PDA

View Full Version : Marshall Valvestate



tabmaniac
10 september 2007, 15:42
Wie heeft ze en zijn jullie tevreden?

zelf heb ik een Valvestate 8280 (1ste serie, overigens ook de beste serie) ben er erg tevreden mee, de clean is lekker en warm en er zit een lekkere scheur in! De crunch op het clean kanaal is ook leuk trouwens! of terwijl, je kunt er alles mee spelen, van pop naar metal!

een minder punt is: vind hem een beetje onbetrouwbaar.
gelukkig zijn alle onderdelen nog steeds te verkrijgen en kosten ze ook nog is geen drol.

Hebben jullie wel is problemen met je Valvestate? en hoelang hebben jullie hem al?

Mr.Bluesbreaker
10 september 2007, 15:57
Nu niet meer, maar ik had hem wel erg lang. Althans, het jongere broertje, de 8240 stereo chorus.

Ik was er echt dik tevreden mee, het ding kon ziekelijk hard en ging nooit stuk.
Kostte verhoudingsgewijs ook niet zoveel. Zolang je geen valvestate met de goldback speakers had, was het best te doen. Laatst weer een paar in het oefenhok vergeleken, de 8080 en 8280 gingen veel lekkerder dan de VS100, die nieuwere driekanaals.

Wat wel kapot ging bij mij, was een spoeltje in de reverb. Potmeters waren ook niet erg fraai, en gingen snel kraken. Heb er 3 vervangen na een aantal jaar. Buiten dat kon je er wel van op aan dat het altijd werkte.

Maarja, op een gegeven moment kom je voor de eerste keer op zo'n gitaarnet meeting, en daar begint de ellende. (Bogner, Fender, Valvetech, Bedrock, Mesa, Engl,.....):)

Blokkie
10 september 2007, 16:05
Ik heb al een jaar of 12 de 8080. Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Maar ik ben wel inmiddels een beetje verder aan het kijken.

Pun
10 september 2007, 22:18
Ik heb ook een 8080, best een aardige versterker. Maar het marshall geluid is gewoon niet helemaal mijn geluid, dus als ik een keer wat geld heb ga ik op zoek naar een fender, mesa boogie of hiwat :)
Verder is het best een prima versterkertje, de clean is best goed, en dat is eigenlijk alles wat ik van een versterker wens. De reverb klinkt ook best goed. Distortion haal ik altijd uit mijn effecten, het volume van het distortion kanaal van mijn versterker kan ook niet hoog genoeg, waardoor, als ik die zou gebruiken, ik weg val wanneer ik hem in trap. Verder wel een best goede distortion.

Meneer I.
10 september 2007, 22:56
14 jaar probleemloos en met veel plezier gespeeld op een 8240 stereo chorus.

robby-C.rock
11 september 2007, 15:29
mijn 1e versterker was ook een valvestate...
een 8020. erg klein ding maar kon goed scheuren.

nu heb ik een roland maar was toch blijer met mijn valve.

ColourofFire
11 september 2007, 16:19
Mijn broertje heeft een oude valvestate. Als ik bij mijn ouders ben speel ik er soms op, en het geluid is best okay, maar een beetje vlak en krasserig. Wel een goed stevig ding, zeker niet onbetrouwbaar.

Elixir
11 september 2007, 16:41
Ik ben ook begonnen op een valvestate 8080. Nooit echt problemen mee gehad.
Nu is t m'n slaapkamerversterker :).

Iceman
11 september 2007, 17:09
Valvestate 8100.

Prong heetf er Cleansing mee opgenomen. Jacob Hansen (producer) gebruikt 'em nog regelmatig, dan naast een ander amp.

Is momenteel een voetenbankje zodat ik lekker met de voeten tegen de verwarming achter de computer zit.

Jan-Willem
12 september 2007, 09:14
5 a 6 jaar geleden heb ik de een na laatste valvestate 232 door mijn ibanez versterkertje in te ruilen.

