PDA

View Full Version : Hahaaa VET!!! De "gitaarforum LP"



MegaDrive
23 januari 2003, 13:49
Yes! Ik heb voor 35 euro een Les Paul gekocht op de rommelmarkt. Hij is werkelijk helemaal afgeragd en hij heeft minstens 5 jaar op een stoffige zolder gestaan, maar hij is klaarblijkelijk nooit intensief bespeeld, want de frets zijn nog in nieuwstaat. Op het oog is het een Epiphone LP Special maar dat hoor ik een dezer dagen wel (serienummer opgestuurd).

Hoe dan ook, ik ga hier iets heel vets van maken en jullie gaan mij daarbij helpen :smile:. Alle ideeen en suggesties zullen worden meegenomen en hieruit ga ik die gitaar opbouwen. Alles is welkom. Denk daarbij aan het volgende: Het ding wordt helemaal geschuurd en er zit dan niks op, behalve 2 humbuckergaten, 2 potmetergaten, 4 bruggaten (vaste brug dus), een switchgat en een zwarte hals met 22 blinkende frets.

Kleur: alles mag, mits vet.
Humbuckers: moet kunnen beuken, maar ook mooi clean. Argumentatie graag.
Tuners/zadels: Schaller/GOTOH/GraphTech/... noem maar wat.
Brug: Standaard Gibson, tenzij beter idee...
Afwerking en details: leef je uit!

Ik speel hoofdzakelijk metal dus kom niet met roze kleuren en Powersound pickups aanzetten. Geld speelt geen rol. Nou, bijna niet dan :smile:

Ik ben benieuwd.

skabouter
23 januari 2003, 14:31
vet coole koop dude ! naar wat voor rommel markten ga je daarvoor ? moet ik ook eens doen, maar ik weet niet waar te zoeken.....

oja, tip voor je gitaar: verf hem roze !! das mooi :smile:

Negative K3 fan
23 januari 2003, 14:32
Maak er zelf een schilderij op met acryl verf oid, een paar lagen blanke lak erover heen en je hebt een geile finish.

Als geld geen rol speelt kun je er evt een jazzmaster achtige brug op zetten.

Elementen, voor metal... gooi er een hele grote humbucker in (invader) en bouw er ook een voorversterker op waardoor je output to the max krijgt.

verder kun je er skull control knoppen op zetten, de nek verfen/lakken.

en dan weet ik het niet meer.

Bins
23 januari 2003, 14:52
bigsby!!!

vulvasonic
23 januari 2003, 14:54
Is het een goede kopie?

Heeft ie bijvoorbeeld een geschroefde hals of gelijmd, zit er een gewelfd topje op of izzie volledig vlak...., dat soort dingen.

Lacrymosa
23 januari 2003, 16:11
Laten we beginnen met een Piezo brug

In de brug positie komt een Tone zone of een steve's special en in de neck een Paf (pro)

allebei de elementen moeten te splitten zijn doormiddel van PP pots

eigenlijk zou je em dan helemaal zwart moeten spuiten en dan Roze elementen en volume en tone knoppen nemen
en eventueel een handvat (zie ibanez JEM)

zou wel cool zijn

CheerS!!

Marc Oblivian
23 januari 2003, 16:19
Vlammen erop laten airbrushen!!!!!! Mooi lakken...ziet ie er in ieder geval al "hot" uit!Ook op de achterzijde van hals en body want dat wordt meestal vergeten.
Verder super high output pu's van een goed merk (die discussie over welke ga ik hier niet aan).
Pu-splitter erin bouwen, zodat alle 2 de humbuckers afzonderlijk gesplitst kunnen worden: zie je niet vaak en lekker veelzijdig...
Sperzel Tuners.
Lijkt me al aardig in de buurt komen.
En als ie klaar is wel foto's he????!!!!
Leuk plan! Succes ermee!

Dude
23 januari 2003, 16:45
er MOET een gat in,

MegaDrive
23 januari 2003, 17:22
Bedankt voor de reacties tot nu toe! De hals is gelijmd maar de body is vlak, daarom wist ik niet 123 wat het was. Ik hoor termen als ToneZone en Steve's Special en die laatste had ik idd in gedachten voor de brugpositie, misschien voor de neck dan een Air Norton? PAF ben ik niet zo kapot van, maar ze worden idd afzonderlijk gesplitst. Wat vinden we van een Zakk Wilde look maar dan met zwarte of matzilveren hardware? GEEN HANDVATEN!!! Bah. Als ik handvaten wil koop ik wel een jerrycan. Piezo brug... Kan dat met vaste bruggen? Dat is idd wel een vet plan. Meer! Meer!!

Chris Wolstenholme
23 januari 2003, 17:29
halsverwarming

Lacrymosa
23 januari 2003, 17:31
Piezo kan zeker op een vaste brug, kijk maar op de kinman site

Maar waarom een ZW look, is nie origneel meer, geef dat ding een universe look

oh ja, en als geld geen rol speelt, maar er dan maar een swirl LP van, hehe dat lijkt me echt cool
en ik weer ook nog iemand die kan toppers voor op je elementen regelen (stickers met de vorm van een element, om bij je Pups roze, groen, geel, goud, chrome te maken)

CheerS!!

McCloud
23 januari 2003, 18:35
Misschien is dit een leuk idee (ik vind het niets, maar misschien zie jij er wat in).

De nieuwe gitaar van Zakk Wylde http://www.zakkwylde.com/galleries/buzzsaw/product%20shot1.jpg

Mitch
23 januari 2003, 20:52
Een vaag idee wat ik met mijn eigen LP ooit van plan was, is strings through maken. Als er toch nog geen brug op zit.... moet te doen zijn.

vulvasonic
23 januari 2003, 23:12
Op 2003-01-23 17:22, schreef MegaDrive:
Bedankt voor de reacties tot nu toe! De hals is gelijmd maar de body is vlak.


