PDA

View Full Version : Band opname, thrashy content!



Reel Big Fish
10 september 2007, 11:42
Hallo,

al van een tijd terug een van de opnames die ik met de band heb gemaakt in SAE Amsterdam.

www.myspace.com/robbinsmit (zie ook onderschrift). Het gaat om de onderste, Thrash take 1. Erg, erg rauwe opname, we stonden met z'n 3-en in één ruimte. Maarja, dat past wel bij thrash! :rockon: .

Tips/kritiek/complimentjes welkom!

ExRxIxC
10 september 2007, 16:09
Heb jij toevallig bij Jamel in de band gezeten?

Slevin
10 september 2007, 16:35
Hoewel ik er normaal echt niet van hou vind ik dit gewoon wel lekker klinken, kicke om te spelen ook, beetje aggresie eruit :dance: :dance: :punk: Ik vind 'm tof Reel !

Reel Big Fish
10 september 2007, 21:52
Heb jij toevallig bij Jamel in de band gezeten?
Jamel uit Hellevoet, eventjes bij in de band gezeten ja. Hoe dat zo ineens?

Slevin, bedankt! Inderdaad die lekkere, agressieve feel.

Reel Big Fish
16 september 2007, 23:28
Hump de bump... :dance: :hippie:

Han S
16 september 2007, 23:34
Hebben jullie op een click gespeeld?

Reel Big Fish
16 september 2007, 23:44
Nee niet gedaan. Ze wilden ons dat eerst wel laten doen, maar dat werd helemáál een zooitje. Dit nummer was gewoon 1 take, met z'n 3-en tegelijk spelen zoals in de oefenruimte/live.

Han S
16 september 2007, 23:51
Moeilijk hé, spelen met een click, met deze muziek bijna onmogelijk. Desalniettemin loopt de gitaar achter de drums aan, of de drums loopt voor de gitaar uit, maar het effect is hetzelfde. Aan wie dat ligt kan ik van hieruit niet vertellen, konden jullie elkaar wel goed horen?

Reel Big Fish
16 september 2007, 23:55
Dat was voor mij dus een groot probleem; ik kon de drums soms niet horen. Ik zat voor de amp en daar kwam een onwijs hoog volume uit. Ik hoorde de bas drum wel constant, daar heb ik dan ook op gespeeld, maar voor de rest was het voor mij een grote ravage.

Vorige keer bij de SAE was dit beter. ;)

Han S
17 september 2007, 00:21
Dat is dus het belangrijkste, dat je elkaar goed kunt horen en als band één geheel kunt vormen. Hadden ze bij SAE moeten weten.

The Lo Lands
17 september 2007, 09:47
Vette shit man :blast:

Hoewel niet echt superstrak gespeeld klinkt het toch overtuigend door de live take!

Reel Big Fish
17 september 2007, 13:01
Bedankt Lo Lands! :)

@ Han S: inderdaad wel jammer. Mijn amp moest zó hard, anders kwam het signaal niet hard genoeg binnen o.i.d. Desalniettemin was het voor mij erg lastig om te spelen, zo zonder uitgemixed het binnenkomend signaal op bijvoorbeeld een koptelefoon (die hadden de bassist en ik niet, de drummer wél).

Tin
17 september 2007, 19:13
Vette shit man.

Idd soms niet helemaal strak maar het klinkt wel DIK!!!

Luke-wannabe
17 september 2007, 19:54
Bedankt Lo Lands! :)

@ Han S: inderdaad wel jammer. Mijn amp moest zó hard, anders kwam het signaal niet hard genoeg binnen o.i.d. Desalniettemin was het voor mij erg lastig om te spelen, zo zonder uitgemixed het binnenkomend signaal op bijvoorbeeld een koptelefoon (die hadden de bassist en ik niet, de drummer wél).
Oh my god wat een amateurs!!

Tho
17 september 2007, 20:49
wow.. Reel Big Fish, jullie klinken als Baneblade, mijn band! :o :D

Reel Big Fish
18 september 2007, 11:47
@ Tin, bedankt man! :)

@ Tho, zeg maar klonken. Vanwege m'n studie moet ik ermee stoppen en ze gaan niet zonder mij door. Wel kicke dat jullie thrash spelen, volgens mij had ik een tijdje terug een stukje gehoord van jullie, zo'n harmonised stukkie zat daar in, dat was cool. Zoiets hadden wij ook in een ander nummer.

Rock on!! :rockon: