PDA

View Full Version : mijn versterker project (madamp A15)



Arjo
9 september 2007, 20:26
Na lang wachten.....heeeeel lang wachten is hij er nu!!!
Vrijdag heeft de DHL eindlijk mijn ouderlijk huis gevonden en mijn Madamp A15 gebracht. Bezorgen heeft uiteindelijk 1,5 maand geduurd omdat ze mijn huis niet konden vinden :angry:
Uiteindelijk heeft Klaus het opnieuw opgestuurd en 2 dagen later was hij er, hij heeft gelijk de MK2 in plaats van de MK1 opgestuurd.

Vandaag alles uitgepakt en gecontroleerd, er stond al vermeld dat de OT word nageleverd. Verder kloppen er nog een aantal dingen niet maar dit kan er ook aan liggen dat ik de documenten voor de MK1 heb en niet voor de MK2.
Ik heb Klaus al gemaild en hoop morgen bericht terug te hebben.

Wat word het uiteindelijk:
Madamp A15 MK2 top met footswitch optie

Ik wil proberen jullie via dit topic op de hoogte te houden van de vorderingen.

Op dit moment is het alleen nog maar uit gepakt en ligt het op mijn eettafel (ja daar is vrouwlief er blij mee :D )

word vervolgd...

Arjo

Evil-Payasos
9 september 2007, 20:32
Mooi dan!!

Wat voor cab ben je van plan om erbij te gebruiken? En wat is het grote verschil met de MK1?

Succes en gefeli!

Meneer I.
9 september 2007, 22:25
Mooi dat ie binnen is, minder mooi dat die van mij nog niet binnen is ggrrrr...Volgens mij heeft G.G. het ook nog niet binnen.

Wel leuk dan kunnen we bij elkaar terecht bij bouwproblemen, indien nodig. En als ze af zijn natuurlijk een Madamp meeting. :D

Arjo
10 september 2007, 09:13
Wat voor cab ben je van plan om erbij te gebruiken? En wat is het grote verschil met de MK1?

In eerste instantie gaat ie over de speaker van m'n Attax 100 combo aangezien ik ff de financien niet heb voor een cab, uiteindelijk zit ik te de denken aan een 2x12 maar dat komt later.

Wat het exacte verschil is tussen de MK1 en MK2, dit is wat Martin (de maker van de kit) ervan zegt:

besides the new output transformer (which is now standard with the mk1 too) there will be three changes:
- tonestack of clean channel to enhance bass control (replacement of some parts plus rewiring of the bass pot)
- adding 2 resistors and one capacitor to change the reference for the heater voltage
- changing the placement of some parts on the "mainboard" to minimize crosstalk, when volume of channel 2 is fully turned down
All of these changes can be done with a mk1 too, but it's easier to change it from the beginning...



Mooi dat ie binnen is, minder mooi dat die van mij nog niet binnen is ggrrrr...Volgens mij heeft G.G. het ook nog niet binnen.

Ik was even bang dat jullie hem eerder zouden hebben als ik, had hem namelijk al 2,5 maand geleden besteld. Ook baalde ik een beetje dat jullie de MK2 al konden bestellen.
Hij heeft hem naar mij al afgestuurd denk ik omdat ik echt een beetje pissig werd, 1,5 maand op de DHL wachten vind ik toch niet kunnen :dontgeti: maar dit heeft Klaus dus uiteindelijk netjes opgelost.

Maar die Madamp meeting zie ik wel zitten :D

Arjo

G.G.
10 september 2007, 09:20
Mooi dat ie binnen is, minder mooi dat die van mij nog niet binnen is ggrrrr...Volgens mij heeft G.G. het ook nog niet binnen.

Wel leuk dan kunnen we bij elkaar terecht bij bouwproblemen, indien nodig. En als ze af zijn natuurlijk een Madamp meeting. :D

Nope, maar volgens het forum zouden ze begin deze week wel verzonden moeten worden.

Meneer I.
10 september 2007, 09:56
Net bericht gehad van Klaus en de OT komt vandaag of woensdag binnen (echt ;) ). Dus uiterlijk woensdag wordt het pakket verzonden inclusief de footswitch option.

