee waar er in zuid,midden limburg 1 te beluisteren is?

Heb wat clips gehoord op internet ( een of ander forum ) en dat beviel me zeer maar is altijd anders dan real life.
En zoals eerder gevraagd, wie heeft er ervaring met webshops waar de JVM rond de 1200 euro weggaat?

Baker
16 september 2007, 14:38
hee svdijk,

hoe klinkt de JVM met je strat en welke settings gebruik je dan?

BartL
16 september 2007, 15:01
Beeeh ik wil er ook 1 :P enig idee waar er in zuid,midden limburg 1 te beluisteren is?

Heb wat clips gehoord op internet ( een of ander forum ) en dat beviel me zeer maar is altijd anders dan real life.
En zoals eerder gevraagd, wie heeft er ervaring met webshops waar de JVM rond de 1200 euro weggaat?
Juist, zodra je er eentje gevonden hebt wil ik wel met je mee luisteren :)

svdijk
16 september 2007, 16:00
hee svdijk,

hoe klinkt de JVM met je strat en welke settings gebruik je dan?

Ik heb de JVM op m'n Les Paul afgesteld.
Wanneer ik m'n Strat gebruik, zet ik er een Seymour Duncan Pickup-booster voor om het signaal op hetzelfde niveau te krijgen als met de Les Paul.
Zo hoef ik niet aan de instellingen v.d. JVM te komen met de Strat.
Wat instellingen betreft heb ik alles rond 12 uur staan, alleen de gain op OD1 staat wat lager, en de mids heb ik wat lager staan.

Dude
16 september 2007, 16:30
Top om te lezen allemaal,

Zouden de heren van Dijk en Bakker zo vriendelijk willen zijn hun instellingen eens te posten hier ;)


Ben benieuwd hoe jullie kanalen 3 en 4 gebruiken namelijk, wie weet doe ik wel iets verkeerd hoor. Ik blijf kanaal 2 gebruiken als drive kanaal omdat die zoveel dikker klinkt, in vergelijking met 2 klinken 3 en 4 mij gewoon wat te dunnig voor een lekkere crunchy slag sound.

BartL
16 september 2007, 17:31
@svdijk: Hij is die JVM in vergelijking met de 6100?

svdijk
16 september 2007, 20:25
Top om te lezen allemaal,

Zouden de heren van Dijk en Bakker zo vriendelijk willen zijn hun instellingen eens te posten hier ;)

Nou daar gaat 'ie:
Clean groen:bas 7, mid 4, treble 5, gain 2.5 (volume werkt in clean groen niet).
Crunch rood:bas 5, mid 4, treble 6.5, gain 6.5, volume 5.
OD1 oranje: bas 6, mid 4, treble 5, gain 4, volume 5.
OD2 oranje: bas 6.5, mid 3.5, treble 5, gain 5, volume 6.
Galm gebruik ik niet.
Volume ergens tussen de 2 en 5 (in de repetitieruimte op 2.5, en op podia zo hard als het moet/kan).
Resonance 6.5.
Presence 5.

Ik blijf trouwens nieuwe dingen ontdekken, dus over een paar maanden zijn de instellingen misschien weer totaal anders!!

Speakers: JCM800 kast met V30's met Weber Beamblockers (die zijn erg belangrijk voor het geluid trouwens), meestal met een Gibson Les Paul Classic.

Het klopt idd dat OD1 en 2 wat dunner zijn als het Crunch-kanaal, maar probeer eens wat palm-mutes, dan hoor je pas hoe vet en strak de OD kanalen klinken.
OD2 werkt perfect met m'n 7-string, en klinkt daar ook moddervet mee, maar blijft wel superstrak!!
Het crunch-kanaal gebruik ik vooral met open akkoordenwerk (vooral bij mainstream rock), waarbij ik de gain met m'n volume op de gitaar regel.

Voor wat betreft de JVM in vergelijking met de 6100:
twee totaal verschillende versterkers, maar beide erg goed!!
De JVM klinkt agressiever en veeeeel strakker, en de 6100 klinkt warmer, maar dus ook lang niet zo strak in het laag.

Baker
16 september 2007, 22:45
Top om te lezen allemaal,

Zouden de heren van Dijk en Bakker zo vriendelijk willen zijn hun instellingen eens te posten hier ;)


Ben benieuwd hoe jullie kanalen 3 en 4 gebruiken namelijk, wie weet doe ik wel iets verkeerd hoor. Ik blijf kanaal 2 gebruiken als drive kanaal omdat die zoveel dikker klinkt, in vergelijking met 2 klinken 3 en 4 mij gewoon wat te dunnig voor een lekkere crunchy slag sound.

Dude,

Ik denk dat je die het kanaal crunch en OD1/2 niet op die manier met elkaar moet vergelijken. Dat crunch kanaal is gewoon zo ongelovelijk goed, daar verbleekt (bijna) alles bij. Het crunch kanaal is gebaseerd op de legendary JCM800 2203 zoals ze bij marshall zelf zeggen. OD1 en OD2 zijn "nieuwe" high gain kanalen.

Ik gebruik op OD inmiddels oranje, met wat meer mid, wat meer bass, de treble wat terug, volume op 6, de presence vd eindtrap wat terug, en dan heb je met een les paul met de pickup switch in de midden een mooie dikke lead hoor. Vind ik.

Als je dan toch kritiek wilt hebben, dan zou je moeten zeggen dat in jouw geval (en ook in mijn geval) het beter was geweest om de amp anders op te bouwen: Clean, crunch 1 crunch 2 en OD

Waarbij crunch 1 dan de huidige crunch is, en crunch 2 hetzelfde, maar dan iets meer bite (voor leads)

Dat was in ons geval perfect geweest. Maar dan had de amp minder high gain mogelijkheden gehad. Maar goed, zo heb je altijd wel wat te wensen over he....

WillemdaGuide
18 september 2007, 11:35
Lijkt me supervet, zal nog wel even duur voordat ze 2e hands voor weinig op de kop te tikken zijn, al valt de winkelprijs me eigenlijk nog wel mee!

Speeddemon
18 september 2007, 12:10
Ik ben er ik inmiddels ook achter dat die OD oranje een stuk lekkerder is voor leads dan dan OD rood. En voor wat betreft dat ruisen, in de winkel vond ik dat ook erg irritant. Maar bij mij in de oefenruimte heb ik er weer helemaal geen last van....
Mijn ervaring was, dat in sommige winkels de versterkers op dezelfde stroomgroep zitten als het licht (TL buizen) en dat komt de 'stilheid' van buizenamps absoluut niet ten goede.
Knetter, plop, ruis... :sneaky:

ANyway, laat ik 't zo zeggen; mocht ik nog es +/- 2000 euro 'over hebben', komt er nog wel een JVM+Greenback of V30 kast met checkered grillcloth. :) Maar vooralsnog is m'n Engl Invader 100 helemaal de shizznit! 8-)

marc_o
18 september 2007, 20:36
Tijdens laatste bandrepetitie de jvm combo tegen de Twintone II getest en de twintone is gewoon compleet weg....zowel qua volume als driveklanken. Clean was wel ongeveer van dezelfde kwaliteit, en bij de Koch iets helderder.

wat bij de JVM tof is, is dat wanneer je een kanaal aantrapt op je footwitch, en je trapt er nog een keer op, de klank automatisch naar de volgende mode schiet, zo heb je groen, oranje en rood direct onder dezelfde knop hangen.

4 reverbs zijn natuurlijk ook prettig te noemen. ben geen reverbfan, maar voor de mensen die ervan houden, is er per kanaal te kiezen.

Speeddemon
18 september 2007, 21:19
wat bij de JVM tof is, is dat wanneer je een kanaal aantrapt op je footwitch, en je trapt er nog een keer op, de klank automatisch naar de volgende mode schiet, zo heb je groen, oranje en rood direct onder dezelfde knop hangen.
.
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant zou ik zelf gaan programmeren. Want als je van Clean-groen naar Crunch-Rood wil, moet je zonder programmeren maar net de juiste instellingen ervoor hebben gebruikt.

Dude
18 september 2007, 21:39
Niet als je voor de nummers even de kanalen insteld, zo doe ik dat, weet ik dat ik clean geel en crunch rood en OD1 geel / master 2 nodig heb dan is dat met een paar klikjes geregeld. Hij onthoudt als je niet programmeert gewoon de instellingen per kanaal he...

Bovendien gebruik je toch niet elk nummer andere instellingen. Eenmaal een goeie clean gevonden dan blijf je die gebruiken. Eigenlij hetzelfde als effe tussen de nummers door stemmen alleen dan sneller.

Makkelijk denken mensen... daar is dat ding op gemaakt !

Baker
18 september 2007, 21:53
wat bij de JVM tof is, is dat wanneer je een kanaal aantrapt op je footwitch, en je trapt er nog een keer op, de klank automatisch naar de volgende mode schiet, zo heb je groen, oranje en rood direct onder dezelfde knop hangen.



dat vind ik juist helemaal niet handig.
Trap je per ongeluk een keer teveel, heb je het verkeerde geluid.

Maar gelukkig kun de footswitch gewoon programmeren zoals je wilt!

BartL
19 september 2007, 13:54
...de eerste tweedehandse is reeds gesignalleerd. Nogsteeds 1150 euro, maar goed :)

marc_o
19 september 2007, 15:01
dat vind ik juist helemaal niet handig.
Trap je per ongeluk een keer teveel, heb je het verkeerde geluid.

Maar gelukkig kun de footswitch gewoon programmeren zoals je wilt!


Per ongeluk teveel, nou , wat is dat nou voor argument?
Hoevaak trap je achter elkaar op een overdrivepedaal, die trap je toch ook niet 2 keer in? Je hebt toch geen trillende voeten ofzo? Je kunt toch wel gewoon 1 keer ergens op trappen, althans, dat hoop ik wel, anders zou je ook geen auto kunnen rijden...

Baker
19 september 2007, 15:12
Per ongeluk teveel, nou , wat is dat nou voor argument?
Hoevaak trap je achter elkaar op een overdrivepedaal, die trap je toch ook niet 2 keer in? Je hebt toch geen trillende voeten ofzo? Je kunt toch wel gewoon 1 keer ergens op trappen, althans, dat hoop ik wel, anders zou je ook geen auto kunnen rijden...


hee, luister es ff markie mark, dat vind ik dus gewoon.

De standaard instelling van de footswitch is dat ie per switch schakelt tussen de verschillende modi. Ik ben daar mee begonnen, en kwam er snel achter dat dat lastig is. Je begint met kanaal 2 oranje, maar dan staat ie 10 min later ineens in rood. Terwijl je dat niet wil. Omdat je bijvoorbeeld tussen twee nummers door even denkt: "laat ik hem vast op kanaal 2 zetten" terwijl je dat al gedaan had. Bijkomend nadeel is dat je het niet goed in de gaten hebt omdat de leds erg klein zijn.

Wat jij vindt mag je zelf weten maar ik vond die switch mode (want zo heet het) níet handig.

