PDA

View Full Version : guess the mic



stevie_vp
8 september 2007, 02:19
ok je raad het al...ik wil heeeel graag weten welke mic er op deze foto staat.
tis een foto van dennis van leeuwens rig....
iets zegt mij dat t rode is....
hier is de foto:
http://www.abfotografie.nl/mw3.jpg
en eentje van verder af:
http://www.abfotografie.nl/mw4.jpg

PS: Dennis van leeuwen is de shit!

Han S
8 september 2007, 11:14
Moeilijk te zien, het kan ook zomaar een Shure KSM zijn.

Martien
8 september 2007, 11:25
Ik zou gewoon een mailtje sturen naar die mensen met die foto's, willen ze vast wel even voor je vragen :)

skanky
8 september 2007, 11:43
Moeilijk te zien, het kan ook zomaar een Shure KSM zijn.

Aan de grote gril te zien is het idd een KSM, ik denk een KSM27.

ACSlater
8 september 2007, 15:25
Dang! 5 stax voor 2 gitaristen en ook nog hele leuke. Vooral die twee achter Dinand. Ik ben niet zo van de moderne versterkers.

Han S
8 september 2007, 16:36
Dang! 5 stax voor 2 gitaristen en ook nog hele leuke. Vooral die twee achter Dinand. Ik ben niet zo van de moderne versterkers.

De vraag was welke microfoon er voor staat.

El Capitain
8 september 2007, 22:52
Ik denk idd ook de KSM27...

stevie_vp
8 september 2007, 23:59
Ik zou gewoon een mailtje sturen naar die mensen met die foto's, willen ze vast wel even voor je vragen :)

Ik denk niet dat deze fotgraaf ooit heeft kunnen praten met de band of geluidstechnicus.... :)


Dang! 5 stax voor 2 gitaristen en ook nog hele leuke. Vooral die twee achter Dinand. Ik ben niet zo van de moderne versterkers.

Ja echt bizar... dennis ze vorige set had er nog 2 amps bij zelfs..
Die mij die roadking maar hoor :)
Moet ook zeggen dat er een hoop heeeeeelllleeee geile geluiden van
die amps afkomen live....

Iceman
9 september 2007, 11:21
De vraag was welke microfoon er voor staat.

Volgens mij een Mesa Rectifier en een ............










hehehe

Martien
9 september 2007, 15:30
Ik denk niet dat deze fotgraaf ooit heeft kunnen praten met de band of geluidstechnicus.... :)



Ja echt bizar... dennis ze vorige set had er nog 2 amps bij zelfs..
Die mij die roadking maar hoor :)
Moet ook zeggen dat er een hoop heeeeeelllleeee geile geluiden van
die amps afkomen live....

Neuh maar bedoelde ook gewoon naar de tech. met die foto.

robzilla
9 september 2007, 18:06
Vraag ieme eens, die weet volgens mij vrij veel van de gear van Dennis af.. Ook deed Maroen (http://maroen.com) volgens mij ook tech werk voor Kane (wel eens foto's gezien). Maar ieme kan je meer vertellen denk ik..

Alles goed verder?
Robbert (Redshift ;) )

ieme
9 september 2007, 19:28
Oké, dennis gebruikt Neumann mics voor zijn cabs, kosten €3000 p st

Weet niet waarom je het wil weten maar als je een goeie mic wil, de Audiotechnica 2020 dat zijn de mics die wij met de komende tijd ook alleen nog maar gaan gebruiken (Metallica gebruikt ze live ook)

Daniël_san
9 september 2007, 20:04
wie zijn wij dan ieme?
Jou bandje?
maar beetje dure mics btw:cool:

Han S
9 september 2007, 20:50
Oké, dennis gebruikt Neumann mics voor zijn cabs, kosten €3000 p st

Weet niet waarom je het wil weten maar als je een goeie mic wil, de Audiotechnica 2020 dat zijn de mics die wij met de komende tijd ook alleen nog maar gaan gebruiken (Metallica gebruikt ze live ook)

Ik gebruik wel eens een Neumann M149 op een gitaarcab en die kost adviesprijs $5,799.00 , maar dat wil niet zeggen dat hij ook beter klinkt in die toepassing, want dat is wel de grootste misvatting in opnameland, dat een peperdure microfoon automatisch beter zou klinken.

Mr.Bluesbreaker
9 september 2007, 21:48
Heel eerlijk gezegd vind ik een condensatormic zoals een Rode NTK voor een scheuramp ook echt schuurparpier/pieperdepiep/niet echt goed werken ivm. de 5 keer minder kostende SM57. (of E906, imho nog lekkerder)

Maar laatst een U87 van Neumann voor een cleane Fender Blackface twin gehad, beetje wollig gitaargeluid met humbuckers: juist erg goed. Zo blijf je lekker bezig.

stevie_vp
10 september 2007, 01:52
Vraag ieme eens, die weet volgens mij vrij veel van de gear van Dennis af.. Ook deed Maroen (http://maroen.com) volgens mij ook tech werk voor Kane (wel eens foto's gezien). Maar ieme kan je meer vertellen denk ik..

Alles goed verder?
Robbert (Redshift ;) )
hey! ja alles lekker!
tijdje terug weer he? thanx voor de tip.. zag dat ieme zelf al gereageerd had...

Oké, dennis gebruikt Neumann mics voor zijn cabs, kosten €3000 p st

Weet niet waarom je het wil weten maar als je een goeie mic wil, de Audiotechnica 2020 dat zijn de mics die wij met de komende tijd ook alleen nog maar gaan gebruiken (Metallica gebruikt ze live ook)

Damn dat had ik niet verwacht.. wil het graag weten omdat ik zijn geluid live en ook op live dvd's e.d. echt ultiem vind... kan je misschien vertellen welke nuemann dat is dan?
Ennuh... mag ik vragen wat je dan precies doet bij kane? guitar tech?
zoja, mijn complimenten daarvoor :) ben erg benieuwd!