PDA

View Full Version : Vraag over nieuwe OLP Luke



Retonator
8 september 2007, 16:27
Ik heb vandaag mijn OLP Luke gekocht samen met een Vox DA15 ;) blij blij. Alleen nu kwam ik er achter dat er geen boekje ofzo bij zat weet niet eens of die er bij moet zitten maar goed ;).

Mijn vraag is nu welke elementen selecteer ik met de 5way switch ?. Wat is jullie ervaring met active pickups? hoe lang doe je met de bat. enzo?

Ook nog even een vraag je over de Vox DA15 wat voor een settings raad je aan voor een mooi clean geluid? de preset of gewoon manual?.

Als laatste een vraag k heb nu een tijdje mijn gitaar om via een neck strap maar damed krijg vet spierpijn in mijn linker schouder doe ik iets fout of is dit gewoon normaal?

jasper159
8 september 2007, 16:30
Heb nog nooit op een OLP Luke gespeeld, en ook nog niet op een gitaar met actieve pickups.
Maar van de versterker weet ik wel, qua clean geluid.. Dat ondervind je wel na een tijd, je leert je gitaar en versterker kennen, net zoals met mijn Line6 spider, klinkt een kutversterker, maar ik haal er wel het geluid uit dat ik in m'n gedachten heb.

Retonator
8 september 2007, 19:51
Heb nog nooit op een OLP Luke gespeeld, en ook nog niet op een gitaar met actieve pickups.
Maar van de versterker weet ik wel, qua clean geluid.. Dat ondervind je wel na een tijd, je leert je gitaar en versterker kennen, net zoals met mijn Line6 spider, klinkt een kutversterker, maar ik haal er wel het geluid uit dat ik in m'n gedachten heb.

OKe maar het lukt me nu niet goed om er een clean geluid uit te krijgen. Zelfs als ik ehum op manual zet en dan de gain net open dan nog krijg ik een soort door buzzende geluid zeg maar ik wil gewoon dat de noten mooi helder klinken, mijn vraag is nu of iemand dit weet of dat dit niet met deze amp kan of dat ik gewoon nog moet wennen aan de sound van een elek. tov. een accoust

Onmeunig Hans
8 september 2007, 20:18
Gefeliciteerd, je krijgt er vast geen spijt van. (fototje zou leuk zijn).

Een boekje zit volgens mij niet bij de gitaar, ik heb het destijds iig niet gekregen. Er zit ook niet zoveel op dat je een boekje nodig zou hebben.
Trek als je niet speelt de plug van het snoer naar de versterker uit je gitaar. Als je hem laat zitten dan trekt de batterij leeg.
Ik doe nu al 4 maanden met de batterij. Volgens de zaak waar ik hem kocht. zou ik er wel een jaar mee kunnen doen. Ik speel dan een keer of 3 a 4 per week een uur.
Ik herken wel van mezelf dat het eerst lastig is om een beetje sound te krijgen. Mss is dat wel iets van de actieve elementen.
Je moet wennen aan de gitaar. Probeer eens af te wisselen tussen spelen met een plectrum en je vingers, hard en zacht aanslaan. Hoe zachter je aanslaat, hoe zuiverder de aangeslagen noot klinkt. Met een plectrum klinkt het helderder dan met je vingers. Kwestie van veel spelen en proberen.

Met de selector schakel je tussen de elementen. Helemaal naar achter de humbucker, helemaal naar voren het voorste element, in het midden, de middelste. De tussenliggende standen zijn voor combi's tussen hben single coil of de beide sc (dacht ik). Kijk wat je mooi vindt klinken zou ik zeggen.

Bij je versterker zou toch wel een boekje moeten zitten. Mss heeft de website van de fabrikant wel iets.

Van spierpijn weet ik niets en heb ik ook geen last van gehad.

hans

Retonator
8 september 2007, 20:33
Gefeliciteerd, je krijgt er vast geen spijt van. (fototje zou leuk zijn).

