PDA

View Full Version : Nieuwe bandsite even testen



schizo910
11 september 2007, 12:10
Zojuist is onze bandsite vernieuwd, ik zelf kan vanaf mijn werkplek alleen testen in Safari en Firefox op een Mac . Willen jullie even kijken of het allemaal lekker werkt bij jullie, en eventuele problemen doorgeven (tips anyone?) www.9yards.nl

Kim Wilson
11 september 2007, 12:14
Moooooi!!!!


Werkt hier prima. Enige kleine puntje van kritiek misschien: ik vind de achtergrond in het venster nog iets te veel aanwezig, het zou nog iets lichter mogen IMO. Dat komt de leesbaarheid denk ik een stuk ten goede.

Maar voor de rest, echt supermooie site! Past goed bij jullie band qua styling, alles netjes werkend. Topper, Skiets! :cheerup:

bass blom
11 september 2007, 12:25
vet!

maar inderdaad, als ik bio klik is de text slecht leesbaar.
in firefox.

Piekhaar
11 september 2007, 12:54
Ik zou in plaats van het 'tekstvak' lichter te maken het juist donkerder maken (dus gewoon zwart en dan de sterren donkerder). En dan de tekst lichter (wit).

Ik vind hoe het nu is het tekstgedeelte totaal niet bij de rest van de site passen en ook echt niet mooi.

Tevens als je de tekst dus wit maakt is deze ook goed te lezen op de rode vlammen (en zo niet, dan kan je die ook wat donkerder maken).

Verder vind ik de 'cartoon'-versie van de band heel vet. Zelf ontworpen/getekend?

Kim Wilson
11 september 2007, 13:03
Ik zou in plaats van het 'tekstvak' lichter te maken het juist donkerder maken (dus gewoon zwart en dan de sterren donkerder). En dan de tekst lichter (wit).

...
Ja, daar dacht ik later ook aan idd. En misschien een iets ander lettertype, iets wat beter aansluit op de rest van de site.

duckman
11 september 2007, 13:23
Ik sluit me aan bij mijn forum broeders wat betreft de achtergrond.Voor de rest een mooie site!!

schizo910
11 september 2007, 13:45
Ik zal dan de dat vlak toch wat lichter maken. Het lettertype hebben we bewust gekozen, dit is een standaard lettertype dat overal en bij iedereen ingelezen wordt in de browser en dat het makkelijkst is te handelen via 't CMS.

Piekhaar, de illustratie en ontwerp van de site is inderdaad van eigen hand. Al gaan de credits van het laten draaien van de site niet naar mij, hoor...

Jeroen_TRC
11 september 2007, 14:28
De link kleurtjes zou ik veranderen naar bijv. rood i.p.v. het standaard blauw en paars.

Verder erg mooi al zijn de vlammen misschien een beetje al te herkenbaar ondertussen??

schizo910
11 september 2007, 14:53
Hey die vlammen hebben we bij 9 yards ingevoerd in '99. Toen was de hele vlammenrevival nog niet begonnen. Onze drummer heeft vlammen op zijn bassdrum en mijn cab heeft ook vlammen op de zijkant. De vlammen blijven :seriousf:

Kim Wilson
11 september 2007, 14:59
9Yards = vlammen! :rockon:

bass blom
11 september 2007, 15:06
ja, +1 de linkjes aanpassen aan het geheel ipv dat standaard blauw.
en vlammen is nix mis mee!

drap
15 september 2007, 23:15
Euj, waar blijft m'n commend! Ik zal nog eens wat in het gastenboek zetten... :sneaky:

schizo910
16 september 2007, 18:57
Euj, waar blijft m'n commend! Ik zal nog eens wat in het gastenboek zetten... :sneaky:

huh? + tien tekens...

B_2_the_a
16 september 2007, 19:35
schizo
lijkt me dat jij bij het eerste plaatje zelf niet model hebt gestaan?
Anders had de tekenaar een ander beeld van je wat ik totaal niet bij je heb :D

Azrael
16 september 2007, 19:36
Werkt prima......

(onder Safari en Firefox op de mac hehehe)

schizo910
16 september 2007, 21:21
schizo
lijkt me dat jij bij het eerste plaatje zelf niet model hebt gestaan?
Anders had de tekenaar een ander beeld van je wat ik totaal niet bij je heb :D

Ik heb zeker wel zelf model gestaan en de tekenaar was ik ook zelf :p Al is mijn kapsel inmiddels wel verandert...

B_2_the_a
16 september 2007, 21:28
Ik heb zeker wel zelf model gestaan en de tekenaar was ik ook zelf :p Al is mijn kapsel inmiddels wel verandert...

idealiseren is ook een vorm van kunst ;)

schizo910
16 september 2007, 23:59
idealiseren is ook een vorm van kunst ;)

http://img518.imageshack.us/img518/4926/skietskk1.jpg (http://imageshack.us)

:???:

Bouke
17 september 2007, 09:50
Ziet er goed uit Gio, functioneel, overzichtelijk en toch een losse, hippe bandsite, cool!

Eerste indruk: hee, een flashsite! Maar toch niet dus. Ik doe ook nog alles met plaatjes in tabellen :D (ben wel met flash aan het stoeien momenteel, moet er toch een keer van komen)

Leesbaarheid van de bodytekst vind ik niet lekker. Je moet te veel moeite doen om het te lezen en dan verlies je de lezer.

Als je op de foto's klikt, opent hier (Firefox2.0.0.6 en IE7 in XP) een nieuw venster dat eerst even (bijna) helemaal beeldvullend wordt en daarna schaalt naar het fotoformaat. Beetje onrustig zo al dat geflits (beetje overdreven, maar you get the point).

