PDA

View Full Version : Fender Japan



grayfink
9 september 2007, 16:35
Hoe zit dat? Ik meende dat de strats en tele's hier niet verkocht mochten worden. Alleen de exclusief in japan gebouwde modellen werden hier verkocht voor zover ik weet. Maar nu stond er onlangs een '62 reissue te koop bij Feedback, en bij Thomann, MP en Musicstore kun je ook een stuk of wat tele's krijgen.

Ik zit nogal te gassen op deze: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0009446-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Een '62 reissue. Alleen qua looks vintagecorrect. Zo zitten er Texas Specials in bijvoorbeeld.
Beter of slechter dan de Mexicaanse 60's classic versie?

Luke-wannabe
9 september 2007, 16:38
Bij Feedback Rotterdam hebben ze gewoon Jap Jazzmasters en Jaguars hangen.. Weet ook niet hoe het zit.

Hendriks
9 september 2007, 16:38
Scherpe prijs , op MP zie je ze voor meer gaan.

Mr.Fingers
9 september 2007, 16:40
Fender Japan mag hier wel verkocht worden hoor, denk maar aan de Fender Jazzmaster, Jaguar, Stratocaster XII,...

Er zijn modellen exclusief voor de Japanse markt, die niet uitgevoerd worden, het is niet van niet mogen, maar van niet willen.

Kwalitatief gezien zijn Jappen net ietsje minder goed als USA, maar ze worden wel met ongeveer dezelfde hardware gemaakt. Ze staan echter mijlenver boven Mexicaantjes.

Het is volkomen terecht dat je aan het gassen bent op die Tele. Ik heb ze beiden getest (mex & jap), en de jap was imho net ietsjes beter als de mexico, alhoewel dit exemplarisch kan zijn, want de "classic-series" van fender, die in mexico wordt gemaakt zijn kwalitatief voor een mexicaan enorm goed.

Kortom, je moest deze japanse tele al gekocht hebben, vooruit, waar wacht je op!!! :dance: ;)

drap
9 september 2007, 17:10
Die '62 custom tele is wel goed, maar dan alleen linkshandig :roll:

Dat de Japanse Fenders beter zijn dan de Mexicaanse is dikke kolder. Maar goed, het is een trent op internet om dat te zeggen...

Lexvandoef
9 september 2007, 17:16
Die '62 custom tele is wel goed, maar dan alleen linkshandig :roll:

Dat de Japanse Fenders beter zijn dan de Mexicaanse is dikke kolder. Maar goed, het is een trent op internet om dat te zeggen...

Rechtshandig issie ook niet verkeerd hoor :dance:

Ik ben het trouwens niet met je eens dat het dikke kolder zou zijn dat je Japanse Fenders beter zijn dan de Mexjes. Ik heb redelijk wat mex en usa teles getest voordat ik deze kocht. De mexjes, ook de classics, klonken toch niet zo goed als de japanse tele die ik nu heb. Ze speelden wel lekker, maar ze misten allemaal een beetje ballen en druk.

drap
9 september 2007, 17:22
Rechtshandig issie ook niet verkeerd hoor :dance:

Ik ben het trouwens niet met je eens dat het dikke kolder zou zijn dat je Japanse Fenders beter zijn dan de Mexjes. Ik heb redelijk wat mex en usa teles getest voordat ik deze kocht. De mexjes, ook de classics, klonken toch niet zo goed als de japanse tele die ik nu heb. Ze speelden wel lekker, maar ze misten allemaal een beetje ballen en druk.

Ik heb beide gehad, de Mexicaan deed er echt niet voor onder. De tele die ik nu heb heeft al andere elementen erin, dat zegt voor mij toch wel wat. Het is serieus een beetje een trent op forums om de Mexicaanse Fenders ineens af te kraken. Ik vraag mij af in hoeverre dat veel afkrakers van Mexicaanse Fenders het zelf hebben ondervonden. Je hebt goeie Japanse Fenders, maar ook net zo goed mindere, evenals bij de Mexicaanse Fenders.

guiman
9 september 2007, 17:31
Als particulier kun je zonder problemen een Fender uit Japan importeren. In de winkel vind je geen nieuwe exemplaren. Dat heeft te maken met afspraken die Fender USA heeft gemaakt met de Japanse Fender fabrikant. Hou bij import wel rekening met de bijkomende heffingen en kosten.
Je hebt dan wel een uitstekende gitaar, elders op het forum is daar al heel veel overgeschreven. Prima in elkaar geschroefd, oer degelijk. Sommigen vervangen de PU's en de elektronica, maar dat is bij nieuwe jappen niet meer nodig. Als je echt slim bent, koop je een Japanse strat of tele met SD of DiMarzio's, kan ook allemaal. (Kijk maar eens op de website Crafted in Japan).

