PDA

View Full Version : Marshall 6101 + GT6



DeePee
8 september 2007, 19:27
Hallow mensen,

Ik had een vraagje betreft mijn GT6 en de Marshall 6101. Ik heb deze al een poosje maar ik heb het nog niet goed kunnen aansluiten. Ik zou graag de GT 6 achter mijn versterker aan willen sluiten. Zodat ik een optimaal geluid van mijn buizen eruit krijg. Verder wou ik graag met mijn GT6 de kanalen van mijn versterker kunnen instellen via de midi ingang van mijn versterker. Normaal doe je dit via een foot switch, maar het leek mij wel handig om per effect te bepalen welk kanaal je wil gebruiken.

Ik hoop dat mijn verhaal wat ik wil een beetje duidelijk is. :) Ik heb nog niet veel ervaring met dit soort dingen dus alle hulp is welkom ;)

tubeonly
8 september 2007, 22:03
Volgens mij is het heel gemakkelijk: je sluit je gt-nog-wat met een midikabel aan op je marshall, je kiest een midi nummer op je GT, drukt op de marshall op store (vier zwarte knopjes aan de voorzijde) en tegelijk het kanaal en het is gekoppeld. Ik heb de originele manual nog liggen, dus kan maandag wel ff voor de zekerheid kijken. Ik moet zeggen dat ik me al 15 jaar voorneem het ook eens te gaan gebruiken, maar het nog altijd gewoon met de foodswitch doe ;-)

Ik vind het nog steeds een van de meest geweldige marshalls en pas sinds heel kort qua functies geevenaard door de JVM. Je bent even bezig alles perfect af te stellen, maar als je je sound gevonden hebt is het super.

tubeonly
8 september 2007, 22:08
En gevonden:

http://www.drtube.com/schematics/marshall/30thanniv.pdf


he MIDI section of your Anniversary amplifier is really very simple to
use. It allows you to control your amp’s channel switching (1,2 or 3)
via MIDI program change messages. The Anniversary amp has an
internal memory and can store Channel 1,2 or 3 selection in 128 MIDI
addressable patches. These correspond to the 0 - 127 MIDI
PROGRAM CHANGE message.
Note: The Anniversary amp is preset to receive MIDI messages on MIDI
CHANNEL 1 only.