Dan izzie idd perfect om er een gaaf dingetje van te maken (ik heb het nl niet zo op LesPaul modelletjes met geschroefde halsjes).
Als je ook nog es zeker weet dat de body niet van multiplex maar van een leuk stukkie hardhout is gemaakt, dan kun je hier een hoop lol aan beleven!

Succes ermee.
En alzie af is: FOTOOOOOOOO!!!!!!
;]

MegaDrive
24 januari 2003, 00:32
Hey stringthrough da's een vet idee! Dank je Seymour! Ik heb al even een stuk weggeschuurd en het is zeker geen multiplex, er zit een mooie dunne nerf in het hout. Die nieuwe ZW is wel leuk maar ik wil iets echt aparts ermee gaan doen. Ik kan hem 'piercen' zoals die pierced SG (gat erin) of misschien iets doen met RVS traanplaat? Qua hardware ben ik er redelijk uit, nu alleen het optische aspect nog. Suggesties welkom. Foto's worden natuurlijk gepost!!!

Shay
24 januari 2003, 04:46
vergeet een alarm klasse III niet :grin:

en centrale stemmechaniekvergrendeling wuhahah :grin:

Marc Oblivian
24 januari 2003, 10:13
Op 2003-01-24 00:32, schreef MegaDrive:
Hey stringthrough da's een vet idee! Dank je Seymour! Ik heb al even een stuk weggeschuurd en het is zeker geen multiplex, er zit een mooie dunne nerf in het hout. Die nieuwe ZW is wel leuk maar ik wil iets echt aparts ermee gaan doen. Ik kan hem 'piercen' zoals die pierced SG (gat erin) of misschien iets doen met RVS traanplaat? Qua hardware ben ik er redelijk uit, nu alleen het optische aspect nog. Suggesties welkom. Foto's worden natuurlijk gepost!!!


Stringthrough is een heel goed idee! Ben erg benieuwd welk effect dat heeft.....
Iedereen heeft het over piezo: wat betekent dat in hemelsnaam? Maybe een beetje dom, maar....

Ic3gl0vE
24 januari 2003, 11:04
een piezo is een element dat je gitaar als eeen akoestische gitaar laat klinken

Marc Oblivian
24 januari 2003, 13:19
Op 2003-01-24 11:04, schreef Ic3gl0vE:
een piezo is een element dat je gitaar als eeen akoestische gitaar laat klinken


Ow! Dat wil ik er dan ook wel op hebben (op mn Heritage) kan toch wel of is het veel moeite en erg duur?

BLOK182
24 januari 2003, 17:51
Wat ook vet is, is een traanplaat a la godin radiator erop zetten.

Mitch
24 januari 2003, 19:26
Nog maar eens een idee: na de plaats waar de snaren de body ingaan (stel dat....:wink:) zou je de lijnen van de snaren als het ware door kunnen laten lopen over de body door ze licht uit te gutsen bijvoorbeeld. Als de body toch plat is ! Kan optisch best een leuk effect geven.

~Qua bewerking zou de body dan in een deel "onder de snaren" en "boven de snaren" verdeeld kunnen worden. Onderste helft, waar natuurlijk de pots zitten met traanplaat uitvoeren lijkt me dan wel kinky :grin:

MegaDrive
24 januari 2003, 20:06
Superidee! Dat bracht me ook op het plan om in plaats van een 'tekening' op de body op bepaalde delen van de body zodanig te schuren dat er een reliëf ontstaat met een bepaalde tekening erin. Ik ben nogal fan van hagedissen en dergelijke, heb ik meteen een thema. Misschien te combineren met tribal invloeden. Damn dit wordt een tienjarenplan volgens mij. Keep'em coming.

Oblivian, Ik weet dat Brian Moore een signature gitaar heeft met een piezo systeem op een vaste brug. Geen idee waar je die los koopt. MusikProduktiv heeft hem i.e.g. niet.

Mitch
24 januari 2003, 20:23
Op mijn werk was ik ook al zo helder :grin:
Belooft wat voor het weekend....

Voor bewerking van de kop werd vroeger wel vaker houtsnijwerk gebruikt, maar met een solidbody kun je natuurlijk net zo goed wat doen qua snijden/gutsen/schuren op de body zelf !

Droffie
27 januari 2003, 00:07
Als geld er toch niet toe doet. Koop dan een echte LP. Steek geen goed geld in een slecht produkt. 't is en blijft en Epi...

Keep on Rockin' mates

D.

cas121
27 januari 2003, 00:21
zegt zo'n dude met een hagelnieuwe lp die hiervoor vast 30 jaar op een imi heeft lopen klooien :wink:
misschien nog een handig tuneradvies, klusons met messing stift, weinig te krijg maar wel heel goed

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: cas121 op 2003-01-27 00:22 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: cas121 op 2003-01-27 00:23 ]</font>

Marc Oblivian
27 januari 2003, 12:46
Op 2003-01-24 20:06, schreef MegaDrive:
Superidee! Dat bracht me ook op het plan om in plaats van een 'tekening' op de body op bepaalde delen van de body zodanig te schuren dat er een reliëf ontstaat met een bepaalde tekening erin. Ik ben nogal fan van hagedissen en dergelijke, heb ik meteen een thema. Misschien te combineren met tribal invloeden. Damn dit wordt een tienjarenplan volgens mij. Keep'em coming.

Oblivian, Ik weet dat Brian Moore een signature gitaar heeft met een piezo systeem op een vaste brug. Geen idee waar je die los koopt. MusikProduktiv heeft hem i.e.g. niet.


Senks! Zal ook nog wel ff zoeken en dan beslissen of het de moeite waard is.