Zou goed uitkomen, want as vrijdag ga ik naar Hasselt de 2x12 Cab van Kim Wilson ophalen en de speakers (G12H 70th Ann.) en andere hardware bij de tonefactory, dan heb alles tegelijk in huis. De behuizing voor de head is inmiddels zo goed als klaar, alleen nog tolexen.
En dan maar snel beginnen want ik heb eind oktober een feest waar we moeten spelen en halverwege november op ons jaarlijkse grote bedrijfsfeest en ik heb inmiddels mijn Marshall Valvestate al verkocht, dus ik heb nu niets waar lekker veel db's uit komt!

Arjo
10 september 2007, 10:04
En nu maar hopen dat Martin ook snel de documenten voor de MK2 klaar heeft :D

Arjo

Wheelie
10 september 2007, 10:54
Net vanochtend de A15mk2 besteld. Dit wordt leuk.....

Fender75
10 september 2007, 13:29
Schijnt dan toch wel goed spul te zijn...Succes met bouwen!

G.G.
10 september 2007, 14:14
Net vanochtend de A15mk2 besteld. Dit wordt leuk.....

Hee, weer eentje. Misschien toch een keertje een Madampmeeting organiseren?

Wheelie
10 september 2007, 14:57
Ja, zat al langer te twijfelen, maar ja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan......
Ik heb wel mijn oude HTS elektro boeken van stal gehaald om e.e.a. even bij te spijkeren. Lijkt me in elk geval een leuk project. Het is mischien wel eens leuk om te zien hoe de Madamp uiteindelijk klinkt met de verschillende speakerkasten die iedereen zal gebruiken.

Negative K3 fan
10 september 2007, 15:46
wordt dit je 1e project??

Wheelie
10 september 2007, 17:10
wordt dit je 1e project??

Ja, afgezien van wat pedaaltjes. Hoezo? Ben je bang dat ik zelf straks licht geef? :D

Sorry Arjo, zal stoppen met kapen van je draadje.

Arjo
11 september 2007, 13:14
geen probleem hoor, we hebben uiteindelijk hetzelfde doel toch :D

Net bericht van Klaus, de OT krijgt hij vandaag of morgen dus nog ff-ies geduld.

Heb intussen wel weer alles moeten opruimen helaas, vrouwlief vond het toch niet zo'n plan om alles op de eettafel te laten (we zijn ook bezig met de verkoop van ons huis) dus ik wacht even op de nieuwe beschrijving en de OT en dan ga ik er weer een rommel van maken :D

Arjo

Meneer I.
14 september 2007, 09:42
Hi Iwan,

sorry, the output transformers are still late, you will get an eMail
as soon as your order is shipped!

Best regards

Klaus

Grrrrr....... :mad:

G.G.
17 september 2007, 10:27
Grrrrr....... :mad:

heb Klaus net gemaild. De mijne wordt morgen ochtend verzonden, dus voor het weekend in huis. Zou in jouw geval dus ook zo moeten zijn.

Meneer I.
17 september 2007, 10:39
@G.G., Dat zou mooi zijn.


Ik heb de behuizing voor de top al bijna klaar met dank aan Kim Wilson voor het freeswerk (afronding). En natuurlijk ook voor zijn goed uitziende 2x12 cab die ik heb overgenomen en waar ik de twee G12H 70th ann. in heb gezet. :soul:
Ik ben momenteel de boel aan het tolexen, en ik ben niet helemaal tevreden over de tack van de spuitlijm, maar het gaat goed komen. Helaas is het natuurlijk net weer een ander type zwart tolex dan de cab, maar dat mag de pret niet drukken.

Foto's volgen nog.

Kim Wilson
17 september 2007, 11:10
@G.G., Dat zou mooi zijn.


Ik heb de behuizing voor de top al bijna klaar met dank aan Kim Wilson voor het freeswerk (afronding). En natuurlijk ook voor zijn goed uitziende 2x12 cab die ik heb overgenomen en waar ik de twee G12H 70th ann. in heb gezet. :soul:
Ik ben momenteel de boel aan het tolexen, en ik ben niet helemaal tevreden over de tack van de spuitlijm, maar het gaat goed komen. Helaas is het natuurlijk net weer een ander type zwart tolex dan de cab, maar dat mag de pret niet drukken.

