PDA

View Full Version : Orignele London City?



DEA100MKIV
10 september 2007, 13:36
Weer een rare brom in mn amp maar nu heb ik maar ff fotos gemaakt.
Nu heb ik een tijdje geleden heel wat iedeen bedacht, maar daar is het nog niet van gekomen, andere amps gekocht en verkocht, maar toch wil ik nog steeds die lc tone ..

http://thumb1.webshots.net/t/32/33/7/64/81/2416764810102136001LpjeWZ_th.jpg (http://good-times.webshots.com/album/560630127AUvlqs)

DEA100MKIV
10 september 2007, 13:37
Hehe eindelijk is de tijd gehad om een link/fotos te posten.

Negative K3 fan
10 september 2007, 15:38
mijn eerste ingeving: niet origineel

gebaseerd op:
- stukjes op het bord waar wel tin zit, maar geen componenten althans, zo ziet het eruit, maar je weet niet wat eronder zit
- afgeschermd draad van de OT naar de eindbuis sockets (?)
- sprague atom cap voor de bias supply
- die witte vermogensweerstanden
- die 4 witte weerstanden op 1 eindbuissocket
- knullig gesoldeerde bleeder weerstand
- voedingsplug

maar wat allemaal precies kan ik je niet vertellen.

guitarnijboer
10 september 2007, 16:24
Die antennedaden (letterlijk 75 ohm antennedraad) van de OT naar de buisvoeten zijn wel origineel. Raar maar waar... Het idee daarachter heb ik ook nooit begrepen.

Er lijkt in iedergeval wel aan gewerkt te zijn.


Mooi exemplaar trouwens met dat Plexi front!!

Ton_R
10 september 2007, 16:56
- die 4 witte weerstanden op 1 eindbuissocket

Die zitten er bij mij ook in en zijn m.i. wel origineel. Ze verminderen de brom van de gloeispanning.

Bij mij zat er 1 antennekabel naar de uitgangstrafo, de andere is een gewone draad. Ik geloof dat ze het bij LC destijds niet zo nauw namen ...
Ik denk dat ze antennekabel hebben gebruikt met het oog op afscherming en antennekabel is bestand tegen de hoge spanning die op de uitgangstrafo staat.

Voor zover ik kan zien zijn er wel onderdelen vervangen, maar is de versterker qua opzet niet gewijzigd.

Gr Ton

Agent_Smith
10 september 2007, 18:22
Ik heb exact, maar dan ook exact dezelfde gehad. Ook met dat plexi front en ronde indicator lampje. Volgens mij de wat oudere, in een grijze kast.
Die antennekabels zijn idd origineel.

guitarnijboer
10 september 2007, 19:34
Qua bromproblemen: Als je een hogere bromtoon hoort dan wanneer je de plug van de gitaar vastpakt, zijn het waarschijnlijk versleten elco's in de voeding. Vooral de eerste bij de standby switch, maar allemaal vervangen is wat vaak wordt aangeraden. De aluminium elco's zijn te koop bij Dr.Tube.

DEA100MKIV
10 september 2007, 22:42
Als ik de volume pots harder zet gaat het ruizen en brommen een flink stuk harder. EN al helemaal na mn ehx setje buizen

DEA100MKIV
10 september 2007, 22:47
Wou ook eerst Dr Tube hem onder handen laten nemen met wat mods..
Alleen het nieuwe board zou al 900 euro kosten. Toen maar andere tops geprobeerd, allemaal wel ok maar net niet die sound. Ik zal mn ideeën eens posten, misschien kunnen jullie dr iets mee. Wil hem eigenlijk in mn rack hebben. Misschien een clone ?