Dude
19 september 2007, 16:03
Nogmaals de tip mbt de slecht af te lezen leds...


http://img386.imageshack.us/img386/6315/dsc02909vk2.jpg


super overzichtelijk en kost geen zak !
negeer de rode cirkel, het was de enige foto die ik had.

Baker
29 september 2007, 17:48
even een kleine minder leuke update.

schakelaar 5 van de footswitch is naar z'n mallemoer.
Doet niks meer. Overige schakelaar werken nog prima.

Ik ga maandag bellen. Ga er van uit dat het garantie is.
Hoop alleen dat ik hem zo kan omruilen. Heb geen zin om de switch een tijd kwijt te zijn.....

Dude
29 september 2007, 20:17
bout... had op een amerikaans forum ook al eens iets gelezen over een schakelaar op de fs die meteen al naar de knoppen was...

kenx
29 september 2007, 22:28
1379 incl footswitch IN ONS BELGIË LANDJE IS HET ALLEMAAL VééL GOEDKOPER :cooler: :sneaky: :gitarist:

grtz kenx

BartL
29 september 2007, 23:51
even een kleine minder leuke update.

schakelaar 5 van de footswitch is naar z'n mallemoer.
Doet niks meer. Overige schakelaar werken nog prima.

Ik ga maandag bellen. Ga er van uit dat het garantie is.
Hoop alleen dat ik hem zo kan omruilen. Heb geen zin om de switch een tijd kwijt te zijn.....
Da's dan weer te belachelijk voor woorden eigenlijk. Blijkt toch dat er waar het kan bezuinigt wordt. Irritant hoor. Vraag dan 25 euro meer en zet er goede switches in (of hoeveel kosten 6 van die dingen?).

Baker
30 september 2007, 00:22
IN ONS BELGIË LANDJE IS HET ALLEMAAL VééL GOEDKOPER :cooler: :sneaky: :gitarist:
grtz kenx

eh,
nou ja ok.
Das dan fijn voor je.
















(maar ben toch blij dat ik geen belg ben)

EpiCenturiesAWAy
30 september 2007, 11:46
Haha, waarom niet ?
Geef 1 goede reden dat je geen belg zou willen zijn ? :)

Dude
30 september 2007, 11:49
IN ONS BELGIË LANDJE IS HET ALLEMAAL VééL GOEDKOPER :cooler: :sneaky: :gitarist:

grtz kenx


dergelijke reactie bijvoorbeeld ?

Baker
30 september 2007, 11:57
precies.. ;)

BeeJee
30 september 2007, 12:56
Wat kost zo'n JVM la Belgique dan?

BartL
30 september 2007, 13:15
1150 incl. switch bij www.guitarbargains.com , hetgeen ook Belgique is :)

Baker
18 oktober 2007, 21:57
http://www.xs4all.nl/~butme/overig/tandem.jpg

In the right corner we have in white, weight 24 kilo's, loaded with 2 KT88's,
3 channels point to point wired....
THE PETER VON WEELDEN MODDED MARSHALL!!!!!!!!

In the left corner in black, weight: 22 kilo's, 4 channel, loaded with 4 EL34's
THE MARSHALL JVM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Both belly's are loaded with 4 celestion greenbags....

:rockon: :rockon:

Mr.Bluesbreaker
18 oktober 2007, 22:00
Die witte gemodde plexi ziet er wel ernstig tof uit, klinkt ie net zoals ie er uit ziet? Ik heb nog nooit een kut klinkende VW gemodde marshall gehoord nl. Wat is er aan veranderd? En is ie ook op de meeting in Almere:D

Baker
18 oktober 2007, 22:03
Die witte gemodde plexi ziet er wel ernstig tof uit, klinkt ie net zoals ie er uit ziet? Ik heb nog nooit een kut klinkende VW gemodde marshall gehoord nl. Wat is er aan veranderd? En is ie ook op de meeting in Almere:D

Hij klinkt nog veel beter dan dat ie eruit ziet......

vinni
18 oktober 2007, 22:22
Maar een JVM en een Plexi? :???:
Ben benieuwd naar de verschillen.

Groet,
Vinni

Baker
18 oktober 2007, 22:28
nou, het wás een plexi. Tegenwoordig is het een scheurmonster.
Het kon ook nog wel eens zo zijn dat alleen de behuizing nog origineel is.

Anyway, wel een toffe tandem zo of niet dan :D

vinni
19 oktober 2007, 00:42
Zeker!

proficiat!

Vinni

Dude
19 oktober 2007, 11:49
en die plexi is van jou ook ??


zo ja... eikel !

TimmU
19 oktober 2007, 14:52
heeft de Feedback Rotterdam er eentje staan? dan ga ik die morgen eens testen, als ie echt zo goed als dat ik denk dattie is ,dan ga ik die internetwinkel maar eens spekken.
iemand ervaring met die winkell??? :gitarist:

casper innosence
19 oktober 2007, 14:53
en dat is ge ab-ed of ge aby -ed

Baker
20 oktober 2007, 00:06
http://www.xs4all.nl/~butme/overig/tandem.jpg

In the right corner we have in white, weight 24 kilo's, loaded with 2 KT88's,
3 channels point to point wired....
THE PETER VON WEELDEN MODDED MARSHALL!!!!!!!!

In the left corner in black, weight: 22 kilo's, 4 channel, loaded with 4 EL34's
THE MARSHALL JVM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Both belly's are loaded with 4 celestion greenbags....

:rockon:

nog maar een keer .....:)

Maar wat ik zeggen wou:
@Dude:
Nee, die witte is niet van mij maar van Jerry Herry. Op de foto zie je dus 2 stacks van 2 gitaristen. Maar ze matchen lekker hoor! Aerosmith en Thin Lizzy all the way!
ik heb trouwens je advies opgevolgd: Ik heb een tubescreamer op de JVM losgelaten. Tone heaven!! :D Aanstaande maandag ga ik dit solo geluid (jvm crunch kanaal rood + tube screamer) uitproberen in de band. Ik kijk er nu al naar uit!

jerry Hoekman
20 oktober 2007, 10:16
Ja, die witte is van mij. Mooie foto trouwens. heb je dat tubescreamer geval nou thuis of heb je hem verstopt? Ik ben benieuwd, hoe het klinkt maandag.

the_arod
20 oktober 2007, 10:58
Misschien is het wel gaaf voor Metal. Ik kan me voorstellen als je de
Resonance en Presence opschroeft, dat je dan in de buurt van een 5150 kunt komen.
nog kunnen proberen in hoeverre deze pracht van een Marschall in de buurt komt??

Dude
20 oktober 2007, 15:53
nog maar een keer .....:)

Maar wat ik zeggen wou:
@Dude:
Nee, die witte is niet van mij maar van Jerry Herry. Op de foto zie je dus 2 stacks van 2 gitaristen. Maar ze matchen lekker hoor! Aerosmith en Thin Lizzy all the way!
ik heb trouwens je advies opgevolgd: Ik heb een tubescreamer op de JVM losgelaten. Tone heaven!! :D Aanstaande maandag ga ik dit solo geluid (jvm crunch kanaal rood + tube screamer) uitproberen in de band. Ik kijk er nu al naar uit!


probeer dan zeker effe een RAT... ik heb nu een tubescreamer voor de rustige rock slag en gebruik die RAT voor het stevigere werk en solo's.... damn man.... je wil niks anders meer. Alles in combinatie met het rode crunch kanaal trouwens. Gebruik nog steeds alleen groen/geel op clean en rood op crunch.

Check trouwens mn sig effe, hoor je het rode crunch kanaal + rat over een 4x12 koch kast in dat bekende rain down riedeltje, prikt echt waanzinnig lekker door de mix !

jerry Hoekman
20 oktober 2007, 16:15
Hee martin; dan moet je rene even vragen. Die heeft een rat. Kun je mooi allebei even proberen.

moonfire
20 oktober 2007, 19:17
Ik heb me twee weken geleden ook een JVM410H aangeschaft en ik moet zeggen dat dit de beste Marshall is die ze de afgelopen 15 jaar hebben gemaakt in mijn ogen.

Ik heb er echter voorlopig 1 probleem mee waar jullie me misschien mee kunnen helpen.

Mijn setup is de volgende :

Gibson Les Paul Custom => BOSS TU2 => Dunlop Crybaby => BOSS Chorus => BOSS DD6 => input JVM.

bij OD 1 en OD 2 heb ik erg veel ruis (zelfs wanneer m'n volumeknop van m'n gitaar dicht staat). wanneer ik rechtstreeks inplug zonder pedals heb ik dit niet. Hebben jullie een remedie om dit op te lossen zonder een NS-2 te moeten kopen?
Als jullie denken dat werken via de effectloop zal helpen moet ik dan alles daardoor sturen en zo ja met welke verbindingen?

graag jullie comments

bass blom
20 oktober 2007, 20:01
probeer eens de BOSS Chorus en BOSS DD6 in de effectloop..
wel de instellingen helemaal wet zetten dan even.

en wellicht eerder nog even testen wat je ruis doet als je 1 van die twee er om en om tussenuit pakt..

Lexvandoef
20 oktober 2007, 21:52
Het schijnt dat andere (betere) preamp buizen, en dan vooral V1, de ruis aanpakt.

Mitch
20 oktober 2007, 21:54
Both belly's are loaded with 4 celestion greenbags....

Kunnen we nu voor eens en voor altijd af van het idee dat Celestion groene tasjes maakte en accepteren dat de speakers groene achterkanten hadden ? En dus greenbacks heten ?
:D
Waarschijnlijk de meest voorkomende, maar ook meest grappige spelfout op versterker gebied.

Baker
20 oktober 2007, 21:57
haha, kun je zien dat ik eigelijk helemaal geen verstand van heb. :D

Het is ook niet mijn eigen kast. Ik ben nog aan aan het uitzoeken welke speakerkast ik wil gaan kopen. Moet wel eerst die koch kwijt.

Ik neig nu het meest naar een V30 4x12. (al was het alleen al omdat dat makkelijker spelt)

bass blom
20 oktober 2007, 22:08
Kunnen we nu voor eens en voor altijd af van het idee dat Celestion groene tasjes maakte en accepteren dat de speakers groene achterkanten hadden ? En dus greenbacks heten ?
:D
Waarschijnlijk de meest voorkomende, maar ook meest grappige spelfout op versterker gebied.

laat die bags inderdaad alsjeblieft aan george baker over :D

Baker
20 oktober 2007, 22:18
hee bass blom, hoe je er ff buiten...
het was jou ook niet opgevallen.... ;)

bass blom
20 oktober 2007, 22:46
hee bass blom, hoe je er ff buiten...
het was jou ook niet opgevallen.... ;)

nee maar zo werkt de grijze massa dan, little green bag is dan weer iets heel anders :D

maar on topic, V30's zijn rauwer dan greenbacks, meer mid.
ik heb er 4 en wil er warschijnlijk binnenkort 4 bij hebben, ga weer in een bent :cheerup:

bass blom
20 oktober 2007, 22:48
genemuiden, om de hoek, kom een keer langs met dat ding, wil ik wel horen, mag jij mijn V30's horen :D

svdijk
21 oktober 2007, 08:55
Wat betreft het type speaker, ik ben weer helemaal terug bij m'n oude G12T-75's!!
Ik had twee JCM800 kasten (origineel met G12T-75's) met V30's en één met G12H30's.
De G12T-75's klinken wat vloeiender, en temperen het mid van de JVM een beetje.
De V30's hebben al veel mid, en versterken het mid van de JVM te veel(vind ik tenminste).
En op de een of andere manier kan je er dat niet uitdraaien met de toonregeling.
De Greenbacks klinken goed, alleen kunnen ze het laag niet aan als je OD1 en OD2 gebruikt met veel gain, ze klinken dan te los in het laag.

