PDA

View Full Version : Nieuwe amp!



lesrich
9 september 2007, 11:09
Hey, ik heb een Epiphone les paul standard. En heb er een 30 Watt B-merk versterkertje bij. In verband met het opstarten van een band, ben ik op zoek naar een goede versterker voor op het podium. Zelf zat ik te denken aan een VOX AD-100-VT of een Marschall MG-250-DFX of een Line6 Spider III-150.

Uiteraard wil ik zelf de versterkers gaan testen, maar als er van te voren al goeie tips zijn, zijn ze ontzettend welkom ik heb namelijk geen podium ervaring. Ik heb er nu zo'n 500 euro voor over. De bovengenoemde versterkers zitten in die prijsschaal.

Maakt het bijvoorbeeld veel uit hoeveel watt een versterker op het podium ongeveer moet zijn? Bijv. 30 watt nooit voldoende? Of minstens 50/100 Watt?
En zijn de buizen van de VOX AD-100-VT kwetsbaar en is het dan niet beter een gewone transistor te nemen, zoals de marshall of line6?

Ik hoor graag reacties!

Piekhaar
9 september 2007, 11:26
Misschien handig om erbij te vermelden wat voor band / muziekstijl.

Met de meeste buizenversterkers heb je aan 30 watt meer dan genoeg in een band. Met een transistorversterker lijkt mij 50 watt echt het minimum.

Ik zelf ben geen fan van het geluid van de Marshall MG serie (ik heb het nog nooit mooi / vet / overtuigend horen klinken). De andere twee die je noemt heb ik zelf geen ervaring mee.

De kwetsbaarheid van buizen valt reuze mee. Ze kunnen inderdaad wat minder hebben, maar met onze band zeulen we behoorlijk met de versterkers (de JCM2000 van de andere gitarist is tot 2 keer toe gevallen zelfs) en die hebben nergens last van. Wel een aanrader is om de buizen eerst af te laten koelen voor dat je de versterker weer de bandbus in slingerd.

Goeiemorguh
9 september 2007, 12:04
Als je veel covers gaat spelen van verschillende bands is het natuurlijk belangrijk een veelzijdige amp te hebben, met een modelling amp als de vox zit je dan wel goed. Als je veel metal gaat spelen kan je de vox beter links laat liggen of kijken naar de nieuwe serie (adxxvt XL dacht ik). In de vox zit maar 1 voorversterker buisje dus kwa kwetsbaarheid valt dat hartstikke mee.

lesrich
9 september 2007, 13:04
We zijn een christelijke band aan het oprichten, met zeg maar rock muziek in de stijl van: U2 / Coldplay / Live / Hillsong United / Casting Crowns / Chris Tomlin / enz.
Punk/Rock... Rock.
Die vox zit inderdaad 1 buis in ofzo, las ik op het internet.

Spitfire
9 september 2007, 13:37
In dat geval lijkt de Vox me een uitstekende versterker. Een de 100 watt versie lijkt me een beetje teveel van het goede (en dat ga je ook voelen in je portemonnee), dus kijk eens naar de 50 watt versie.

caliban
9 september 2007, 14:53
Ik zou voor een madison gaan, lekker satanistisch, origineel voor christian stuff.
:D:D

lesrich
10 september 2007, 09:27
thnx voor de tips, die vox lijkt me inderdaad wel gaaf, is 50 watt wel genoeg dan? Voor op het podium...

Die madison heb ik nog nooit van gehoord, maar hij ziet er wel stoer uit met chrome knoppen en een zwaard waha...
Maar ik ga liever voor de vox.

Nellyrocks
10 september 2007, 09:30
We zijn een christelijke band aan het oprichten, met zeg maar rock muziek in de stijl van: U2 / Coldplay / Live / Hillsong United / Casting Crowns / Chris Tomlin / enz.
Punk/Rock... Rock.
Die vox zit inderdaad 1 buis in ofzo, las ik op het internet.

Is christelijke muziek een aparte stijl?

Gaat met name over de teksten neem ik aan.



Vox is trouwens prima en lekker veelzijdig.

lesrich
10 september 2007, 09:49
Nee hoor, is geen aparte stijl.
Je hebt christelijke muziek in alle stijlen, maar ik speel
voornamelijk in de stijl van bands als U2/ Coldplay en Live,
gewoon rock/pop/punk dus, of hoe je het ook noemt.

Is de nieuwere serie vox beter? die XL versie, zwarte uitvoering.
in plaats van dat chroom gedeelte?

ColourofFire
10 september 2007, 10:40
Nee hoor, is geen aparte stijl.
Je hebt christelijke muziek in alle stijlen, maar ik speel
voornamelijk in de stijl van bands als U2/ Coldplay en Live,
gewoon rock/pop/punk dus, of hoe je het ook noemt.

Is de nieuwere serie vox beter? die XL versie, zwarte uitvoering.
in plaats van dat chroom gedeelte?

Die XL versie is meer gericht op hardrock/metal dan de normale.