PDA

View Full Version : fender classic player 60's strat - wtf..?



jimihattricks
10 september 2007, 12:03
Loop ik de lokale gitaarshop binnen om wat snaren te kopen, valt mijn oog op een iceblue stratje met een mint guard en een 2-point trem.. ik denk; custom shop? nog eens gekeken; made in mexico? prijs; 599 euro..? maar s ff testen dan..

dat ding speelde zalig! en zag er - niet onbelangrijk - uit als de shit met een mooi donker rosewood boardje..

later las ik dat de toets een 12 inch radius heeft en dat het ding ism de custom shop is ontworpen..

helaas niet versterkt geprobeerd, maar er zitten CS '69 pickups in, en ik weet toevallig dat dat niet helemaal mijn ding is, maar ik ben er desondanks enorm op aan t gassen! (heb hier nog wat leuke single-coils liggen dus dat komt wel goed denk ik) werd es tijd dat fender met een betaalbare iceblue strat op de markt kwam.. ik denk dat dit mijn kerstaankoop gaat worden :) (in t echt wastie mooier)

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/014-1100-372.JPG

Luke-wannabe
10 september 2007, 12:11
Ja super vet!

Mr.Fingers
10 september 2007, 12:46
HEY! Je moest 'm al gekocht hebben!!! :blast:

Inderdaad wel een vette plank

vulvasonic
10 september 2007, 12:49
Is dat niet de Baja strat?

jimihattricks
10 september 2007, 13:00
Is dat niet de Baja strat?

volgens mij wordtie officieel niet zo genoemd, maar t concept is idd wel hetzelfde als bijvoorbeeld de baja tele > goed hout en goede hardware, maar vervaardigd in mexico

er is overigens ook een 50's variant met de meer vertrouwde 9.5 inch radius en een maple toets en een mooi setje 57/62 pickups..

jimihattricks
10 september 2007, 13:02
HEY! Je moest 'm al gekocht hebben!!! :blast:

Inderdaad wel een vette plank

had ik niet recent al bergen uitgegeven aan een andere strat en een Lucille, had ik dat ook gedaan..

ik moet me leren beheersen, maar aan de andere kant denk ik idd - FUCK IT - ik moet dat ding hebben, NU :) (eerst maar eens wat anti-GAS medicatie vragen bij de huisarts) :)

jimihattricks
10 september 2007, 13:27
-edt-
de kleur is overigens sonic blue natuurlijk
-edt-

BartL
10 september 2007, 13:31
Ben me ook weer eens aan het orienteren op singlecoil gitaren. Niet dat mijn PRS Std 22 de deur uitgaat hoor, absoluut niet! (Laatst de actie OMHOOG geschroeft en 't speelt nog een stuk beter dan daarvoor). Maargoed, mijn PRS heeft wel de mogelijkheid de humbuckers te splitsen, maar wil toch een echte stratsound krijgen, hetgeen niet lukt met m'n PRS. Ik zit ook een beetje te kijken naar de Mex Classic serie van Fender. Zometeen maar eens eentje vastpakken in de gitaarwinkel. Zit natuurlijk ook aan G&L te denken, waarschijnlijk wat meer BAND 4 BUCK...magoed, zit je ook weer rond de 900 euro voor een 2dehandsje....

Gasserdegasgas!

Edit: Johan! {Ik zie 't nu pas} Hing de gitaar bij Arons? Ik ga zo misschien eventjes langs :)

vulvasonic
10 september 2007, 14:10
volgens mij wordtie officieel niet zo genoemd, maar t concept is idd wel hetzelfde als bijvoorbeeld de baja tele > goed hout en goede hardware, maar vervaardigd in mexico

er is overigens ook een 50's variant met de meer vertrouwde 9.5 inch radius en een maple toets en een mooi setje 57/62 pickups..

Je hebt gelijk. Ik heb net de Fender site bekeken. In de folder van Feedback wordt de gitaar echter wel Baja strat genoemd, vandaar de lichte verwarring, want we bedoelen dezelfde gitaar.

