PDA

View Full Version : vraagje over een cyclone



astrid9017
11 september 2007, 11:34
Ik heb een tijdje terug deze gitaar gekregen. Diegene had een andere gekocht. Ik vond het wel een leuk ding en hij speelt nog goed. Er missen wel wat knopjes aan maar die heb ik in de tas. Hij is ook dringend toe aan nieuwe snaren, er ligt er al eentje af;)
Nou is mijn vraag: is dit een goede gitaar? Of ben ik beter af met een andere, zoals?? Op het internet is ook eigenlijk niks te vinden over deze gitaar.

Foto's
http://img468.imageshack.us/img468/7204/ekscyclone002di7.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/4367/ekscyclone003fk7.jpg
http://img526.imageshack.us/img526/8043/ekscyclone004ie1.jpg

Piekhaar
11 september 2007, 11:43
Als jij vindt dat hij goed speelt en klinkt is hij goed. Klaar!

Verder heeft onze bassist een basgitaar van Cyclone en daar hebben we nog nooit problemen mee gehad. Gewoon een prima dingetje hoor.

Noid
11 september 2007, 11:47
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/EKS+Technology/Cyclone/10/1

Kim Wilson
11 september 2007, 12:02
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/EKS+Technology/Cyclone/10/1

Coole sig! :D

astrid9017
11 september 2007, 12:02
oke, bedankt ;)

Dankjewel voor de link, maar dat was juist de enige site die ik kon vinden :D

Squier4ever
11 september 2007, 12:17
volgens mij had mn (oud)gitaarleraar een cyclone, was best een ok gitaartje, heowel ik geen fan ben van het nekprofiel.

astrid9017
11 september 2007, 12:22
heowel ik geen fan ben van het nekprofiel.

Wat bedoel je daarmee? de hals of de kop? Ik vind zelf de kop niet echt mooi, maarja ik moet het er maar mee doen.

Squier4ever
11 september 2007, 12:26
nee het profiel van de nek, dus de ronding van de hals zeg maar.

astrid9017
11 september 2007, 12:32
oke, ben nog niet echt bekend met al die termen :D

bass blom
11 september 2007, 12:45
hee, ik heb die gitaar een tijd geleden in de trein laten liggen :o






























sorry, kon t niet laten :D

astrid9017
11 september 2007, 12:51
Je kon het niet laten? Nou je had me wel even hoor:P

bass blom
11 september 2007, 13:02
Je kon het niet laten? Nou je had me wel even hoor:P

ja er was hier laatst een topic waar dat echt gebeurde.. :confused:

Joey Handsome
11 september 2007, 13:04
Dat is de allereerste gitaar die ik ooit gehad heb. Ik heb hem in stukken geslagen.

interessander
11 september 2007, 13:12
Ik ken iemand die echt z'n cyclone een keer in de trein had laten liggen, maar die was groen. Best okee gitaartje maar de tremolo was niet geweldig.

astrid9017
11 september 2007, 13:35
Best okee gitaartje maar de tremolo was niet geweldig.

Ik merk wel dat als ik de g-snaar aansla er een ruis inzit, maar dit heeft er misschien mee te maken dat de snaren vervangen moeten worden? want dat moet dringend gebeuren ;)

astrid9017
21 september 2007, 21:09
Ik ben vandaag met de gitaar naar Feedback in Rotterdam geweest. Ze hebben de gitaar nagekeken en nieuwe snaren en knopjes erop gezet. Nadat de snaren erop zaten bleek dus dat de hals niet recht is, en de kromming van de nek is ook niet zoals die hoort te zijn. De fretten liggen ook niet allemaal op de goede hoogte en de snaren komen er dus tegenaan. Ze hebben geprobeerd de hals recht te krijgen zonder resultaat. Na ongeveer anderhalf uur bezig te zijn geweest hebben ze de hoop opgegeven.
Wat ik nou met deze gitaar ga doen, geen idee. Misschien een mooi plekje aan de muur.

