PDA

View Full Version : Marshall 6101 + GT6



DeePee
8 september 2007, 19:27
Hallow mensen,

Ik had een vraagje betreft mijn GT6 en de Marshall 6101. Ik heb deze al een poosje maar ik heb het nog niet goed kunnen aansluiten. Ik zou graag de GT 6 achter mijn versterker aan willen sluiten. Zodat ik een optimaal geluid van mijn buizen eruit krijg. Verder wou ik graag met mijn GT6 de kanalen van mijn versterker kunnen instellen via de midi ingang van mijn versterker. Normaal doe je dit via een foot switch, maar het leek mij wel handig om per effect te bepalen welk kanaal je wil gebruiken.

Ik hoop dat mijn verhaal wat ik wil een beetje duidelijk is. :) Ik heb nog niet veel ervaring met dit soort dingen dus alle hulp is welkom ;)

tubeonly
8 september 2007, 22:03
Volgens mij is het heel gemakkelijk: je sluit je gt-nog-wat met een midikabel aan op je marshall, je kiest een midi nummer op je GT, drukt op de marshall op store (vier zwarte knopjes aan de voorzijde) en tegelijk het kanaal en het is gekoppeld. Ik heb de originele manual nog liggen, dus kan maandag wel ff voor de zekerheid kijken. Ik moet zeggen dat ik me al 15 jaar voorneem het ook eens te gaan gebruiken, maar het nog altijd gewoon met de foodswitch doe ;-)

Ik vind het nog steeds een van de meest geweldige marshalls en pas sinds heel kort qua functies geevenaard door de JVM. Je bent even bezig alles perfect af te stellen, maar als je je sound gevonden hebt is het super.

tubeonly
8 september 2007, 22:08
En gevonden:

http://www.drtube.com/schematics/marshall/30thanniv.pdf


he MIDI section of your Anniversary amplifier is really very simple to
use. It allows you to control your amp’s channel switching (1,2 or 3)
via MIDI program change messages. The Anniversary amp has an
internal memory and can store Channel 1,2 or 3 selection in 128 MIDI
addressable patches. These correspond to the 0 - 127 MIDI
PROGRAM CHANGE message.
Note: The Anniversary amp is preset to receive MIDI messages on MIDI
CHANNEL 1 only.
On pressing the store button, the amplifier channel selection will be
stored in the PATCH number that was LAST received. If no patch message has been received then no store will be
made. Try this example;

A.Send MIDI PROGRAM CHANGE to Anniversary amp (for example 24)
B. Select ampchannel (for example 2)
C. Press store until all three channel LED’S flash momentarily. Now, whenever the Anniversary amp receives MIDI
PROGRAM number 24, it will automatically select Channel 2. The memory will be retained when the amp is switched off.

Note: The internal memory of your Anniversary unit can be reset (all patches Channel 1) by holding down the channel
1 button and the store button during switch on. Be sure you really want to reset the memory first!
Note: Ensure that compatible MIDI cables are used.

DeePee
10 september 2007, 23:06
Volgens mij is het heel gemakkelijk: je sluit je gt-nog-wat met een midikabel aan op je marshall, je kiest een midi nummer op je GT, drukt op de marshall op store (vier zwarte knopjes aan de voorzijde) en tegelijk het kanaal en het is gekoppeld. Ik heb de originele manual nog liggen, dus kan maandag wel ff voor de zekerheid kijken. Ik moet zeggen dat ik me al 15 jaar voorneem het ook eens te gaan gebruiken, maar het nog altijd gewoon met de foodswitch doe ;-)

Ik vind het nog steeds een van de meest geweldige marshalls en pas sinds heel kort qua functies geevenaard door de JVM. Je bent even bezig alles perfect af te stellen, maar als je je sound gevonden hebt is het super.

Hey tubeonly, bedankt voor je antwoord! Het was inderdaad easy, ik heb vandaag even een midikabel opgehaald en deze aangesloten. Het instellen stelde niet zo veel voor. Ik kan nu echt heel makkelijk de kanalen van mijn versterker bedienen door middel van mijn GT6. Super, bedankt! :dance:

Ik zit nu nog wel met een klein probleem dat ik mijn send en return van mijn GT 6 niet aan de praat krijg. Ik heb al wat instellingen zitten veranderen maar zonder resultaat.. Misschien dat er nog meer mensen zijn die ervaring hiermee hebben??

WillemdaGuide
13 september 2007, 13:51
Hoi DeePee,

je kunt je GT-6 middels de vierkabelmethode aansluiten. Dit betekent dat je je gitaar op de input van de GT-6 aansluit, dan de send van de gt-6 op de input van je marshall, van de send van je marshall naar de return van je GT-6 en dan van de output van de GT-6 op de return van je marshall.
Omslachtig misschien maar superhandig want nu kun je zelf bepalen welke effecten je voor je pre-amp (versterker) wilt (denk aan wah, comp, phaser) en welke in de loop (delay, reverb chorus enz.) Dit kan omdat je de plaats van de loop van je GT-6zelf kunt wijzigen.
Google anders eens op GT-X, er namelijk een alternatieve handleiding die hier dieper op ingaat. Ik werk zelf al jaren op deze manier en dat gaat super!

Greetz & Rock on!

Mitch
13 september 2007, 14:08
Eeeeh...topic doorgelezen ? ;)

Welkom op het forum trouwens !

DeePee
17 september 2007, 22:29
Eeeeh...topic doorgelezen ? ;)

Welkom op het forum trouwens !


Ik zal het even doorlezen voordat ik weer overbodige vragen stel ;)

Toch bedankt voor de antwoorden :satisfie: