PDA

View Full Version : drumtrack beter laten klinken



cara pilser
8 september 2007, 16:17
http://onlinerock.com/musicians/carapilser/caradrum.mp3

Ik heb onlangs een drumsessie opgenomen met een rode NTK en een edirol UA-25, wel ben ik nog niet overtuigd van de kwaliteit. Ik zou graag van jullie horen hoe jullie deze drumsample beter kunnen laten klinken? Welke effecten en instellingen. Ik voel mij namelijk niet zo thuis in de producerwereld. Ik gebruik cool edit pro. Maar als je een ander programma gebruikt hoor ik ook graag hoe je het beter maakt! Je mag gerust een before en after laten horen.

:jam:

Bedankt alvast folks!



edit: Ah er is een apart subforum voor, zet hem maar naar recording

bass blom
8 september 2007, 16:50
1 drumstel 1 mic?
vind het niet erg beroerd klinken. base is wat vaag, hihat erg aanwezig, experimenteren met plaats dus.

probleem is dan dat als je effect gaat gebruiken dat het dan over het geheel gaat..

cara pilser
8 september 2007, 16:58
maar is er niet een mooie equalizer of één of ander dynamisch effect dat de drums beter kan laten klinken. Experimenteren staat vrij, daarom zet ik de track er ook bij. Dus leef je uit zou ik zo zeggen.

bass blom
8 september 2007, 17:01
maar is er niet een mooie equalizer of één of ander dynamisch effect dat de drums beter kan laten klinken. Experimenteren staat vrij, daarom zet ik de track er ook bij. Dus leef je uit zou ik zo zeggen.

hahaa, mogen wij het verfraaien?

ik zou zeggen, koop er 1 mic bij dan gaat er veel meer mogelijk worden, 1 is wel erg back to the fifties nietwaar?

Ash ketchum
8 september 2007, 17:03
Extra mic, is ook handig voor andere doeleinden. Je kan ook een compressor gebruiken of reverb om het lekker 80's te laten klinken ala Phil Collins.

cara pilser
8 september 2007, 17:10
Extra mic, is ook handig voor andere doeleinden. Je kan ook een compressor gebruiken of reverb om het lekker 80's te laten klinken ala Phil Collins.

ja, dat kan wel, maar ik vind het altijd iets te digitaal of te overstuurd klinken met mijn reverb instellingen.

bass blom
8 september 2007, 18:07
ja, dat kan wel, maar ik vind het altijd iets te digitaal of te overstuurd klinken met mijn reverb instellingen.

je hebt reverb en reverb..

http://www.hetgelegevaar.nl/cara.mp3