PDA

View Full Version : pre amp



_MéTàLïCâ_
10 september 2007, 18:08
Speel al een tijdje op een Roland Cube en ik ben nu op zoek naar het echte werk,, ik zoek een buizenversterker dus.. ik heb min of meer mijn keuze gemaakt ,, ik ben van plan een ENGL powerball te gaan halen,, nu vraag ik mij af - kan ik op zon head spelen zonder cabinet ((enkel tijdelijk tot ik mij een degelijk cabinet kan veroorloven) of moet ik echt meteen een cabinet er bij kopen wil ik geluid? ,, ik ben aan het twijfelen geraakt door het feit dat er een hoeveelheid wattage bij die HEADS staat ,, dus ging ik er van uit,, dat je zonder cabinet kon spelen,, dan begon ik te redeneren en dacht ik,, maar hoe krijg ik verdomme 100W uit zo iets "kleins" waar ik niet eens speakers in zie zitten, ,+ dan vraag ik mij af,, als ik er geen geluid uit krijg, wat is dan het verschil met een Pre-amp?? ik ben nogal een noob op dit vlak dus mijn vragen zijn nogal stom mss, maarja azzik etni weet zalliket maar vrage zeker?

ColourofFire
10 september 2007, 18:09
lang leve google/wikipedia?

_MéTàLïCâ_
11 september 2007, 19:07
hmm...
10 tekens

SimonS
11 september 2007, 19:10
je post is onleesbaar.

- Als je je afvraagd wat een preamp is: er was pas (vorige week nog) een topic erover, moet niet moeilijk zijn het te vinden.
- Hoe te gebruiken: gitaar => Preamp => Poweramp => speakers

ColourofFire
11 september 2007, 19:21
En een top doet niets zonder cabinet. Geen speakers = geen geluid, lijkt me vrij logisch, en dat had je zelf ook wel ergens kunnen vinden. Het is zelfs heel schadelijk om een head zonder cabinet te gebruiken. Verder ga je maar gewoon eens even zoeken, wat er zijn tonnen aan info over dit onderwerp hier en op andere plekken. Lang leve enige zelfstandigheid :confused:

_MéTàLïCâ_
11 september 2007, 19:28
ikzal iets aan mijn luiheid doen... ;)

Frankiefrank2
11 september 2007, 20:25
DOED!!!

wat the fuck wil jij met een ENGL powerball gaan doen als je niet eens weet dat er een cab bij hoort.
Je hebt je dus kennelijk nergens in verdiept/getest etc, dus hoe weet je dan hoe een engl powerball speelt/klinkt... misschien komen er wel roze olifantjes uit als je hem aanzet.



Echt dude... shame on you! er bestaan geen domme vragen, maar dit is echt als een paris hilton die vraagt of een piemel in dr kut hoort.

bass blom
11 september 2007, 20:40
dit is wel een dieptepunt ja

ik wil een gitaar, kan dat ook zonder snaren?

:cheerup:

ColourofFire
11 september 2007, 20:47
dit is wel een dieptepunt ja

ik wil een gitaar, kan dat ook zonder snaren?

:cheerup:

Nee, wel zonder stemmechanieken :blast:

_MéTàLïCâ_
13 september 2007, 17:31
how would you like to suck my balls?

Evil-Payasos
13 september 2007, 17:44
Mr. Garrison...

M Kactus
13 september 2007, 17:45
how would you like to suck my balls?

Da's ook niet netjes. Nee, nu heeft iedereen meer zin om je te HèlLpêN.

Rutger
13 september 2007, 17:47
Doe 's lief!

Johnny V
13 september 2007, 18:18
how would you like to suck my balls?

duidelijk weer een puber die denkt altijd gelijk te hebben... je gaat beter wat oefenen met gitaarspelen dan hier op het forum de macho te komen uithangen.

Jimwoud
13 september 2007, 18:22
duidelijk weer een puber die denkt altijd gelijk te hebben... je gaat beter wat oefenen met gitaarspelen dan hier op het forum de macho te komen uithangen.
Tevens een puber met spellingsproblemen.

provisus
13 september 2007, 23:49
http://images.ecampus.com/images/d/06X/076455106X.jpg

Lees dit maar eens goed door, dan kom je er vanzelf wel!

Frankiefrank2
14 september 2007, 19:37
how would you like to suck my balls?

zou jij willen dat ik dat deed dan??

slappe citaatjes van southpark, en een grote bek...

negeren dus.