PDA

View Full Version : mijn gretsch/hagstrom achtige plannen,...



oaf
9 september 2007, 19:02
hoi, tijd geleden dat ik hier geweest ben.. wegens verhuizing maar nu de zaakjes op orde zijn in het nieuwe huis is het weer tijd voor een gitaar.

dit keer wordt het een soort hagstrom concord/gretsch hollow achtige gitaar met mn eigen ideeen..
fotos van tekening komen later!!

nu heb ik een paar vraagjes voor jullie en ik hoop dat jullie me willen helpen... :)

1) ik heb nu een epi es335 heerlijk ding maar wil iets totaal anders qua pu's, zelf zit ik te denken aan soapbars of vette hums!! iets van gretsch pu of rickenbacker achtige,.. heeft iemand goede suggesties??

2) ik gebruik te tone en volume knop van mn es335 nooit!!! zal ik ze dan wel hierop zetten (of moeten ze er zowiezo op zitten??)

3) ik zit te denken aan een semi hollow thin line gitaar maar ook aan en 'hele' hollow,.... heeft iemand een idee wat het beste is..??

4) kan je hout ook sunburst stainen?? zo ja hoe... :) ???

alvast bedankt!!!! om sommige vragen te beantwoorden wil je misschien weten welke dingen ik met de gitaar wil doen. veel vingerstijl zoals www.twogallants.com (http://www.twogallants.com) of blues en rock 'n roll dingen!!!

later oaf

oaf
9 september 2007, 19:05
uhh oja iemand suggesties voor een brug... of tail of wraparound... ik kan nog niet echt kiezen.....

pinguinpanic
9 september 2007, 19:21
Wat de Pickups betrefd, zul je ons eerst moeten vertellen wat je speelt voordat we je kunnen vertellen wat daar bij past.

De knopjes hoeven er volgensmij niet op, maar je gebruikt ze nu niet, maar misschien wil je ze later wel gebruiken.
Als je geen toon knop hebt moet je misschien wel een condensator in het circuit zetten om het geluid te krijgen wat je wil.

oaf
9 september 2007, 20:14
Wat de Pickups betrefd, zul je ons eerst moeten vertellen wat je speelt voordat we je kunnen vertellen wat daar bij past.


(vingerstijl al la two gallants, blues en rock n roll, maar ook folk.., geen ruige plectrum stijl maar mag wel lekker scheuren. ik hou van warme klanken maar ook schelle klanken.)



De knopjes hoeven er volgensmij niet op, maar je gebruikt ze nu niet, maar misschien wil je ze later wel gebruiken.
Als je geen toon knop hebt moet je misschien wel een condensator in het circuit zetten om het geluid te krijgen wat je wil.

(ik denk toch dat ik ze er wel op zet. ook omdat ik precies wil instellen hoe hij klinkt en dan nooit meer aankomen zeg maar,.. en misschien wil ik inderdaad wel later anders klinken....)

bedankt voor je reactie

oaf
9 september 2007, 23:07
is dit
\http://img.photobucket.com/albums/v495/oaf/Through-Neck.jpg

niet de manier voor een semi-hollow?? hebben er mensen foto's van de 'constructie' van en semi-hollow

thanks,
oaf