Foto's volgen nog.Graag gedaan. :)

Ben erg benieuwd hoe het gaat worden! Ik hou het in de gaten!

Fender75
17 september 2007, 12:05
Tolex plakken gaat het beste met Bisontix...niet te lang bovenhangen, wordt er goed high van, maar het verwerkt erg gemakkelijk!

savale
17 september 2007, 12:50
Staat hier ook op mijn verlanglijstje :P Het zijn volgens mij echt goede kitjes met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Ben benieuwd naar de bouw!

Meneer I.
17 september 2007, 13:07
Hi Iwan,

the kits will be shipped tomorrow, I just got the output transformer :-)

On Saturday I also got the German A15Mk2 documentation, the English
version will come this week. I have attached the footswitch docs to this
eMail!

Best regards

Klaus

Kijk dat ziet er al beter uit. :hippie:

Arjo
17 september 2007, 14:16
das tenminste 1 goed bericht vandaag!!! :D


Arjo

Arjo
20 september 2007, 07:51
En hebben jullie inmiddels al weer wat gehoord? ik niet :(

Ben wel bezig geweest met mijn footswitch en die zit in elkaar, kan hem natuurlijk nog niet testen helaas, foto's volgen.

Arjo

G.G.
20 september 2007, 07:57
En hebben jullie inmiddels al weer wat gehoord? ik niet :(

Ben wel bezig geweest met mijn footswitch en die zit in elkaar, kan hem natuurlijk nog niet testen helaas, foto's volgen.

Arjo

Ook nog steeds niets gehoord. Order staat nog steeds "in bearbeitung", maar zou eigenlijk gisteren of eergisteren al verzonden moeten zijn. Wordt een beetje een eentonig verhaal.

Meneer I.
20 september 2007, 08:01
Ik wacht vandaag en morgen nog even af. Als het dan nog niet verstuurd is ga ik weer contact opnemen.

Ik heb gisteren wel de behuizing voor de top helemaal af gekregen, getolext en al en met van die hoekprofieltjes, zeer strak resultaat al zeg ik het zelf. Zelfs mijn vrouw vind het mooi, en die vind die "gitaarbende" over het algemeen een sta in de weg.
Als ik nu nog het USB kabeltje voor mijn telefoon vind dan kan ik even de foto's posten...

JeroenSchaaf
20 september 2007, 10:04
Foto's!! haha ben benieuwd hoe het eruit ziet!

en als je de vrouw het al mooi vind zit je al gebakken!:D

Kim Wilson
20 september 2007, 10:08
Fotooooo's!!!! :D


Ben heel erg benieuwd! Wou het allemaal een beetje handig lukken?


En over die sta-in-de-weg: als het echt mooi is, mag het meestal wel blijven staan. Bij mij wel, tenminste. ;)

Evil-Payasos
20 september 2007, 10:27
Foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto

Arjo
22 september 2007, 08:34
Ik heb gisteren wel de behuizing voor de top helemaal af gekregen, getolext en al en met van die hoekprofieltjes, zeer strak resultaat al zeg ik het zelf. Zelfs mijn vrouw vind het mooi, en die vind die "gitaarbende" over het algemeen een sta in de weg.


je vrouw heeft gelijk hoor, ziet er strak uit


Ik ben bang dat mijn project nu op een punt komt dat het een lange termijn plan gaat worden aangezien ik over 1.5 weken de sleutel van m'n nieuwe huis krijg en daar dus zwaar aan de klus mag.

Arjo

Arjo
23 september 2007, 20:21
zo kon het niet laten vanavond :D

Ik heb vanavond de eerste onderdelen gesoldeerd, om precies te zijn de pcb's voor de footswitch optie. Ik kan er nu verder nog niks mee maar ik heb in ieder geval al iets gedaan.