Is wel een relaxste versterker, heeft een goede clean maar de distortion vind ik tegenwoordig niet strak genoeg meer dus daar gebruik ik nu een MRX Dime Distortion voor. Daarnaast ben ik nu ook aan het kijken naar mijn volgende versterker.

Waarschijnlijk blijf ik mijn valvestate wel houden als oefenversterker voor thuis als mijn nieuwe versterker niet thuis is.

Baker
12 september 2007, 09:53
Marshall Valvestate VS265 met stereo chorus.

Niet te vergelijken met wat ik nu gebruik.
Maar jaren met plezier over gespeeld, en die stereo chorus was echt te gek!!

Nooit problemen mee gehad.

Fender75
12 september 2007, 10:12
VS 100, nooit problemen mee gehad, erg goed spul gewoon...

pinchaholic
12 september 2007, 10:40
Valvestate 8100.

Is momenteel een voetenbankje zodat ik lekker met de voeten tegen de verwarming achter de computer zit.


Decadentie ten top! Heeeeerlijk! (zou ik ook doen met een Vh4 in huis..)

Sarco
12 september 2007, 11:17
Ik heb ooit nog een 8040 gehad. Fijne versterker om mee te beginnen feitelijk. De reverb is eens stuk gegaan, maar dat heb ik makkelijk zelf kunnen oplossen, voor de rest nooit problemen mee gehad.

DeiDRagonas
12 september 2007, 12:05
Ik heb bijna alle valvestates wel gehad. Zowel topjes en combo's uit alle series. De eerste serie was qua sound lange tijd de beste. Verder niet erg betrouwbaar als je t mij vraagt, veel storingen in de pre-amps, en het bekende Marshall euvel van de krakende pots natuurkijk. Heb ook wel eens gehad dat zo'n combo ineens keihard begon te brommen (op podiumvolume!!)

De VS (2e) en de eerste AVT serie waren duidelijk de minsten naar mijn mening. En dan kun je wel wat slechte effectjes inbouwen, maar of t daar beter van wordt...

Sinds kort heb ik twee AVT50x combo's (nwe serie vanaf 2006/2007) en het is lang geleden dat ik de valvesate serie zo goed heb horen klinken. Nu moet ik wel zeggen dat ik vooral fan ben van de Marshall transistor eindtrappen in al die amps (vanaf de eerste serie al) en vaak de pre-amp bypass om alleen de eindtrap te gebruiken, maar ook de pre-amp van deze nieuwere valvestates klinkt dikke prima... De schelle, krassige distortion van de eerdere series is verdwenen en eigenlijk zijn er goede geluiden te maken voor elke stijl, van n vol clean tot scheurende metal.

Tip: Het grote probleem van deze AVTx serie is de speaker!! Die heeft een vol warm, maar ook een schuurpapier sound in het hoog. Ik heb de closed-back config van deze amps veranderd in open-back en de 65 watt AVT Celestion vervangen voor mn favoriete speaker de G12M-70 en weg schuurpapier. Een AVT is niet te vergelijken met amps in een veel hoger segment natuurlijk (moet je ook niet willen), maar ik krijg een heerlijke sound nu, helemaal voor die prijs! Optredens speel ik over een 4x12 kast trouwens met G12L-35 Celestions.

Zolang je die echt kutte speakers dumpt (in de oudere valvestates vooral de goldback's en de nieuwe AVT speakers) dan heb je hier een prima goedkope amp aan.

My two cents...

Mr.Bluesbreaker
12 september 2007, 13:54
Verhaal+
Zolang je die echt kutte speakers dumpt (in de oudere valvestates vooral de goldback's en de nieuwe AVT speakers) dan heb je hier een prima goedkope amp aan.

My two cents...

Dan kun je toch beter een AVT/VS head kopen, en eronder je favo cab met speaker(s) zetten waar je een beetje in investeert? Klinkt vast beter dan de kastconstructie van de VS reeks. Het is geen dis naar de serie, ik ben het grotendeels met je eens verder hoor, maar een wat betere cab kun je later bewaren als je ooit dan je head wil wegdoen.