Freeqi
10 september 2007, 23:12
mijn eerste ingeving: niet origineel

gebaseerd op:
- stukjes op het bord waar wel tin zit, maar geen componenten althans, zo ziet het eruit, maar je weet niet wat eronder zit
- afgeschermd draad van de OT naar de eindbuis sockets (?)
- sprague atom cap voor de bias supply
- die witte vermogensweerstanden
- die 4 witte weerstanden op 1 eindbuissocket
- knullig gesoldeerde bleeder weerstand
- voedingsplug

maar wat allemaal precies kan ik je niet vertellen.

Kan missch wat input geven, ben ook eentje VOLLEDIG aan 't rewiren (wat een klus, trafos eruit, bord volledig leeggemaakt, fotos gemaakt, schemas vergeleken ... kortom een werkje dat je enkel voor een héél goeie klant doet ;-) )

-waar er wel tin zit, zit onderaan oftewel een cap oftewel een verbinding met andere lug.
-afgeschermde draad zat er ook op beide polen van UGT bij mijn exemplaar. Is een dikke zwarte coax (lijkt op een dinosaurustype George L kabel eigenlijk. Werkt wel hé ? Is gewoon afgeschermde kabel, één kant massa aangesloten. Is dus wel degelijk origineel, enkel lompe stugge kabel ;-) N feedback is trouwens ook zo'n kabel ...
-die sprague atom is id ooit vervangen geweest, nog nooit gezien in LC's ?
-grid en screengridweerstanden op die vierde socket is inderdaad geklooi ... ooit 's slechte buis gezeten en uitgefikt en vervangen vrees ik ?
-heeft andere voedingskabels/bedrading (ooit vervangen ?)
-heeft ook ander type potmeters ? (recenter ?)

Wat je brom betreft: veel kans dat het die in het chassis geschroevde voedingselcos zijn ... heb ze nagemeten in de amp waar 'k aan bezig ben en zijn nagenoeg allemaal XXX ... vrees dat die hun beste tijd gehad hebben ? Heb zelfde formaat 47uF's liggen, ook schroeftype als je interesseert ?

probeer 's te kijken of ie stil is als je PI buis eruit trekt ? Kan je snel weten of brom van voeding afkomstig is of elders ?

en echt stil zijn die amps ook niet maar wat wil je als je al aan de input massa neemt met een lugje op chassis ?

grappige amps eigenlijk, ze doen de moeite om her en der (op mijn exemplaar ALLE gridinputs van novals bvb) afgeschermde kabel te gebruiken maar de basis van heel de massa bedrading is al verkeerd ? funny amps maar je kan ze wel laten klinken als de beesten mits wat werk en retuning ...

Ton_R
10 september 2007, 23:14
Als ik het goed begrijp dan heb je nieuwe buizen geplaatst?
Brom KAN ook aan een voorversterkerbuisje liggen; zelfs een nieuwe (heb ik een keer gehad). Zoals je 't beschrijft zit de brom VOOR de volumeregelaar. Dan zou het de eerste buis kunnen zijn. Probeer eens om ze om te wisselen. Als dat geen verschil maakt, dan kan het de elco voor het eerste buisje zijn. Die hangt onder de print.

Gr Ton

Freeqi
10 september 2007, 23:17
Is bias eindbuizen een beetje binnen de perken eigenlijk ?

DEA100MKIV
10 september 2007, 23:23
Heb eerder een dea70 gehad met JJ erin en die was echt muis stil (spijt komt altijd te laat he) Half jaar geleden problemen gehad, 1 poweramp buis naar zn grootje (kon je ook wel ruiken en zien). Laatst door laten meten en EHX poweramp buizen erin gezet (DR Tube zei nog dat ik er geen EHX in moest proppen) laten biassen, sinds een mnd ofwat brom kraak piep enz.
Potmeters zaten er zo in toen ik hem kocht.

Freeqi
10 september 2007, 23:28
zou toch eerst 's die 4 eindbuizen en hun bias (laten) checken ... kraken en piepen duidt niet direct op een voedingsprobleem. Als bias 4 eindbuizen ok is ff alle preamp en driverbuis checken. Lijkt me niet dat het veel is eigenlijk ?