PDA

View Full Version : Epiphone Zakk Wylde SIgnature



Josdevos
22 januari 2003, 21:45
Vandaag op de Zakk Wylde Signature gespeeld, en ik moet zeggen dat ik aardig verrast was. Perfekte afwerking, zeer goeie klank, speelde lekker, met elite case van epiphone erbij 775 euro. Met grover stemmechanieken. Die EMG's zijn geen aktieve zoals op het Gibson model, maar ze scheurden joh. Deze is echt wel de beste Epi Les Paul dat ik ooit heb vastgehad. De nek beviel me ook enorm. Was afgeschuurde matte nek zoals op Ibanezzen, en was niet te dik. (Custom's hebben dunnere nek). Ga ze binnekort wel halen denk ik, winkel neemt m'n RG (waar ik op normale wijze niet van afgeraak precies, onterrecht trouwens) over voor €500, dus dat wordt 275 opleggen. Is wel gewaagde finish, ivm beu worden, maar in't echt ziet ze er echt stukken beter uit als op de foto.
Ander alternatief is een witte gewone LP Custom van Epi te kopen, 2 deftige pickups er in te zwieren en stemmechanieken te vervangen. Komt zonder koffer al duurder uit denk ik. En dan heb ik nog niet die afgeschuurde nek die me zo bevalt.

Wat vinden jullie ervan?

http://users.pandora.be/josdevos/518358.jpg

2 EMG HZ H4 pickups,
Gold hardware
Maple top
Mahogany back
Hard maple set neck with rosewood fretboard
24-3/4" scale
1-11/16" nut width
Neck joint set at 16th fret
Zakk's signature bull's-eye paint job

Josdevos
22 januari 2003, 21:46
O ja, de Gibson kost zoals verwacht meer als 3500 euro... :s

Josdevos
22 januari 2003, 21:48
Correctie €5780 voor de Gibson... Aaaaah

Jay Cal
22 januari 2003, 21:52
Optisch vind ik em magisch mooi(al blijf ik de kopvorm van epi walgelijk vinden). De neck is niet echt mijn ding hoewel ik zat Ibanezzen bezit vind ik gewoon een flink gelakte hals op een LP horen. Misschien heb ik gewoon te weinig tijd gehad om te wennen aan zo'n onafgewerkte neck op een LP.
De elementen zijn naar mijn mening de grootste zwakte aan de ZW sign. EMG HZ elementen kunnen naar mening beter terug naar de fabriek om ze om te laten smelten tot plastic bekertjes ofzo. HZ's zijn absoluut niet aan mij besteed.
Nogmaals een coole optiek en zoals elke Paul goed bespeelbaar tot aan die 14-15 fret. Neck is wennen en de elementen.... tja blijft persoonlijke smaak he?

Greetz!

signsofzodiac
22 januari 2003, 21:53
Absoluut een goeie gitaar!! Echte EMG's er in (in ieder geval de elementen swappen, die emg HZ's vind ik niet wat) en je bent helemaal klaar. Voor minder geld kom je never in de buurt van een echte Les Paul Custom, laat staan die lekkere geschuurde nek :smile:

Een vriend van me heeft twee Gibson LP Customs en die vond de Epi Zakk Wylde ook te gek (op de PU's na :smile: )

Josdevos
22 januari 2003, 21:57
Zijn die pickups dan zoo slecht? Dan kan ik msch beter de gewone custom nemen, en die zelf verbeteren. Alhoewel, die nek...

Kitaarhiero
22 januari 2003, 21:59
Ik denk dat het echt een wereld aanschaf is... as good as an Epiphone copy gets...

Josdevos
22 januari 2003, 22:01
Mja, zeker met die deal ivm m'n RG. Hoewel ik weet dat hij die dan toch voor €550 doorverkoopt. Hehe...

Josdevos
22 januari 2003, 22:06
Wat stellen jullie dan voor van pickups derin. De echte ZW EMGs, 81/85. € 235.

Jay Cal
22 januari 2003, 22:15
Of dimarzios of duncans of (mijn favorieten) Gibson 496R/500T

Greetz

Ibanez RuleZ
22 januari 2003, 22:19
hmm, volgens mij ga je er op achteruit wat gitaar betreft. Kan je voor dat geld niet gewoon wat EMG's in je Ibanez gooien?

Harrald

Josdevos
22 januari 2003, 22:20
Eigenlijk vond ik die goedkopere EMG's wel aardig klinken hoor. Heb getest op ne TSL, en op ne Cybertwin Deluxe. Ieder zijn keus natuurlijk. Is voorlopig geen haast bij.

Gibson 496R/500T? Zijn dat die met meer output, zoals op de explorers zitten?
Heb ook al een JS1000, dus zeker geen pafpro's meer.