DeiDRagonas
13 september 2007, 17:21
Dan kun je toch beter een AVT/VS head kopen, en eronder je favo cab met speaker(s) zetten waar je een beetje in investeert? Klinkt vast beter dan de kastconstructie van de VS reeks. Het is geen dis naar de serie, ik ben het grotendeels met je eens verder hoor, maar een wat betere cab kun je later bewaren als je ooit dan je head wil wegdoen.


+10
Tja, dat kun je inderdaad t beste doen lijkt me. Ik heb hier een hele zooi combo's staan. Allemaal aangepast naar mn wensen en ik merk inderdaad dat ik het meest speel over mn 4x12 cab inderdaad. Niet dat de kastconstructie van de Valvestate zo slecht is (heb ook diverse MG's gehad en dat was dus wel echt ruk!), maar bij een 4x12 cab met je favo speakers halen ze t nooit natuurlijk.

R.

vulpinor
28 september 2007, 22:40
Ik heb zelf ook een 8280. Pas geheel nagekeken en wat comonenten vervangen. De printplaat van de eindversterker en de stekkers aan de achterkant staan wat dicht op elkaar zodat je de printplaat beweegt als je er stekkers in stop. Dit zorgt op den duur voor losse contacten.

Maar wat is het euvel van jouw versterker. Waarom is hij onbetrouwbaar?

cheers

STW
29 september 2007, 01:02
ik heb een vs100r
op zich een leuk ding, maar:
-met een strat en overdrive is het KKKKKKKKGGGGGGGGG au! wat schel (hij heeft goldbacks, misschien dat dat scheelt lees ik net)
-ik heb een paar potmeters moeten vervangen
-dat brommen heb ik ook een keer gehad, tijdens een optreden. was een kapotte trafo geloof ik. reparatiekosten vielen mee
-soms komt ie in live-situaties amper door de mix (soms ook weer wel)
-volgens mij doet de toonregeling niet zo heel veel

toch vind ik m met humbuckers heerlijk scheuren (alleen gebruik ik in de loop der jaren steeds minder overdrive) en op od1 met weinig gain vind ik m wel lekker bij een strat
thuis gebruik ik nu veel liever de guitar rig

Izegrim
29 september 2007, 02:33
Valvestatecombo met Goldback speaker: BRRRRRRR! :nervous:
Wat een verschrikking! Echt ik snap niet dat je dat een gitaarversterker kunt noemen.

Daarentegen heeft m'n bandmaat een VS100R top (geloof ik) die met een goed cabinet heel lekker klinkt!

Geronimo
29 september 2007, 02:33
Die goldbacks zijn absoluut het euvel in die amps. Ik oefende vroeger altijd in the box in valkenburg (zh) en daar hadden ze 8080 en VS100 combo's.
Dan had je ze allebei met originele Goldback speakers en aangezien er af en toe nog wel eens wat opgeblazen werd stonden ze er ook met G12-75t's, en daarvan klonken de VS100's het bruutst van.
Wat we altijd het eerst deden was alle vier de hokken aflopen om de beste amps te kapen.
De 8080's bleven wat lafjes en gingen al snel blaffen. De scheur van de VS100's is idd zeer bruikbaar, ook bij wat hogere volumes.
Met mijn ouwe ragsquier met dimarzio double-whammy element klonk het altijd verbazingwekkend goed voor een low budget transistoramp.

Death covers als 1000 eyes waren net echt.
Denk dat ik er ooit nog een keertje eentje koop, gewoon uit respect.

tjeabele
29 september 2007, 13:44
Heb een VS100 gehad met goldback, die was gewoon schel, deed me bijna zeer aan m'n oren. Mijn eerste amp is een AVT50 enj die heb ik nog steeds. Ik gebruik hem als ik ergens heen moet te oefenen want hij is lekker licht. Dan kan ie lekker hard en dan klinkt ie zeer acceptabel, ook clean.

tabmaniac
21 november 2007, 15:35
Ik heb zelf ook een 8280. Pas geheel nagekeken en wat comonenten vervangen. De printplaat van de eindversterker en de stekkers aan de achterkant staan wat dicht op elkaar zodat je de printplaat beweegt als je er stekkers in stop. Dit zorgt op den duur voor losse contacten.