Tupelo
9 september 2007, 17:45
Noemenswaardiger is: Grayfink aan de telecaster. HULDE!! Goed bezig vadertje, nu nog ff kopen! :cheerup:

grayfink
9 september 2007, 17:46
Dit lijstje ken ik wel:

http://www.excite.co.jp/world/english/web/?wb_url=http%3A%2F%2Fwww.ishibashi.co.jp%2Fwebshop %2Fguitar%2Findex.htm&wb_lp=JAEN&wb_dis=2

Hier is de TL62B-82TX 65600 yen
+ 16500 verzend en 3000 administratiekosten: 85100 Yen = 545 Euro
Dan komt hij hier naar toe, dan wil de douane 19% BTW + 3,2% importbelasting.
Kom ik op 666 Euro, en dan schijnt de koerier ook nog eens 18 Euro te willen hebben. 684 Euro totaal. Dat schiet ook niet op.

grayfink
9 september 2007, 17:47
Noemenswaardiger is: Grayfink aan de telecaster. HULDE!! Goed bezig vadertje, nu nog ff kopen! :cheerup:

Maak je geen illusies. Ik blijf er kutmuziek op spelen :D

Lexvandoef
9 september 2007, 17:47
Ik heb beide gehad, de Mexicaan deed er echt niet voor onder. De tele die ik nu heb heeft al andere elementen erin, dat zegt voor mij toch wel wat. Het is serieus een beetje een trent op forums om de Mexicaanse Fenders ineens af te kraken. Ik vraag mij af in hoeverre dat veel afkrakers van Mexicaanse Fenders het zelf hebben ondervonden. Je hebt goeie Japanse Fenders, maar ook net zo goed mindere, evenals bij de Mexicaanse Fenders.

Tuurlijk heb je goeie en mindere japanse Fenders, maar dat geld toch voor alles? Ik vind mijn japanse tele beter dan mijn japanse strat, dat komt wss door de elementen, hij klinkt erg lekker, maar een beetje kaal als het ware. Toch vind ik ze wat betreft kwaliteit en afwerking een stuk beter dan de mexicanen, over het algemeen. Het is allemaal net iets netter degelijker in mijn ogen.

Ik moet wel zeggen dat de japanners sowieso erg consistent zijn van kwaliteit. Ik heb tot nu 3 japanse gitaren (2 fender en 1 orville by gibson) en die spelen en klinken allemaal top, ook unplugged.

grayfink
9 september 2007, 17:49
Ik heb trouwens al een hele tijd een Richwood vintage telecaster, die ik heb ge-upgraded met London City elementen. Geen geweldige gitaar, maar wel een lekker soundje.

Tupelo
9 september 2007, 17:50
Doet je vrouw mee dan? :D

Beetje OT maar, een Japanse Thinline met wide range buckers importeren zou me nog wel de moeite waard lijken. Toch meer vertrouwen in Japanners dan in Mexicanen. Mexicanen zijn lui, vies, corrupt en alcoholisch, 't is haast een ontwikkelingsland, Japanners daarentegen zijn harde werkers en proper, met dat in mijn achterhoofd hoef ik geen fabels te ontkrachten, blind zou ik zeggen doe mij die MIJ maar. :satisfie:

grayfink
9 september 2007, 18:05
De term kutmuziek slaat uiteraard op mijn muzieksmaak, waarvan ik veronderstel dat jij die niet deelt :)

Luke-wannabe
9 september 2007, 18:22
Ik ben het er zeker niet mee eens dat Fender Mex kut is. Ik vind dat als je even verder kijkt dan je neus lang is dat er best lekkere gitaartjes bij zitten. Wel ben ik het er mee eens dat de Japanse Reissues beter zijn en ook veel authentieker aanvoelen.

guiman
9 september 2007, 18:58
Tupelo, dat geldt neem ik aan niet voor de Mexicaanse vrouwtjes....

Lexvandoef
9 september 2007, 19:01
Ik ben het er zeker niet mee eens dat Fender Mex kut is. Ik vind dat als je even verder kijkt dan je neus lang is dat er best lekkere gitaartjes bij zitten. Wel ben ik het er mee eens dat de Japanse Reissues beter zijn en ook veel authentieker aanvoelen.

Dat bedoelde ik dus te zeggen. :dontgeti:

Tupelo
9 september 2007, 19:06
Tupelo, dat geldt neem ik aan niet voor de Mexicaanse vrouwtjes....
No way, niet zonder ruimtepak! :stop:

Luke-wannabe
9 september 2007, 20:27
Dat bedoelde ik dus te zeggen. :dontgeti:
Kan wel, ik had jouw post niet gelezen :D

jerome
9 september 2007, 21:37
Ik heb een geweldig klinkende en spelende Japanse Fender strat.
Hij klinkt véél beter dan m'n Amerikaanse strat.
Jaren geleden wilde ik er een Japanse Strat bij kopen.
Feedback had op dat moment een stuk of 10 Japanse strats hangen.
Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd.
Ze speelden allemaal lekker maar ze klonken van echt kut tot goed.
Maar een échte topper zat er niet tussen.
Ik heb overigens precies hetzelfde meegemaakt met Amerikaanse strats.
De klankverschillen tussen verschillende exemplaren kunnen behoorlijk groot zijn, ook bij de Japanse Fenders
Ik begrijp daarom niet dat er mensen zijn die gitaren via internet kopen, zonder erop gespeeld te hebben.
Je zal maar net zo'n dood klinkende plank thuisgestuurd krijgen...