Mr.Fingers
21 september 2007, 21:15
Ik ben vandaag met de gitaar naar Feedback in Rotterdam geweest. Ze hebben de gitaar nagekeken en nieuwe snaren en knopjes erop gezet. Nadat de snaren erop zaten bleek dus dat de hals niet recht is, en de kromming van de nek is ook niet zoals die hoort te zijn. De fretten liggen ook niet allemaal op de goede hoogte en de snaren komen er dus tegenaan. Ze hebben geprobeerd de hals recht te krijgen zonder resultaat. Na ongeveer anderhalf uur bezig te zijn geweest hebben ze de hoop opgegeven.
Wat ik nou met deze gitaar ga doen, geen idee. Misschien een mooi plekje aan de muur.

hmm. andere hals zien te scoren op een 2e handssite en in laten zetten? tzou zund (zonde) zijn om ze maar aan de muur te hangen...

astrid9017
21 september 2007, 21:54
Ja das waar. Maar over 2 weken, als het goed is, breng ik hem nog naar een speciaalzaak voor uitgebreide controle. En dan maar zien wat er allemaal uitkomt, en hoeveel het gaat kosten, tot dan, hangt ie aan de muur.

Mr.Fingers
21 september 2007, 22:18
Ja das waar. Maar over 2 weken, als het goed is, breng ik hem nog naar een speciaalzaak voor uitgebreide controle. En dan maar zien wat er allemaal uitkomt, en hoeveel het gaat kosten, tot dan, hangt ie aan de muur.

çava, çava, laat ons hopen dattie in orde komt dan he, en dat het niet te duur uitvalt

(enja, anders koop je gewoon een telecaster, zoals iedere gitarist uiteindelijk doet ;))

AutoStatic
22 september 2007, 12:01
Ja das waar. Maar over 2 weken, als het goed is, breng ik hem nog naar een speciaalzaak voor uitgebreide controle. En dan maar zien wat er allemaal uitkomt, en hoeveel het gaat kosten, tot dan, hangt ie aan de muur.Ha ha grappig, ik was gisteren ook bij de Feedback en zag in ene die gitaar op de toonbank liggen en dacht hé waar heb ik die nou eerder gezien? Maar je kan inderdaad beter even naar een echte reparateur. Degene die je heeft geholpen is echt superkundig maar in zo'n redelijk drukke winkel als de Feedback kun je moeilijk echt goed een gitaar afstellen. Ik denk dat het wel goed komt met die gitaar, er zitten iig hele goeie snaren op ;)

astrid9017
22 september 2007, 22:09
Ha ha grappig, ik was gisteren ook bij de Feedback en zag in ene die gitaar op de toonbank liggen en dacht hé waar heb ik die nou eerder gezien? Maar je kan inderdaad beter even naar een echte reparateur. Degene die je heeft geholpen is echt superkundig maar in zo'n redelijk drukke winkel als de Feedback kun je moeilijk echt goed een gitaar afstellen. Ik denk dat het wel goed komt met die gitaar, er zitten iig hele goeie snaren op ;)

Toevallig:P ik zal je wel gezien hebben maar heb geen idee wie je bent hoor, er stonden er nog een paar bij de toonbank;)
maarja die snaren zijn goed:P Ik blijf er wel hoop in houden, want volgens hem was het alleen de hals die stoorde.
Heb je misschien ook een aanbeveling? Welke reperateur? Want ik ken er wel eentje alleen die is in Brabant.

