PDA

View Full Version : nieuwe element kanpjes strat plaatsen



Samder
9 september 2007, 16:15
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort de element kapjes van mn strat te vervangen door cream-kleurige. Zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten voordat ik dit ga doen? En hoe doen jullie het? (wat is de beste manier) Ik ben namelijk niet van plan om de Pickups te gaan beschadigen!

Bedankt!

Sander

Nielsje
9 september 2007, 16:19
Bij de meeste elementen zitten de kapjes er gewoon los overheen.
Soms kan het zijn dat je kapjes wat kleinere gaten hebben dan de polepieces, maar ik heb dat nog nooit meegemaakt.

Je kan het zelf even uitproberen, gewoon ff slagplaat loshalen, en zo'n element losschroeven. Als vervolgens het element kapje gewoon op de grond valt, je moet bukken, je hoofd stoot aan het bureau en moet niezen van al het stof, dan kan je zonder al te veel moeite je kapjes vervangen :)

Realeigo
9 september 2007, 16:37
Gewaxte elementen kunnen de kapjes nog wel eens blijven haken.
Ik heb het net ff geprobeerd met mn Gfs brugelement.

Gearjunkie
9 september 2007, 16:57
Zoals Nielsje al zegt: ze zitten gewoonlijk los. Dat gaatjes kunnen idd iets te klein zijn (of te groot natuurlijk). Verder heb ik het meegemaakt dat ik elementen had die veel hoger waren dan het kapje toeliet, en zelfs een keer een andere spacing van de pole pieces. (en moest ook nog de slagplaat bewerken alvorens de kapjes hierdoor te krijgen.... :( )

Ga ervan uit dat standaard kapjes op orig. 7ender elementen passen. Voor Seymour Duncans en zo koop je bijv. bij Vox-Humana kapjes van dat merk.
En vergeet natuurlijk niet bijpassende knoppen voor vol en tone.

Veel succes!!