PDA

View Full Version : Timo Somers' band jam ( SEVERE )



TimoSomers
9 september 2007, 18:13
Ey guys :)
Hier 2 fragmenten van m'n bandjam.
Drummer en ik gingen ff helemaal los, dr is dus niet veel melodieus te vinden, maar pure power :blast:
Geluidskwaliteit is niet zo , maar krijg je als je op ruim 110 decibel zit xD
Enjoy !

Link: http://nl.youtube.com/watch?v=V2p-tKRQ1Sw

Braindead
9 september 2007, 18:24
Jullie hebben al een groupie zie ik :-)
way to go

MichaelSS
9 september 2007, 18:37
Bad.

Ik vind niet veel van je slecht maar dit wel.
Verder weinig op te zeggen.

Geluidskwaliteit is slecht. En ik zou er een bassist bij doen? Je gaat ook te snel overigens.

Ibanez666
9 september 2007, 20:34
dit klinkt als wat gerag als ik eerlijk ben. Heb ook niet het idee dat jullie samen aan het spelen zijn, maar gewoon allebei tegelijk geluid maken.

Reel Big Fish
9 september 2007, 20:51
Hoeveel drugs hebben jullie dat meisje gegeven, dat ze daar vrijwillig blijft zitten? :p

Maar even serieus, doe je nou ook wat met de kritiek en de tips die je krijgt? We weten nu allemaal wel dat je snel kan spelen. Zoals Ibanez666 zegt, jullie maken tegelijkertijd geluid. Net als toen je met de backing track meespeelde, is er gewoonweg geen samenspel te bekennen. Dat is erg zonde, kijkende naar de skills die je hebt.

Luister eens naar bands en artiesten die je kick vind en haal daar inspiratie uit. Let dan goed op hoe de drums, de bass en de lead/rhythm gitaren in samenspel treden. En dan heb ik het niet over Michael Angelo Battyboy want dat is een notenpoeper eerste klasse.

TimoSomers
9 september 2007, 22:21
Hoeveel drugs hebben jullie dat meisje gegeven, dat ze daar vrijwillig blijft zitten? :p

Maar even serieus, doe je nou ook wat met de kritiek en de tips die je krijgt? We weten nu allemaal wel dat je snel kan spelen. Zoals Ibanez666 zegt, jullie maken tegelijkertijd geluid. Net als toen je met de backing track meespeelde, is er gewoonweg geen samenspel te bekennen. Dat is erg zonde, kijkende naar de skills die je hebt.

Luister eens naar bands en artiesten die je kick vind en haal daar inspiratie uit. Let dan goed op hoe de drums, de bass en de lead/rhythm gitaren in samenspel treden. En dan heb ik het niet over Michael Angelo Battyboy want dat is een notenpoeper eerste klasse.

'Tis een jongen :D
Maarem, ja ik doe zeker wat met de tips en kritiek, en het is idd ook wat gerag wat we gefilmd hebben.
Puur omdat we ff wouden raggen na 3 uur serieus repeteren, allebei beetje los gaan.

Luke-wannabe
9 september 2007, 22:25
1 tip: Zoek een betere drummer. Jij kunt erg goed spelen, maar die drummer niet.

TimoSomers
9 september 2007, 23:05
1 tip: Zoek een betere drummer. Jij kunt erg goed spelen, maar die drummer niet.

Mwah, drummer drumt echtwel relaxed hoor.
Maar hij was idd kleinbeetje slordig hier, ook omdat we al ruim 3-4 uur aant repetere waren, waren er wat slordigheidsfoutjes, ook bij mij.

Blind Owl
9 september 2007, 23:17
Drummer ging alleen niet echt los :D

benwave
9 september 2007, 23:50
ook ik haak af....sorry.... Helemaal niets dan een berg pokkeherrie.
Er zit niets muzikaals in...nogmaals sorry.

Luke-wannabe
9 september 2007, 23:57
Mwah, drummer drumt echtwel relaxed hoor.
Maar hij was idd kleinbeetje slordig hier, ook omdat we al ruim 3-4 uur aant repetere waren, waren er wat slordigheidsfoutjes, ook bij mij.
Nou hij heeft niet dat wat ik altijd 'het' noem. En ik heb het niet over schoonheidsfoutjes.. Maar over een bepaalde feel. Ik ben een superslordige drummer, maar probeer altijd mijn 'feel' en geluid over te brengen.

