PDA

View Full Version : Een "Wietse" vondst



frekie
8 september 2007, 14:11
Als jullie dat als acoustici tenminste iets zegt :)

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Cruccianelli%20019.jpg

Heb deze Italiaan van de rommelmarkt gehaald voor... 5 euro :-) Crucianelli Jumbo Elite uit de 60s. Ok scheuren in het bovenblad, scheuren in de hals maar tot nu toe houdt hij het met een 011 setje.

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Cruccianelli%20004.jpg

Nou komt het. De hals zit met een bout vast aan de hiel vd kast. Zonder de snaren erop kan je de hals alle kanten op bewegen, hij zit gewoon los. Ik dacht deze bout even goed aandraaien. Fout! Je MOET de hals juist los laten staan, deze bout is om de hoek tussen hals en body in te stellen. Met de snaarspanning erop trekt de hals zichzelf muurvast, kan je er echt geen beweging in krijgen. En je kan zo een mooie actie instellen zonder teveel gerammel.

Ik dacht leuk gitaartje voor op straat of voor de handel, zijn verzamelaars voor. Vergeet dat laatste maar, deze gitaar gaat voorlopig nergens heen. Zeker met een plectrum bespeeld als slaggitaar is hij gewoon erg goed. Prima helder geluid met genoeg laag eronder. Goede intonatie en hij blijft goed op stemming. Dun smal halsje, lekkere actie. Mede daardoor misschien wel wat minder geschikt voor fingerpicking. Voor plectrum slag- en solowerk nogmaals erg goed. "Hot club de France" op een Italiaanse gitaar!! :rockon:

nielsduursma
8 september 2007, 14:37
Beetje John Lennon idee!
Wel tof ding hoor!

B_2_the_a
8 september 2007, 14:44
Hehe,
dat bout verhaal ken ik.. heeft mijn egmond lone ranger ook (dan een schroef)
ik maar scheldendat die hals niet strak kwam te zitten!

--=HANS=--
8 september 2007, 17:54
Tjonge jonge, en dat voor € 5,- ! Das nog eens waar voor je geld, mooi hoor dat systeem met die bout.

Veel plezier ermee :dance:

Jay75
8 september 2007, 19:23
tof zeg, dat is de 2e ELITE die ik ooit heb gezien, dit is de mijne, GRATIS gekregen hehe

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/DSC01144.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/DSC01145.jpg

Tis dan wel een elektrieke, maar toch, effe posten omdat je ze nooit ziet!

Han S
8 september 2007, 19:33
Heeft er iemand tegen staan pissen?

jasper159
8 september 2007, 19:34
En waar precies krijg jij zo'n gitaren gratis? :chicken:

Maar ze ziet er tof uit, al lijkt het wel alsof er iets mis mee is :D

frekie
8 september 2007, 19:40
Ik heb sites gezien waar ze richting de 1000 euri vragen voor zo'n elektrieke Italo 60s plank. Op de bekende fetish guitar site stond een puur acoustische Jumbo Elite maar niet 1 met een element. Toch wel een apart ding dus.

Gek genoeg, met fingerpicking is er niet veel aan maar ga je er op rammen met een dik plectrum dan is het een KANON :o

Ook gek genoeg. Van 0 fret tot brug is een dikke 62 cm. Bij mijn ouwe Jap Takamine is dat 64 cm. Toch voelt de Crucianelli niet "losser" aan qua snaarspanning.

Acoustic
8 september 2007, 20:07
Dude 5 eurie ? Moet ik de plaatselijke markt ook maars gaan bezoeken.

Have fun :)

Jay75
8 september 2007, 20:17
En waar precies krijg jij zo'n gitaren gratis? :chicken:

Maar ze ziet er tof uit, al lijkt het wel alsof er iets mis mee is :D


Sorry wil dit topic niet vervuilen, maar uh..neej is niks mis mee, alleen de originele brug is er niet meer, en de knoppen zijn niet origineel. Die vlekken zijn zonde ja, maar ik heb er een pin-up sticker overheen geplakt. Tremelo arm is een dikke tenharing!!

1000 dollar, lijkt me erg overdreven trouwens,verkoop m zowieso niet, maar ik heb 'm van een maat van me gekregen die had m weer van zolder gehaald bij zijn oom. Ik weet niet of iemand het iets zegt maar G-Love van the special sauce speelt er ook op.

Momenteel ligt ie bij de bouwer die er na 40 orso jaar nieuwe elektronica inzet en m eens helemaal onder handen neemt. Ik zal dan wel een topic openen in Elektrisch. Laat het hier verder maar bij want dit gaat over die andere Elite, met mooi slagplaatje trouwens!!!

:)

wietse
10 september 2007, 03:11
leuke vangst frekie, alleen het element is al 5 euro waard, die scheuren in de hals zijn dat niet gewoon lakscheuren?
die oude italianen zijn namelijk gelakt met een erg harde lak die altijd scheurt na verloop van tijd, lijkt soms heel ernstig maar er is niks mis mee.

frekie
10 september 2007, 12:32
Ik hoop dat het lakscheuren zijn. Ze lopen over de hele lengte vd hals. Tot nu toe houdt hij het met een 011 setje. Het is wel een KANON van een slaggitaar :blast:

wietse
10 september 2007, 13:34
Ik hoop dat het lakscheuren zijn. Ze lopen over de hele lengte vd hals. Tot nu toe houdt hij het met een 011 setje. Het is wel een KANON van een slaggitaar :blast:

als ze voortkomen uit de scheuren die je op de foto van de hiel ziet dan zijn het waarschijnlijk lakscheuren want dat zijn die scheuren daar wel.
voor weinig geld zoveel plezier, dat is het leuke aan rommelmarkten vondsten, ik kocht 2 weken geleden een koreaanse fender ( western) in makkinga voor 35 euro.
een erg leuke vondst en ook wel een kick natuurlijk om eens een echte fender op een rommelmarkt te vinden voor weinig, maar vandaag wordt hij al weer opgehaald ik doe niks met akoestisch behalve door verkopen.