PDA

View Full Version : Topkam probleem bij nieuwe gitaar



api
8 september 2007, 09:31
Ik heb een Vintage V100 gekocht. De lage E snaar ligt echter te diep in de topkam, waardoor de snaar aanloopt bij het eerste fret.

Kan ik het vervangen van de topkam zien als iets wat hoort bij de eerste afstelling (wat dus nog moet gebeuren), of kan ik de gitaar beter terugsturen?

Het gaat hier natuurlijk om een goedkope gitaar waar je nou eenmaal wel eens wat voor lief moet nemen. Ik vraag me vooral af of dit probleem wel of niet acceptabel is voor een nieuwe gitaar in deze prijsklasse.

Rinze
8 september 2007, 09:55
Of even terug gaan naar de winkel en het daar op laten knappen, of:


drupje superlijm in de gleuf, even laten drogen, voorzichtig opnieuw invijlen. Voor handleiding zie hier (http://www.rinzesgitaarweb.nl/topkam.html).

Zo doen ze het bij een winkel/gitaarbouwer ook, met die lijm. Je kunt het ook gewoon met een ijzerzaagje o.i.d. doen, steeds een beetje vijlen en dan even checken. Wanneer je de snaar indrukt net voor de tweede fret mag hij de eerste fret net niet raken. Succes!

api
8 september 2007, 10:22
Bedankt voor de info. Ik heb nog een andere vraag. Sommige snaren veroorzaken een buzz nabij de headstock. Daar heb ik bij mijn andere gitaar nooit last van gehad. Is dat ook een kwestie van afstellen?

Rinze
8 september 2007, 10:25
Waarschijnlijk staat de hals te recht, zit er niet voldoende kromming in. Klikkerdeklik (http://www.rinzesgitaarweb.nl/afstellen.pdf)!

giax
7 januari 2009, 00:08
Api hoe is dit uiteindelijk opgelost??

Kosty
7 januari 2009, 01:01
Api hoe is dit uiteindelijk opgelost??


Wauw dat was wel even een zware kick...!

Maar je hebt gelijk, het is ook voor anderen handig om te weten hoe het nu net is gegaan - ookal zijn de 2 enigste posts van de TS in dit topic, en was de laatste activiteit in 2007

De kans op een antwoord in dit topic van de TS is < "Het percentage van Stagg gebruikers met een gitaar die écht op iets trekt" :hippie:

Edit : @Hieronder : Ik begrijp je wel hoor :o Maar ik bedoel gewoon dat de kans héél klein is dat de TS nog zal reageren

giax
7 januari 2009, 12:52
Dit zijn toch geen stagg gitaren VintAGE ELectric...


Maar wil gewoon weten hoe dat opgelost is omdat ik pas sinds kort gitaar heb... enz dit vond ik wel innteresant