PDA

View Full Version : morgan 12 snaar



liesje
9 september 2007, 20:09
Daar ben ik weer met mijn wens een 12 snarige gitaar te kopen,
kan amper uit de weg op 6 snaren,
maar goed...
wie heeft er een mening over het merk Morgan,
het schijnt Noors te zijn,
als daar geen mooi hout vandaan komt weet ik het ook niet meer..

Flipkoos
10 september 2007, 19:54
Bij mijn weten zijn Morgans heel prima gitaren voor niet al te veel geld. Noren met een Koreaans prijskaartje. Hele goeie rescensie in GITARIST ook.
Heb er wel eens ééntje bespeelt en dat viel me beslist niet tegen!

liesje
11 september 2007, 13:19
dank je voor je reactie!!

Blend
11 september 2007, 16:06
Ik heb 't al vaker gezegd, maar kijk ook zeker eens naar de Yamaha gitaren, dat zijn hele goeie gitaren, zeker voor het geld!

Liefhebber
11 september 2007, 19:37
Daar ben ik weer met mijn wens een 12 snarige gitaar te kopen,
kan amper uit de weg op 6 snaren,
maar goed...
wie heeft er een mening over het merk Morgan,
het schijnt Noors te zijn,
als daar geen mooi hout vandaan komt weet ik het ook niet meer..
Liesje,

Er zijn,hoe verwarrend, twee gitaarmerken met de naam Morgan!
In Canada(Vancouver) worden Morgan gitaren gebouwd. Dit zijn dure topgitaren die veelal op bestelling worden geleverd.

In Noorwegen worden ook gitaren gebouwd onder de naam Morgan(hebben geen relatie met de Canadezen).
Dit zijn gitaren in een heel andere prijsklasse.
Er is wel veel hout in Noorwegen maar het hout van deze gitaren komt hier niet vandaan.
Het zijn overigens redelijke tot goede gitaren voor het geld.
Ze zijn goed gebouwd, wel wat slordig afgewerkt(lijmresten) en hun geld zonder meer waard.
Ik heb er wel eens in een winkel een paar bekeken en bespeeld en vond ze heel goed klinken.
Ze kunnen absoluut de concurrentie aan met de meeste producten uit het Verre Oosten die vaak zelfs duurder zijn.
Twaalfsnaren ben ik nooit tegengekomen. Dat is trouwens een ander verhaal, gezien de aparte eisen die hieraan worden gesteld(oa. de hals)

Flipkoos
11 september 2007, 21:26
Zullen we het maar houden op waarachtig een top-bouwer uit Canada met naam en faam en zelfs de leraar zijnde van jean-Larrivee. En alles onder de 2000 euro 'take away' uit .....China?

Er zijn inderdaad twee MORGANS....
Die uit Canada en de goedkopere...niet uit China maar uit Noorwegen dus...

carphius
12 september 2007, 00:22
ik heb zelf een morgan 6 string , werkelijk een fantastisch instrument voor zijn prijs ! het enige "nadeel" is dat de matte finish vlekken vertoont , maar dat is niet merkgebonden en dat wist ik dus al als ik de gitaar (nieuw) kocht.

Verder kan ik in dezelfde prijsklasse de 12 strings van seagull warm aanbevelen! Ik heb zelf de M12, na een vergelijkende test met een yamaha en ovation kwam deze er (akoestisch) het beste uit voor mij.

Flipkoos
12 september 2007, 13:25
Hierbij een aanname :' Voelend aan mijn water'.

Bang hier een heel ydillisch plaatje te verstoren van Flipkoos.

Saga I

Morgan gitaren worden gebouwd in Noorwegen aan het het eind van De Svereighuele Fjord. Vlijtige behaarde haring rauw etende vrouwtjes maken hier in de donkere wintermaanden, terwijl hun mannen op de boortorens voor de kust vertoeven, de 'morgan gitaar' die wij hier voor 200 euro kunnen kopen.
Dit kan zo werken omdat de vis niet zo duur betaald hoeft te worden. Daar deze vrouwtjes met hun harige handen de haring zelf uit het Fjord kunnen vangen.

Saga II

De wereld van muziekinstrumenten gaat bij grote producties altijd via inkooporganisaties met een beetje geluk worden ze daar zelf ontwikkeld.

Saga musical instruments is er een (Blue-ridge, kentucky)

St Louis music corp (ex- Alvarez)

Morgan Norway (G# electrische gitaren)

etc...

Ik vind het een mooi verhaal, maar heb geen flauw idee wat je bedoelt en waar je heen wil.

liesje
12 september 2007, 14:05
Het is me nu helemaal duidelijk, ik waag het erop,
als ie niet (meer) naar vis ruikt...
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties!

Flipkoos
12 september 2007, 17:16
Gelukkig is het Liesje helemaal duidelijk :P