PDA

View Full Version : zelf aan de slag



Bart10
8 september 2007, 12:24
hey beste mede gitaar freaks.
ik ben bezig met zelf een gitaar samen te stellen en ik vroeg me af of jullie tips of do-not's hebben.

IK zit er nu aan te denken om een goedkopen gitaar te kopen en daar alles af te strippen zodat ik een body overhou, daar een fijne hals van vox humana op te zetten, goede stemmechanieken en een vette tremelo, en als elementen bij de brug een seymour duncan jeff beck jr mini humbucker en 2 kinman single coils.

als je het aan mij vraagt hou je een prima giaar over. wat denken jullie?
groeten bart

BartL
8 september 2007, 13:12
Als ik jou was zou ik dan ook kijken voor een kwalitatief goede body, niet eentje van een goedkoop gitaartje.

Kakihara
8 september 2007, 13:14
Kijk eens onder "Zelfbouw" ... ga je vast iets tegenkomen wat je interesseert

Bart10
8 september 2007, 13:51
hey beste mede gitaar freaks.
ik ben bezig met zelf een gitaar samen te stellen en ik vroeg me af of jullie tips of do-not's hebben.

IK zit er nu aan te denken om een goedkopen gitaar te kopen en daar alles af te strippen zodat ik een body overhou, daar een fijne hals van vox humana op te zetten, goede stemmechanieken en een vette tremelo, en als elementen bij de brug een seymour duncan jeff beck jr mini humbucker en 2 kinman single coils.

als je het aan mij vraagt hou je een prima giaar over. wat denken jullie?
groeten bart

ant
8 september 2007, 15:26
ik zou gewoon met een niewe body beginnen.....

robgebbink
8 september 2007, 16:51
ik had dat plan ook, kocht een Squier en wilde die gaan updaten, kaalschuren, etc, bleek de body van multiplex te zijn. Heb dus toen maar gewoon een losse body, en betere onderdelen gekocht en heb mn eigen Tele gemaakt. Zou ik ook doen als ik jou was, hoeft natuurlijk geen tele te zijn he.

bert k
8 september 2007, 18:02
Ik verplaats hem naar Zelfbouw.


Bert K, mod

polysix
8 september 2007, 19:04
Voor de prijs van een goedkope gitaar kan je ook een mooie kale body kopen, de bekende adressen zijn natuurlijk Warmoth.com en stewmac. Als je toch bij vox humana over de vloer bent kan jij er gelijk ook een kijkje nemen voor een mooie body. Veel succes!

B_2_the_a
8 september 2007, 19:38
als je langs voxhumana gaat,
moet je gewoon evne kijken naar hun gtr bodies en halzen, niets mis mee en ze zijn ook nog erg fijn! (heb er zelf een bas van)

Nielsje
8 september 2007, 20:01
Ik ben ook bezig met een projectje :sssh:..

Kijk eens op www.guitarsupplies.nl In de koopjes hoek leuke strat body's voor 55 euri..

pinguinpanic
9 september 2007, 19:29
Zoals gezeg, is het misschien een beter idee om op www.guitarsupplies.nl in de koopjeshoek een strat body kopen.
Verder moet je met bouwen denk ik gewoon genoeg zelfvertrouwen hebben, en goed nadenken en controleren, want foutjes zitten echt in kleine hoekjes. Bijvoorbeeld, toen ik het kanaal voor de bedrading ging frezen binnen in de boddy had ik er niet aan gedacht dat dat gespiegeld moest (onderkant van de bovenkant) en kwam ik er net voor het frezen achter dat het andersom moest.