Zal morgen proberen wat foto's te maken (moet alleen ff het fototoestel vinden :???: )

O ja ik ben er ook weer achter gekomen dat een soldeerbout errug warm is :nervous: stomme aktie van me maar ja dat heb je soms.

Nu maar weer wachten op de duitser :(

Arjo

Arjo
24 september 2007, 11:15
Vanmorgen mail van Klaus :)

De OT is de 19e verstuurd kan ieder moment aankomen en de documenten had hij toegevoegd aan de mail.......uhhhhh dus niet :(
Dus gelijk een mail terug om die nogmaals te versturen, hopenlijk morgen in huis :D

Arjo

Arjo
27 september 2007, 08:13
Gister de OT ontvangen :D

zal vanavond proberen wat foto's te plaatsen (heb het toestel inmiddels gevonden), ik ben intussen namelijk ook begonnen met het mainboard.

Arjo

Arjo
27 september 2007, 23:50
Zoals beloofd de foto's

http://i186.photobucket.com/albums/x148/kippetjek/Madamp%20A15mk2/DSCN6008.jpg
het pakket

http://i186.photobucket.com/albums/x148/kippetjek/Madamp%20A15mk2/DSCN6006.jpg
de footswitch (nog niet getest)

http://i186.photobucket.com/albums/x148/kippetjek/Madamp%20A15mk2/DSCN6007.jpg
wat het ongeveer word

Arjo
27 september 2007, 23:51
en vanavond ff een avondje gesoldeerd :D

http://i186.photobucket.com/albums/x148/kippetjek/Madamp%20A15mk2/DSCN6001.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x148/kippetjek/Madamp%20A15mk2/DSCN6009.jpg

Arjo

GeofJackon
28 september 2007, 18:47
mooi projectje. Lijkt eigenlijk niet zo moelijk met zo'n pakket al zou troubleshooten wel moeilijk zijn zonder voorkennis.

Meneer I.
28 september 2007, 19:38
Hmm, kan niet wachten om zelf te beginnen. Maar helaas ook vandaag weer niets binnen gekomen, begin het goed zat te worden... :sneaky:

Arjo
1 oktober 2007, 16:02
Het is inderdaad niet zo gek moeilijk, gewoon goed lezen, kijken en vooral nadenken over wat je doet.

Van het weekend weer ff wat gedaan.
http://i186.photobucket.com/albums/x148/kippetjek/Madamp%20A15mk2/DSCN6041.jpg
power board gesoldeerd

http://i186.photobucket.com/albums/x148/kippetjek/Madamp%20A15mk2/DSCN6043.jpg
main en power board

http://i186.photobucket.com/albums/x148/kippetjek/Madamp%20A15mk2/DSCN6045.jpg
en begonnen met de opbouw

word vervolgd

Arjo

Geronimo
1 oktober 2007, 17:04
Leuk zo'n bouwdoos.

En troubleshooten hoeft niet eens denk ik als je de handleiding goed volgt.

En niet zo zuinig zijn met soldeer, ik zie bij dat stukje voeding nog wat oogjes die niet helemaal volgevloeid zitten. De bout er iets langer ophouden en dan wat meer soldeer erbij. Ander strillen dingen straks nog los.

Succes ermee!

Arjo
1 oktober 2007, 20:13
Thx voor de tip :D zal straks alles nog eens nalopen, tis idd niet de bedoeling dat het straks lost trilt :(

en het is best leuk ja zo'n bouwdoos *lol*


Arjo

SimonS
1 oktober 2007, 20:35
leuk,succes!

*abbo!*

hugo
1 oktober 2007, 23:42
zeker leuk, ik zie dat ze andere condensatoren gebruiken dan in de Mk1, of in ieder geval die ze vroeger gebruikte. Ziet er al goed uit, goede keuze om meteen de behuizing te nemen ook, dan vond ik het meest irritant om te maken.

Arjo
2 oktober 2007, 08:36
Even een snel vraagje waar ik het antwoord al wel op weet denk ik.

