PDA

View Full Version : wat kan ik op mijn boogie aansluiten?



joke
8 september 2007, 21:15
ik zou als ik op een hoog volume speel de mesa boogie mark 4 versterkersimulatie(achteruitgang ) uit kunnen gaan en dan een 19 '' effect processor in en die dan over een stereo eindtrap naar 2 boxen toe maar das wat omslachtig.
speel ik op een zacht volume dan is de output te zacht om een processor te kunnen "kietelen "!
ik zou natuurlijk de master volume knop kunnen uit trekken ( silent rec mode)en dan volume helemaal open en dan de processor in maar dan doet mijn combo dus uit de speaker niets .
als ik met pedaaltjes het combo inga dan ben ik niet blij want vooral de wah wil dan vaak wat krassen!
je gaat uiteraard nooit met een effect processor de voorversterking in ,zeker niet met een reverb en/of delay want dat klinkt voor de honden niet.
je kan met een effect floor processor direct de effects returninput in maar dan omzeil je het all tube voor versterkings traject en das natuurlijk zonde!
hoe doen jullie het en wat sluiten jullie hoe erop aan?

Lexvandoef
8 september 2007, 21:29
Euh, ik snap je verhaal niet echt helemaal, maar kan je niet gewoon je effectsprocessor in je effectsloop zetten?

bert k
8 september 2007, 21:31
Dit gaat naar Effecten.


Bert K, mod

RolandT
8 september 2007, 21:41
Het lijkt alsof je de "recording out" gebruikt en niet de "FX loop"...

Einzeln
8 september 2007, 23:19
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Mark_Series/Mark_IV/features/FXLoop-LG.jpgIk zou vanuit fx send naar de processor gaan en vandaar uit stereo terug naar return links en return rechts. Dus zoals het bedoeld is.

Einzeln
8 september 2007, 23:23
ik zou als ik op een hoog volume speel de mesa boogie mark 4 versterkersimulatie(achteruitgang ) uit kunnen gaan en dan een 19 '' effect processor in en die dan over een stereo eindtrap naar 2 boxen toe maar das wat omslachtig.
speel ik op een zacht volume dan is de output te zacht om een processor te kunnen "kietelen "!
ik zou natuurlijk de master volume knop kunnen uit trekken ( silent rec mode)en dan volume helemaal open en dan de processor in maar dan doet mijn combo dus uit de speaker niets .
als ik met pedaaltjes het combo inga dan ben ik niet blij want vooral de wah wil dan vaak wat krassen!
je gaat uiteraard nooit met een effect processor de voorversterking in ,zeker niet met een reverb en/of delay want dat klinkt voor de honden niet.
je kan met een effect floor processor direct de effects returninput in maar dan omzeil je het all tube voor versterkings traject en das natuurlijk zonde!
hoe doen jullie het en wat sluiten jullie hoe erop aan?

Ik denk dat je een enorme denk fout maakt. De effects send komt na het preamp gedeelt en mengt daar je effecten bij en gaat daarna naar de poweramp. Niks geen ge-omzijl van buizen. Maar je grbuikt zowel 19 inch als een floorprocessor? Wat een vaag verhaal joh.

joke
9 september 2007, 01:24
nee, als ik een 19 inch effect app als bv een digitech ofzo in de effectloop zet gebruik ik het dus mono want de boogie is ook mono en ik vindt het toch niet zo mooi.
als ik rec out over de digitech gooi klinkt het wel maar dan moet de digitech wel weer op een eindtrap of mengpaneel worden aangesloten en zou ik het thuis over de stereo set kunnen gooien maar daar heb je live niets aan of je zou zo in het stage blok moeten prikken en over in-ear moeten monitoren (stereo ofzo)
dingen tussen gitaar en combo vindt ik minder , ik wil eigenlijk de scheur voor de wah hebben en niet erna dan zou de wah in de effectloop moeten en dat klinkt niet zo bijzonder....
maar wat en hoe hebben jullie het?

Einzeln
9 september 2007, 08:43
Ik zie nu pas hoe dat werkt. Dan moet je satelite zien te scoren of een 2e poweramp. Maar als je stereo wilt is dit wel een enorme complexe manier. Waarom geen preamp en poweramp setup?

joke
9 september 2007, 12:44
ik heb die boogie nu eenmaal en de scheur is mooi "donkerbruin "en perfect voor opnamen maar live vindt ik wanneer je er effecten voor plaatst toch niet helemaal je dat!
vooral het mengen van volumes ; de insturing van de 19 inch eff en dan het mixen met de per channel eind volumeregelaars is best een verzoeking met de boogie.
en 19 inch is een heel gedoe met weer een midi command pedaal enzo .
ik had gehoopt dat er nog gitaristen waren met creatieve oplossingen voor zoiets...
maar nu je steeds vaker ziet dat amps effects ingebouwt hebben zal dit zichzelf wel oplossen.

Einzeln
9 september 2007, 18:03
ik heb die boogie nu eenmaal en de scheur is mooi "donkerbruin "en perfect voor opnamen maar live vindt ik wanneer je er effecten voor plaatst toch niet helemaal je dat!
vooral het mengen van volumes ; de insturing van de 19 inch eff en dan het mixen met de per channel eind volumeregelaars is best een verzoeking met de boogie.
en 19 inch is een heel gedoe met weer een midi command pedaal enzo .
ik had gehoopt dat er nog gitaristen waren met creatieve oplossingen voor zoiets...
maar nu je steeds vaker ziet dat amps effects ingebouwt hebben zal dit zichzelf wel oplossen.

Bedoel je dat je het editten van je processor vervelend vind? Want als je eenmaal de insturing hebt geregeld is het toch klaar? Insturen uitsturen is inherent aan processors.

joke
10 september 2007, 09:09
insturen is 3x verschillens want boogie heeft 3 channels , eigenlijk 4 als je de eq llead meeteld die je alls solo boost kan gebruiken en uiteraard ook 3x uit!
best een hoop geregel plus dat alles op andere volumes weer anders klinkt!

Einzeln
10 september 2007, 09:30
Wat ik ervan begrijp is dat je de kanalen onderling zo moet instellen dat wanneer je de master als effect input regelaar gebruikt de processor goed reageert. En output is dan je blend knop. Dat is met veel kanalen meer werk. Maar dat is nu eenmaal zo. Een geluidsman zal je toch ook gaan vragen waarom je de kanalen niet in verhouding zet om zijn mic goed te kunnen insturen.
(edit) Het is gebruikelijk om de wah als 1e te plaatsen in je keten. Maar er zijn vele voorbeelden te noemen van signature sounds die gebasseerd zijn op afwijken van gebruiken.

paulusdeBKB
10 september 2007, 09:40
Ik sluit me bij Nico aan. Over de plek van de wah: die Moet niet voor je scheur, maar dat is vaak wel mooier / werkt beter. Waarom wil je wah NA je preamp als je merkt dat het niet klinkt?

Mocht je een effectprocessor hebben met een ingebouwde send-return, dan kun je eens proberen aan te sluiten volgens de vier-kabelmethode. Daarover is in dit forum al een en ander geschreven.