PDA

View Full Version : Tabbing



Aeroplane
9 september 2007, 18:33
Jow

Kan iemand me een site geven hoe je moet leren tabben? Want ik kan er niet veel van & waneer ik het speel via mijn versterkes hoor ik het wijt niet & sorry als het verkeersd sta maar help me doei

TimmU
9 september 2007, 18:51
ga is wat uitproberen met guitar pro , een simpel programma, je ziet ín je scherm ook een gitaarhals zodat je gewoon je accoordjes en licks aan kan klikken ,en zo gelijk kan tabben ( menu->exporteren->ascii tab) , of uitprinten ,if u like. ook kan je er een baslijntje en een drumlijntje onderzetten,zodat je gelijk ook nog is mee kan spelen en oefenen met je eigengeschreven riffjes. Guitar Pro is eventjes wennen,en even alle knopjes uitproberen,maar zodra je alles door hebt ( ong. een uurtje ofzoiets) zul je merken dat je het ALTIJD gaat gebruiken.Succes man ,en als je nog vragen hebt,kan je me altijd ff PM 'en.! :zz: speel ze!

Aeroplane
9 september 2007, 19:08
[QUOTE=TimmU]ga is wat uitproberen met guitar pro , een simpel programma, je ziet ín je scherm ook een gitaarhals zodat je gewoon je accoordjes en licks aan kan klikken ,en zo gelijk kan tabben ( menu->exporteren->ascii tab) , of uitprinten ,if u like. ook kan je er een baslijntje en een drumlijntje onderzetten,zodat je gelijk ook nog is mee kan spelen en oefenen met je eigengeschreven riffjes. Guitar Pro is eventjes wennen,en even alle knopjes uitproberen,maar zodra je alles door hebt ( ong. een uurtje ofzoiets) zul je merken dat je het ALTIJD gaat gebruiken.Succes man ,en als je nog vragen hebt,kan je me altijd ff PM 'en.! :zz: speel ze![/QUOTE

Hoe zet je tabs in Guitar Pro eigelijk? Ik heb het namelijk & haalde het van my songbook, maar hoe doe jij het ?

TimmU
9 september 2007, 22:47
mysongbook heeft nogal wat gezeik gehad betreffende auteursrechten als ik me niet vergis , gewoon via google even "guitar pro tab" achter je zoektocht plaatsen. Par example : Joe Satriani - Satch Boogie guitar pro tab zoeken ,als je die tab wilt vinden. hits van ultimate-guitar.com en 911tabs krijg je dan vrijwel onmiddelijk , die je in goede banen leiden om je .gp3 , .gp4 of .gp5 bestanden te downloaden, en zo ook heel gemakkelijk nieuwe nummers te leren spelen. succes ermee!