Mijn mainboard en powerboard zitten niet 100% vast aan de behuizing er zit een beetje speling in (wel volgens beschrijving vast gezet alleen zijn de schroeven wat te lang), lijkt mij dat dit wel goed vast moet zitten toch?
zeker na de opmerking van Geronimo, ik wil toch niet dat de boel los trilt :D

Zo ja dan haal ik nog wat ringetjes om het op te vullen voordat ik de eerste draaden daaraan zet.

Arjo

'66 special
2 oktober 2007, 08:40
Even een snel vraagje waar ik het antwoord al wel op weet denk ik.

Mijn mainboard en powerboard zitten niet 100% vast aan de behuizing er zit een beetje speling in (wel volgens beschrijving vast gezet alleen zijn de schroeven wat te lang), lijkt mij dat dit wel goed vast moet zitten toch?
zeker na de opmerking van Geronimo, ik wil toch niet dat de boel los trilt :D

Zo ja dan haal ik nog wat ringetjes om het op te vullen voordat ik de eerste draaden daaraan zet.

Arjo

ik heb geen ervaring met die kitjes maar het lijkt mij dat alles wel vast hoort te zitten, kijk is of je rubber doorvoertule kunt vinden die in de boards passen (en waar de schroeven ook nog door passen) dan heb je het opgevuld en gelijk ontkoppeld (minder trillingen op de boards)

hugo
2 oktober 2007, 08:41
er zitten toch kunststof afstandringen bij? Ik zou er wel voor zorgen dat ze goed vast zitten, nog beter is om ook nog wat borgingsmiddel te gebruiken zodat ze niet losstrillen als je lekker staat te blazen.

Arjo
2 oktober 2007, 08:58
er zitten toch kunststof afstandringen bij? Ik zou er wel voor zorgen dat ze goed vast zitten, nog beter is om ook nog wat borgingsmiddel te gebruiken zodat ze niet losstrillen als je lekker staat te blazen.

Zijn nu van metaal (afstandsschroef) en de schroef door de behuizing in de afstandsschroef gaat is net te lang of er zit net 1 ringetje te weinig bij, dus daar zit de speling het board zelf zit wel goed vast :D
Maar ik ga ff wat ringetjes halen en kijken of ik ook wat locktite kan scoren.

Thx

Arjo

G.G.
2 oktober 2007, 10:22
Na lang wachten.....heeeeel lang wachten is hij er nu!!!
Vrijdag heeft de DHL eindlijk mijn ouderlijk huis gevonden en mijn Madamp A15 gebracht. Bezorgen heeft uiteindelijk 1,5 maand geduurd omdat ze mijn huis niet konden vinden :angry:
Uiteindelijk heeft Klaus het opnieuw opgestuurd en 2 dagen later was hij er, hij heeft gelijk de MK2 in plaats van de MK1 opgestuurd.




Bij mij is het verhaal net zo vreemd. 21/08/2007 besteld, en nog niet verzonden. Heb Klaus de afgelopen 2 1/2 week eindeloos gestalkt met mails vanaf mijn email, mails vanaf de musikdingsite en en het forum.

Klaus zegt gewoon glashard niets ontvangen te hebben en dat er problemen waren met de OT. Vandaag wordt alles verzonden (net zoals 3 weken eerder al gebeurd zou zijn)

Wordt er een beetje moe van (na 2 eerdere verkeerde bestellingen) Jammer dat hij de enige is de Madamp levert. Ik doe in ieder geval geen zaken meer met hem. Ben het zat.

Jimwoud
2 oktober 2007, 10:35
Bij mij is het verhaal net zo vreemd. 21/08/2007 besteld, en nog niet verzonden. Heb Klaus de afgelopen 2 1/2 week eindeloos gestalkt met mails vanaf mijn email, mails vanaf de musikdingsite en en het forum.

Klaus zegt gewoon glashard niets ontvangen te hebben en dat er problemen waren met de OT. Vandaag wordt alles verzonden (net zoals 3 weken eerder al gebeurd zou zijn)

Wordt er een beetje moe van (na 2 eerdere verkeerde bestellingen) Jammer dat hij de enige is de Madamp levert. Ik doe in ieder geval geen zaken meer met hem. Ben het zat.
Is inderdaad klote, als hij zegt niks te hebben ok, dat kan. Maar als hij dan toezegt het op te sturen en dan nog niks ontvangen, dat is gewoon een klote streek.