Solidkick
10 september 2007, 08:53
Nou hij heeft niet dat wat ik altijd 'het' noem.

Hij heeft wel een silverburst set. Dat telt toch ook zwaar mee? :D

Over de clip: Tsja, ik wordt al sjagrijnig van ons eigen band gefreak laat staan dat van een ander....

Luke-wannabe
10 september 2007, 11:56
Het gaat niet om wat je speelt, het gaat om wat je 'hebt'. Dat is hetzelfde bij gitaristen en elk ander willekeurig instrumentalist.

Solidkick
10 september 2007, 13:30
Het gaat niet om wat je speelt, het gaat om wat je 'hebt'. Dat is hetzelfde bij gitaristen en elk ander willekeurig instrumentalist.

Ik heb het gevoel dat je m'n kwinkslag niet begrijpt.
Maak nie uit, ik begrijp wat je wilt zeggen.

Benjamin Blue
10 september 2007, 17:31
Nou hij heeft niet dat wat ik altijd 'het' noem. En ik heb het niet over schoonheidsfoutjes.. Maar over een bepaalde feel. Ik ben een superslordige drummer, maar probeer altijd mijn 'feel' en geluid over te brengen.


jah idd...net dan ''ene gevoel'' dat het hem maakt om de drummer te zijn die je nodig heb.....

tis raar....maar daar ben je soms best lang opzoek....

The Mess
10 september 2007, 17:43
Het gaat niet om wat je speelt, het gaat om wat je 'hebt'. Dat is hetzelfde bij gitaristen en elk ander willekeurig instrumentalist.

+1 !
(Ik heb dat wel met m'n bandje, al zou ik af en toe gewoon liever écht strak kunnen spelen.. :dontgeti:)

Ontopic: ik vind de drummer ook niet echt fantastisch...
Jijzelf hebt wel skills maar ik hoor eigenlijk alleen maar heel veel noten, vind ik jammer...

Luke-wannabe
10 september 2007, 18:49
@ Solidkick: Nee ik denk niet dat ik je begrijp. :)
@ Benjamin Blue: Ach er zijn veel mensen met allemaal een andere feel. Je moet er maar net een tegenkomen die je bevalt.
@ The Mess: Heb je een linkje naar een site ofzo? Ben benieuwd! Edit: Ikben nu aan het luisteren, leuk :)

Samder
11 september 2007, 16:44
Hoeveel drugs hebben jullie dat meisje gegeven, dat ze daar vrijwillig blijft zitten? :p
.

HAhaahhahaahahha

The Mess
11 september 2007, 17:32
@ The Mess: Heb je een linkje naar een site ofzo? Ben benieuwd! Edit: Ikben nu aan het luisteren, leuk :)

Thanx! Er komt ook nog een demo aan binnen nu en een half jaar.
(Goed dat we daarmee gewacht hebben, want we zijn flink vooruit gegaan ;))

peter_heijnen
12 september 2007, 09:35
Vooral niet te veel aantrekken van de mensen die het niets vinden, die kritiek heeft veel te maken met smaak. Jullie hebben veel goede power, de verfijning komt later wel.

Luke-wannabe
12 september 2007, 20:56
Ik kan heus wel horen of een drummer iets wel of niet heeft. Zeg nou zelf...

spanky_franky
13 september 2007, 00:07
Vooral niet te veel aantrekken van de mensen die het niets vinden, die kritiek heeft veel te maken met smaak. Jullie hebben veel goede power, de verfijning komt later wel.
Ik zie op dit filmpje twee jonge muzikantjes die best (veel) potentie hebben, maar zich te veel focussen op snelheid, op technische uitspattingen. Begin langzaam en simpel, en bouw dat langzaam op, zou ik zeggen. Dan had het niet zo slordig en onsamenhangend geklonken als nu. Dan hadden ze dit misschien over 5 jaar pas gespeeld, maar dan wel gestroomlijnd en strak.