Formaat van je site is net te groot voor 800x600 en je hebt veel ruimte (in de breedte) over in 1024x768. Het 800x600-tijdperk kunnen we gelukkig afsluiten (negeren :D dankzij de statistieken), maar ik zou de ruimte van 1024x768 wel meer benutten denk ik. Kun je iets breder werken en toch genoeg 'wit'-ruimte in de marge houden. 950x600 als maat voor je beeld (je feitelijke beeld in de kleinst mogelijke achtergrond (is 1024x768 ) werkt voor mij momenteel het beste. Dan heb je ook meteen een maat die goed valt in de huidige widescreens (toekomst) 1280x800, 1440x900, etc...

Dan kun je ook eventueel je foto's in de site zelf gaan presenteren met een thumbnail balkje erbij. Ben je ook meteen van die (irritante) pop-ups af. Ik had dat op mijn oude sites ook (met pop-ups) maar doe dat tegenwoordig nooit meer vanwege opmerkingen/klachten daarover. Onze bandsite valt dus onder 'mijn oude sites' want de gallery werkt met een aantal popups en de vormgeving 'hangt' nog links

Maar verder > leuke site, top! Ik ben nog steeds heel jaloers op je illustratiecapaciteiten, ik zou willen dat ik daar een fractie van had. Gelukkig kun je als grafisch vormgever ook zonder daadwerkelijk tekenwerk een eind komen, maar ik ga wel weer meer bezig met illustreren, leuk werk. Oefenen dan maar :D (nieuwe intuos3 komt vandaag binnen). Nu zelf met drie nieuwe sites bezig die ik wat ander ga benaderen dan ik standaard zou doen (lees: meer illustratiewerk, meer centre-based, etc.)

Bouke (http://www.mmdvormgeving.nl)

B_2_the_a
17 september 2007, 11:23
http://img518.imageshack.us/img518/4926/skietskk1.jpg (http://imageshack.us)

:???:

je snorretje mist ;)

neeh sorry, was toch een kleiner verschil dan gedacht :D
(Zo zie je maar wat een kapsel bij een mens doet)

schizo910
17 september 2007, 13:12
Ziet er goed uit Gio, functioneel, overzichtelijk en toch een losse, hippe bandsite, cool!

Eerste indruk: hee, een flashsite! Maar toch niet dus. Ik doe ook nog alles met plaatjes in tabellen :D (ben wel met flash aan het stoeien momenteel, moet er toch een keer van komen)

Leesbaarheid van de bodytekst vind ik niet lekker. Je moet te veel moeite doen om het te lezen en dan verlies je de lezer.

Als je op de foto's klikt, opent hier (Firefox2.0.0.6 en IE7 in XP) een nieuw venster dat eerst even (bijna) helemaal beeldvullend wordt en daarna schaalt naar het fotoformaat. Beetje onrustig zo al dat geflits (beetje overdreven, maar you get the point).

Formaat van je site is net te groot voor 800x600 en je hebt veel ruimte (in de breedte) over in 1024x768. Het 800x600-tijdperk kunnen we gelukkig afsluiten (negeren :D dankzij de statistieken), maar ik zou de ruimte van 1024x768 wel meer benutten denk ik. Kun je iets breder werken en toch genoeg 'wit'-ruimte in de marge houden. als maat voor je beeld (je feitelijke beeld in de kleinst mogelijke achtergrond (is 1024x768 ) werkt voor mij momenteel het beste. Dan heb je ook meteen een maat die goed valt in de huidige widescreens (toekomst) 1280x800, 1440x900, etc...

Dan kun je ook eventueel je foto's in de site zelf gaan presenteren met een thumbnail balkje erbij. Ben je ook meteen van die (irritante) pop-ups af. Ik had dat op mijn oude sites ook (met pop-ups) maar doe dat tegenwoordig nooit meer vanwege opmerkingen/klachten daarover. Onze bandsite valt dus onder 'mijn oude sites' want de gallery werkt met een aantal popups en de vormgeving 'hangt' nog links

Maar verder > leuke site, top! Ik ben nog steeds heel jaloers op je illustratiecapaciteiten, ik zou willen dat ik daar een fractie van had. Gelukkig kun je als grafisch vormgever ook zonder daadwerkelijk tekenwerk een eind komen, maar ik ga wel weer meer bezig met illustreren, leuk werk. Oefenen dan maar :D (nieuwe intuos3 komt vandaag binnen). Nu zelf met drie nieuwe sites bezig die ik wat ander ga benaderen dan ik standaard zou doen (lees: meer illustratiewerk, meer centre-based, etc.)

Bouke (http://www.mmdvormgeving.nl)


Cool, daar heb ik wel wat aan. Voorlopig laat ik het formaat even voor wat het is. Begin volgend jaar ga ik e.e.a. weer aanpassen en zal dan het 950x600 aanhouden. Onze eerste bandsite maakte ik in Flash, maar omdat ik zelf niet heel veel tijd heb en ik liever gewoon inlog om eentekst o.i.d. te wijzigen ben ik ervan af gestapt. Flash vond ik wat te bewerkelijk als het om snelle aanpassingen gaat, zoals het toevoegen vaan een gig datum o.i.d. ook daar zijn uiteraard wel weer snelle trucjes voor binnen Flash, maar ook met het oog op werken of aanpassen van de inhoud vanaf diverse locaties zijn we er toch van af gestapt.
Die achtergrond ga ik nog aanpassen, de tekst moet leesbaarder en ik heb gemerkt dat het per scherm nogal verschild.