Maar wat is het euvel van jouw versterker. Waarom is hij onbetrouwbaar?

cheers

Wat ik al veel over valvestates gehoord heb is dat ze soms wegvallen, het bekende marshallprobleem. Daar heb ik ook last van gehad.

en idd, de printplaat; de vorige eigenaar heeft al kabels zitten lijmen ipv vervangen (vraag me niet waarom) en de input heeft losgezeten. dit heb ik allemaal laten verhelpen en daarna heb ik er geen last meer van gehad!
nog steeds zeer tevreden dus, maar er komen zeker nog een paar wieltjes onder:satisfie:

llahsraM
21 november 2007, 15:39
Ik speelde pas in een oefenruimte over een Marshall valvestate 8280...en ik moet zeggen.. Hij klonk niet slecht! Kon er best een leuke sound uithalen:cooler:

volgens mij zaten er Celestion G12-75 speakers in.. er stond niet G12T-75...

x19
21 november 2007, 18:12
Mijn eerste versterker dat ik kocht (tweedehands) was ook een VS 100.
Leuke versterker, maar qua distortion vind ik hem niet goed genoeg. Een perfecte metalklank krijg ik er niet uit maar daar heb ik pedalen voor.
Ik heb er vroeger wel heel wat problemen mee gehad. Hij viel altijd uit..
Ik heb hem meerdere malen binnen geleverd in een gitaarhandel en kreeg hem altijd 'zogezegt' gerepareerd terug. Na dat hij 4 maal stuk is geweest met altijd dezelfde fout heb ik hem nog eens binnen gedaan en ben ik naast de technieker blijven staan tot hij gefixt was , en sindsdien doet ie het perfect.
Een printplaat-breuk zei hij.
Dat hij dat die andere keren niet gezien had...

Mufftin
22 november 2007, 10:32
Wat ik al veel over valvestates gehoord heb is dat ze soms wegvallen, het bekende marshallprobleem. Daar heb ik ook last van gehad.

en idd, de printplaat; de vorige eigenaar heeft al kabels zitten lijmen ipv vervangen (vraag me niet waarom) en de input heeft losgezeten. dit heb ik allemaal laten verhelpen en daarna heb ik er geen last meer van gehad!
nog steeds zeer tevreden dus, maar er komen zeker nog een paar wieltjes onder:satisfie:
ik was het niet (A)

pinovino
18 maart 2008, 10:50
Ik heb mijn 8280 net verkocht na ongeveer 10 jaar trouwe dienst. Het enige euvel wat hij ooit gehad heeft is een "breuk" in de send/return loop die voor enorme volume verschillen kon zorgen. (Met name met het schakelen tussen clean en overdrive.) Maar dat was snel gefixt en verder dus geen problemen mee gehad. En ik had hem al 2e hands gekocht.
Clean een erg mooi geluid. Op het laatst vond ik de overdrive toch te weinig "punch" bevatten. "Krasserig" is een goede omschrijving. Flets en schel zou ik het noemen. In elk geval vond ik het niet het geluid (meer) dat ik nodig heb ook al paste het nog wel in sommige nummers die we spelen.

pimmedoris
18 maart 2008, 11:42
Ik heb de 8240. Dus ook uit de eerste serie. In mijn versterker zijn de standaard speakers vervangen door Eminence legend 1218's. Ik heb hem nooit met de originele speakers gehoord, maar nu klinkt hij echt zwaar ok vind ik.
Verder heb ik nooit mankementen of onbetrouwbaarheden kunnen ontdekken en dat hoop ik ook zo te houden.
Ik ben er nog steeds tevreden mee, ik heb toch geen geld voor een andere versterker ;)