Baker
21 oktober 2007, 09:34
G12T-75's, zijn dat de speakers die standaard in een Marshall 4x12 zitten?
Op zo'n kast heb ik de amp namelijk getest in de winkel, en inderdaad dat vond ik ook al erg goed klinken.....

svdijk
21 oktober 2007, 10:40
Klopt, dat zijn de standaard-speakers.
Alleen die van mij zijn al lekker ingespeeld, één kast is van 1984, en de andere twee zijn van 1987!!
Nieuw vind ik die speakers wat 'knetterend' klinken, ze moeten dus goed ingespeeld worden!!

Baker
21 oktober 2007, 10:53
ook nog op letten dus... pfff..
By the way, die kast in die winkel was een occasion.

moonfire
21 oktober 2007, 14:29
probeer eens de BOSS Chorus en BOSS DD6 in de effectloop..
wel de instellingen helemaal wet zetten dan even.

en wellicht eerder nog even testen wat je ruis doet als je 1 van die twee er om en om tussenuit pakt..

dat zal ik eens proberen. bedankt !

Rormo
21 oktober 2007, 15:56
Voor al die mensen die geluidsfragmenten zoeken, youtube biedt uitkomst. Dit is geen geweldige gitarist of review, maar hij gaat wel alle standen van de JVM af. Damn! Wat is dat ding divers en goed. Jammer of misschien maar beter ook) dat ik geen geld heb er voor.

http://www.youtube.com/watch?v=CmVupUndwXU&mode=related&search=
(er is ook een part 2)

Mr. Slash
8 november 2007, 13:15
Hiero voor € 1150 http://shop.guitarbargains.com/detail.lasso?id=049244&-session=shop:5040F102164471E2E8kih3260579

Ik denk dat ik toch het record heb: €1130 mét shipping. :cooler:

Jimwoud
8 november 2007, 13:51
Ik denk dat ik toch het record heb: €1130 mét shipping. :cooler:
Waar is da dan?

Mr. Slash
8 november 2007, 14:17
Waar is da dan?

www.guitarandampshop.co.uk (http://www.guitarandampshop.co.uk)

happynjitram
8 november 2007, 16:29
www.guitarandampshop.co.uk (http://www.guitarandampshop.co.uk)


Je hebt PM

EricSw
8 november 2007, 18:19
Ik denk dat ik toch het record heb: €1130 mét shipping. :cooler:

Je vergeet de invoerrechten en btw.
Als je die erbij telt kan je hem net zo goed in nederland kopen.
Dat is ook wel handig als er wat aan mankeert en je moet terug voor garantie.

Mr. Slash
8 november 2007, 18:40
Toch niet, mijn JVM is deze week geleverd en er zijn geen extra kosten bijgekomen. Voor goederen uit Groot - Britannïe moet je geen invoerrechten betalen. En het was BTW inbegrepen.

LostHighway
8 november 2007, 18:52
Toch niet, mijn JVM is deze week geleverd en er zijn geen extra kosten bijgekomen. Voor goederen uit Groot - Britannïe moet je geen invoerrechten betalen. En het was BTW inbegrepen.
Uiteraard, binnen de EU geen invoerrechten, kan wel zijn dat je het verschil in BTW moet opleggen, maar 2 keer BTW zou wat gek zijn..

EricSw
8 november 2007, 19:06
Oke, dat was ik even vergeten.
Wel vreemd dat het prijsverschil veel kleiner is in geval van de JVM combo.

Evil-Payasos
8 november 2007, 19:09
Is er een dikke, strakken en met veel mids (denk lamb of god) metal soundje uit te krijgen?

EpiCenturiesAWAy
8 november 2007, 19:59
www.guitarandampshop.co.uk (http://www.guitarandampshop.co.uk)

Wtf zo cheap ?? Een marshall AV cabinet kost maar 557 eurotjes NIEUW ?????
Die koop je 2dehands voor 500 euro..

Mr. Slash
9 november 2007, 01:32
:cooler:
Wtf zo cheap ?? Een marshall AV cabinet kost maar 557 eurotjes NIEUW ?????
Die koop je 2dehands voor 500 euro..

Wel, ik heb zo het gevoel dat veel mensen niet weten dat Marshall over het algemeen in Engeland véél goedkoper is. :cooler:

Baker
14 november 2007, 10:00
zo, even weer een update.
Ik heb nu diverse keren gerepeteerd met de amp en een paar keer opgetreden. Inmiddels heb ik er een 4x12 kast bij met celestion G12T75 speakers:

http://www.xs4all.nl/~butme/overig/stack.jpg

In de eerste foto stond ie op een koch 2x12. Deze is verkocht.
Op de tweede foto stond ie op een 4x12 met greenbacks, maar dat was een leen-kast.

Ik heb lang getwijfeld welke speakers ik wilde hebben.
Het is uiteindelijk een standaard marshall 1960 geworden met G12T75's

Ik heb lang getest met allerlei speakers voor deze aanschaf.
Mijn bevindingen waren als volgt.

Koch Jensens:
Het klinkt wel, maar het is toch net te klinisch. Deze speakers klinken geweldig bij een Koch amp, maar voor marshall werkt het niet. De marshall brul blijft weg. Bovendien ziet het er niet uit, een marshall top op een koch 2x12

Greenbacks:
Warmte! De ultieme rock sound. Heerlijk voor warme volle leads.
Echter mis ik strakheid in het laag bij palm mutes etc.

V30's:
Erg veel mids. Misschien wel teveel voor de JVM.
Wel een hele mooie klank. Eigelijk heb ik geen objectief oordeel over deze speakers omdat ze in een half open K&E kast zaten

Celestion G12T75 (standaard marshall kast):
Scheller dan de Greenbacks, maar minder klinisch dan de Koch jensens.
Maar wel strakker in het laag dan de greenbacks. Ik heb wel het gevoel dat deze speaker bij deze amp "horen". Het is net alsof de amp het best tot zijn recht komt.

Je kunt eigelijk wel aan het testen blijven. Met die cabs.
Elke speaker heeft weer voordelen ten opzichte van de ander. Waabij het er ook nog van afhangt welke gitaar je gebruikt. Zo vond ik bijvoorbeeld de Godin mooier klinken over de G12T75's dan over de greenbacks. Maar de singing leads van een LP zijn weer mooier over greenbacks.....

Ik heb uiteindelijk maar gewoon een standaard marshall kast gekocht. Een 1960 zoals gezegd, mono/stereo schakelbaar. (wel handig voor mijn stereo 8080 ampje om wat te experimenteren) ook veruit de goedkoopste oplossing trouwens. Voor 350 euro een schakelbare kast in prima staat zonder beschadigingen.

De footswitch heb ik weer terug. Er is gratis een nieuwe schakelaar in gekomen. Ben de switch een klein weekje kwijt geweest.

Ik heb hem nu als volg geprogrammeerd:

1: clean groen master I
2: Crunch oranje master I (voor bijv black crowes crunch)
3: Crunch rood master I (voor als het iets steviger moet)
4: crunch rood + master II + Tube screamer (singing old scool leads)
5: OD1 Oranje master I (vette strakke riffs)
6: OD1 Oranje master II (krijsende solos)

OD2 gebruik ik niet. Nu doen wij ook geen graf-metal achtige dingen, dus ik heb hem ook niet nodig.

Dat met die tube screamer op het crunch kanaal geeft echt een slash achtig geluid. Heerlijk.

De ander voicings ben ik nog mee aan het exprimenteren.
Ik ben er achter gekomen dat clean rood icm met mijn godin echt een overheerlijk the kinks geluid geeft. Erg inspirerend. Ik ontdek steeds meer mogelijkheden en geluiden in deze fantastische amp!

jerry Hoekman
14 november 2007, 10:28
Nou gefeli Martin. Ik ben benieuwd. Ziet er in ieder geval goed uit.

Dude
14 november 2007, 11:17
4: crunch rood + master II + Tube screamer (singing old scool leads)


probeer ook eens een RAT van proco.... waanzinnig ! ik gebruik de tubescreamer voor het wat klassiekere rockwerk en de RAT voor het modere, vrijwel dezelfde instellingen (level hoog en drive laag) en dan doen ze precies wat ze moeten doen !!

succes

Baker
14 november 2007, 11:47
Ik heb een RAT geprobeerd. Klinkt goed idd.
Ik moet alleen veel tweaken om dan de juiste sound te krijgen.
Ik weet niet wat het voor ding is maar hij heeft oa een filter knop.


Een TS is gewoon inprikken en gaan imo.

mikeyaxeman
14 november 2007, 11:49
Is echt een geweldig apparaat, proficiat ermee!!
Ik heb um nu 5 maanden, en ontdek nog steeds nieuwe geluiden!!
Ik gebruik nu alle kanalen, inclusief OD2, die klinkt vooral errug gaaf met een 7-string!!
Heel veel plezier ermee!!

PS, dit is dus echt geen Marshall om af te kraken, en als je dat wel wilt doen, moet je er eerst één proberen, waarschijnlijk denk je er dan helemaal anders over!!

Hey Stefan zie nu pas dat jij ook hier zit!
Ik kom 2de Kerstdag eens luisteren naar jouw JVM bij Harry, ben benieuwd hoe die klinkt... :rockon:

svdijk
14 november 2007, 16:01
Hey Mike, wist ook niet dat je hier zat!!!!
Gaaf dat je komt kijk!!!!

De groeten en tot tweede kerstdag :zz: :zz:

mikeyaxeman
14 november 2007, 17:31
Zit hier al een tijdje, ga zelfs een kijkje nemen op de meeting a.s Zondag in Almere...
Eens kijken wat hier zoal aan gespuis rondhangt (grapje guys... :D ).
Trouwens Barend (Courbois) komt daar ook een demo geven.
De JVM bevalt nog steeds prima had ik begrepen aan de berichten (hoorde het ook van Harry btw).
Misschien dat wij (Pay-Black) als jullie support spelen op 2de kerstdag.
Kun je m'n nieuwe JCM 2000 dsl 50 horen :jam:

Greetz, Mike.

svdijk
16 november 2007, 19:29
Zit hier al een tijdje, ga zelfs een kijkje nemen op de meeting a.s Zondag in Almere...
Eens kijken wat hier zoal aan gespuis rondhangt (grapje guys... :D ).
Trouwens Barend (Courbois) komt daar ook een demo geven.
De JVM bevalt nog steeds prima had ik begrepen aan de berichten (hoorde het ook van Harry btw).
Misschien dat wij (Pay-Black) als jullie support spelen op 2de kerstdag.
Kun je m'n nieuwe JCM 2000 dsl 50 horen :jam:

Greetz, Mike.

