PDA

View Full Version : Overdrive distorsion pedaal.



RedBuell
10 september 2007, 17:43
Zo de kogel is door de kerk, mijn GT-8 staat te koop. Ik ga weer terug naar losse pedalen, dan maar iets duurder maar ik ben de laatste weken meer bezig geweest om die GT-8 te doorgronden dan met gitaar spelen ga dus nu weer pedaaltjes kopen met het geld wat die GT-8 opbrengt.

Met de tijd wil ik een andere versterker kopen, ben nu met 2 bandjes bezig, rock cover band en een hele stevige metal band. Eerst maar eens kijken hoe alles verloopt voordat ik een JVM410H of een 5150/6505 koop.

Voor nu heb ik een distortion of overdrive pedaal nodig waar ik de benodigde scheur uit kan halen voor het zwaardere metal gebeuren. Ik heb nog een oude Boss OS-2 liggen maar die voldoet niet echt althans krijg niet echt de sound eruit die ik wil en is behoorlijk rumoerig. Ik wil als de GT-8 de deur uit is wat od pedaaltjes gaan proberen maar welke voor het genre machine head/godsmack.

Voor de coverrockband heb ik meer dan voldoende aan de od van mijn amp. Ik heb al een beetje de Ubermetal van line6 bekeken waar een noisegate in zit maar vind die een beetje deathmetal achtig over komen, erg compressed zeg maar. Wil meer een open en rauw geluid.

schizo910
10 september 2007, 18:02
Je zou de volgende pedalen eens kunnen proberen:

Emma - ReezaFRATzitz
EHX - Metal Muff
Blackstar HT-DISTX

Het blijft echter een kwestie van smaak...

Daemon
10 september 2007, 19:34
De voorgenoemde: Blackstar HT-DISTX, kan ik ook zeer zeker aanraden!!!!
Ik had 'm zelf zaterdag getest met Kaïn (mede forummember) en we waren flink onder de indruk van wat ding eruit blies :)

drap
10 september 2007, 19:37
Kom ik weer met m'n Digitech DF-7...

AutoStatic
10 september 2007, 20:20
Die Emma ReezaFRATzitz is inderdaad erg bruut, maar niet echt metal. Zelfde geldt voor die Blackstar, maar die vind ik minder ballen hebben dan die Emma ReezaFRATzitz.

Soulflyhigh
10 september 2007, 21:26
Advertentie van gezien http://www.thomann.de/thoiw7_rocktron_silver_dragon_prodinfo.html
Het klinkt alsof het precies is wat jij zoekt

YannickH
10 september 2007, 21:39
ik vind de digitech death metal pedaal zeer goed,en daar een zakk wylde overdrive klinkt lekker en een super overdrive sd1 van boss voor solo's8-)

Realeigo
10 september 2007, 21:46
Distortion! Niet Distorsion!

RedBuell
10 september 2007, 21:46
Distortion! Niet Distorsion!


ow de spellings polisie kijkt ook weer mee, niks beters te melden reageer dan niet.

RedBuell
10 september 2007, 22:07
Advertentie van gezien http://www.thomann.de/thoiw7_rocktron_silver_dragon_prodinfo.html
Het klinkt alsof het precies is wat jij zoekt


Net even op de site gekeken en een soundsample geluisterd en moet zeggen dat hij errug vet klinkt, die blackstar HT-distx lijkt me ook wel wat. Even zoeken voor soundsamples en de site.

Daemon
10 september 2007, 22:44
Ik kon zelf nergens zelf soundsamples vinden van de HT-distx, en ben 'm o.a. daarom gaan uitproberen. Ik vind 'm persoonlijk ook way beter klinken als die rocktron. Geen ervaringen met die Emma though... Probeer een winkel te zoeken die ze beiden heeft. Ik moet trouwens wel zeggen over de HT-distx: voor rythem kan hij prima metal aan, maar als je solo's doet mist ie net een klein beetje iets, maar maybe dat dat met een delay recht te trekken is + hangt ook vanaf waar je 'm op aansluit natuurlijk. een 30 watt combo zal minder klinken als dat je hem laat blazen op een flinke buizentop :)

schizo910
10 september 2007, 22:47
Sound plaza in Amsterdam heeft ze beide; de Emma en de Blackstar serie.

drap
10 september 2007, 22:50
Als je trouwens veel vergelijk wil hebben, is dit nog wel een leuk linkje:

http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareEffects/CompareEffects.html

RedBuell
10 september 2007, 22:54
Soundplaza heb ik ze idd zien liggen, ik wil ook die rocktron proberen. Ik heb bij Thomann op de site zitten kijken en zo te zien heeft rocktron leuke fx voor redelijke prijzen. Op de site klinkt die Rocktron Silver Dragon errug vet en lijkt hij behoorlijk te blazen met veel oophf maar ja hoe is dat opgenomen over wat voor versterker. Die Blackstar en Rocktron verdienen wat meer aandacht, ik ga eens op zoek naar een zaak die beiden heeft...

Ik heb ook geen samples kunnen vinden van de Blackstar HT-DISTX alleen van de dual of zoiets hier op de site.

Ibanez666
10 september 2007, 23:02
Ibanez Sonic distortion

over clean kanaal=rock over crunch kanaal is metaal

up-guitarman
10 september 2007, 23:18
Onlangs de EHX Metal Muff getest en dat is echt een bruut ding. Klinkt wel naar jou beschrijving; niet al teveel compressie, ruw, ...

Emma Reezefratzitz (of hoe dat "comic sans ms" pedaal ook alweer heet :)) heb ik een tijdje terug gehoord op een show van een band waar ik de naam van kwijt ben. Anyways, klinkt zeer vet, maar niet metalig, eerder stevige RATM rock en consoorten. Is wel te overwegen voor mezelf denk ik. Is die wat bruikbaar voor volle akkoorden of wordt het dan troebel?

RedBuell
10 september 2007, 23:24
Blackstar HT-Distx
Rocktron Silver Dragon
Metal Muff ik ga deze pedalen testen.

Weet iemand waar die Rocktron pedalen te testen zijn??? Het liefst in en zaak waar ze alle 3 de pedalen hebben.

AutoStatic
11 september 2007, 11:00
Onlangs de EHX Metal Muff getest en dat is echt een bruut ding. Klinkt wel naar jou beschrijving; niet al teveel compressie, ruw, ...

Emma Reezefratzitz (of hoe dat "comic sans ms" pedaal ook alweer heet :)) heb ik een tijdje terug gehoord op een show van een band waar ik de naam van kwijt ben. Anyways, klinkt zeer vet, maar niet metalig, eerder stevige RATM rock en consoorten. Is wel te overwegen voor mezelf denk ik. Is die wat bruikbaar voor volle akkoorden of wordt het dan troebel?De Reezafratzitz is naar mijn idee goed bruikbaar voor open akkoorden, het is gewoon een erg goeie distortion. Inderdaad wel jammer van dat afschuwelijke Comic Sans MS wat ze gebruiken voor de belettering.
Sound-Plaza heeft zoals al gezegd Blackstar liggen, maar ze zijn begonnen met leveren dus ze zullen in wel meer shops opduiken. Die Rocktron heb ik nog niet ergens gezien. EHX hebben ze overal wel. Maar je woont in Amsterdam, gewoon een zaterdaggie overal langsfietsen ;)