PDA

View Full Version : Rivera tbr 1sl



Winka
10 september 2007, 13:26
heb nu een ENGL 930/60 exclusief preamp... zie nu net een rivera tbr 1sl staan.

ik wilde eigenlijk een jmp1 kopen met een ts9 ervoor. Nou vroeg ik me af of de Rivera + ts9 ook voor genoeg scheur zorgt?

ik ben heel erg fan van de diepte van de Engl, komt de Rivera een beetje in de buurt voor 'n vette rock/metal sound?

Jimwoud
10 september 2007, 14:12
Zoek even op ebay.de op engl rackhead 860 voor 600 €'tjes. Niet duur dacht ik. Ben je meteen klaar en kun je je poweramp ook verkopen, hehe

Kaboemba
10 september 2007, 16:02
Appels met peren vergelijken, die rivera is iets anders dan een engl. okee tis allebei buizen maar dat is het dan.

Allebei kunnen ze scheuren (ook de rivera), denk dat de rivera iets meer karakter heeft, alhoewel je meteen kan vragen wat dat dan is.
De engl is iets meer gemiddeld en de rivera heeft iets meer rivera en zal een geluid hebben wat je minder vaak hoort.

Beste wat je kan doenb is ze naast elkaar vergelijken, neem je eigen spul mee en testen maar.

Winka
11 september 2007, 14:17
Appels met peren vergelijken, die rivera is iets anders dan een engl. okee tis allebei buizen maar dat is het dan.

De engl is iets meer gemiddeld en de rivera heeft iets meer rivera en zal een geluid hebben wat je minder vaak hoort.



Zou je ook kunnen uitleggen wat je bedoelt met 'iets meer gemiddeld' en ' een geluid wat je minder vaak hoort' ? :]

Is ie scheller, dieper? Higain / Low Gain ?

bobv
15 september 2007, 22:37
De rivera TBR 1SL hebben zoveel mogelijkheden qua sound heb ik gemerkt en denk dat je er wel elke sound uit kan halen, vooral met de erg goede toonregeling!
Wat er wel altijd in blijft zitten is de rivera sound waar je van moet houden of niet.
Heb er zelf 1 te koop staan en de enige reden is dat ik geld nodig heb om iets anders te kopen en dat ie te zwaar is om in mijn rack bij te plaatsen.

Het mooiste zou zijn als geld aan een boom zou groeien want dan zou ik em lekker kunnen houden en waarschijnlijk zal ik vlg jr weer op zoek gaan om dezelfde SL versie weer terug te kopen...............