Hey Mike, zou gaaf zijn als jullie tweede kerstdag ook kunnen, dan gaan we lekker blazen op het podium!!!!
Die DSL's zijn idd superversterkers, net iets voor jou trouwens!!

CU tweede kerstdag

Greetz, Stefan :blast: (zonder haar dan)

BartL
16 november 2007, 19:40
:cooler:

Wel, ik heb zo het gevoel dat veel mensen niet weten dat Marshall over het algemeen in Engeland véél goedkoper is. :cooler:Je hebt vaker besteld bij deze winkel? Klinkt erg goed. Laatst 2 Marshall 1960AV kasten gehoord...ERG vette sound!

Edit: Met verzendkosten erbij exact 600 euro. Toch nog best een smak geld. Heb momenteel een ENGL 412SS met V60 speakers. Eens kijken hoe me die over een tijdje bevallen.

ben vanhoof
24 november 2007, 14:37
Sorry voor het topic terug naar boven te werpen, maar ik ben ook van plan een jvm head aan te schaffen. Nu wil ik die natuurlijk liefst zo goedkoop mogelijk. Die britse site http://www.guitarandampshop.co.uk/acatalog/The_JVM_Series_Amplifiers_by_Marshall.html#a350 lijkt me het goedkoopst met zijn €1022. Ik heb ook een prijsaanvraag gedaan bij piens (guitarbargains) en die kwam uit op €1263. Weet iemand nog goedkope winkels, liefst in de buurt van de belgisch- nederlandse grens?

Op bovenstaande posts las ik dat iemand al ervaring had met die engelse site. Wat zijn jullie bevindingen met die internetwinkel (of met piens)?

Heb je snel problemen met deze versterker?

moonfire
24 november 2007, 14:48
Sorry voor het topic terug naar boven te werpen, maar ik ben ook van plan een jvm head aan te schaffen. Nu wil ik die natuurlijk liefst zo goedkoop mogelijk. Die britse site http://www.guitarandampshop.co.uk/acatalog/The_JVM_Series_Amplifiers_by_Marshall.html#a350 lijkt me het goedkoopst met zijn €1022. Ik heb ook een prijsaanvraag gedaan bij piens (guitarbargains) en die kwam uit op €1263. Weet iemand nog goedkope winkels, liefst in de buurt van de belgisch- nederlandse grens?

Op bovenstaande posts las ik dat iemand al ervaring had met die engelse site. Wat zijn jullie bevindingen met die internetwinkel (of met piens)?

Heb je snel problemen met deze versterker?


Bij Piens ga je zo wie zo nog extra kosten hebben voor administratie. ik heb het ook bij hen uitegerkend en ik kwam uit rond 1400 €.
Ik heb mijne gekocht bij KEYMUSIC in Sint Niklaas en ik heb hem daar 1228 € betaald. lager vind je bijna niet in de winkel.
op het net kan je ze goedkoper bestellen.

ben vanhoof
24 november 2007, 15:28
Bij Piens ga je zo wie zo nog extra kosten hebben voor administratie. ik heb het ook bij hen uitegerkend en ik kwam uit rond 1400 €.
Ik heb mijne gekocht bij KEYMUSIC in Sint Niklaas en ik heb hem daar 1228 € betaald. lager vind je bijna niet in de winkel.
op het net kan je ze goedkoper bestellen.

Ik heb net contact opgenomen met keymusic en die zeiden me dat ze die nooit voor 1228 verkocht hebben. 1305 was hun minimumprijs.

ben vanhoof
24 november 2007, 17:31
Ben eens wat aan het rondzien geweest en ik kan er 2dehands 1 vinden voor 1050€ met nog meer dan een jaar garantie op. Wat is nu het beste volgens jullie: deze kopen met maar n dik jaar garantie meer, of een nieuwe kopen voor 1300 met 2 à 3 jaar garantie?
Als er iets aan zo'n versterker komt, lopen de kosten dan hoog op bij bijvoorbeeld een marshall dsl/tsl?

bass blom
24 november 2007, 17:35
ik google even en zie hem vlak bij mij in de buurt voor €1 225.00
(van der zwaag, ken de zaak niet)

kuch, niet echt in de buurt, dokkum :D

Mr. Slash
24 november 2007, 17:48
Ik heb net contact opgenomen met keymusic en die zeiden me dat ze die nooit voor 1228 verkocht hebben. 1305 was hun minimumprijs.

Bij Keymusic kan je als goeie klant meestal toch nog wat van de prijs afkrijgen. Ik heb daar in het verleden toch al mooie deals kunnen doen.

crapton
24 november 2007, 18:17
Sorry voor het topic terug naar boven te werpen, maar ik ben ook van plan een jvm head aan te schaffen. Nu wil ik die natuurlijk liefst zo goedkoop mogelijk. Die britse site http://www.guitarandampshop.co.uk/acatalog/The_JVM_Series_Amplifiers_by_Marshall.html#a350 lijkt me het goedkoopst met zijn €1022. Ik heb ook een prijsaanvraag gedaan bij piens (guitarbargains) en die kwam uit op €1263. Weet iemand nog goedkope winkels, liefst in de buurt van de belgisch- nederlandse grens?

Op bovenstaande posts las ik dat iemand al ervaring had met die engelse site. Wat zijn jullie bevindingen met die internetwinkel (of met piens)?

Heb je snel problemen met deze versterker?

Ik heb nog ff vergeleken -> die head is bij die UK shop het goedkoopste, maar de combo bij Guitarbargains.com (Piens). Vreemde zaak.

Mijn ervaring is dat Piens mailorder van buiten Belgie het goedkoopst is.

Beide leveranciers vragen nog verzendkosten natuurlijk. Bij Piens komt er helemaal geen admin kosten bij. Mijn ervaring met Piens is goed, mits het spul op voorraad is. Mijn laatste bestelling was met 4 dagen in huis.

Ik zou zelf bij Guitarbargains gaan, als je ooit nog eens een probleem hebt kan je er nog naartoe rijden (net voorbij Gent).

PS: Ik werk zeker NIET voor Piens!!!!!

ben vanhoof
24 november 2007, 18:44
Ik ben van Mol, dus piens is 1.5u rijden. Ik zit hier eigenlijk met een dik dilemma; Ofwel via piens voor 1263, hier in Mol voor 1300 of 2dehands in Namen (1.5u rijden) voor 1050 met nog een dik jaar garantie.

Het geld dat ik overhoud kan ik best wel gebruiken voor een ander cabinet. Ik heb momenteel een marshall 1936 met 2 v30's.
Suggesties??

BartL
29 december 2007, 21:23
Zijn er reeds JVM bezitters met zelfgemaakte soundfiles van hun amp?

Speeddemon
29 december 2007, 22:17
Ik ben van Mol, dus piens is 1.5u rijden. Ik zit hier eigenlijk met een dik dilemma; Ofwel via piens voor 1263, hier in Mol voor 1300 of 2dehands in Namen (1.5u rijden) voor 1050 met nog een dik jaar garantie.

Het geld dat ik overhoud kan ik best wel gebruiken voor een ander cabinet. Ik heb momenteel een marshall 1936 met 2 v30's.
Suggesties??
voor 37 euro meer (wat 3% is op de totaalprijs), koop ik zoiets liever lokaal, mits je natuurlijk goede banden hebt met je lokale winkel. Als dat eikels zijn, dan zou ik die 2e handse halen.

Schijnbaar is de V30 kast wel het lekkerst bij een JVM. Wie weet koop ik OOIT nog een JVM, maar voorlopig kan ik zeer goed uit de voeten met m'n Engl Invader 100 (+4x12" Engl V30 cab)

zjanke
29 december 2007, 22:34
Ik ben van Mol, dus piens is 1.5u rijden. Ik zit hier eigenlijk met een dik dilemma; Ofwel via piens voor 1263, hier in Mol voor 1300 of 2dehands in Namen (1.5u rijden) voor 1050 met nog een dik jaar garantie.

Het geld dat ik overhoud kan ik best wel gebruiken voor een ander cabinet. Ik heb momenteel een marshall 1936 met 2 v30's.
Suggesties??

Ik zou naar Namen rijden, als de rest van het verhaal klopt. Waarom wordt deze bak alweer verkocht, je weet zeker dat er niets mis is?
Verder zou ik nog even kijken naar de prijs, misschien kan daar nog wel iets van af.
Als je twijfelt zou ik naar Mol gaan en zeggen dat Piens hem voor 1263 verkoopt, wellicht kun je er een hoes of kabels gratis bijkrijgen.

ben vanhoof
30 december 2007, 10:28
Ik heb hem enkele weken al 2dehands gekocht in Namen voor €975. Best een goeie koop met gedaan. Nu vind ik mn marshall 1936 met v30's er echt niet goed bij klinken, ik mis een hoop bas en strakheid. In de band komt hij wel goed door de mix, maar de distortion etc. vind ik er echt niet mooi op klinken.

Nu ben ik vrijdagavond naar jukebox gerede om wat cabinets te testen en de engl pro 4x12 met v30's kwam er voor mij het beste uit van de bogner v30, marshall 1960 met greenbacks, marshall reissue met H30's en de mesa standaard cab. De marshall 1960a had sowieso al afgedaan, en de 1960av vind ik ook niet zoo. Allemaal 4x12.
Ben nu dus op zoek naar een 2dehands engl pro, nieuw kan ik hem nu nog niet betalen (tenzij mn marshall 1936 de deur uit gaat aan een schappelijke prijs... hint hint)

Henri H
30 december 2007, 10:50
Ik heb 'm op een 1960AX kast met Greenbacks aangesloten en dat bevalt tot nu toe goed.
Als referentie heb ik een Koch met Jensen (achtige) speakers en m'n Combo met 2 x g12t-75 speakers.
De koch had ik in de winkel gehoord. Deze klonk erg goed maar naar mijn smaak een beetje te "smooth" of "gladjes" maar best goed dus.
M'n combo heeft een open achterkant en deze klinkt verassend goed met de JVM.
De 4x12 (greenbacks) heb ik alleen nog maar tijdens 1 x oefenen en 1 gig gebruikt maar dit lijkt best een goeie combi te zijn.
Een 1960AV heeft volgens mij geen Greenbacks maar Vintage 70 W speakers:
Zie de Marshall site (http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=ExtCabs&pagetype=SPECS&pageNumber=2)
http://www.marshallamps.com/images/product_specs/cabspecs1960.jpg

ben vanhoof
30 december 2007, 11:14
Op laag volume (1/4 vd master) vond ik die greenbacks ook vrij goed klinken, maar op hoger volume kwam het "fuzz" achtige er erg hard door en dat is juist hetgene dat ik niet wil. Dat fuzz achtige had ik bij alle marshall kasten, bij de bogner iets minder en maar bij de engl helemaal niet. Die kast klonk veel gebalanceerder. Bij de marshall kast die ik nu heb en ook bij de LC kast springen bepaalde frequenties er precies harder uit zodat mn oren bij hoog volume sneller "pijn" gaan doen. Bij de engl kast had ik de versterker in de helft staan en ik voelde nog niets, die klonk gewoon enorm gebalanceerd.

