PDA

View Full Version : Timo Somers - 2012



TimoSomers
11 september 2007, 13:58
Ey guys
weer nieuw filmpje van mij, kspeel een van m'n eigen nummers: 2012.
Gaat over die maya shit enzo.
Datk afentoe mn muis pak is omdat ik via guitarport opneem, en ik m'n delay enzo aan moet klikken afentoe.
Ook is de bass te hard opgenomen, dus als je een bass boost of wat dan ook op je boxxen hebt moet je die ff uitzetten voor het beste geluid.

Link: http://nl.youtube.com/watch?v=TQYKOypGono

BlackSun
11 september 2007, 18:25
In het begin dacht ik: Gaaf!

Daarna strandde je weer in een hele hoop notengepoep, wat ik erg jammer vind :(
Er zaten wel gave stukjes tussen, maar de timing(met de backingtrack) was voor zover ik dat kon horen, een beetje mis af en toe.

Probeer eens een nummer op te nemen met goede riffs als basis,een kop en een staart, en een goeie solo op de juiste plek met de zelfde 'feel' als het nummer. Ik denk dat je dan een stuk beter klinkt!

Even over het opnemen: waarom neem je het nummer niet gewoon goed op met een sequencer. Een guitarport gebruiken en vervolgens opnemen met je webcam is gewoon zonde!
De backing is ook bijna niet te horen....

Complimenten voor je snelheid trouwens :rockon:

Yanniick
11 september 2007, 19:34
Heb een beetje hetzelfde idee als Blacksun hierover. In het begin klinkt het wel vet allemaal, maar na 1:16 vind ik het niet meer om aan te horen sorrie.

Bij 3:40 word het al weer een stuk beter.

arjanb01
11 september 2007, 20:36
Het begin is erg vet en inderdaad na 1:16 is het enorm rommelig. Ligt misschien ook deels aan je geluid (Line 6 gear ben ik zeker geen fan van) en ook deels aan het proberen zoveel mogelijk noten in een minuut te drukken, jammer... want talent heb je zeker.
Het mag allemaal wat strakker en getimeder.
Misschien een tip, probeer eens eenvoudige riffjes te oefenen met een metronoom. Zodoende gaat je strakheid en techniek meer vooruit. Zeker belangrijk voor de progressieve metal die je maakt.

Highway49
12 september 2007, 08:20
Het idee van het Topic sounds is toch om feedback te krijgen van anderen en er vervolgens iets mee te doen? Dat idee krijg ik niet altijd bij Timo's posts. Elke keer wordt er weer hetzelfde gezegd, maar helaas gebeurd er weinig mee.

Dus nogmaals: Ook mijn complimenten voor je snelheid en talent...dat zal ik je nooit evenaren. Maar gebruik inderdaad lekkere pakkende riffs als basis en gooi er 1 of hooguit 2 goed geplaatste solo's in. Dit is 1 en al solo en dat gaat vervelen naar mijn idee, ik mis de structuur...

Stuk op 3:40 is inderdaad gaaf....

peter_heijnen
12 september 2007, 09:21
He Timo, ik ken een woord voor iemand van 15 met zo'n techniek, toon, timing en gehoor: OUTSTANDING.

En ook al druk doende met 2012... :)

Reel Big Fish
12 september 2007, 12:01
Waar is in godsnaam de begeleiding? Ik hoor alleen maar jouw spel. De drums zijn al helemaal niet te horen. Begin klonk nog oké, maar dan inderdaad weer dat notenschijten.

Ik ga nu ophouden met jouw links aan te klikken want je doet volgens mij gewoon niks met het commentaar. Erg jammer, iemand met zoveel vaardigheid.

meul
12 september 2007, 13:26
zitten toffe stukjes in Timo. Gewoon lekker zo door gaan ;-)

gr,
jan

Chris Roos
12 september 2007, 19:07
http://www.youtube.com/watch?v=AHXt7WRODPY&mode=related&search=

hahahwhahha ik lag dubbel maar ben jij dat op 4:35

Regardz

TimoSomers
12 september 2007, 20:37
http://www.youtube.com/watch?v=AHXt7WRODPY&mode=related&search=

hahahwhahha ik lag dubbel maar ben jij dat op 4:35

Regardz

Ehm nee :p
Kzou ook zowiezo niet bij hammerfal zitten:(

Ibanez666
12 september 2007, 21:50
http://www.youtube.com/watch?v=AHXt7WRODPY&mode=related&search=

hahahwhahha ik lag dubbel maar ben jij dat op 4:35

Regardz


poeha heb u dit ruim 4 minuten zitte kijken?

fuck ik ook en hij lijkt wel ja. Hij is alleen ff korter in beeld dan we gewend zijn ;-)

spanky_franky
12 september 2007, 23:42
Tja, technisch zéér indrukwekkend. Ik associeer het niet met muzikaliteit... iedere noot moet op z'n plek zijn, en dat mis ik. Moet ik er wel bij zeggen dat ik überhaupt geen fan van het genre shredden ben...