@ Arjo: Succes nog, ziet er goed uit

Meneer I.
2 oktober 2007, 11:23
Ik sluit me aan bij het verhaal van G.G. Ik heb 18-08-07 mijn bestelling geplaatst, en in een mail van twee weken geleden heeft hij gezegd het handeltje al te hebben opgestuurd....yeah right..NOT! :mad:

Valoosj
2 oktober 2007, 11:43
vreemd dat er zoveel problemen zijn met Klaus. Ok, ik wacht ook nog steeds op pluggen die 6 weken geleden aan moesten komen, maar Klaus moet ook op leveranciers wachten. Dat pakketjes niet aankomen ligt ook niet altijd aan hem he. De post is nu ook niet de best georganiseerde bende ever, en daar kunnen ook fouten gebeuren.

Ik heb gisteren bij musikding besteld, ik ben ook benieuwd hoe het zal lopen, maar gun Klaus toch eens een beetje vertrouwen. Als hij die zaak alleen runt, dan heeft hij hopen werk.

Geronimo
2 oktober 2007, 12:02
Hij zal het wel druk hebben inderdaad, helemaal als ie een van de weinigen is die zulke betaalbare kitjes verkoopt en aangezien er telkens meer mensen zijn die zo'n project beginnen.
Ik weet ook uit ervaring wat een gedoe het is om alle onderdelen bij elkaar te krijgen.
Maar als ie zoveel problemen heeft en de aanvragen niet meer bij kan benen dan moet ie wat aan zijn organisatie veranderen, want anders heeft ie straks allemaal boze klanten.

Meneer I.
2 oktober 2007, 12:36
Hi Iwan,

didnīt you get my email from 18th of September? Two weeks ago some
parts I have received for the kits were of a very poor quality, so
shipment got delayed again. I was offering you some parts you perhaps
could use as a compensation for the long waiting time, so can you need
something to build your amp? A multimeter or perhaps some other tools?
Please tell me!

Your order will be shipped today! You can find the documents for your
amp kit attached to this eMail, have fun reading in the meantime! I hope
you still have fun building after all this trouble!

Best regards

Klaus
En inderdaad ik heb zijn email van de 18e niet ontvangen! Ik heb als compensatie een "Booster" of een "Volume Schalter" bouwpakket voorgesteld. Ben benieuwd of die dat gaat doen... :satisfie:

Sorry voor het vervuilen van dit draadje...ik zal er mee stoppen ;o)

SimonS
2 oktober 2007, 12:43
Succes in ieder geval met het bouwen! Ik heb de documenten van de A15 en dat ziet er netjes uit. Niet te LEGO-achtig eenvoudig om het toch leuk te houden.

edit: verhaal over madamp/musikding weggehaald en in nieuw topic gepleurd.

G.G.
2 oktober 2007, 13:16
Ff een nieuw onderwerpje aangemaakt, want we dwalen af.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1414316#post1414316

Hier kan je je madampverhalen, ervaringen, tips kwijt.

Arjo
2 oktober 2007, 18:57
ja joh, zitten hier een beetje mijn draadje te vervuilen :D


arjo

Arjo
12 oktober 2007, 07:17
zo ik heb weer 2 avonden zitten solderen en ben weer wat opgeschoten

http://i186.photobucket.com/albums/x148/kippetjek/Madamp%20A15mk2/DSCN6081600x449.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x148/kippetjek/Madamp%20A15mk2/DSCN6082600x449.jpg

Arjo

Meneer I.
12 oktober 2007, 09:35
Ziet er al goed uit!

Ik zie dat jij ook 3 van die grote 400V versies van de 1microF condensatoren erop hebt zitten, ipv de 100V versies.

Even checken hoor, heb je ook het chassis "kaal" gemaakt t.h.v. de trafo's? En ga je nog een footswitch optie inbouwen?

