PDA

View Full Version : Vraagje over versterkers.



Evelien__
11 september 2007, 17:28
Ik kan een Roland Cube 30 krijgen voor 125, of zelfs minder na overleg. Maar klopt het dat elke Roland Cube 30 versterker weer net iets anders is? (En elk soort ander versterker dan) Dus dat bij de ene het geluid minder goed is als je hem harder zet, of bij de ander de klank weer net wat beter is? :)

Beetje domme vraag, het lijkt me van wel. Ik wil het alleen zeker weten. Maar kunnen de verschillen echt groot zijn?

Frankiefrank2
11 september 2007, 17:29
nee, als je een ongetraind oor hebt zal je de verschillen zeker niet horen.
Zelfs met een getraind oor word het lastig om te zeggen.

Of hij moet echt ernstig afgeragd en oud zijn

Fuhgawz
11 september 2007, 17:32
Nou het lijkt me sterk dat onderlinge geluidsverschillen tussen twee Roland Cube 30s groot zijn. Hoogstwaarschijnlijk niet eens hoorbaar tenzij je ze naast elkaar zet en voorzichtig luistert en zelfs dan zullen de verschillen echt minimaal (/verwaarloosbaar) zijn.
Maar elk type versterker klinkt idd anders ja! In grote lijn kun je wel stellen dat een versterker die 2000 euro kost beter zal klinken dan eentje die 200 euro kost, anders zou het prijsverschil er ook niet zijn he..
Maar om te beginnen is een Cube 30 een prima versterker hoor!

Piekhaar
11 september 2007, 18:46
Nette prijs!

Maar jij (en daarmee het grootste deel van de mensen) gaat echt net het verschil tussen de ene Cube30 en de andere Cube30 horen. Een Cube30X is weer iets anders (nieuwere versie) en klinkt wel anders.