PDA

View Full Version : Hoorn (NH)



Ibanez666
9 september 2007, 11:30
Zijn er ook gitaristen die hier uit de buurt komen? lijkt me wel leuk om eens wat af te spreken en te spelen, techniek en licks uitwisselen en zo.

Cheetoria
9 september 2007, 14:10
Ik woon in hoorn, maar k denk niet dat ik veel tijd zal hebben komende tijd...school enzo (MBO muziek, YEAH!:D)

Ibanez666
16 september 2007, 17:37
hey, ik speel over 30 jaar ook nog wel hoor :-)

happynjitram
16 september 2007, 20:24
Daar ben ik geboren, woon nu gelukkig in Dordrecht :satisfie:

Ibanez666
17 september 2007, 11:23
Daar ben ik geboren, woon nu gelukkig in Dordrecht :satisfie:

haha kan ik me wel iets bij voorstellen. Hoorn is niet echt muzikant vriendelijk

The Lo Lands
17 september 2007, 12:52
haha kan ik me wel iets bij voorstellen. Hoorn is niet echt muzikant vriendelijk

Hoezo niet, we hebben/hadden Johan toch :)

Ibanez666
17 september 2007, 20:54
Ik bedoel, in welke kroeg kun je nou lekker spelen? Swaf met z'n drieen (da's inclusief publiek) en het kroegie missschien. Maar echt een goede "scene" voor muzikanten zoals bijvoorbeeld in Alkmaar heb je niet. Dat er goede bands uit Hoorn komen is een ander verhaal :-)

Als er weer eens wat gevierd wordt komt er weer een markt of een dansgroep of zo. owee als het wat decibellen gaat produceren, dan heb je de poppen aant dansen....

Han S
17 september 2007, 20:59
Tijdens de stadsfeesten heb ik verdomd goede bands bezig gezien op de Roode Steen met als absolute topper 'Cripple Creek Ferry' uit de regio.

Hoorn heeft al tientallen jaren een grote scene met meer dan goede bands. Er zouden wat meer mogelijkheden mogen zijn, maar we hebben Manifesto, Huis Verloren en een stuk of wat kroegen waar het gebeurt.

The Lo Lands
18 september 2007, 09:40
Ik bedoel, in welke kroeg kun je nou lekker spelen? Swaf met z'n drieen (da's inclusief publiek) en het kroegie missschien. Maar echt een goede "scene" voor muzikanten zoals bijvoorbeeld in Alkmaar heb je niet. Dat er goede bands uit Hoorn komen is een ander verhaal :-)

Als er weer eens wat gevierd wordt komt er weer een markt of een dansgroep of zo. owee als het wat decibellen gaat produceren, dan heb je de poppen aant dansen....

Alles naar verhouding zeg ik dan maar. Hoorn is een klein provinciestadje met een toch wel aardige muziekscene en zoals Han zegt met enkele zaaltjes en kroegen. Alkmaar is qua stad al weer wat groter dus meer mogelijkheden voor bands. Het is misschien ietswat kneuterig maar daardoor kun je als band wel eerder opvallen als je dat wilt uiteraard :)

Michael AE
18 september 2007, 13:09
De scene was vroeger wel een stuk groter dan nu, maar er is toch nog best wel wat te doen?

Jimwoud
18 september 2007, 13:25
Wij spelen in oktober/november weer in Swaf, lekker biertje doen bij Nico.

Michael AE
18 september 2007, 14:08
Nico is cool!

Ibanez666
18 september 2007, 16:05
De scene was vroeger wel een stuk groter dan nu, maar er is toch nog best wel wat te doen?

da's wat ik bedoel, 15 jaar geleden had je elke (woensdag) donderdag en vrijdag live muziek vaak op zondag ook nog wat. Daarnaast mocht je gewoon een bak versterkte herrie maken op Koninginnedag. De regeltjes zijn steeds strenger geworden en veel kroegen wilden hun tent gewoon niet verbouwen.

Daarnaast als er eens een band speelt in een kroeg komt er nog maar een paar man kijken.