Dat die 1960v kast v30 van 70 watt heeft is raar, normaal zijn v30 60 watt. Is mss een speciale uitvoering speciaal voor de marshall kasten.

BartL
30 december 2007, 11:32
Dat die 1960v kast v30 van 70 watt heeft is raar, normaal zijn v30 60 watt. Is mss een speciale uitvoering speciaal voor de marshall kasten.
Ik meen dat dat gewoon een Celestion V30 is met andere sticker.

Henri H
30 december 2007, 14:17
Op laag volume (1/4 vd master) vond ik die greenbacks ook vrij goed klinken, maar op hoger volume......
....Bij de engl kast had ik de versterker in de helft staan en ik voelde nog niets, die klonk gewoon enorm gebalanceerd.....Ik heb er net even een sessie opzitten en heb de master en preamp volume beide even op max (10 dus :D) gezet. Dat deed wel een beetje pijn aan de oren. Als hij op 5 staat gaat het ook aardig tekeer :D maar blijft wel strak klinken.
Ik heb ook ontdekt dat OD2 orange met de gain op 2,5 een erg strak metal geluid is. Ik heb geen fuzz gehoord. Als je OD1 orange gebruikt wordt het wel wat fuzzy maar dat vind ik voor solo's juist wel weer fijn.
Ik had de combo met 2 x G12T-75's eraan zitten.
Woensdag weer met de Greenbacks aan de gang....

ben vanhoof
30 december 2007, 14:30
Alles op 10 is loeihard!!! Dan ga ik denk eventjes in een andere kamer staan. Kan goed zijn dat je met vrij weinig gain geen fuzz hebt, maar ik ben gewoon om als lead geluid met vrij veel gain te spelen en op dat engl cabinet had ik daarmee geen fuzz. Tis niet enkel de fuzz die me wat van die cabinets weerhoudt; ik vind ze ook niet echt gebalanceerd klinken. De hoge tonen komen er veel te hard door in tegenstelling tot de bas en het mid. Bij zo'n kast heb ik altijd de neiging om het maar harder en harder te zetten omdat het niet goed klinkt en dan doen mn oren weer pijn.

Dude
30 december 2007, 14:58
ik was ook niet zo heel erg te spreken over een 1936 met vintage 30s, vorige week een gig mee gedaan maar morgen gaat mn 1960 met greenbacks weer gewoon mee. Je komt inderdaad wel prima door de mix maar de drive geluiden zijn met greenbacks veel meer naar mn zin en warmer en voller....

smaken verschillen denk ik,

Speeddemon
30 december 2007, 16:21
Hmm, ben ik effe blij dat ik een Engl V30 kast heb bij m'n Invader. :satisfie:

Daarbij, ik speel nou veel op m'n Les Pauls, dus zo'n Marshall zou ik sowieso met Greenbacks willen dan. :cooler:

jacobhdejong
9 mei 2008, 10:20
Ik zit eigenlijk steeds het het volgende probleem,
Live zit ik steeds te kloten met het volume.
Elk kanaal is apart qua volume in te stellen,
alleen kan het Cleane kanaal (groen), alleen geregeld worden
met mastervolume1. Alleen regel ik daar ook het overall geluid van alles mee.
Dus als ik Live mijn cleane kanaal (groen) te zacht vindt, en aan het mastervolume drai, verander ik daarmee ook alle andere volumes.

Heeft iemand een handige tip?

Kim Wilson
9 mei 2008, 10:27
Ja, je moet zorgen dat je de kanaalvolumes ten opzichte van elkaar in balans hebt. Dat je cleane kanaal t.o.v. je andere kanalen dus niet te zacht staat. Dat moet je met de soundcheck dus even rustig afregelen, volume bijstellen, even een paar keer schakelen, eventueel weer wat bijstellen en weer een paar keer schakelen. Alles valt of staat dus met de soundcheck.

Yek1
9 mei 2008, 10:44
Hoezo?? Het volume van Ch.1 Green kun je ook regelen met de Gain-knop van dat kanaal. Werkt prima voor volume zonder dat ie gaat oversturen. Uiteraard heeft het wel invloed op de gain van Orange en Red van kanaal 1 als je die ook gebruikt.

Als je dat niet wil, kun je als alternatief alle kanalen/modes behalve 1.Green aan Master 2 koppelen. Dan is Master 1 dus voorbehouden aan Clean Green, en Master 2 voor de rest. Dan verlies je wel de mogelijkheid om Master 2 te gebruiken voor boosts of solo's.




Ik zit eigenlijk steeds het het volgende probleem,
alleen kan het Cleane kanaal (groen), alleen geregeld worden
met mastervolume1.

jacobhdejong
9 mei 2008, 11:00
Ah bedankt voor jullie tips.
Ik heb vanavond een optreden dus ga het gelijk proberen.

Gr Jacob

Dude
9 mei 2008, 12:14
Live zit ik steeds te kloten met het volume.

had ik in het begin ook... clean moet wat harder op het kanaal volume dan de crunch en od kanalen om net zo goed door de mix te prikken.




alleen kan het Cleane kanaal (groen), alleen geregeld worden
met mastervolume1. Alleen regel ik daar ook het overall geluid van alles mee.
Dus als ik Live mijn cleane kanaal (groen) te zacht vindt, en aan het mastervolume drai, verander ik daarmee ook alle andere volumes.


je kan bij clean groen toch juist alleen de gain knop niet gebruiken ? en de volume knop wel ?

Gewoon de volumeknop van je cleane kanaal op 3/4, master op het door jou gewenste gig volume voor dat cleane kanaal, en dan de crunch en od kanalen vanuit daar gaan afstellen. Heb je op clean nog iets ruimte (die 1/4) om bij te stellen als je jezelf niet goed hoort tijdens de gig. Probleem opgelost toch ?

Mijn ervaring live met de jvm is dat het kanaal volume van het cleane kanaal vol open staat, en de crunch dan op 3/4. (master op 3 a 4). Dan staan ze in de mix ongeveer gelijk.

succes vanavond !!

Henri H
9 mei 2008, 18:07
Voor clean groen werken alleen de gain en de 2 master volumes als volume regelaars.
De volume regelaar van clean groen is uitgeschakeld.
In de handleiding staat er wel een uitleg over maar ben vergeten wat de reden precies was.
Volgens mij had het iets te maken met het clean zo "clean mogelijk" houden.
Lastig is het inderdaad wel als je clean orange en/of rood gebruikt.
'Elluk voordeel heb zun nadeel" ... wie zei dat ook alweer ;).

ben vanhoof
9 mei 2008, 21:05
Nee, das gewoon zo gedaan omdat het bij de versterker waarvan dat groen kanaal is afgeleid ook zo was. Is idd wel klote als je de rest van dat kanaal ook gebruikt...
Ams je thuis of tijdens repetitie's alles wat juist zet, wat kan er dan live misgaan? Normaal repeteer je toch ook op het volume dat je live hebt, niet?

Baker
9 mei 2008, 21:16
je kan bij clean groen toch juist alleen de gain knop niet gebruiken ? en de volume knop wel ?


Je vergist je.
Het is precies andersom.
Volume van channel 1 heeft geen invloed op clean groen. Je regelt dan dus het volume met de gain knop.

Erik70
10 mei 2008, 00:38
Jongens, volgens mij moet het heel simpel zijn:
-zet je master op 1 of 2 om te beginnen en blijf er vanaf.
-neem clean-orange of rood en stel je gewenste gain in en een volume met de volume knop van het cleankanaal.
-ga naar clean-groen en blijf van de volume en gain af en luister alleen naar het volume.
-ga terug naar clean-orange of rood, blijf van de gain af en verstel het volume met de volumeknop van het kanaal af zodat het naar jouw smaak in balans is met clean-groen.
-ten slotte met de kanaalvolumeknoppen van crunch en od1 en2 hun volumes aanpassen aan het cleankanaal zoals jij dat wilt.
-Met de master kun je nu het totaalvolume aanpassen zonder dat de balans tussen clean-groen en clean-oranje verandert.
-Je master 2 is nog steeds over voor je soloboost.

Ik heb slechts 10 minuten een jvm getest en mij lukte dit in 1 minuut....

Baker
10 mei 2008, 00:44
Jongens, volgens mij moet het heel simpel zijn:


niemand heeft ook gezegd dat het mega ingewikkeld is.... ;)


In de handleiding vond ik trouwens nog een bruikbare tip:
Als je de effectloop niet gebruikt, kan je de wet/dry potmeter aan de achterkant als een extra volume knop gebruiken. Schakel regel het gewenste volume met deze pot, en wijs een knop op je pedaal toe als effect aan/uit...

en voila: een extra volume schakelmogelijkheid!

Lexvandoef
10 mei 2008, 00:48
niemand heeft ook gezegd dat het mega ingewikkeld is.... ;)


In de handleiding vond ik trouwens nog een bruikbare tip:
Als je de effectloop niet gebruikt, kan je de wet/dry potmeter aan de achterkant als een extra volume knop gebruiken. Schakel regel het gewenste volume met deze pot, en wijs een knop op je pedaal toe als effect aan/uit...

en voila: een extra volume schakelmogelijkheid!

Dat is idd handig als extra mastervolume, gebruik het op mijn hook ook zo.
Maar moet je hem dan niet ook doorpatchen?

Erik70
10 mei 2008, 00:49
extra volume schakelmogelijkheid, dat is tof!!

Kun je naast je solo-boost ook nog kiezen voor een solo-dip...voor de solo's die je nog niet zo goed kent....

Baker
10 mei 2008, 01:01
Dat is idd handig als extra mastervolume, gebruik het op mijn hook ook zo.
Maar moet je hem dan niet ook doorpatchen?

nee dat hoeft niet.

volume dip voor als je de solo niet zo goed kent inderdaad! :seriousf:

Dude
10 mei 2008, 11:42
gewoon je marshall stack omver trappen als rock and roll act... let niemand meer op de solo die je vlak daarvoor verkloot hebt !

RedBuell
10 mei 2008, 12:21
Toch goed om te horen dat meer mensen last hebben van verklootte solo's ;)

Jim Haagmans
11 mei 2008, 09:56
solo verkloot? gewoon je volumepot dichtdraaien, 2 seconden verwoed doorspelen, verbaasd naar je versterker kijken en dan heel gestressed ernaartoe rennen en aan de knoppen gaan draaien alsof er iets is, werkt altijd :)

jacobhdejong
15 mei 2008, 22:25
Wie kraakt 'm af dan?

Ik kan me zeker vinden in Mbakker's bevindingen, al raad ik 'm aan de Master 1/2 functie van z'n footswitch te laten vervallen en Crunch-groen (Plexi) te programmeren als extra sound. Je sounds hebben toch al Master 1 of 2 MEE geprogrammeerd.

