PDA

View Full Version : beginner



Dave1989
8 september 2007, 17:03
Heey,

ik wil nu gaan beginnen met gitaar leren spelen.IK wil niet te duur beginnen, maar ik wil wel redelijk tot goed spul hebben.MIJ is aangeraden om de squire beginners set te nemen.ik mag dan de squire gitaar dan omwisselen met een richwood(die zag er van uiterlijk wat mooier uit).
ik krijg dan heel wat sup erbij, hiervoor moet ik ongeveer 190 euro voor betalen.
ZIJn die starterspakketen goed?(volgens de verkoper wel, hij zei dat ik beter deze kan kopen, dan een wat duurdere.de kwaliteit van de beginner was ook goed )
Iemand ervaring met starterspakket?wat vonden jullie ervan?

_MéTàLïCâ_
8 september 2007, 17:07
Starterspacketten zijn echt niet je geld waard geloof mij,, en iedereen op dit forum zal het zelfde zeggen..

Blend
8 september 2007, 17:07
Kijk maar even rond op dit forum, genoeg info te vinden!
Maar starterspaketten zijn niet altijd goed hoor! Het is waar dat de gitaren goedkoop geproduceerd kunnen worden omdat ze met vele tegelijk de fabriek uitkomen, maar meestal is óf de gitaar goed en de versterker slecht, óf andersom (of allebei slecht natuurlijk).
Maar wat is ongeveer je budget (gitaar+versterker)?

Dave1989
8 september 2007, 17:11
ja, ik ben met iemand naar die winkel geweest die gelukkig wel het een en ander van gitaren weet en die zei dat het geluid van deze gitaar toch goed was, hoewel er dan wel maar een 10 volt versterker inzit is wat jammer(hoewel het geluid ook nog redelijk was), maar die vriend van mij heeft nog een 15 volt, die ik ook mag gebruiken).ik denk dat ik em wel ga halen.(ik heb nog nooit echt zo gitaar gespeeld(weleens heel even geprobeert ofzo).
ik wilde alleen nog even jullie mening horen, maar is moeilijk, want er zijn denk verschillende soorten starterspakketen he;), maar ik wil het gewoon beetje opbouwen en niet meteen te duur beginnen. :)

Blend
8 september 2007, 17:17
10 volt versterker in je gitaar? Dat zou wel lache zijn, een gitaar met actieve elementen met speakers die op batterijen werkt.

zeg voortaan op dit forum maar 10 watt, dan snappen we 't beter :)

christiaanguitar
8 september 2007, 17:30
Als je toch die 15 Volt :cooler: versterker van je vriend mag hebben, zou ik eens naar een beginnersgitaartje kijken voor 150 of 200 euro. Heb je gelijk wel wat betere kwaliteit. En dat is toch wel de moeite. Vooral als je begint met leren spelen, moet die gitaar wel redelijk in orde zijn. Anders is het gewoon irritant en is motivatie snel weg.

Spitfire
8 september 2007, 20:45
Volt is een eenheid om spanning aan te duiden, het vermogen van een versterker geef je aan in watt. Weet je dat ook weer ;)

Maar als ik het goed begrijp mag je die versterker van een vriend hebben (of lenen? en wat voor versterker eigenlijk?), dan zou ik gewoon je geld in een leuke startersgitaar stoppen. Een Squirer stratocaster is daarvoor prima geschikt.

Roro92
8 september 2007, 22:37
Watt! Het is met een hoofdletter omdat meneer Watt het heeft "gekregen"!