Een boekje zit volgens mij niet bij de gitaar, ik heb het destijds iig niet gekregen. Er zit ook niet zoveel op dat je een boekje nodig zou hebben.
Trek als je niet speelt de plug van het snoer naar de versterker uit je gitaar. Als je hem laat zitten dan trekt de batterij leeg.
Ik doe nu al 4 maanden met de batterij. Volgens de zaak waar ik hem kocht. zou ik er wel een jaar mee kunnen doen. Ik speel dan een keer of 3 a 4 per week een uur.
Ik herken wel van mezelf dat het eerst lastig is om een beetje sound te krijgen. Mss is dat wel iets van de actieve elementen.
Je moet wennen aan de gitaar. Probeer eens af te wisselen tussen spelen met een plectrum en je vingers, hard en zacht aanslaan. Hoe zachter je aanslaat, hoe zuiverder de aangeslagen noot klinkt. Met een plectrum klinkt het helderder dan met je vingers. Kwestie van veel spelen en proberen.

Met de selector schakel je tussen de elementen. Helemaal naar achter de humbucker, helemaal naar voren het voorste element, in het midden, de middelste. De tussenliggende standen zijn voor combi's tussen hben single coil of de beide sc (dacht ik). Kijk wat je mooi vindt klinken zou ik zeggen.

Bij je versterker zou toch wel een boekje moeten zitten. Mss heeft de website van de fabrikant wel iets.

Van spierpijn weet ik niets en heb ik ook geen last van gehad.

hans
Erg bedankt voor je zeer nuttige info hans :D hier heb ik heel veel aan :D.
Naja ik denk dat het gewoon zoeken is voor mij A omdat mij oren natuurlijk meer een accoustische sound gewend zijn en B omdat er zo veel iig voor mij optie op die versterker zitten elk klein draaitje aan een knop geeft een verschillende geluid. Ik heb nu een stand gevonden die redelijk tot goed klinkt voor mij gevoel dit omdat ik bij het oefenen van akkoorden etc.. gewoon een clean geluid wil, gelukkig zit op de vox da15 een geheugen dus heb ik deze setting meteen gesaved :D. Ik zal morgen met licht wat foto's maken van de setup en ze tonen :D.

Retonator
8 september 2007, 22:05
Een paar dagen geleden heb ik op dit forum gemeld dat ik zou beginnen bij JamPlay ik was eerst best sceptisch enzo omdat ik al heel wat online lessen heb gezien en heb geprobeert te volgen, maar dit is echt super er zijn zeer veel les de uitleg is heel duidelijk. Om een mooi voorbeeld te noemen in heb ooit 1x les gehad van iemand die wou wij house of de rising sun leren hij gaf me de akkoorde etc... maar het lukte me niet omdat hij niks had vertelt over 6/8 maat en het finger pick patroon, het zelfde liedje wordt me nu bij die site binnen 8minuten duidelijk. Maar goed ik zal het verder niet pluggen ofzo want ik weet niet of dat mag mbt. de forum guideline iedereen moet het maar voor zich zelf zien.

ow en als een mod of admin dit leest, zou je mij kunnen vertellen of ik aan deze site een topic zou mogen wijden met een soort review ofzo, gewoon objectief misschien zelf over meerdere online gitaar lessen, zodat een beginner een goede keuze kan maken als hij toch voor online lessen kiest.

happynjitram
8 september 2007, 22:31
Een paar dagen geleden heb ik op dit forum gemeld dat ik zou beginnen bij JamPlay.com ik was eerst best sceptisch enzo omdat ik al heel wat online lessen heb gezien en heb geprobeert te volgen, maar dit is echt super er zijn zeer veel les de uitleg is heel duidelijk. Om een mooi voorbeeld te noemen in heb ooit 1x les gehad van iemand die wou wij house of de rising sun leren hij gaf me de akkoorde etc... maar het lukte me niet omdat hij niks had vertelt over 6/8 maat en het finger pick patroon, het zelfde liedje wordt me nu bij jamplay binnen 8minuten duidelijk. Maar goed ik zal het verder niet pluggen ofzo want ik weet niet of dat mag mbt. de forum guideline iedereen moet het maar voor zich zelf zien.

ow en als een mod of admin dit leest, zou je mij kunnen vertellen of ik aan deze site een topic zou mogen wijden met een soort review ofzo, ik ben verder op geen enkele manier verbonden ofzo met jamplay.