Tot op zekere hoogte is dit Marshall's tegenhanger van de Engl Invader (4 gescheiden kanalen, 2 masters, 2 fx-loops, extra gain modes), maar ik vond de Invader vetter/smeuïger en hij ruiste minder (OD1 en OD2 op de JVM zijn wat dat betreft een ramp). Wat ik mis aan de Invader en de JVM dus wel heeft, is de galm (notabene PER kanaal!).

Ik heb de JVM 2x getest, 1x over een Marshall V30 kast en 1x over de Greenback kast (met dat mooie checkered speakerdoek). Hij klonk iets strakker en vetter met de V30 kast, maar 't verschil vond ik niet zo groot, als ik verwachtte. Daarentegen, er zat een paar weken tussen de 2 tests, dus wie weet, valt 't wel hardstikke op als je ze naast elkaar zet en A/B-t.

De JVM is i.i.g. een stukken betere amp dan de JCM900's, en JCM2000 TSL100 (heb de DSL's nooit getest). Minder krasserig en veelzijdiger. Maar ik vond OD2 ook echt overbodig.

Ik zou waarschijnlijk het volgende hebben geprogrammeerd:
SW1= Clean, groen, fx-loop aan (met choruspedaal in de loop), Reverb aan
SW2= Crunch, groen, fx-loop uit, Reverb aan (Malcolm Young sounds)
SW3= Crunch, oranje, fx-loop uit, Reverb uit (basic hard rock rhythm)
SW4= Crunch, rood, fx-loop uit, Reverb aan (heavy rock rhythm/leads)
SW5= OD1, oranje, fx-loop uit, reverb aan (VH-1 to tha bone)
SW6= Master 1/2

Hee Hallo,

Ik snap iets nog niet aan je verhaal.
Ik heb nog niet al te lange tijd de JVM in huis, dus het is nog wennen.
Maar je schrijft dat jij hem waarschijlijk zo had geprogrameerd........
Vervolgens noem je dan 2 keer de crunch sound.
Maar het is toch niet mogelijk om 2x een crunch naast elkaar te programmeren? Of ben ik nou gek.
Dit is toch alleen te doen door op de desbetreffende switch te stampen?

Helter Skelter
15 mei 2008, 22:39
Dat kan ook niet. Crunch zit alleen onder button 2 en je kan met die button alleen de verschillende 'modes' schakelen

Met een midipedaal gaat het wel naast elkaar

jacobhdejong
15 mei 2008, 23:01
Dat kan ook niet. Crunch zit alleen onder button 2 en je kan met die button alleen de verschillende 'modes' schakelen

Met een midipedaal gaat het wel naast elkaar

oh ja, dan zal ie dat bedoelen

thnx mate

Henri H
15 mei 2008, 23:05
Dat kan ook niet. Crunch zit alleen onder button 2 en je kan met die button alleen de verschillende 'modes' schakelen

Met een midipedaal gaat het wel naast elkaar

Hmmm, volgens mij is het wel degelijk mogelijk om 2 verschillende Crunch patches onder 2 verschillende knoppen van de JVM-footswitch te programmeren.
Je kunt b.v. onder knop 2 Crunch mode orange gebruiken en onder knop 3 crunch mode red.
Ook kun je b.v onder knop 2 crunch red met master 1 zetten en onder knop 3 crunch red met master 2.
Een combi van die 2 is ook mogelijk. Je kunt ook knop 1, 4, 5 en/of 6 gebruiken volgens mij. Zes verschillende crunch sounds onder 6 knoppen dus. Beetje overdreven, dat wel ...

P.S. ik verkloot NOOIT een solo :roll:

Helter Skelter
15 mei 2008, 23:08
aha.. ok! dat wist ik niet. Mijn footswitch zit trouwens nog in de verpakking, ik gebruik een midipedaal om de JVM aan te sturen.

dus jongens...het kan wel! :satisfie:

hendrix_appendix
15 mei 2008, 23:15
Ik wil ook een JVM!

Tsja, dat wilde ik even zeggen.

Henri H
16 mei 2008, 00:44
....ik gebruik een midipedaal om de JVM aan te sturen.....
Ik gebruik beide ...

Daafmarshall
16 mei 2008, 09:43
Hoezo, ging ie miepen dat Playback Europe niet telt ofzo, met hun 1234 prijs?

Bestel nooit grote versterkers bij deze zaak. Ik probeerde idd mijn Marshall JVM 410H hier te kopen, en ze hebben me gewoon 3 maanden (terwijl ik al had betaald) laten wachten, zonder respons te geven op mails die ik stuurde, en uiteindelijk kwamen ze dan met dat ze hem gewoon nog niet hadden.
Bedankt Playback Europe dus! :stop:

LP_CL
16 mei 2008, 10:27
Ik wil ook een JVM!

Tsja, dat wilde ik even zeggen.
Voor die prijs wil ik toch VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL liever een 5150 III. Wat een zalige bakken zijn dat!

Marc Oblivian
16 mei 2008, 10:40
Ben ik het wel mee eens (heb ze naast elkaar getest).
Maar ja, heb toch m'n Powerball gehouden (wel het EVH cab gekocht), want die was toch ook wel erg goed in vergelijking met de andere twee tops...

Dude
16 mei 2008, 11:41
aha.. ok! dat wist ik niet. Mijn footswitch zit trouwens nog in de verpakking, ik gebruik een midipedaal om de JVM aan te sturen.

dus jongens...het kan wel! :satisfie:

hey lamzak ?? heb je ook een jvm ??

en waarom weet ik dat niet ?

en waarom heb je me niet gebeld ?

en waarom kom je nooit meer langs ?

en waarom....

KOM JE GEEN AUDITIE DOEN !!???

BartL
17 mei 2008, 01:14
Ik gebruik beide ...
Heb je om de JVM midi aan te sturen alleen (bijvoorbeeld) zo een goedkoop behringer pedaal nodig? Of moet het wel icm 19" effecten e.d.? Heb totaal geen verstand van midi en zeker niet hoe 't zou werken op de JVM.

hendrix_appendix
17 mei 2008, 01:34
Voor die prijs wil ik toch VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL liever een 5150 III. Wat een zalige bakken zijn dat!

Ik wil er eigenlijk pop/funky bluesy dingen op een strat mee kunnen spelen, crunchy dingen met hums en er evt. een vette metal/HC scheur uit halen. Is de peavey daar echt geschikter voor?

Henri H
17 mei 2008, 01:35
Heb je om de JVM midi aan te sturen alleen (bijvoorbeeld) zo een goedkoop behringer pedaal nodig? Of moet het wel icm 19" effecten e.d.? Heb totaal geen verstand van midi en zeker niet hoe 't zou werken op de JVM.
Als je alleen de JVM wilt aansturen heb je in principe genoeg aan het standaard JVM pedaal.
Als je de JVM + een (19") effect aan wilt sturen kun je zo'n Behringer pedaal gebruiken. Maar elke andere midi controller zou ook kunnen.
Midi is niet zo ingewikkeld als je denkt. Je moet je er wel even (een beetje) in verdiepen.

BartL
17 mei 2008, 02:00
Ik bedoel meer of je ook ALLEEN een midipedaal zou kunnen gebruiken. Dan heb je in principe hetzelfde als wat het normale pedaal doet, maar dan met meer presets...of nie?

Nocki
17 mei 2008, 08:25
alleen midi pedaal kan!

Wildchild
20 mei 2008, 20:42
alleen midi pedaal kan!

Ik vroeg me af wat eigelijk 'het beste' is voor mij.
Ik zal waarschijnlijk nooit in een band spelen dus een 50 Watt is meer dan voldoende voor mij.
Dus is een JVM 210 beter of is zo'n JVM 410 echt wel duidelijk beter?

Baker
20 mei 2008, 22:13
zo denk ik erover:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107359

edit:
Waarbij ik wel moet zeggen dat alle JVM's toch echt wel "live beesten" zijn hoor. Ik denk niet dat ik voor een JVM zou kiezen als ik zeker wist dat ik nooit in een band zou spelen.

BartL
20 mei 2008, 23:33
Ik vroeg me af wat eigelijk 'het beste' is voor mij.
Ik zal waarschijnlijk nooit in een band spelen dus een 50 Watt is meer dan voldoende voor mij.
Dus is een JVM 210 beter of is zo'n JVM 410 echt wel duidelijk beter?
Ik denk dat - wanneer ik niet in een band zou spelen - het echt zonde zou vinden om zo een amp (en ook nog een cabinet erbij) aan te schaffen...of ik zou een paar duizend eurootjes per maand moeten verdienen natuurlijk :)

x.a.d
20 mei 2008, 23:49
Ik denk dat - wanneer ik niet in een band zou spelen - het echt zonde zou vinden om zo een amp (en ook nog een cabinet erbij) aan te schaffen...of ik zou een paar duizend eurootjes per maand moeten verdienen natuurlijk :)

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo'n podium beesten :D.

Wel een heeel e vette amp !! Gefeliciteerd mbakker75

Wildchild
21 mei 2008, 07:11
Ik denk dat - wanneer ik niet in een band zou spelen - het echt zonde zou vinden om zo een amp (en ook nog een cabinet erbij) aan te schaffen...of ik zou een paar duizend eurootjes per maand moeten verdienen natuurlijk :)

Niet overdrijven eh. Het gaat hier niet om een versterker van 3000+ euro! ;)

Baker
21 mei 2008, 07:36
je moet het ook echt helemaal zelf weten.... ;)

Baker
21 mei 2008, 07:59
Wel een heeel e vette amp !! Gefeliciteerd mbakker75

heb hem al weer een tijdje hoor. Toch bedankt :)

BartL
21 mei 2008, 08:15
Niet overdrijven eh. Het gaat hier niet om een versterker van 3000+ euro! ;)
Nee, maar met een goed (en nieuw) cab erbij wel 2000+ en dat zou ik er zelf niet aan uitgeven als ik er niet mee zou kunnen repeteren/optreden. Maargoed, ieder heeft zijn eigen budget he :)

Wildchild
21 mei 2008, 09:07
Nee, maar met een goed (en nieuw) cab erbij wel 2000+ en dat zou ik er zelf niet aan uitgeven als ik er niet mee zou kunnen repeteren/optreden. Maargoed, ieder heeft zijn eigen budget he :)

Maar ik zal dan wel waarschijnlijk de combo kopen en 2de hands ;)
Dus +/- 1500 euro voor zo'n goede versterker vind ik kunnen :)

Mr. Slash
21 mei 2008, 10:19
Koop zo'n Marshall gewoon in Engeland, dan bespaar je massa's.

http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM-410H~ID~5714.asp (http://)

Komt op €940 voor de head, reken dan nog ongeveer €35 verzending. Best een goeie deal, lijkt me.

Marc Oblivian
21 mei 2008, 10:44
Ik wil er eigenlijk pop/funky bluesy dingen op een strat mee kunnen spelen, crunchy dingen met hums en er evt. een vette metal/HC scheur uit halen. Is de peavey daar echt geschikter voor?