Luke-wannabe
13 september 2007, 00:42
Ik denk dat dat ook bij de jeugd hoort en dat je dat lekker moet laten gaan. Als ze ouder worden draaien ze wel bij. Ik herken dat van mijzelf.

rickert
13 september 2007, 01:27
Die jongens zijn verdorie 15!!!

Maar de drum is indd niet echt denderend, past gewoon niet bij wat de gitaar speelt. Maar het gitaarspel is schnellllll

peter_heijnen
13 september 2007, 09:13
Ik heb nog maar een keer geluisterd. Haha, die drummer is pas 15 maar begrijpt wel al dat je muziek met je oren maakt. Ok, hij vliegt dan wel uit de bocht, maar dat is ten eerste helemaal geen schande met jams als deze, en ten tweede past ie dat ook steeds weer netjes aan. Er blijft steeds een lijntje tussen de gitaar en drums. Hij is fucking 15.....

spanky_franky
13 september 2007, 11:44
Ik heb nog maar een keer geluisterd. Haha, die drummer is pas 15 maar begrijpt wel al dat je muziek met je oren maakt. Ok, hij vliegt dan wel uit de bocht, maar dat is ten eerste helemaal geen schande met jams als deze, en ten tweede past ie dat ook steeds weer netjes aan. Er blijft steeds een lijntje tussen de gitaar en drums. Hij is fucking 15.....
Toegegeven: toen ik 15 was, kón ik niet eens zo flippen :D

Gert-Jan
13 september 2007, 17:28
Ik ben het eens een keer eens met Peter ;-)

Allereerst is het een jam en de matige geluidskwaliteit heeft puur een technische oorzaak. Die gasten zijn jong en hebben per definitie weinig ervaring. Maar ze zijn wel super gemotiveerd en gedreven....kijk alleen maar naar alle posts van Timo. Slecht is het zeker niet al klinkt het soms wel wat ongenuanceerd. Lekker enthousiast met een hoop potentie 'keep on rockin'

Chris Roos
14 september 2007, 09:46
Ik ben het eens een keer eens met Peter ;-)

Allereerst is het een jam en de matige geluidskwaliteit heeft puur een technische oorzaak. Die gasten zijn jong en hebben per definitie weinig ervaring. Maar ze zijn wel super gemotiveerd en gedreven....kijk alleen maar naar alle posts van Timo. Slecht is het zeker niet al klinkt het soms wel wat ongenuanceerd. Lekker enthousiast met een hoop potentie 'keep on rockin'

+1

Wanneer kom je nou eens een x kijken man :hippie:

c.hultermans
14 september 2007, 12:09
Ik ben het eens een keer eens met Peter ;-)

Allereerst is het een jam en de matige geluidskwaliteit heeft puur een technische oorzaak. Die gasten zijn jong en hebben per definitie weinig ervaring. Maar ze zijn wel super gemotiveerd en gedreven....kijk alleen maar naar alle posts van Timo. Slecht is het zeker niet al klinkt het soms wel wat ongenuanceerd. Lekker enthousiast met een hoop potentie 'keep on rockin'

+2!!

Metallllllll

Gert-Jan
14 september 2007, 20:35
+1

Wanneer kom je nou eens een x kijken man :hippie:


Gauw gast, krijg je een lekkere knuffel van me ;-)

The Lo Lands
15 september 2007, 19:57
Hier hoort geen al te serieus commentaar bij. Gewoon lekker blijven jammen en posten die filmpjes met jams e.d. Het enthousiasme straald er af en dat is het belangrijkste in mijn optiek. Er zijn zat bands/formaties die zichzelf zo serieus nemen dat er uiteindelijk alleen maar gezeik over blijft :D

Ik las in een andere topic dat je Buckethead als één van de betere gitaristen vind, me too like! Ken je de Praxis albums met Bootsy Collins, Brain en Bernie Worrel en Buckethead op gitaar? Check it out!!! Deze gasten weten live te jammen waar iedere gitarist stil van wordt :cooler: Hij heeft ook verschillende projecten met Les Claypool gedaan...brilliant gestoord :)