Josdevos
22 januari 2003, 22:21
Heb al een JS1000. Die rg570 is volledig overbodig nu. Is ook al wat ouder (1995, maar wel nog in superstaat) Wil deftige gitaar met fixed bridge. En, ze speelt echt zalig hoor, vind die afgeschuurde, plattere nek superrrr...
Tis iets anders hé...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-01-22 22:22 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-01-22 22:22 ]</font>

gerrekat
23 januari 2003, 07:10
Mooi man, een stuk beter dan welke ibanez dan ook, zo'n LP custom (zeker mey die gave bullseye paintjob) heeft toch vel meer dan zo'n afgekauwd suprstrat modelletje.

En die EMG Hz Pu's zijn best OK, ik heb exodus live gezien die gebruikte ze ook en het scheurde als de hel!!

Ik heb een EMG 81 in mijn gibson V nou daar ben ik nit zo van onder de indruk hoor, maar als je wilt kun je die Hz Pu's altijd nog vervangen!

dml
23 januari 2003, 08:15
Hee, als je een Epi Custom zou nemen dan ben je niet alleen die ongelakte hals van de ZW kwijt maar ook de maple neck!!! Er is namelijk geen enkele andere LP die een maple nek heeft. En maple draagt toch ook behoorlijk wat bij aan de klankkwaliteit. Okay, de eerste serie Joe Perry LP's hadden ook een maple nek.

jorrit
23 januari 2003, 11:35
als je ze gaat vervangen kun je ze zo vervangen voor een zakk wylde emg pakket...
dat zijn trouwens twee emg 81 elementen..
owjah en dan moet je ze ook nog 18 volt aansluiten....

signsofzodiac
23 januari 2003, 12:02
De echte EMG's gaan je toon absoluut ten goede komen t.o.v. de EMG Hz's. Pleur er wat extra geld tegenaan voor de Zakk Wylde EMG-set. 235 euro bij Musik Produktiv

Marc Oblivian
23 januari 2003, 12:22
Mooie gitaar hoor, maar toch vind ik die signature LP met vlammen (ook van Epi): John Connely model (Sevendust)nog iets mooier...zelfde prijsklasse.
Is er iemand die hier al op heeft gespeeld?
Wilde hem nl. eerst kopen, maar ze waren moeilijk te krijgen en toen liep ik mijn huidige tegen het lijf :grin:

Josdevos
23 januari 2003, 14:47
Op 2003-01-23 07:10, schreef gerrekat:
Mooi man, een stuk beter dan welke ibanez dan ook, zo'n LP custom (zeker mey die gave bullseye paintjob) heeft toch vel meer dan zo'n afgekauwd suprstrat modelletje.


Hmmmmz. Ik ben echt wel een ibanez fan zenne, en ik denk dat tegen de high end (japan/prestige) ibanezen niks tegenop kan voor 't geld. Derbij een LP is niet te vergelijken met eender wel (huidig) model van ibanez.

gerrekat
24 januari 2003, 11:54
Ik vind een ibanez echt 3 ker niets, ze zien er niet uit en hebben geen karakter, maar ach dat is mijn mening.

Ik vind strat shaped modellen zowiezo niets, maar een fender is dan in ieder geval nog the original.

man een LP klinkt 6 keer vetter dan welke ibanez ook!

En die ZW signature ziet er ook nog eens 15 keer vetter uit!

Josdevos
24 januari 2003, 13:26
Dan mag je wel eens naar mijn JS1000 komen luisteren op mijn JCM800... :grin:

Shay
25 januari 2003, 19:18
Hey Jos,

Toevallig heb ik er vandaag nog op gespeeld bij feedback en ik vond em ook erg lekker spelen en het heeft een vette sound. Ik vind em ook best mooi, niet zo saai. Hals speelt wel lekker alleen stonden de snaren iets te hoog van de fretboard af. Daarna speelde ik op een zwarte gibson les paul studio, wereld van verschil. Gibson speelde lekkerder en was warmer van geluid.

Kopen die hap .. wanneer ga je?? Kom ik ook ff langs ...

Shay
25 januari 2003, 19:20
never mind,

naar belgie ga ik alleen als ik wafels of friet wil hebben

oh ja en naar metropolis (antwerpen)... beste bioscoop

Josdevos
25 januari 2003, 19:21
Action is gewoon kwestie van afstelling. Vind hem ook super, maar ga toch ook wel voor de Gibson gaan. Ook al is die epi goed, is niks meer waard achteraf. Ik ga dus een van m'n JCM800 verkopen om een Gibson te kunnen kopen, maar wel 2de hands, vind ze nieuw veel te duur. Explorer, SG, LP, tmaakt me ni uit, moet gewoon vette gibsonsound hebben.
BTW Ik ben Belg en ga m'n gitaar niet bij feedback kopen hoor.... Zooo ver... :wink:

Josdevos
25 januari 2003, 19:22
Lolz!!!