Ik geloof er niks van!!! :satisfie:

Orpheo
8 september 2007, 23:16
dudes! kom op! let niemand op?! een OLP! luke heeft geen actieve elementen!!!

Orpheo
8 september 2007, 23:16
Ik heb vandaag mijn OLP Luke gekocht samen met een Vox DA15 ;) blij blij. Alleen nu kwam ik er achter dat er geen boekje ofzo bij zat weet niet eens of die er bij moet zitten maar goed ;).

Mijn vraag is nu welke elementen selecteer ik met de 5way switch ?. Wat is jullie ervaring met active pickups? hoe lang doe je met de bat. enzo?

Ook nog even een vraag je over de Vox DA15 wat voor een settings raad je aan voor een mooi clean geluid? de preset of gewoon manual?.

Als laatste een vraag k heb nu een tijdje mijn gitaar om via een neck strap maar damed krijg vet spierpijn in mijn linker schouder doe ik iets fout of is dit gewoon normaal?


je doet dan iets fout. tis een OLP luke, niet een '76 gibson LP custom. of je hebt gewoon zwakke schouders.

Lexvandoef
9 september 2007, 01:14
Of hij heeft nog nooit een gitaar vast gehouden en moet nog wennen aan al dat gewicht op 1 schouder? :dance:

chill dude! :dontgeti: :D

Edit: de OLP Luke heeft WEL actieve pickups Orpheo. Check de specs maar eens. ;)

Retonator
9 september 2007, 13:12
De OLP Luke heeft zeker actieve pickups aangezien ik een batterij in de achterkant moet doen ;). En ik heb inderdaad nog nooit een gitaar vast gehouden dus ik vroeg me gewoon af of ik iets fout deed verder niks.

Retonator
9 september 2007, 13:15
Ik geloof er niks van!!! :satisfie:
Ik snap wel dat je dat denkt mijn reactie was ook een beetje over enthousiast
en vooral de toevoeging dat ik verder geen banden heb ofzo met die site was een beetje dom ;).

Maar na een aantal lessen was ik gister gewoon zow enthousiast dat ik graag andere mensen daar ook van op de hoogte stel zodat ze ook goed les materiaal hebben, verder niks. dus sorry

Orpheo
9 september 2007, 18:15
Of hij heeft nog nooit een gitaar vast gehouden en moet nog wennen aan al dat gewicht op 1 schouder? :dance:

chill dude! :dontgeti:

Edit: de OLP Luke heeft WEL actieve pickups Orpheo. Check de specs maar eens. ;)

gister nog op een OLP luke gespeeld, en die was passief :confused: weird.

marc_olly
10 september 2007, 00:15
dan was de batterij waarschijnlijk leeg... Dan is 'tie zo passive als het maar kan. ;)

OLP Luke heeft inderdaad aktieve pickups, denk goed om die plug, want anders blijf je batterijen vervangen en die zijn meestal niet in de buurt als je ze nodig hebt.

Succes met je spullen !

vettavillenl
10 september 2007, 08:42
Yep OLP Luke is aktief, ik heb er laatst ook een gekocht. Zeer veelzijdig m.b.t. klankkleur. Minpuntje vindt ik de toneknop, heeft een heel klein bereik van "donker / dof naar helder" en vervolgens een groot helderbereik.

Ik vindt de nek met de v vorm zeer prettig en was een van met bovenstaande veelzijdige klankkleur de reden voor mijn aanschaf. Uiterst sterke prijskwaliteit verhouding.

Bij gebruik van de tremelo ontstemt hij gemakkelijk (moet ik m'n gitaardokter is naar laten kijken), kan exemplarisch zijn.

Veel plezier met je aanwinst(en).

stefke_m
10 september 2007, 10:59
Heb nog nooit op een OLP Luke gespeeld, en ook nog niet op een gitaar met actieve pickups.
Maar van de versterker weet ik wel, qua clean geluid.. Dat ondervind je wel na een tijd, je leert je gitaar en versterker kennen, net zoals met mijn Line6 spider, klinkt een kutversterker, maar ik haal er wel het geluid uit dat ik in m'n gedachten heb.


ohhh, IK OOK!




Toch wil ik een Vox AC30