PDA

View Full Version : Daisy Chain verlengstukjes



the feable
9 september 2007, 21:55
Weet iemand of er Daisy-Chain verlengstukjes op de markt zijn. Ik heb een MC5 maar een plugje haalt niet het laatste pedaal niet. Weet iemand of er ergens verlengstukjes te krijgen zijn??

schizo910
9 september 2007, 22:11
nog een daisy chain eraan hangen, heb je meteen een goed excuus om meer pedalen te kopen, alle uitgangen moeten immers gebruikt worden.

tuonra
11 september 2007, 00:46
..of gewoon zelf wat inmekaar solderen..
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=54&products_id=594
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=444

-Heineken-
21 september 2007, 01:40
Heb er zo eentje van Ibanez nog ergens liggen, gebruikte ik vroeger altijd voordat ik m'n Voodoolab pedalpower kocht. Zijn echt stukken steviger dan die van Boss en meer kabel tussen de pluggen. Heeft er net als de Boss ook 5. Maar Daisy chains geven altijd wat brom en ruis in je geluid, en op een ongeaard stopcontact is 't echt niet te doen. Vandaar ook mijn overstap naar een "echt" powerblock. Nou is die Voodoolab wel gelijk een hele dure, je hebt ook goedkopere van Dunlop en meerdere, geloof dat ik zelfs op Marktplaats eens een advertentie heb gezien van een Nederlandse firma die ze maakte voor niet zo gek veel geld. Of deze goed zijn weet ik niet maar wellicht stukken beter dan "daisy chainen"

tubeonly
21 september 2007, 08:38
nog een daisy chain eraan hangen, heb je meteen een goed excuus om meer pedalen te kopen, alle uitgangen moeten immers gebruikt worden.

Haha, idd, en om het wat mee te laten vallen: van Ibanez zijn er ook Daisychains met maar 3 aansluitingen ;)

Kim Wilson
21 september 2007, 08:43
Haha, idd, en om het wat mee te laten vallen: van Ibanez zijn er ook Daisychains met maar 3 aansluitingen ;)
Je kunt er ook twee van 3 aansluitingen kopen, maar dan moet je er één wegdoen. :)

the feable
21 september 2007, 10:52
Ik heb inmiddels al een verlegstukje gesoldeerd! Leek me inderdaad de beste en goedkoopste oplossing. Bedankt voor de tips

tubeonly
21 september 2007, 11:41
Ik kan het even niet laten:


Je kunt er ook twee van 3 aansluitingen kopen, maar dan moet je er één wegdoen. :)

Haha, nee, dat gaat niet werken omdat je van de eerste chain een aansluiting moet gebruiken voor je tweede chain, dus met 3+3 heb je dan nog maar 5 pedalen aangesloten ;-)

Wel heeft Ibanez Daisychains van 4. Eureka! Dus een van 3 en een van 4 en je hoeft geen pedalen meer bij te kopen en kunt het zonder solderen met 6 pedalen doen. :hippie:

(sorry, ik lees al dat het solderen is geworden :soul: )

Kim Wilson
21 september 2007, 11:43
Ik kan het even niet laten:



Haha, nee, dat gaat niet werken omdat je van de eerste chain een aansluiting moet gebruiken voor je tweede chain, dus met 3+3 heb je dan nog maar 5 pedalen aangesloten ;-)

...
Ja, dat zeg ik toch? Dan moet hij één pedaal wegdoen. ;)

Maar ja, dat zal wel niet gebeuren, we blijven wel gitaristen natuurlijk. :D

tubeonly
21 september 2007, 11:48
Sorry, nog niet genoeg koffie op ;-)

Tuurlijk doen we geen pedalen weg!

Lijkt me aansluitend ook een leuk nieuw topic: de langste Daisy Chain Evah!






(wel ff genoeg amperes op de adapter regelen....)

MarkS
21 september 2007, 11:56
, alle uitgangen moeten immers gebruikt worden.
Meen je dat? Lijkt me stug. Het voltage per plug blijft toch hetzelfde, alleen het ampèrage wordt toch naar behoefte verdeeld over het aantal aangesloten pedalen?