Welnee, dan kan op beide versterkers heel goed.
Het ligt er aan welke voicing je het mooiste vindt. De EVH klinkt namelijk anders dan de Marshall.
Mij stond de sound van de EVH wat meer aan. De EVH is ook stiller (minder bijgeluiden) met high gain en heeft wat meer bass, zodat je een wat zwaardere sound kan krijgen.
Marshall is erg mooi voor crunch (vond ik de mooiste sound op de Marshall), maar doet de EVH ook goed (misschien iets minder dan de Marshall).
Clean van de EVH vond ik iets beter.
Op high gain gebied was de EVH wat duidelijker in het voordeel.
De Marshall heeft wel meer opties dan de EVH, maar de geluiden die de EVH heeft, vond ik gewoon allemaal erg goed (als ik de poen zou hebben kocht ik hem voor naast mijn Powerball)
Heb de beide amps wel met humbucker gitaren getest, dus funky strat dingetjes kan ik niet over oordelen.
Ga eens bij Nederland Muziek langs en je kan ze beide uitgebreid aan de tand voelen!

RedBuell
21 mei 2008, 10:52
Koop zo'n Marshall gewoon in Engeland, dan bespaar je massa's.

http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM-410H~ID~5714.asp (http://)

Komt op €940 voor de head, reken dan nog ongeveer €35 verzending. Best een goeie deal, lijkt me.


Is idd goedkoop daar, een Kerry King JCM 800 komt daar op € 736 (ex verzenden) bij Thomann kost hij € 1500, - een DSL50 top komt zelfs op €575,-

BartL
21 mei 2008, 12:24
Die site ziet er sowieso wel leuk uit! Boss DD-6 voor 115 euro, BD-2 voor 67...
Tweedehands zijn ze hier maar iets goedkoper.

Fuhgawz
21 mei 2008, 16:42
Koop zo'n Marshall gewoon in Engeland, dan bespaar je massa's.

http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM-410H~ID~5714.asp (http://)

Komt op €940 voor de head, reken dan nog ongeveer €35 verzending. Best een goeie deal, lijkt me.

Zeeeeeer interessant! Heb je zelf ervaring met deze site?

Wildchild
24 mei 2008, 09:13
Met welke cab klinkt de JVM het beste?

Wat cab(s) gebruiken jullie zoal?

kingzero007
10 december 2009, 11:45
Hey iedereen,

Ik ben van plan om ook een JVM te kopen, maar toch heb ik nog een vraag.
Is er namelijk een groot verschil tussen een JVM410c (zonder cab) en de H met een cab (1960 4x12 cab) eronder qua geluidskwaliteit?

Ik speel nog niet zolang electrisch dus ik weet nog niet zoveel van amp's (ik speel momenteel met een cube 60).
Ik speel graag Metallica, ACDC maar ook rustigere nummers zoals REM (als het wat zou uitmaken) .

Groeten.

Henri H
10 december 2009, 12:03
De combo klinkt anders dan de head, afhankelijk van de speakers die in je cab zitten.
Probeer het anders gewoon uit in de winkel....

iWishmaster
10 december 2009, 12:16
Ik ben van plan om ook een JVM te kopen, maar toch heb ik nog een vraag.
Is er namelijk een groot verschil tussen een JVM410c (zonder cab) en de H met een cab (1960 4x12 cab) eronder qua geluidskwaliteit?


Verschil in kwaliteit, mits het cabinet van dezelfde kwaliteit als de combo (bijv het bijbehorende Marshall cab), is er niet. Het klinkt wel (iets) anders en dat is een kwestie van smaak. Ook niet onbelangrijk: combo's zijn compact van formaat, maar loeizwaar. Top en cab nemen meer plek in en je moet 2 losse delen sjouwen, maar zijn individueel wat beter te tillen.

etemm
10 december 2009, 16:55
Ik heb zelf de jvm410H (top dus), ik heb zelf hier voor gekozen, omdat je in eerste plaats veel flexibeler bent welke cab 4x12 of 12x2 je wilt gebruiken en met welke speakers om zo de sound te krijgen waar je tevreden mee bent.

De combo (open back) klinkt heel anders dan de top met los cabinet (bijv closed back), de verschillende cabinetten 2x12 en 4x12 klinken onderling anders en cabinetten met v30´s of g12-k100´s klinken onderling ook weer anders.

In de tweede plaats is de combo inderdaad erg zwaar.
In mijn geval stonden er in de oefenruimte 4x12 cabs en hoefde alleen maar dus de top mee te nemen, en mijn cab thuis laten, scheelde weer een hoop sjouwen.

Ik zou dus kiezen voor de top met los cabinet. Mocht je toch een cabinet mee willen/moeten nemen naar de oefenruimte kan je ook denken aan een 2x12 cab, dat is goed te doen qua gewicht en meer dan genoeg voor in de oefenruimte (en thuis).

Deze amp toendertijd gekocht voor in een rock-cover band (zijn nu gestopt).
Ik speel zelf ook graag nummers van 80´s Metallica, Exodus, Slayer, Testament, Maiden etc. en ik ben zeer tevreden met deze amp (als het wat zou uitmaken) ;)

Beetje lang zo, ik hoop dat je er wat mee kan.

Gr. Eelco.

kenx
10 december 2009, 17:53
Ik heb zelf de jvm410H (top dus), ik heb zelf hier voor gekozen, omdat je in eerste plaats veel flexibeler bent welke cab 4x12 of 12x2 je wilt gebruiken en met welke speakers om zo de sound te krijgen waar je tevreden mee bent.

De combo (open back) klinkt heel anders dan de top met los cabinet (bijv closed back), de verschillende cabinetten 2x12 en 4x12 klinken onderling anders en cabinetten met v30´s of g12-k100´s klinken onderling ook weer anders.

In de tweede plaats is de combo inderdaad erg zwaar.
In mijn geval stonden er in de oefenruimte 4x12 cabs en hoefde alleen maar dus de top mee te nemen, en mijn cab thuis laten, scheelde weer een hoop sjouwen.

Ik zou dus kiezen voor de top met los cabinet. Mocht je toch een cabinet mee willen/moeten nemen naar de oefenruimte kan je ook denken aan een 2x12 cab, dat is goed te doen qua gewicht en meer dan genoeg voor in de oefenruimte (en thuis).

Deze amp toendertijd gekocht voor in een rock-cover band (zijn nu gestopt).
Ik speel zelf ook graag nummers van 80´s Metallica, Exodus, Slayer, Testament, Maiden etc. en ik ben zeer tevreden met deze amp (als het wat zou uitmaken) ;)

Beetje lang zo, ik hoop dat je er wat mee kan.

Gr. Eelco.

Ik heb gehoord dat de jvm zowat de neiging heeft om 'te verzuipen' in de bandmix? Is dit zo?

etemm
10 december 2009, 19:30
Ik heb gehoord dat de jvm zowat de neiging heeft om 'te verzuipen' in de bandmix? Is dit zo?

Hier heb ik zelf nooit last van gehad, integendeel zelfs.

kingzero007
10 december 2009, 20:08
Bedankt voor de reacties allemaal! Hier ben ik al veel mee :)

Nu valt er nog alleen 1 ding te doen, testen die handel. Ik heb al gebeld met die winkel maar ze hadden alleen de combo in stock :( . Het zal afwachten zijn voordat ik de head ook kan uitproberen.

Baker
10 december 2009, 20:13
Ik heb gehoord dat de jvm zowat de neiging heeft om 'te verzuipen' in de bandmix? Is dit zo?

Nee, dat is absoluut niet zo. Ik heb mijn koch destijds verkocht vanwege dat probleem. (dar derde kanaal verzoop namelijk wel degelijk).

Sinds ik de JVM heb ben ik er vanaf.

Moet wel zeggen dat ik alleen kanaal 1 en 2 plus een booster gebruik.

Dude
10 december 2009, 21:28
exact dezelfde bevindingen als mr bakker hierboven,

multitone gehad, totaal ruk in de band dat 3e kanaal, en uit het 2e kanaal was geen fatsoenlijke crunch te halen, dat was meer clean met lekkere rand.

die marshall doet het juist perfect in een band. Maar ook ik gebruik slechts kanaal 1 en 2 met tubescreamer, eq pedaal en ocd om het geheel op te peppen.

Speeddemon
11 december 2009, 08:50
De andere gitarist van Tributör heeft sinds gister de JVM 210H en die verzoop ook absoluut niet in de mix. Presence mocht op een gegeven moment zelfs wat minder (stond op 4 of 5), maar was wel icm (naar schel neigende) 1960A kast. Persoonlijk vind ik de JVM met de Greenback of V30 kast beter tot z'n recht komen.
Anyway, we vullen elkaar mooi aan qua sound nu; hij z'n JVM en ik m'n Engl Invader. :rockon:

(en mijn ervaringen met Koch zijn ook vergelijkbaar. Was voordat ik m'n Invader had nogal gecharmeerd van de functionaliteit van de Powertone II, maar nadat die zij-aan-zij met de Invader en de Ritchie Blackmore sig. had gehoord wist ik genoeg. Engl owns Koch. :cooler:

DeadHerring
11 december 2009, 09:45
Moet zeggen dat die Ritchie Blackmore sig. veruit de beste ENGL is die ik al gehoord heb. Vind ENGL meestal beetje kil en droog klinken, maar die Ritchie Blackmore is toch wel wat anders.

marc_o
11 december 2009, 09:59
De andere gitarist van Tributör heeft sinds gister de JVM 210H en die verzoop ook absoluut niet in de mix. Presence mocht op een gegeven moment zelfs wat minder (stond op 4 of 5), maar was wel icm (naar schel neigende) 1960A kast. Persoonlijk vind ik de JVM met de Greenback of V30 kast beter tot z'n recht komen.
Anyway, we vullen elkaar mooi aan qua sound nu; hij z'n JVM en ik m'n Engl Invader. :rockon:

(en mijn ervaringen met Koch zijn ook vergelijkbaar. Was voordat ik m'n Invader had nogal gecharmeerd van de functionaliteit van de Powertone II, maar nadat die zij-aan-zij met de Invader en de Ritchie Blackmore sig. had gehoord wist ik genoeg. Engl owns Koch. :cooler:


Dolf owns Koch, toch?

Speeddemon
19 december 2009, 21:47
Vind ENGL meestal beetje kil en droog klinken.
Ik ben benieuwd bij welke VERSCHILLENDE Engl's je dit vindt. Van de Powerball kan ik het me absoluut voorstellen, maar m'n eigen Invader, de Savages (60 en 120) vind ik echt niet kil. Qua clean geluid hebben ze niet veel karakter, maar daar koop je Fenders of Voxen voor... en noem mij een high gain amp, die ook clean goed karakter heeft (en nee, een Riviera Knucklehead vind ik het 'net niet', en een Fender Prosonic heeft weer niet die smeuïg vette en strakke Engl scheur-sound).

shredneck
19 december 2009, 21:58
Ik ben benieuwd bij welke VERSCHILLENDE Engl's je dit vindt. Van de Powerball kan ik het me absoluut voorstellen, maar m'n eigen Invader, de Savages (60 en 120) vind ik echt niet kil. Qua clean geluid hebben ze niet veel karakter, maar daar koop je Fenders of Voxen voor... en noem mij een high gain amp, die ook clean goed karakter heeft (en nee, een Riviera Knucklehead vind ik het 'net niet', en een Fender Prosonic heeft weer niet die smeuïg vette en strakke Engl scheur-sound).