AutoStatic
22 september 2007, 22:48
Ik kom niet uit de buurt van Rotterdam dus heb geen ervaring met reparateurs in die omstreken. Maar er zitten hier genoeg forummers die er misschien wel wat zinnigs over kunnen zeggen. Misschien Vox Humana (http://www.voxhumana.nl), Ad Vermeer (http://www.advermeer.nl) of Sander de Gier (http://www.degiergitaarbouw.nl).

astrid9017
23 september 2007, 11:20
Oke in ieder geval bedankt voor deze namen;)

Joey Handsome
23 september 2007, 18:58
Ik heb die gitaar ook gehad en de hals was ook totaal verneukt. Kon er weinig mee en vond het zeker niet waard om veel geld in het ding te steken. Ik heb toen maar en Squire gekocht die een stuk beter speelde. Van de EKS heb ik alleen nog een stuk van de kop, de rest is in de kliko beland.

astrid9017
25 september 2007, 14:26
Ik heb die gitaar ook gehad en de hals was ook totaal verneukt. Kon er weinig mee en vond het zeker niet waard om veel geld in het ding te steken. Ik heb toen maar en Squire gekocht die een stuk beter speelde. Van de EKS heb ik alleen nog een stuk van de kop, de rest is in de kliko beland.

Ik ben een beetje aan het rondzoeken geweest naar informatie over deze gitaar, en de hals is toch wel een veelvoorkomend probleem. Ik laat een bekostiging maken en als dat te hoog wordt zie ik van deze gitaar af. Dan ga ik toch op zoek naar een andere.

Mr.Fingers
25 september 2007, 14:29
Ik ben een beetje aan het rondzoeken geweest naar informatie over deze gitaar, en de hals is toch wel een veelvoorkomend probleem. Ik laat een bekostiging maken en als dat te hoog wordt zie ik van deze gitaar af. Dan ga ik toch op zoek naar een andere.

Koop dan ineens een telecaster... die dingen zijn robuust, spelen vlotjes en iedere zichzelf respecterende gitarist heeft er minstens 1...


Tjah, desnoods kan je een andere hals laten steken op je cyclone hé...

astrid9017
25 september 2007, 18:44
Koop dan ineens een telecaster... die dingen zijn robuust, spelen vlotjes en iedere zichzelf respecterende gitarist heeft er minstens 1...


Tjah, desnoods kan je een andere hals laten steken op je cyclone hé...

Ik ga ook eerst navragen hoe duur het zal zijn voor een andere hals erop te laten zetten, maar als dat erg duur is dan ga ik liever voor een ander, waarschijnlijk dan een telecaster (zijn leuke dingen) Ik weet dat je er wat voor moet over hebben, maar ik heb het er niet voor over om een hoop geld neer te leggen voor een hals en hoogstwaarschijnlijk nog andere zaken, dan maar gelijk een andere;)

Joey Handsome
25 september 2007, 18:59
Een telecaster en een Cyclone (jackson soloist clone) zijn wel een wereld van verschil. Wat voor stijl speel je eigenlijk?

astrid9017
25 september 2007, 19:06
Een telecaster en een Cyclone (jackson soloist clone) zijn wel een wereld van verschil. Wat voor stijl speel je eigenlijk?

Nog niks, ik ga beginnen met de elektrische, ik speel nu nog alleen akoestisch. Maar ik denk dat ik vooral rock zal spelen.

Mr.Fingers
25 september 2007, 19:38
Ik ga ook eerst navragen hoe duur het zal zijn voor een andere hals erop te laten zetten, maar als dat erg duur is dan ga ik liever voor een ander, waarschijnlijk dan een telecaster (zijn leuke dingen) Ik weet dat je er wat voor moet over hebben, maar ik heb het er niet voor over om een hoop geld neer te leggen voor een hals en hoogstwaarschijnlijk nog andere zaken, dan maar gelijk een andere;)

Op zich, als de hiel van de hals een squierhalsje het neckpocketformaat van uw cyclone erg benaderd (alle neckpockets zijn bijna dezelfde), hoeft dat niet zo duur duur uit te vallen hoor. een 2e hand squierhalsje heb je met wat geluk voor 50€, en het hermonteren, het zijn maar 4 gaatjes herboren en vastschroeven hé

Maar je hebt gelijk... Telecasters zijn vette planken, maar als je voor de echte rock gaat, is misschien een SG/Les Paul een betere oplossing... Die zijn wat meer scheurijzers