Arjo
12 oktober 2007, 13:16
Ik heb inderdaad overal waar nodig een kaal stukje chassis, meestal gewoon bij het boorgat onder de schroef de boel blank geschuurd.

Ook de footswitch optie komt erin ja, de pcb's liggen al gesoldeerd klaar. Maar ik maak hem eerst "officieel" als het dan naar behoren werkt ga ik dat erin zetten denk ik. Lijkt me wat veiliger/handiger met troubleshooten.

Arjo

G.G.
12 oktober 2007, 16:55
Arjo, klopten bij jou alle weerstanden? Bij mij zaten er wat dubieze tussen die qua kleurcode op een geheel andere waarde uitkwamen. Die ga ik morgen ff vervangen door andere waarvan ik 100% zeker weet dat ze kloppen.

Arjo
12 oktober 2007, 17:57
Klopt inderdaad de kleuren zijn soms wazig, maar ik heb alles nagemeten en bij klopte alles dus uiteindelijk.

Arjo

Arjo
21 oktober 2007, 22:27
Helaas geen update en deze zal nu ook ff op zich laten wachten, ik meld mij hierbij voor een tijdje af in verband met een verhuizing :D

2 november moet ik mijn huidige huisje uit en de nieuwe is nog alles behalve klaar :( dus ff druk daarmee. Ook het internet zal ik ff kwijt zijn :(

Hopelijk met een maandje weer een update

Arjo
(vanuit een gitaarloos huis :dontgeti: )

SimonS
21 oktober 2007, 23:39
succes met klussen!

Meneer I.
23 oktober 2007, 07:28
Succes met klussen Arjo, maar daarna weer snel verder bouwen hoor!

Geronimo
28 oktober 2007, 16:44
Helaas geen update en deze zal nu ook ff op zich laten wachten, ik meld mij hierbij voor een tijdje af in verband met een verhuizing

2 november moet ik mijn huidige huisje uit en de nieuwe is nog alles behalve klaardus ff druk daarmee. Ook het internet zal ik ff kwijt zijn

Hopelijk met een maandje weer een update

Arjo
(vanuit een gitaarloos huis)


Ik ken het en het is ruk. Ik hoop dat je niet te veel hoeft te doen en wens je succes. Ik ben al zes maanden bezig in mijn gribus en ik moet ook 1 november erin zitten wat ik waarschijnlijk niet ga halen.
Ook al weken geen gitaar of soldeerbout aangeraakt (dat lieg ik want ik heb net de spotjes in de slaapkamer gefixt, maar voor mijn versterkerhobby is het wel waar), en ik kan niet wachten tot ik me in mijn nog in te richten prutshoek kan verschansen. Ik heb een 3-voudige contactdoos op een aparte groep met aparte aardlek geinstalleerd in die hoek, dus ik kan veilig dingen kortsluiten zonder dat mijn vriendin in het donker zit straks :D :D

Succes met je toko

Arjo
1 januari 2008, 16:34
EINDELIJK!!!! I'm back :D

Allereerst wens ik allen een rockend nieuw jaar

Huisje is bijna klaar en ik heb in de tussen tijd ook nog wat aan de versterker gedaan.
Hij zit helemaal in elkaar maar het werkt nog niet zoals het hoort :( , hij heeft te hoge voltages :???: bij de bridge rectifier meet ik 796V in plaats van 298V bij de trafo meet ik 233V dus dat klopt wel. Snap er echt geen ruk van, heb alles wat ervoor zit al opnieuw gesoldeerd maar dat hielp niets en ik kan ook geen afwijken ten opzichte van het schema vinden.
Iemand een idee?


Arjo

guitarnijboer
1 januari 2008, 16:49
Multimeter in de goede stand zetten anders geeft ie het dubbele van de gemeten waarde aan (ac - dc stand)

Arjo
1 januari 2008, 17:42
waarom zijn dingen soms zo simpel :sssh: damn wat een domme fout.

Maar hij klopt nog niet al zit ik nu dan te laag, 246V ipv 289V.

Ga weer ff puzzelen :)
Thx


Arjo

Arjo
7 januari 2008, 22:01
Ik heb alles nu meerdere malen gecheckt maar de voltages blijven te laag?

