PDA

View Full Version : In dubio, kleur van de plastic onderdelen op mijn stratocaster



Lexvandoef
8 september 2007, 15:21
Oke, ik heb net een nieuwe strat gekocht, meet een voor mij nogal vreemde opstelling van de elektronica (3 on/off switches voor de elementen) en daar wil ik van. Nu ik toch bezig ben ga ik gelijk de slagplaat vervangen en de rest van de electronica ook.

Maar, ik ben nog een beetje aan het twijfelen, ik heb dus een (saaie) zwarte strat met een witte slagplaat en witte plastic onderdelen. De slagplaat wil ik vervangen door een zwarte, dat staat eigenlijk al zo goed als vast. Nu weet ik nog niet wat voor kleur de plastic onderdelen op mijn strat moeten worden, wit (ala gilmour) of gewoon echt alles zwart. Ik vind zelf wit wat netter, meer sophisticated. En alles helemaal zwart ziet er dan weer best gemeen en bruut uit. Allebei wel wat voor te zeggen dus.

Met andere woorden, moetie worden zoals 1: de gitaar linksboven, of 2: zoals de gitaar rechtsonder. En dan nog wat voor slagplaat? 3 ply z/w/z of single ply '50's style, zoals de rest van de gitaar (21 frets, 1 ronde stringtee)?

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/Guitars.jpg

Chris Winsemius
8 september 2007, 15:25
Esthetisch (typo?) gezien zou ik zelf voor de Gilmour-variatie gaan.

jasper159
8 september 2007, 15:27
Idem, witte knoppen, zwarte slagplaat.
Staat gewoon cool.

Mr.Fingers
8 september 2007, 15:27
Zwarte 3ply slagplaat (ZWZ) met witte plasticpartijen

Nielsje
8 september 2007, 15:28
single ply wit, vergeelde kapjes :satisfie:

Spitfire
8 september 2007, 15:29
Hier kun je waarschijnlijk helemaal niks mee, maar ik wil het toch even zeggen :p

Als ik een zwarte strat had zou ik er óf een tortoise slagplaat op doen (met witte elementenkapjes en knoppen) óf een pearloid slagplaat (met zwarte of witte elementenkapjes en knoppen).

En anders de full black :)

Micro-e
8 september 2007, 15:50
Offtopic:
Van welk merk zijn die Tele's, ze zien er zo geil uit :o

ontopic:

Ik zou gewoon zo laten, t ziet er vet uit.

Joey Handsome
8 september 2007, 15:59
Zwart en nog eens zwart. 3 ply.

Tupelo
8 september 2007, 16:20
Pastic impliceert 'niet sophisticated', dus iedere moeite die je erin steekt is op voorhand tevergeefs.

Lexvandoef
8 september 2007, 17:35
Pastic impliceert 'niet sophisticated', dus iedere moeite die je erin steekt is op voorhand tevergeefs.

Euh, zal ik dan maar een marmeren slagplaat + elementekapjes en knopjes kopen? :o

@Micro-e, de teles zijn gitaren van het merk Mason. Dat is iemand van het harmony central forum die ongelovelijk mooie teles en strats assembleert/bouwt.

Thnx voor de reactie tot nu toe, de meningen zijn aardig verdeelt zie ik. :hippie:

bass blom
8 september 2007, 17:46
verdeeld???

welnee, zwarte met wit 11, kom, je niet meer onderuit! :sneaky:

Lexvandoef
8 september 2007, 17:51
verdeeld???

welnee, zwarte met wit 11, kom, je niet meer onderuit! :sneaky:

haha, das waar ook, ik had nog een poll aangemaakt :o

bass blom
8 september 2007, 17:52
percies, dus kopen die zooi, en dan de obligate foto's :D

jorrit
8 september 2007, 18:51
mijn mening ? je doet maar :P
heel iets anders die zwarte tele is zo geil... heb je daar wat meer info over?

Nielsje
8 september 2007, 19:09
Nah lex, heb je al een keuze gemaakt?

je weet m'n mening, maar die volg je toch niet, eigenwijs jong :D

Zou dan maar voor die zwarte plaat gaan, met witte kapjes. Helemaal zwart is te triest, en past ook helemaal niet bij de sound van je plank. Misschien geinig om meteen even wat te experimenteren met wat condensators om je hoog te behouden bij volume wisselingen, of is dat een stom idee?

Lexvandoef
8 september 2007, 20:21
Hehe, eigenwijs? Ik luister gewoon graag naar mezelf :P

Ik ga mezelf iss nog even verdiepen in wat elektronica, dat treblebleed gedeelte op de volumepot wil ik er idd ook opzetten, en misschien nog 2 greasebucket tonepots van fender. Dat is ook een kwestie van een paar condesatoren dacht ik. Maar eerst onderdelen bestellen, ik twijfel nog een klein beetje :chicken:

@Jorrit: die teles zijn gitaren gebouwd door Mason, een prive gitaarbouwer die oa ook op het HC forum post. Hij bouwt/assembleert/mod zelf veel gitaren, alle gitaren die je op de foto ziet zijn van hem en ook door hem zelf ge- of verbouwd. Zeer nette bouwer.

Lexvandoef
10 september 2007, 23:56
Jep, ik ben er uit. Dit wordt hem, ook dankzij jullie stemmen:

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/StratLexie.jpg

Als ik morgen tijd kan maken tussen mijn colleges door ga ik bij Keymusic of Feedback de onderdelen halen :dance:

Wordt vervolgd. :punk:

Nielsje
10 september 2007, 23:57
lex, je hebt pm!