BartL
10 september 2007, 15:01
Zonet ook even naar dezelfde winkel (Arons, Heerlen) geweest. Erg lekkere strat inderdaad. Daarna ook eventjes de Baja Tele bespeeld (Butterscotch). Ook een erg lekkere (zo niet, lekkerdere) plank! En dat voor 599 euri...hmmm.

Gas! :)

jimihattricks
10 september 2007, 15:54
Zonet ook even naar dezelfde winkel (Arons, Heerlen) geweest. Erg lekkere strat inderdaad. Daarna ook eventjes de Baja Tele bespeeld (Butterscotch). Ook een erg lekkere (zo niet, lekkerdere) plank! En dat voor 599 euri...hmmm.

Gas! :)

hey bart kwam jij laatst niet mijn Allparts Strat testen?

Die heb ik inmiddels geruild tegen een Kasuga Strat + Epi Lucille :)

ja, het is die gitaar die bij Arons hangt, heb je m ook versterkt getest?

(als jij nu die tele pakt en die strat laat hangen voor mij ;)).. hoewel ik vrees dat dat ding wsl voor december zeker wel de deur uit is daar..

je moet ook es die epiphone lptjes van de muur pakken, zitten een paar leuke tussen

BartL
10 september 2007, 17:17
Ik heb idd je allparts getest toen :)

Ik ga zometeen even terug (voor mijn versterker die ter reparatie staat). Indien die nog gaat werken vandaag wil ik beide gitaren nog wel even horen over mijn eigen amp!

Negative K3 fan
10 september 2007, 19:20
ik ben bekend met de normale 60s classics en dat zijn echt prima gitaren, maar classic player strat met CS pickups die ken ik niet.

ook goed in die prijsklasse zijn de blade texas gevallen.

BartL
10 september 2007, 19:31
Zojuist nog even wezen spelen op zowel de Tele als de strat. PERFECT uitziende gitaren, niet normaal meer. Allebei zien de er echt uit om op te eten :p

De tele vond ik erg lekker spelen. Goede ronde hals, met maple toets (vind ik erg mooi). De strat vond ik ietsje minder, maar ik had het gevoel dat de actie wat aan de hoge kant was. Had misschien iets lager gekund.

Zit er sterk over na te denken om zo een tele aan te schaffen, al neem ik wel wat bedenktijd natuurlijk :) En moet mijn eigen Ibanez nog verkocht zien te krijgen voor een redelijke prijs. Eerder kan ik sowieso beter geen nieuwe plank kopen. Maargoed, deze tele (en strat eigenlijk ook wel) staan erg hoog op mijn lijstje!

robgebbink
10 september 2007, 21:45
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN2292.jpg

hier heb je nog ff kans om te kwijlen over die Baja. Ik heb de slagplaat vervangen door een zwarte.
Maar verder is ie zijn geld meer dan waard.

jimihattricks
10 september 2007, 22:46
Ik heb de slagplaat vervangen door een zwarte.

heb je goed gedaan ;)

jimihattricks
10 september 2007, 22:47
Zojuist nog even wezen spelen op zowel de Tele als de strat. PERFECT uitziende gitaren, niet normaal meer. Allebei zien de er echt uit om op te eten :p

De tele vond ik erg lekker spelen. Goede ronde hals, met maple toets (vind ik erg mooi). De strat vond ik ietsje minder, maar ik had het gevoel dat de actie wat aan de hoge kant was. Had misschien iets lager gekund.

Zit er sterk over na te denken om zo een tele aan te schaffen, al neem ik wel wat bedenktijd natuurlijk :) En moet mijn eigen Ibanez nog verkocht zien te krijgen voor een redelijke prijs. Eerder kan ik sowieso beter geen nieuwe plank kopen. Maargoed, deze tele (en strat eigenlijk ook wel) staan erg hoog op mijn lijstje!

ik kan zelf een tele ook harder gebruiken dan nog een strat, maar ze was zo mooi.. de actie was wat aan de hoge kant ja, maar dat vind ik zelf wel lekker.. leek me niet iets wat niet meer kon worden bijgesteld iig