PDA

View Full Version : Brom in Laney



jorik12345
10 september 2007, 20:00
Hoi gitaristen,

Ik heb even een vraagje over mijn Laney versterker. Ik heb sinds een jaar een Laney LC-30 II. Altijd al veel plezier aan gehad en nog nooit iets mis mee geweest. Nu heb ik het probleem dat als ik mijn distortion intrap (footswitch naar laney) krijg ik een hele harde brom. De brom is ongeveer even hard als de drummer. Op mijn cleane kanaal is er niks aan de hand. Ik heb ook alleen mijn versterker geprobeerd en als ik hem dan op distortion zet is er niks aan de hand. Maar dat is ook weer raar want soms trap ik mijn distortion in en dan begind ie normaal maar dan komt binnen een paar seconden de ruis weer te gehoor.

Mijn set up is:
Yamaha Pacifica --> Boss AC-3 --> Visual Sound Route 66 --> Boss FV-500L (volumeperdaal) --> Laney LC-30 II

De eerste twee dingen waar ik aan denk ik de buizen. Maar ik gebruik ook geen hoge kwaliteit kabels (op dit moment).

Weten jullie misschien wat er aan de hand is voordat ik hem laat repareren?
Ik moet ook zeggen dat ik hem wel iedere week meesleur. Dit i.v.m. slijtage van buizen misschien maar mij is verteld dat ze wel een paar jaar meegaan.

Alvast bedankt,

Jorik

dePerik
10 september 2007, 22:41
Lijkt mij dus dat er eerder iets mis is met je footswitch?

jorik12345
10 september 2007, 23:27
Hmm, dat was het laatste waar ik aan gedacht had. Ik ga het morgen even testen :)

jorik12345
11 september 2007, 10:56
hmm, ik heb alles 1 voor 1 uitgeprobeerd en hij werkt nu gewoon goed. Zou het misschien aan de stroomkabel bij de repetitie kunnen liggen? Daar zitten meestal een stuk of 6 stopcontacten aan 1 verlengsnoer. Anders weet ik het ook niet...

--Edit, Ik heb nog eens gekeken maar nu is de brom er weer wel gewoon. Als ik hem uit en aanzet doet ie het weer even maar echt goed kan ik het niet noemen...

dePerik
11 september 2007, 23:26
Ongeaard stopcontact? Aardlus?
Anders zou ik de boel toch maar even wegbrengen naar een amp-tech, die kan de boel voor je doormeten.

Fletcher165
13 september 2007, 08:38
Mijn vorige versterker was een Laney VC50. Echt een topbak, maar wegens rugklachten toch weg moeten doen.
Ik heb ook problemen gehad, bij mij kwam het doordat ik altijd met de footswitch werkte en nooit de schakelaars op de versterker gebruikte. Daar is blijkbaar vuil en stof in gekomen waardoor deze stuk gingen.
Na vervanging ervan, nooit meer problemen gehad met 'herrie' geluiden.

Wegbrengen naar een goede reparateur is zeker nodig, wellicht kun je eerst proberen de schakelaars wat 'schoon' te schakelen.

jorik12345
13 september 2007, 16:21
Okeej. Bedankt voor de tip. Het zou wel heel goed kunnen dat dat het is ja. Ik heb mijn schakelaar bijna nooit gebruikt in het jaar dat ik hem heb.
Maar betekend dat dan dat ik mijn geen footswitch beter niet kan gebruiken???

Thanks!!! :satisfie: