PDA

View Full Version : |vox|amp|



lesrich
11 september 2007, 17:49
Ey, ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe versterker, omdat
ik het podium op ga.
Mijn keuze is inmiddels al wat minder breed. Mijn oog is vooral gevallen op 4 modellen van Vox.

AD50VT 212

AD100VT

AD50VT2-XL

AD100VT-XL

Zowiezo vraag ik me af of je beter een 100 watt gelijk kan kopen. Of dat je aan een 50 Watter genoeg hebt voor op het podium en je dat alleen geld bespaart?
:lp:

Squier4ever
11 september 2007, 23:30
Ey, ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe versterker, omdat
ik het podium op ga.
Mijn keuze is inmiddels al wat minder breed. Mijn oog is vooral gevallen op 4 modellen van Vox.

AD50VT 212

AD100VT

AD50VT2-XL

AD100VT-XL

Zowiezo vraag ik me af of je beter een 100 watt gelijk kan kopen. Of dat je aan een 50 Watter genoeg hebt voor op het podium en je dat alleen geld bespaart?
:lp:


50 watt is meer dan genoeg.

Kim Wilson
12 september 2007, 07:51
Ligt er een beetje aan. De AD is toch de Valvetronics serie? Geen buizen dus. Als geld geen rol speelt, zou ik een 100 watter aanschaffen.

Maar dar moet ik bijzeggen dat Vox met de Valvetronix wel een uniek systeem heeft. Ik heb ze zelf nog nooit gehoord, dus de 50 W versie zou zomaar heel hard kunnen gaan. Maar aangezien het geen buizenamp is, zou ik toch geneigd zijn voor de 100 W te gaan.

Kortom, effe testen. :D

NielsW
12 september 2007, 12:12
Ik heb een AD50VT gehad en believe me. Die dingen gaan kanonnen hard!

Die XL serie is btw ook erg interessant voor Metal. Ook grappig dat de AD30VTXL al een 12 inch speaker heeft. Heb zelf de AD30VT momenteel als 'makkelijk-meeneem-versterktje' en daar blaas ik menig drumstel al mee door de kamer heen. Podium is 50W wel een must.

guitarguru
12 september 2007, 12:23
50 watt transistor zou hier en daar wel eens te kort kunnen komen qua vermogen. Vond ze wel lekker klinken die Voxjes, betere modelling werk imho.