PDA

View Full Version : Vervangende 18" speaker voor Trace Elliot 1818x cabinet



Piekhaar
10 september 2007, 19:58
De bassist in onze band heeft een 1818x Trace Elliot cabinet (1x 10" en 1x 18"), waar we heel tevreden mee zijn. Alleen nu is helaas de 18" speaker stuk. Voor zover ik op internet heb kunnen nazoeken is deze 18" speciaal door Celestion voor Trace Elliot gemaakt. Alleen kunnen we nergens deze (of een vervangende) speaker hiervoor vinden.

Op internet vinden we trouwens ook overal dat het cabinet 200 watt (in full range) zou moeten zijn terwijl er bij ons op staat dat hij een vermogen van 300 watt heeft.

Wie weet er een goede vervangende speaker voor de originele? We zijn een beetje bang dat zomaar een willekeurige 18" speaker heel erg anders gaat klinken.

sinneD
10 september 2007, 20:04
[spam on]
ik heb nog een 100w 18" kast staan met celestion speaker
[spam off]

goeie vervangende speakers, volgensmij had peavey wel van die leuke 18" speakers

Piekhaar
10 september 2007, 20:44
De speaker moet wel minimaal 200 watt zijn.

Piekhaar
19 september 2007, 09:31
Even een update.

Zelf even contact gehad met de importeur. Die vertelde dat de winkel waar ik de speaker wilde halen gewoon simpel even een typenummertje moest doorgeven, en dat dan de speaker (of een eventueel vervangend model) zo geleverd kon worden.

Nou niet dus. En bij de importeur weten ze ook niet wat er wel in zou kunnen (en de winkel had dit allang voor ons gecheckt).

Nu heeft de winkel weer via via een telefoonnummer gekregen van iemand die heel misschien wel de juiste speaker kan leveren.

En anders wordt en zeer waarschijnlijk toch maar een andere 18" speaker...

JeroenSchaaf
19 september 2007, 10:52
Onze bassist is helemaal weg van de Blackwidow! mischien kun je daar eens naar kijken!

Piekhaar
19 september 2007, 12:04
Onze bassist is helemaal weg van de Blackwidow! mischien kun je daar eens naar kijken!
Ik had ergens gelezen dat dit voor een 1818x cabinet niet de ideale speaker was.

Maar bedankt voor de tip!