Ik heb de versterker ook ff getest over de speaker van mijn 100 watt attax en DAMN dat ding gaat echt loei maar dan ook loei hard... kan hem echt bijna niet open draaien.
Op kanaal 1 klinkt ie een beetje alsof de speaker is opgeblazen (te veel bas) en kanaal 2 klinkt wel ok maar dus echt super hard, kan het volume maar een heeeeeeeel klein beetje open zetten.

Iemand suggesties? snap er echt geen snars van.

Arjo

Meneer I.
7 januari 2008, 22:16
He Arjo,

mijn madamp klinkt ook loeihard. Voor thuis staat ie ook maar een klein beetje open vooral clean, en zelfs op een groot podium staat ie slechts pas halverwege.

Wat voor speaker gebruik je? Want mijn kanaal 1 klinkt niet extreem bassig, uiteraard wel wat meer met de fatswitch on.


Oh, ja de lage voltages had ik ook. Alleen bleef bij mijn madamp de grootste afwijking net binnen de 10%. De outputs van mijn trafo zaten ook al wat aan de lage kant (wel net binnen toleranties).

Reageert verder alles wel goed naar behoren?

Arjo
9 januari 2008, 23:24
Bij mij zit het dus boven de toleranties, bij BR1 meet ik bv 246V ipv 289V dus dat is meer dan de 10% die mag en dat heb ik dus op meerder plekken.
Kanaal 1 is bij mij echt bagger, ga dit weekend toch nog maar een keer alles nalopen zal toch ergens iets niet kloppen.
Kanaal 2 is wel ok, scheurt als de ziekte :D
alleen loopt het toch allemaal net niet helemaal goed (valt soms weg)

De speaker van mijn attax is een H&K rockdriver V12 8Ohm, kan zo snel niet zien hoeveel watt hij is maar aangezien hij in een 100 watt combo zit moet hij die 15 watt van de madamp wel aan kunnen zou je denken.

Wel fijn om te horen dat het dus "normaal" is dat dat ding zo hard gaat, is alleen niet wat ik had verwacht en vind ik eerlijk gezegt ook niet echt handig.

Arjo

Meneer I.
11 januari 2008, 12:02
Arjo, je kunt ook een speaker aanschaffen die minder gevoelig is. Bijv een 94db (weber?, ben even te lui om het op te zoeken) ipv een 100db of meer Celestion.

Dat kanaal 2 lekker scheurt viel me ook al op 8-) Ook kun je er een behoorlijke verscheidenheid aan 'scheurgeluid' uit halen, dus geen externe pedaaltjes nodig hiervoor.

Qua effecten ben ik sowieso terug aan het gaan naar de basics, omdat de versterker zelf met de G12H's al erg lekker klinkt. Momenteel dus alleen een Vox Wah, boostertje en ik wil er een Visual Sound H2O (Chorus/Echo) bij en dan klaar.

Arjo
25 juni 2008, 22:45
Zo na al die tijd eindelijk weer eens met die madamp aan de slag gegaan.

Bijna alles nagemeten maar het meeste zit ongeveer 20% onder de juiste waarde????
Echt heel vaag, ik zal vast ergens een fout hebben maar ik heb geen idee waar.
Ook klinkt ie best k*t, kraakt als de ziekte.

Iemand misschien een tipje waar te zoeken, wat zou het kunnen zijn.

Arjo

Meneer I.
25 juni 2008, 22:52
Als alles 20% onder de waarden zit denk ik dat het de trafo is. Koppel die eens los en meet het eens door.
Wat ook nog kan is dat je bij de FX loop het 'doorverbindings ground draadje' (sorry voor de crappy beschrijving, het is al wat laat..) niet hebt gesoldeerd (had ik ook vergeten).

Indien foutief dan heb ik nog wel een trafo liggen van Klaus voor een heel klein prijsje ;) . Ik kreeg destijds een nieuwe toegestuurd, maar had inmiddels zelf de trafo opnieuw gesoldeerd op bepaalde punten. Volgens mij kwam dit door de zwarte verf die er op gespoten zit.