.................dit soort reacties zijn ZOOOOOOOOOO tekenend voor dit forum. Kansloos.

Speeddemon, ben je niet helemaal zeker van je sound jongen?

kenx
19 december 2009, 22:47
.................dit soort reacties zijn ZOOOOOOOOOO tekenend voor dit forum. Kansloos.

Speeddemon, ben je niet helemaal zeker van je sound jongen?

.........................dit soort reacties zijn ZOOOOOOOOOOOO vervuilend voor dit forum. Kansloos.

shredneck, ben je gestresseerd ofzo jongen?

sjaak1990
20 december 2009, 00:54
noem mij een high gain amp, die ook clean goed karakter heeft
Mijn Brunetti xl r-evo heeft een geweldig clean kanaal. Heel veel harmonische overtonen, een heel rijk geluid. Krijg vaak complimenten over de clean sound dus ik ben niet de enige die dit vind. En high gain kan hij ook zeker :seriousf:

Misery Signals
20 december 2009, 00:59
Engl pro vs contra, het blijft leuk :)

Ik heb ze allemaal wel eens geprobeerd. Savage 120 en Richie Blackmore vond ik t beste. De Powerball, Invader en de SE hadden precies ijsklompjes ipv preamplampen steken had ik de indruk.

Blijft smaak. Engl owners gaan dat wss altijd blijven tegenspreken. Die reputatie hebben ze echter niet zomaar gekregen.

Ik ken bands die er mee uit de voeten kunnen en zo'n sound nodig hebben. Caliban, The Haunted en ook Deadlock, een bekende Duitse metalband gebruiken ze met succes.

Ontopic: De JVM prikt erg goed door de mix vind ik, en da's bij alle lampen Marshalls wel zo, ze zijn allemaal vrij schel. Enkel zoveel modes en zoveel onbruikbaar door de feedback, ik blijf 't amper acceptabel vinden. De eerste twee kanalen alleen waren genoeg geweest.

MS

caliban
20 december 2009, 01:21
Engl pro vs contra, het blijft leuk :)

Ik heb ze allemaal wel eens geprobeerd. Savage 120 en Richie Blackmore vond ik t beste. De Powerball, Invader en de SE hadden precies ijsklompjes ipv preamplampen steken had ik de indruk.

Blijft smaak. Engl owners gaan dat wss altijd blijven tegenspreken. Die reputatie hebben ze echter niet zomaar gekregen.

Ik ken bands die er mee uit de voeten kunnen en zo'n sound nodig hebben. Caliban, The Haunted en ook Deadlock, een bekende Duitse metalband gebruiken ze met succes.

Ontopic: De JVM prikt erg goed door de mix vind ik, en da's bij alle lampen Marshalls wel zo, ze zijn allemaal vrij schel. Enkel zoveel modes en zoveel onbruikbaar door de feedback, ik blijf 't amper acceptabel vinden. De eerste twee kanalen alleen waren genoeg geweest.

MS

Ik herinner me dat de Fireball u beter beviel dan de Powerball. Ik vind het zelf prima amps, en de reden dat hij hier nog staat en mijn mark III is verkocht, is door de warm klinkende poweramp.

Misery Signals
20 december 2009, 01:28
Die was ik nog vergeten. Voor dat geld zijn die idd erg goed te doen.

MS

shredneck
20 december 2009, 01:30
.........................dit soort reacties zijn ZOOOOOOOOOOOO vervuilend voor dit forum. Kansloos.

shredneck, ben je gestresseerd ofzo jongen?



:-)

"That was easy".


Deze discussie is zinloos. Er zijn maar een paar sounds die er toe doen, de rest van de details hoort jullie publiek niet of maalt er niet om. Get real, die tubescreamer met dat extra laag? Niet belangrijk! Koch Supernova of Triplle Rectifier? Niet belangrijk! Engle of Line6? Niet belangrijk.


Ga spelen. Stop deze discussies en probeer een beetje talent te ontdekken bij jezelf als dat lukt.

Succes!

shredneck
20 december 2009, 01:38
...........erop inhakend......

Wie van jullie checked YOUTUBE en baseert op dergelijke online reviews zijn aankopen?

Bekijk nou eens 5 verschillende filmpjes van hetzelfde ding (pedaal,amp whatever)....dat klinkt allemaal anders niet?
Is het niet slimmer om te investeren in een geluidsman?


Note:
Ik zal het nooit meer doen, hier inloggen en reageren. Het was boeiend voor de 5 minuten dat het duurde.

Baker
20 december 2009, 11:31
Deze discussie is zinloos. Er zijn maar een paar sounds die er toe doen, de rest van de details hoort jullie publiek niet of maalt er niet om. Get real, die tubescreamer met dat extra laag? Niet belangrijk! Koch Supernova of Triplle Rectifier? Niet belangrijk! Engle of Line6? Niet belangrijk.

Als we zo gaan beginnen kunnen we dit forum met ingang van vandaag wel stopzetten.

Ik ben het trouwens ook niet met je eens. Het publiek zal misschien niet direct een Engle of Line6 kunnen onderscheiden, maar indirect pikken mensen toch meer op dan je denkt. De bron van het geluid is toch wel erg belangrijk om uiteindelijk een mooi eindresultaat te hebben.

Daar komt nog bij dat als een gitarist tevreden is over zijn sound, hij daar ook beter en zekerder door gaat spelen. Dynamischer en creatiever. En dat werkt uiteindelijk ook door op het eindresultaat.

caliban
20 december 2009, 13:42
Die was ik nog vergeten. Voor dat geld zijn die idd erg goed te doen.

MS

Nooit A/B met een SE vergeleken, maar uit de clipjes van de shootout enkele maanden geleden, moest de Fireball niet overdreven onderdoen. De keren dat ik hem zelf heb bespeeld klonk hij wat vetter (de SE), maar de basboost-opties maken het moeilijk om een goed geluid te krijgen. 5-band EQ pedaal in de loop zou wonderen doen bij een Fireball, bespaart je 2000 euro (of zo).

Speeddemon
21 december 2009, 00:17
Als we zo gaan beginnen kunnen we dit forum met ingang van vandaag wel stopzetten.

Ik ben het trouwens ook niet met je eens. Het publiek zal misschien niet direct een Engle of Line6 kunnen onderscheiden, maar indirect pikken mensen toch meer op dan je denkt. De bron van het geluid is toch wel erg belangrijk om uiteindelijk een mooi eindresultaat te hebben.

Daar komt nog bij dat als een gitarist tevreden is over zijn sound, hij daar ook beter en zekerder door gaat spelen. Dynamischer en creatiever. En dat werkt uiteindelijk ook door op het eindresultaat.
Precies!

En Shredneck, gast als je me zou kennen zou je niet zulke domme dingen zeggen. Het feit dat gitaristen van redelijk bekende bands MIJ komen complimenteren met m'n sound geeft me al voldoende 'zekerheid', waar jij blijkbaar bij mij aan twijfelt.
Ik heb zelf een aantal jaar pedalen gebouwd, dus ik weet ondertussen aardig het kaf van het koren te scheiden als het om minieme Tubescreamer-verschillen aankomt. Er zit een hoop gebakken lucht ja. Ik kan in een DOD 250 wel het verschil horen tussen een TL071 opamp en een LM741. Jij ook?
Als je ja zegt, dan snap je dat de 'Line 6 op 't podium is even goed' houding van je al mank gaat. Tuurlijk zal tante Mien het verschil niet horen, maar als je het als gitarist wel hoort, speel je lekkerder/zekerder en DAT ziet/hoort het publiek wel.

Speeddemon
21 december 2009, 00:20
Ontopic: De JVM prikt erg goed door de mix vind ik, en da's bij alle lampen Marshalls wel zo, ze zijn allemaal vrij schel. Enkel zoveel modes en zoveel onbruikbaar door de feedback, ik blijf 't amper acceptabel vinden. De eerste twee kanalen alleen waren genoeg geweest.

MS
Daar is de JVM 210H voor!
En vervang je pre-amp buizen door een beter/milder type; andere trafo erin en klaar.

@sjaak1990, de Evo ken ik niet; de MC2 wel, die ik ook erg goed vond; maar als het clean vervormt, werd het er niet mooier op, meen ik me te herinneren. En de totale sound is erg droog, terwijl ik wat meer van 'smeuïg' houd, en dat is iets wat een aantal Engl amps weten te bieden.

Misery Signals
21 december 2009, 01:48
Een amp kopen en er een andere trafo in moeten flikkeren, is dat dan een betere optie? Dat zou bij een goeie amp al niet moeten. Ik heb trouwens gehoord dat die JVM trafo's meer dan ok zijn. Ik vond er niets problematisch aan toen ik de JVM 410 had. Ik heb ooit al wel eens een Mercury laten steken, zo'n openbaring was dat toch niet hoor.

En dat gekrakeel hiervoor met dat gepoch erna levert topicgewijs ook niet veel op lijkt me. Elk beetje gitarist haalt er een Line6 zo uit, maar het gemiddelde publiek gaat meer last hebben van een klote geluidsman dan van een gitarist die met een degelijke ipv een top-of-the-line amp speelt.

MS

caliban
21 december 2009, 13:55
I agree with that

Speeddemon
22 december 2009, 10:01
Een amp kopen en er een andere trafo in moeten flikkeren, is dat dan een betere optie? Dat zou bij een goeie amp al niet moeten. Ik heb trouwens gehoord dat die JVM trafo's meer dan ok zijn. Ik vond er niets problematisch aan toen ik de JVM 410 had. Ik heb ooit al wel eens een Mercury laten steken, zo'n openbaring was dat toch niet hoor.

En dat gekrakeel hiervoor met dat gepoch erna levert topicgewijs ook niet veel op lijkt me.'Gepoch' my ass. Gewoon een 'parering' van de onzin-attitude die Shredneck heeft. En daarnaast ben ik wel topic-inhoudelijk bezig wanneer iemand op zoek is naar een 2 kanaals JVM.
Mensen kunnen zoveel roepen op internet; ik 'back mijn kennis/ervaring up met feiten'. Jammer dat dat gelijk af wordt gedaan als opschepperij. :makeup:

Misery Signals
22 december 2009, 11:44
Had dan gewoon dat laatste zinnetje geschreven wat je nu schrijft :)

Kusje hoor.

MS

Thiez
22 december 2009, 15:00
Ik heb zelf een engl blackmore. klinkt helemaal niet zo kil. Er zijn uiteraard amps die warmer klinken op clean enzo maar voor mij doet de clean het prima. Enige minpuntje wat ik aan de blackmore vind ik dat het drive kanaal soms wat gepoleist is. De gainstructuur is een stuk gladder als bijvoorbeeld marshall of soldano.